Gamende vriend

31-12-2020 17:13 132 berichten
Hi :),

Ik heb bijna een jaar een vriend die regelmatig bij mij verblijft. Alles is prima en wel. Echter merk ik dat ik steeds meer begin te irriteren aan zijn game gedrag. Hij zit, vooral nu met de kerstvakantie, uren te gamen. Hij begint in de ochtend (uurtje of 11) en kan zo door gaan tot half 2 in de nacht.

Ik heb mijzelf afgevraagd waarom ik mij er aan irriteer? Het enige wat ik kan bedenken is het feit dat ik het belachelijk vind dat je in mijn huis bijna 24/7 aan het gamen bent en niets anders doet. Ik bedoel, dat kun je ook thuis doen.

Aan de andere kant denk ik, wat moet die anders doen? Naast het sporten heeft die vrij weinig. Hij hoeft mij niet te vermaken de hele dag (ik lees, sport, spreek met vrienden af etc) daar zit ik ook niet op te wachten. Maar nu snap ik nog steeds niet waarom ik mijzelf hier zo aan irriteer. Als ik hem vraag iets in huis te doen dan doet die dat. We praten wel gewoon met elkaar als hij gamet en zo komt die nu en dan een knuffel halen of kusjes geven.

Kortom... ik weet gewoon niet zo goed wat ik met mijn game-nerd aan moet?

Update:

Kleine update. Waarvan eerst nog een kleine toevoeging aan op. Het gaat mij er niet om dat hij achter die computer vast zit, het gaat erom dat als hij hier 3 weken is, en wij maar 1 avond samen hebben doorgebracht, ik dat niet leuk vind. Ik denk dat daar niets mis mee is?

Ik heb met hem gesproken, terwijl hij aan het gamen was en dat was zeer lastig voor hem. Kon nauwelijks zijn ogen van het scherm afhouden, vroeg waar deze vragen vandaan kwamen en dat ik zelf maar moest vragen om een avond samen door te brengen. Nadat ik uitgelegd had dat ik andere verwachtingen had was zijn aandacht weer bij het spelletje.

Boos en verdrietig wel. De volgende dag kwam ik thuis en hebben we de avond samen doorgebracht. Blijkbaar dus wel ergens begrepen? Maar nu heeft hij toch besloten om deze week de avonden ergens anders door te brengen. In een app wisseling geeft die aan dat die dan niet hier is omdat die wilt gamen. Kortom, dit is nog niet uitgesproken.

To be continued.... :nooo:

Update 2:

Gesprek gehad. Ging goed en beide eerlijk kunnen zijn hoe of wat. Thnx voor alle tips en ervaringen van jullie!
anoniem_63bbf8624fbc6 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 19:26
Reden: Update
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
31-12-2020 17:41
Na, zo'n avond gamen zou ik het gevoel hebben dat ik met een pukkelige neefje van 16 in bed lag.
Echt vanaf een jaar of 20 wordt het toch infantiel?
Ik ben echt heel benieuwd naar wat jouw partner doet ter ontspanning/ hobby. Moet echt wel een heel diepgaande intellectuele hobby zijn.
dropdrop wijzigde dit bericht op 31-12-2020 17:53
3.26% gewijzigd
Roseaux schreef:
31-12-2020 17:50
Waarom is gamen kanslozer dan Vivaforummen?
Zelfde vraag die ik mij stelde als ik de hele dag zit te lezen. Want wat is het verschil met gamen in dat opzicht?

(Wel gezien dat ik niet van 's ochtends 11 tot 's nachts half 2 zit te lezen..... )
Ik snap je ergens wel, mijn ex gamede ook veel maar inderdaad aan de andere kant als hij vrij is, is het eigenlijk zijn goed recht. Al kun je natuurlijk wel afspreken dat hij dat in z’n eigen huis doet.

Maar stel jij zou de godganse dag zitten te breien en hij deed zijn eigen ding (sporten, met vrienden afspreken) zouden dan de reacties hetzelfde zijn?

Ik snap je ergernis maar snap ook dat het lastig is iets er van te zeggen want wat moet hij dan gaan doen.

Ik had toentertijd juist een xbox bij mij staan omdat hij zich anders verveelde als ik wat anders aan het doen was.
jo12345 schreef:
31-12-2020 17:41
Na, zo'n avond gamen zou ik het gevoel hebben dat ik met een pukkelige neefje van 16 in bed lag.
Echt vanaf een jaar of 20 wordt het toch infantiel?
Wat een kansloze reactie.
Arme die
Weet je TO, hier gamet vriend ook rustig een hele ochtend of middag, maar daarna/ervoor doet hij andere dingen. Dingen in het huishouden of gaat een stuk lopen/fietsen, doet wat voor zijn studie (naast zijn werk), enz. Genoeg andere interesses.

Mij maakt het niet uit dat hij gamet, maar als dat het enige is dat hij leuk vindt/doet, dan zou zo iemand gewoon niet zo bij mij passen. Net zo goed als iemand zijn enige interesse voetbal zou zijn.

En als iemand alleen met zijn hobby bezig is, geen oog heeft voor mij of het huishouden, dan heb ik daar toch ook geen plezier aan.

Toen wij nog niet samen woonden, ging hij rustig een stuk fietsen of ik ging een stuk lopen of iets anders doen. Maar er was wel genoeg tijd die wij samen doorbrachten.
dianaf wijzigde dit bericht op 31-12-2020 17:57
12.82% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mijn vriend gamed ook maar overlegt dit wel vaak even als ik bijvoorbeeld op de bank zit. Als ik iets anders aan het doen ben of weg ben uiteraars niet. Ik zou me er ook aan storen als het zo lang achter elkaar is. Kun je dit niet gewoon aangeven en ook aangeven wat jij fijn zou vinden?
Mai* schreef:
31-12-2020 17:22
We doen wel dingen samen. We sporten of gaan bij vrienden langs. Maar ik sport ook graag met vriendinnen. Dat hij dan achter die computer zit snap ik ook. Alleen als ik op de bank zit in de avond na het eten, blijft die nog steeds gamen tot laat.
Wat wil je dan dat hij doet? Wat is je verwachting?
Allemaal dames met een gamende vriend die in de verdediging schieten. ;-D

Met "suffe" bedoelde ik dus dat ze de hele dag niets anders doen, niet dat gamen suf is.
Lijkt me ook een veeg teken hoor als je nog geen jaar bij elkaar bent. Kun je niet gaan neuken of zeau?
Beppiesheppie schreef:
31-12-2020 18:03
Wat wil je dan dat hij doet? Wat is je verwachting?
Samen filmpje of serie pakken op de bank. En dat hoeft echt niet elke avond. Maar vanaf de dat de kerstvakantie is begonnen, is de mister alleen 24,25 en 26 december afwezig geweest van de computer.....
Als je je vriend mister noemt is dat gewoon Engels voor meneer
Mai* schreef:
31-12-2020 18:19
Samen filmpje of serie pakken op de bank. En dat hoeft echt niet elke avond. Maar vanaf de dat de kerstvakantie is begonnen, is de mister alleen 24,25 en 26 december afwezig geweest van de computer.....
Communiceren jullie wel met elkaar over jullie behoeftes, jouw behoeftes? Weet hij ook dat jij graag series zou willen kijken met hem? Of moet hij dat zich maar raden aan je?
Mai* schreef:
31-12-2020 17:38
Ja, goeie vraag.

Zijn game gedrag komt pas sinds een kleine 2 maanden naar voren. Dan zat hij thuis met de Corona, kwam ik thuis van een dag werken en had die de hele dag geen reet in huis gedaan. Daar hebben we een gesprek over gehad en dat gaat goed.

Hier ben ik dus bang voor. Ik vroeg me dan ook af wat andere meiden ervaren met een vriend die dit continu doet.
Valt ook niet mee een puber opvoeden.
Gewoon zijn speeltje afpakken alstie niet luistert hoor.
Mijn vriend gamed ook veel, maar helpt verder ook mee in huis en geeft mij ook aandacht. Wegens corona kunnen we nu ook niet veel anders, en zijn we een beetje huismussen en nachtdieren geworden zonder ritme, verder maken we regelmatig een wandelingetje.
Als ik savonds even lekker een serietje wil kijken luistert hij mee tijdens het gamen of we kletsen tussendoor. Ook ben ik geinteresseerd in zijn game geraakt en vraag ik regelmatig hoe het werkt en ben ik erachter dat het helemaal niet zo suf eigenlijk is. Het is heel strategisch en je zet er echt je hersennen mee aan het werk, daarnaast word ook veel gekletst tijdens het gamen met mensen vanuit andere landen wat weer interessante verhalen geeft.
Zelf ben ik ook begonnen met een wat vrouwvriendelijkere game welke ook strategisch is en ik vind het echt leuk, (terwijl ik nooit een gamer ben geweest) we wisselen uit wat we doen en kletsen er veel over. Je moet toch wat als je verder niks meer beleefd door corona.
En ja ook met kerst en oud en nieuw word er gegamed, en toch is het mijn droomman en zijn we dol gelukkig samen.

Wij wonen trouwens wel samen, maar ook daarvoor was hij hier regelmatig aan het gamen.

Het is hoe je er zelf mee omgaat.
Dus jij gaat dingen met vriendinnen doen wanneer hij bij jou is? Je kan natuurlijk niet bepalen dat hij 'mag' gamen wanneer je er niet bent en met jou moet bezig zijn wanneer je er wel bent.
Als je nu eens afspreekt dat elk bij zich thuis is wanneer de ander met andere dingen bezig is?
Vind ik ten minste het meest logische. Je doet je eigen ding in je eigen tijd en dingen samen wanneer jullie samen zijn.
Mai* schreef:
31-12-2020 17:38

Hier ben ik dus bang voor. Ik vroeg me dan ook af wat andere meiden ervaren met een vriend die dit continu doet.
Mijn vriend is ook fanatiek gamer. Ik kan mij er niet druk om maken. Ik zelf mag graag tv kijken, hele Netflix series bingen. Of avonden lang Social media, actualiteiten apps lezen en op het forum zitten. Of ik lees een boek. Hij gamet. Mijn avonden klinken dan wel meer gevarieerd, ze zijn niet zo zeer productiever of nuttiger dan dat van hem. Voor mijn vriend is gamen gewoon ultieme ontspanning. Alleen maar fijn voor hem. En ik heb geleerd ook de positieve kanten van gamen te bekijken. Als je er voor open staat zie je dat gamen niet alleen maar negatief is.

Wel is het zo dat mijn vriend ook soms wat kan doorslaan in frequentie en duur van het gamen. Ik zie dat als een spannend boek hebben en tot 1 uur doorlezen terwijl je weet dat je om 6 uur op moet. Of Netflix niet kunnen afzetten na 1 aflevering. Gewoon onverstandig maar toch gebeurt het je. Als dat te vaak gebeurt en/of ten kosten gaat van het overige dagelijkse leven vind ik het een probleem waar we het over moeten hebben. Zolang het veel is maar niet schadelijk, vind ik het oke.

En als hij eens zodanig op gaat in een spel dat hij het plots elke avond wil spelen en ik te weinig aandacht krijg, benoem ik dat gewoon en maken we er afspraken over.
Mumper schreef:
31-12-2020 18:21
Als je je vriend mister noemt is dat gewoon Engels voor meneer
Een waarheid als een koe.
Mijn ex was ook zo. Hele dagen gamen. Ik moest op een duur afspraken gaan maken om een keer samen een film of serie te kijken. Het voelde als huisgenoten. Seks werd steeds minder, want ja hij moest gamen. Op een duur besefte ik dat ik geen kinderen met hem wilde.

Ik heb meerdere stellen gezien waarbij de vrouw alle verzorging van de baby moest doen omdat haar vent moest gamen. Met zo’n vent wil ik geen kinderen.

Mijn huidige man gamed meestal in het weekend een paar uurtjes. Als hij savonds gamed dan stopt hij om 8 uur. Dan gaan we gezellig praten over van alles en nog wat of samen hobbyen of tv kijken. Nu vind ik dat veel meer in balans.
P80 schreef:
31-12-2020 18:26
Communiceren jullie wel met elkaar over jullie behoeftes, jouw behoeftes? Weet hij ook dat jij graag series zou willen kijken met hem? Of moet hij dat zich maar raden aan je?
Goed punt. Vooral het laatste ben ik ook benieuwd naar. Mijn ervaring is dat mensen niet précies weten wat je behoeftes/gevoelens zijn als je ze niet uitspreekt.
ExodusRedux schreef:
31-12-2020 19:30
Seks werd steeds minder, want ja hij moest gamen.
Dit is nu echt onbegrijpelijk, dat hij gamen kennelijk leuker vond dan sex.
Jufjoke schreef:
31-12-2020 19:22
Een waarheid als een koe.
I calls em like I sees em
WitteHaai schreef:
31-12-2020 19:40
Dit is nu echt onbegrijpelijk, dat hij gamen kennelijk leuker vond dan sex.
Ja dat moet moeilijk te verteren zijn voor jou
Iemand die zich met name vermaakt door te gamen vind ik nogal saai en beperkt. Eigenlijk maakt het me niet uit of het gamen, lezen of koken is, als iemand alleen maar 1 interesse heeft waar ie voor wakker te maken is dan voorzie ik heel saaie jaren in de toekomst. Iemand die graag binnen zit om zijn eigen ding te doen. Nee, geen zin in.
Mumper schreef:
31-12-2020 19:46
Ja dat moet moeilijk te verteren zijn voor jou

Als je een beetje slim bent dan kun je het combineren.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven