Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Wat een goed nieuws Kokoro, gefeliciteerd! :yes:
En nog even een :hug: jouw kant op Daanstje.
Wauw, wat fijn Kokoro, ik duim voor je dat alles goed mag gaan! Ik snap je opluchting dat 'het gewoon werkt' heel goed!

Wbt pijnstilling, ik red het goed op paracetamol/ibuprofen. Heb ik gisteren avond wel genomen, maar ik wilde ook wel gewoon voelen dat er iets gebeurd. Klinkt misschien een beetje stom, maar dat geeft ook enige zekerheid dat de medicatie doet wat moet.
Omdat ik het bloedverlies toch wat weinig vond (nav wat me verteld was wat ik kon verwachten) net maar de tweede dosis ook genomen in overleg met de verpleegkundige.
Met thee op de bank om m'n tranen aan te vullen. Wat een kut proces is dit om doorheen te gaan zeg..
Wat fijn Kokoro! :heart: ben echt blij voor je
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Je hebt nog wel een beetje humor Daan, met die thee. Ik wens je heel veel sterkte vandaag en dat het bloeden maar snel klaar mag zijn :hug:
Gefeliciteerd Kokoro!

Wat super fijn dat mensen veel voor je opvangen Daanstje. Zo zie je maar dat het toch goed is om het hier en daar te vertellen zodat mensen je kunnen helpen en je niet helemaal alleen (met man) door dit hele proces moet. Het is natuurlijk ook niet niks!! Ik denk ook veel aan je en ik hoop zo erg dat je er snel vanaf bent. Sterkte vandaag en dikke knuffel :hug:
Ik heb ook veel aan je gedacht Daanstje. Fijn dat iedereen om je heen zo goed voor je zorgt. Hoe moeilijk het ook is toch maar proberen je er zo veel mogelijk aan over te geven en extra lief voor jezelf zijn! :hug:

Voor jou prachtig nieuws Kokoro, en dat zo voor de feestdagen! Hoop voor je dat het allemaal goed mag blijven gaan, maar het is inderdaad fijn om te zien dat het in ieder geval kan! Betekend dat ook dat je hier af en toe weer komt updaten?

Hier verder rustig maar alles gaat goed (13+ weken alweer), blijk wel bloedarmoede te hebben dus even extra aan de ijzerpillen. Verklaart misschien die extreme vermoeidheid ook t.o.v. vorige keer. Nog even de uitslag van de NIPT aan het afwachten, dan is die hobbel hopelijk ook weer genomen. Was een beetje later dan vorige keer, merk dat het allemaal wat sneller aan me voorbij gaat. Net ook nog snel aangemeld voor kraamzorg, was het helemaal vergeten.
Kokoro, gefeliciteerd! 😀 Zo fijn dit goede nieuws! En toch echt wel snel gegaan. Hopelijk blijf je het vertrouwen houden en gaat het met je op persoonlijk vlak ook beter. En blijf gerust af en toe even meeschrijven hoor!

Hier lekker kerstvakantie nu. Het was wel hectisch op werk de laatste weken dus was er ook aan toe. Ik verwacht begin 2021 mijn vruchtbare periode. Misschien vanaf 2e kerstdag toch maar aan de ovulatie testen, of ik mijn ovulatie goed aanvoel.

Fijne dagen allemaal!
Dankjulliewel voor de lieve reacties dames :). Nu rustig afwachten of het allemaal goed gaat. Ik zal af en toe nog wel eens komen spieken hoe het met jullie hier gaat :rose:.
Hier vandaag de eerste echo gehad en alles zag er goed uit. Het hartje klopte al mooi sterk :flirting:
Wat een fijn nieuws koetjes!
Lekker dat jij nu vakantie hebt Vera, even bijkomen van alle drukte!
Ik vanaf vandaag ook, heerlijk
Fijn dat het goed gaat Larv! Hopelijk werken de ijzertabletten snel!

Wauw, Koetjes! Wat een opluchting! Hoever ben je nu (ongeveer)?

Fijne vakantie Vera! Hopelijk kun je even uitrusten en genieten van de rust.

Aviendha, ja ik heb wel zwarte humor.. dat houd me ook wel op de been. Dat is iets wat ik me heb aangeleerd toen ik in de puberteit heel veel in het ziekenhuis lag.
Hoeveel tijd na jouw miskraam had jij een negatieve test? Ik denk dat ik dat toch ook maar ga testen voor de zekerheid.

Qua krampen is het wel minder dan gisteren gelukkig.. het bloedverlies blijft wel flink, de verloskundige vond het wel normaal klinken. Dus geen reden tot zorg.

Zijn de dames die volgende week hun NOD hebben al symptomen aan het speuren?
Fijn om te horen koetjes! :flirting:

Daanstje, ik heb redelijk laat weer getest, weet het niet meer precies. Volgens mij was het wel twee/drie weken later.

Geniet van je vakantie Vera!

Larv oei, wel fijn dat je nu weet waar die vermoeidheid vandaan kwam en je er iets aan kan doen. Ik heb me deze week ook aangemeld voor kraamzorg, en opvang! Iemand in het uitgerekend in topic zei dat ze bij haar pas plek hadden op de opvang vanaf januari 2022 :woa: toen ben ik het als de wiedeweer gaan regelen, als het goed is heeft ons kind een plek vanaf november 2021.
Kokoro van harte!
Koetjes wat fijn!! Dat moet een opluchting zijn geweest! Jij hebt natuurlijk ook al het nodige meegemaakt.

Daanstje fijn dat het in ieder geval niet “zorgwekkend” is en het er normaal uit lijkt te zien. Hopelijk kom je de kerstdagen een beetje Oke door.

Vera lekker, geniet van je vakantie!!

Aviendha ik kreeg van de week bericht dat er bij ons voor februari 2022 geen plek is bij de opvang :lol: zooo bizar. En ik had in week 7 al ingeschreven!! Nu woon ik ook wel echt op een plek waar de kinderen met bosjes tegelijk worden geboren. Ga nog even op zoek naar andere opties maar anders kunnen we die paar maanden tussendoor zelf nog wel opvangen. Dat scheelt.

Larv wat ga je hard!! En bij mij lijkt het zo langzaam te gaan hahaha. Gaan jullie nog eerder een echo doen voor het geslacht? Of willen jullie het niet weten? Of gewoon met de 20 weken echo? Ik heb vandaag een zoom-gender reveal. Ben zo benieuwd!! Kan er echt mega enthousiast van worden haha
@nola Geslachtsecho hadden we voor begin januari gepland maar gaat niet door want niet medisch noodzakelijk helaas. Eerste week van februari de 20 weken echo dus we moeten helaas dan nog even geduld hebben, heel jammer!
Iedereen fijne dagen gewenst!

Hoe gaat het met jou Daan?
Jep, die opvang problemen zijn hier ook. Toen we zoon kregen al, er waren toen wel 2 dagen beschikbaar, maar niet onze voorkeursdagen. Daar moesten we toen 4 maanden op wachten. Nu zouden we ook pas januari 2022 terecht kunnen.
Kraamzorg was hier ook het advies om voor 12 weken in te schrijven, anders het 'risico' bij veel geboortes dat je alleen het minimum aantal uren kreeg. Randstad problemen zegmaar..

Balen wel dat die extra echo's niet doorgaan Larv!

Het gaat wel, ik verbaas me een beetje over hoelang die krampen aan blijven houden. Vind ze best pittig, als het na het weekend nog zo is bel ik het ziekenhuis voor de zekerheid maar even.
Emotioneel vind ik het echt zwaar, ik lees vandaag ook allemaal zwangerschapsaankondigingen op Social media, dus dat steekt enorm.
Ik vind het echt rot om te merken bij mezelf maar ik word daar gewoon jaloers van. Niet dat ik het anderen niet gun..

Gisteren wel goed gesprek gehad met man. We hebben besloten om wel weer direct te gaan proberen weer zwanger te worden als ik fysiek hersteld ben. Ik wilde dat wel graag, maar was bang dat man er heel anders in zou staan. Gelukkig geeft dat een beetje perspectief.

Tot zover weer, sorry voor de lange lappen tekst, maar het is fijn hier even van me af te schrijven..

Hoe is het met de anderen?
Dat jaloerse is heel herkenbaar Daanstje. Ik was ook verbaasd om bij mezelf te merken. Ik ben nog steeds bang dat die vrouw die dicht bij ons staat, die toen vlak na mijn miskraam een "leuk nieuwtje" en plein public aankondigde, onze jongensnaam gaat stelen. Ze krijgt een jongetje. Totaal irrationeel want ik weet niet eens wat ik zelf krijg, maar toch kan ik me kwaad maken als ik er aan denk. Als wij ook een jongetje krijgen ga ik vragen of ze de eerste letter of laatste letter wil vertellen. Met eerlijk die domme angst erbij want anders lijkt het of ik zit te vissen.

Goed dat je man en jij er hetzelfde instaan Daan! Is toch fijn dat je allebei gewoon verder wil. Bij mij duurde de echt erge krampen 1,5 - 2 dagen. Maar zat wel onder de paracetamol het hele weekend apatisch te gamen dus heb niet zoveel pijn gehad. Als het na het weekend niet over is lijkt het me idd slim even te bellen!

Wat bizar om te horen van al die opvangproblemen! Elke keer berichten in de media dat vrouwen meer moeten werken bla bla, maar ons land is er helemaal niet op ingericht. Ik woon in de buurt van de randstad in een hele gemiddelde stad en er is nog plek voor nov 2021, maar het liep wel vol. Het is wel een kleinschalige opvang, geen standaard keten zeg maar. Ze schreef dat ze ons kind in het systeem zou zetten en de overeenkomst in orde zou maken. Na de kerst maar weer even vragen want word een beetje nerveus van al deze berichten.

Jammer dat de echo niet doorgaat Larv! Nog even spannend dus.

Ik zit nu in de auto onderweg naar mijn schoonouders, en we gaan het vertellen. Mijn schoonvader weet het al. Hij heeft een paar weken geleden heel kritiek gelegen, we vreesden echt voor zijn leven. (Niet quoten aub) Toen mocht mijn vriend het vertellen. Om hem extra kracht te geven voor een 6 uur durende operatie. Later zei die:"ik heb je geheim goed bewaard hoor!" Inmiddels is ie weer thuis en ik vertrouw er wel op dat schoonmoeder het nog niet weet :) hebben geen cadeautjes, wel voor mijn eigen ouders morgen, leuke mokken. Maar ik vond dat vriend voor zijn ouders het zelf maar moest regelen.

Fijne dagen iig iedereen!
aviendha wijzigde dit bericht op 27-12-2020 11:52
0.05% gewijzigd
Daanstje, hopelijk kom je de kerstdagen een beetje goed door voor zover dat kan. Zo oneerlijk hoe het soms loopt 😔.

Kokoro, gefeliciteerd!! Wat fijn dat je voor de kerstdagen nog bevestiging had!

Hier een beetje afwezig omdat alles gewoon nog steeds een beetje k*t voelt. Probeer positief te blijven maar ben al sinds cd 10 aan de ovulatietesten en nu op dag 30 nog geen positieve test. Denk dus dat 30-12 ook niet mijn NOD is, wanneer wel dat is een groot vraagteken voor mij... nu maar lekker genieten van de wijntjes en rood vlees...
Vervelend die onzekerheid weer Roossie! :hug:

Veel plezier met vertellen Aviendha! Wat mooi dat jullie het al wel hadden verteld aan je schoonvader en dat hij er zo zorgvuldig mee om is gegaan! Ben benieuwd hoe de rest heeft gereageerd?
Wat vervelend van de krampen Daan, hoop dat het inmiddels is afgezakt!

Hoe hebben ze gereageerd Aviendha?

Wat balen Roossie, benieuwd wanneer je NOD dan is inderdaad!

Picco en Bloem al aan het symptoom jagen geslagen?
Roossie, lekker veel gegeten en gedronken tijdens kerst? Hoop dat je ondanks het k*tgevoel fijne dagen hebt gehad.

Hoe is het nu met je krampen Daan?

Ik heb het eergister aan schoonouders verteld, en gister aan eigen ouders en zusjes. Iedereen was heel blij incl. volschieten haha. Mijn vader moest de mok wel twee keer lezen tot het kwartje viel.
Wat leuk Aviendha! Heerlijk om het nu met anderen te kunnen delen :)

De krampen zijn gelukkig een stuk minder! Merk wel dat het tegen het einde van de dag weer pittiger word. Sinds gisteren ook in eens bandenpijn, zullen de hormonen wel zijn, maar zo suf.

Emotioneel wisselt het heel erg, kan intens genieten van zoon, kleine momenten als gezin. Maar het volgende moment een enorme huilbui hebben. Ik laat het allemaal maar gebeuren.
Nu gelukkig nog 2 weken vrij, al ben ik gewoon ziek gemeld en laat dat ook wel even zo. Ik zou in deze emotionele staat toch het werk niet goed kunnen doen.
Woensdag gaan we lekker een paar daagjes op vakantie, daar kijk ik wel naar uit. Even een andere omgeving.

Bloem, Picco, hoe is het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven