Eén ouder vakantie (2 kinderen)

01-10-2020 15:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik open dit topic, omdat google mij een te grote visvijver geeft met opties ;-) (en er vanuit gaande dat ik in 2021 in de zomer weer redelijk onbeperkt kan reizen).

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met één ouder reizen? Ik ben vorige jaar gescheiden en afgelopen zomer niet weggeweest, dus 2021 wordt de eerste keer voor mij alleen met de kinderen. Ik wil er zelf heel graag iets fijns van maken voor de kinderen (die worden die zomer 3 & 5), máár ook misschien hier en daar een uurtje voor mezelf hebben? Of zou dat te hoog gegrepen zijn haha...Daarom dacht ik aan (georganiseerde) één ouder vakanties. ik weet het niet! Geen ervaring dus! Ik ben benieuwd; iemand van jullie wel?
Ik heb met Cirkel en Estivant leuke en goede ervaringen, je kan tijdens het boeken zien welke leeftijdsgroepen er zijn.Je ziet dat vooral bij de vakanties in Nederland voornamelijk erg jonge kinderen zijn.De mensen met de wat oudere kinderen gaan vaak wat verder weg(dat was iig mijn ervaring)
Leuke mensen ontmoet en voor de kids was het geweldig!
@fashionvictim : Ik denk inderdaad dat een All-Inclusive Hotel ook wel een optie zal zijn! Inderddaad het idee dat je je eigen afwas niet hoeft te doen en iets van animatie boeken voor de kinders :-) het is in elk geval een goede 2e als ik er met een georganiseerde reis niet uit kom.
Leuk om dit topic te lezen, ben alleenstaande moeder met 2 kinderen van 3 en 8.
Ik twijfel nog over de kosten van een week in Nederland met estivant ivm de kosten. Vind bijna 1000 euro toch wel een hoop geld, maar comfort mag wel iets kosten natuurlijk.
T Zand ook bekeken en camping de Blauwe Haan lijkt ook leuk.
Zit dan ook nog met het feit dat ik nog steeds rijbewijsloos ben dus wel prettig als je fietsen kunt huren en het een beetje goed bereikbaar is met ov.

Afgelopen jaar alleen op de camping geweest en vond dat in de avond vooral eenzaam.
This is not kosher!
Wellhello ik snap je, en dat gevoel had ik ook toen ik de eerste keer met hen mee ging.
Ik ben naar argeles sur mer geweest met hen.met t vliegtuig en ik vond t iedere cent waard.

Afgelopen zomer alleen gaan kamperen met mn 5 jarige en ik had een week nodig om weer bij te komen.

Ik hoop komende zomer naar denemarken te kunnen met hen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wellhello schreef:
26-12-2020 10:53
Leuk om dit topic te lezen, ben alleenstaande moeder met 2 kinderen van 3 en 8.
Ik twijfel nog over de kosten van een week in Nederland met estivant ivm de kosten. Vind bijna 1000 euro toch wel een hoop geld, maar comfort mag wel iets kosten natuurlijk.
T Zand ook bekeken en camping de Blauwe Haan lijkt ook leuk.
Zit dan ook nog met het feit dat ik nog steeds rijbewijsloos ben dus wel prettig als je fietsen kunt huren en het een beetje goed bereikbaar is met ov.

Afgelopen jaar alleen op de camping geweest en vond dat in de avond vooral eenzaam.
Ook voor jou dan de tip, waarom niet lekker in een hotel? Dan heb je meestal sowieso pendelbusjes naar het strand of de boulevard, dus geen auto nodig, het kost ongeveer even veel als zo'n camping eenouder vakantie maar je hebt veel meer luxe en je kinderen worden er ook vermaakt en je hebt ook aanspraak. Ik zou het wel weten in jouw geval.

Campings zijn helemaal niet leuk als alleenstaand ouder, maar goed, ik vind campings ook met zijn tweeën niet leuk. In je eentje met kinderen lijkt het me alleen de hel en super onhandig, waar laat je je kinderen bijvoorbeeld als je naar de wc moet? Of wil douchen? In een hotel heb je zulk soort problemen niet.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
26-12-2020 11:35
Ook voor jou dan de tip, waarom niet lekker in een hotel? Dan heb je meestal sowieso pendelbusjes naar het strand of de boulevard, dus geen auto nodig, het kost ongeveer even veel als zo'n camping eenouder vakantie maar je hebt veel meer luxe en je kinderen worden er ook vermaakt en je hebt ook aanspraak. Ik zou het wel weten in jouw geval.

Campings zijn helemaal niet leuk als alleenstaand ouder, maar goed, ik vind campings ook met zijn tweeën niet leuk. In je eentje met kinderen lijkt het me alleen de hel en super onhandig, waar laat je je kinderen bijvoorbeeld als je naar de wc moet? Of wil douchen? In een hotel heb je zulk soort problemen niet.
Haha, kamperen klinkt sowieso niet als 'jouw ding'!
Ik vind kamperen wel heel leuk (zeker als de tent al staat). Ik vrees dat mijn kinderen niet makkelijk achter te laten zijn bij de animatie, ik vermoed dat het op een camping laagdrempeliger is voor hun om mee te doen (en ik lekker kan luieren).
Nederland gaat toch mijn voorkeur hebben, zeker ivm corona.

Gek dat ik zo kan twijfelen over die vakantie, ik weet best wat ik wil maar kan soms lastig zijn om in je eentje de knoop door te hakken om een smak geld uit te geven :bonk:

Waarschijnlijk denk ik over een uurtje 'fuck it' en heb ik toch een vakantie geboekt :-D
This is not kosher!
Dus, laat me weten waar je naartoe gaat haha, ik ben ook nog steeds zoekende en twijfelend.

Ik ga volgende week wel een midweek naar een bungalowpark. Met de twee kinderen alleen, kom ik er het snelst genoeg achter of dat zomervakantie waardig is....
Wellhello schreef:
26-12-2020 12:04
Haha, kamperen klinkt sowieso niet als 'jouw ding'!
Ik vind kamperen wel heel leuk (zeker als de tent al staat). Ik vrees dat mijn kinderen niet makkelijk achter te laten zijn bij de animatie, ik vermoed dat het op een camping laagdrempeliger is voor hun om mee te doen (en ik lekker kan luieren).
Nederland gaat toch mijn voorkeur hebben, zeker ivm corona.

Gek dat ik zo kan twijfelen over die vakantie, ik weet best wat ik wil maar kan soms lastig zijn om in je eentje de knoop door te hakken om een smak geld uit te geven :bonk:

Waarschijnlijk denk ik over een uurtje 'fuck it' en heb ik toch een vakantie geboekt :-D
Als je kamperen leuk vindt is het zeker een aanrader hoor. Zelf heb ik bij Cirkel en Estivant altijd voor de bestemmingen gekozen waar een appartement of hotel een optie was. Superleuke vakanties en een bekend animatieteam met een vaste groep kinderen is ook veel fijner dan normaal de animatie in hotels/resorts.
Een klein tegen geluid van Estivant, ik vond het wel veel prikkels. Veel gezamenlijk, veel feestachtige stemming en herrie. Tenten dicht op elkaar!
Maargoed, ik ben dan ook behoorlijk introvert en hoef niet perse met de rest in de auto om gezellig samen boodschappen te doen op de eerste dag.
Ik had daar mazzel mee. Mijn week was voor dat de vakanties echt begonnen waren. Alleen zuid had vakantie en er waren 6 tenten en 2 stacaravans bezet.
Een van de vaders in de stacaravans kwam ook eigenlijk voor zijn kinderen en hield zich verder ook afzijdig. Wat ook prima was en kon.
Been there, done that, got the T-shirt.
Geen ervaring met georganiseerde één-oudervakanties, maar ik ga al jaren alleen met mijn zoon (nu 6) naar de camping. Eerste jaar in tent, daarna een blokhut en nu met eigen caravan. Wij vinden het heerlijk. Nou heb ik wel een kind die erg gemakkelijk contact maakt, beter dan ik, en dus eigenlijk de hele dag aan het spelen is met andere kinderen. Ik voel me niet gauw eenzaam, op zich aanspraak genoeg maar ik vind het zelf vaak fijn om ‘s avonds rustig te lezen en een wijntje te drinken. Als je wel erg van het sociale bent, ga dan naar een camping waar kampvuurplaatsen op de velden zijn of een bar op de camping en neem dan een babyfoon mee.

Voor wat betreft naar het toilet gaan of douchen: dat kan gewoon. Ik zeg mijn kind gewoon waar ik naartoe ga en spreek met hem af dat hij tijdens mijn afwezigheid op het veld blijft.

Ik heb in mijn eentje kamperen met mijn kind nooit als stressvol ervaren. Ik heb juist enorm veel tijd voor mezelf om lekker in de zon te zitten, een boek te lezen en een beetje te rommelen rondom de kampeerplek 😎
Appeltaartmetrozijn schreef:
27-12-2020 22:58
Een klein tegen geluid van Estivant, ik vond het wel veel prikkels. Veel gezamenlijk, veel feestachtige stemming en herrie. Tenten dicht op elkaar!
Maargoed, ik ben dan ook behoorlijk introvert en hoef niet perse met de rest in de auto om gezellig samen boodschappen te doen op de eerste dag.
Dat vind ik überhaupt al een nadeel van kamperen. Je moet noodzakelijkerwijs alles buiten doen, dus vanaf het ontbijt ben je al in de openbaarheid. Als je tent dan in een smal laantje staat, zien de buren precies wat je op je bord hebt. In een stacaravan of appartement kun je beter zelf bepalen wanneer je behoefte hebt aan sociale interactie. Ik ben ook wel eens als enige in het pension gebleven terwijl zowel de ouders als de kinderen een uitje hadden. Dat vond niemand gek. Of misschien wel, maar dat heb ik dan niet gemerkt :)
melbourne88 schreef:
27-12-2020 14:12
Dus, laat me weten waar je naartoe gaat haha, ik ben ook nog steeds zoekende en twijfelend.

Ik ga volgende week wel een midweek naar een bungalowpark. Met de twee kinderen alleen, kom ik er het snelst genoeg achter of dat zomervakantie waardig is....
Ach, de keuze is reuze zeg...
Twijfel nu over dit jaar een weekje naar camping het Dierenbos (veel verschillende dieren, activiteiten met dieren , redelijk goedkoop tent huren en ontbijtservice :yes: ) en dan doorsparen om in 2022 2 weken naar Italië te gaan met estivant.
Dan is de jongste 5 en gaat het allemaal nog makkelijker qua activiteiten en aansluiting.

Nou gelukkig is er nog tijd om 1204x van plan te veranderen...
This is not kosher!

Dit is exact mijn ervaring met Estivant. Ik ging met ze mee nadat mijn vader kort daarvoor plotseling was overleden (had dus rust nodig, maar ja, vakantie was al geboekt) en ik vond het de hel. Ik had het gevoel dat ik op een singles reis mee was, er werd door zowel de ouders als de kids gefeest tot diep in de nacht. Ik zou alleen nog met ze naar een hotel gaan, wang die gehorige tenten trek ik niet nog een keer.
Het is een vakantie met Cirkel geworden!
Camping ziet er goed uit en ik denk dat de kinderen zich uitstekend zullen vermaken.
This is not kosher!
Bestaat dat nog, Cirkel?
baukelien schreef:
02-01-2021 23:22
Bestaat dat nog, Cirkel?
Aangezien ik ze net een aanbetaling heb gedaan ga ik ervan uit van wel!

To, hoe beviel de vakantie?
This is not kosher!
Al veel goede opties benoemd hier. Ben zelf bijna 17 jaar op die manier met zoon op vakantie geweest.

Je zou ook eens kunnen kijken op het forum Ouder Alleen. Daar worden ook vakanties aangeboden.
Bedankt nog voor de toevoeging!
Het midweekje weg in januari is goed bevallen.
Ik overweeg opzich wel gewoon een week op een bungalowpark in zo'n speciaal kinderhuisje.

Vennenbos & Rabbit Hill ken ik, iemand anders nog tips?
Wellhello schreef:
07-01-2021 17:21
Aangezien ik ze net een aanbetaling heb gedaan ga ik ervan uit van wel!

To, hoe beviel de vakantie?
😂

Nou, dat is mooi.
fashionvictim schreef:
04-10-2020 13:11
Als ik dit lees denk ik: waarom niet gewoon lekker in een hotel? Ik ben ook alleenstaand ouder en ik ga het liefst met de kinderen naar een all inclusive hotel met een waterpark. Die hebben meestal ook wel kinderclubs waar je je kinderen met een gerust hart kunt achterlaten om te knutselen of te spelen enzo, en vaak 's avonds ook nog minidisco wat mijn kinderen echt da bomb vinden/vonden.
Bovendien is mijn ervaring dat hotelpersoneel echt supervriendelijk is voor alleenstaande ouders met jonge kindjes. En ook een pre: in een hotel heb je veel sneller en veel meer aanspraak dan op een camping of huisjespark.

Ik ben ook weleens met mijn oudste kind naar huisjesparken of campings geweest en ik heb nog nooit zulke eenzame, vervelende vakanties gehad als toen. Dus voor mij niks anders meer dan lekker in een hotel. Heb ik tenminste zelf ook vakantie want alles wordt achter je kont opgeruimd en 's avonds hoef je alleen maar aan te schuiven.

Heb ik ook een aantal jaren gedaan.
Heerlijk!

Ook een aantal keren gekampeerd, ook prima, maar dat is meer je huishouden verplaatsen.
All inclusive vond ik met jonge kinderen echt zalig, want ik hoefde zelf ook even helemaal niks.

Edit; ik vergat ff de corona toestand :proud:
Nou ja, wellicht een tip voor volgend jaar.
Ik ga ieder jaar alleen met de kinderen kamperen. Toen ze klein waren ging ik naar een kleinschalige camping in frankrijk, met Nederlandse eigenaren( voelde fijner, mocht er dan iets gebeuren heb je makkelijker hulp). Beetje animatie voor de kids, knutselclubje en dat soort dingen. En table d'hote; 3 maal in de week kon je aanschuiven bij het gezamelijke eten. Ideaal, lekker makkelijk en ook aanspraak met andere volwassenen. Vooral op die kleine campings is er veel sociale controle, wat fijn is met kleine kinderen.
Ik heb járen gekampeerd met zoon. Bijna altijd wel in een huurtent én met andere alleenstaande ouders. Eenmaal alleen met hem naar een fantastische camping in de Ardennen geweest, maar toen voelde ik me echt eenzaam.

En een keer in een hotel. Met Estivant in Bitez. Heel kleinschalig, topvakantie.

Verder heb ik niks met hotels en zeker niet met jonge kinderen. Heel actief kind, maar kon hem moeilijk in zijn uppie de lift in sturen om naar beneden te gaan etc. Ook aansluiting vinden met andere kinderen gaat daar lastiger dan op een camping. Maar dat is mijn ervaring.
Ik ben met mijn kinderen eens met maris life meegeweest .
All inclusieve hotel in Griekenland .
Was hartstikke leuk, ben zelf geen kampeerder dus fijn een hotel en alles geregeld .
Kinderen vermaakten zich uitermate goed met de andere kinderen, hadden een grote groep .
Zelf aanspraak genoeg waardoor je als je wilde niet alleen hoefde te zitten maar niets verplicht .
Ze hebben het er nu nog over dat dit de leukste vakantie was .
Er werd genoeg georganiseerd en anders vermaakten ze zich bij het zwembad met elkaar .
Vriendin is eens met estivant geweest en dat was ook erg leuk hoorde ik, alleen is zij wel van het kamperen en zaten ze in een tent .
Dat ligt heel erg aan de plek waar je heengaat! Er zijn inderdaad bestemmingen waar over het algemeen de wat meer extroverte types heengaan (bijvoorbeeld populaire badplaatsen) maar er zijn ook zeker bestemmingen waar de introverte persoon prima op zijn of haar plaats is.

Nadat ik net na mijn scheiding met de kinderen zelfstandig op vakantie geweest ben naar een huisjespark en half depressief en doodmoe weer terugkwam (alleen op vakantie met kinderen bleek dus niet mijn ding) ben ik de jaren daarna ook meegegaan met Estivant. Ook een keer op wintersport met hun. Geweldige ervaring! En wat mij juist opviel is dat je dus niet steeds mee hoeft te doen met gezamenlijke dingen als je dat niet wilt. Genoeg mensen die, als de kinderen met een uitstapje weg waren, rustig in hun eentje voor de tent koffie zaten te drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven