Gamende vriend

31-12-2020 17:13 132 berichten
Hi :),

Ik heb bijna een jaar een vriend die regelmatig bij mij verblijft. Alles is prima en wel. Echter merk ik dat ik steeds meer begin te irriteren aan zijn game gedrag. Hij zit, vooral nu met de kerstvakantie, uren te gamen. Hij begint in de ochtend (uurtje of 11) en kan zo door gaan tot half 2 in de nacht.

Ik heb mijzelf afgevraagd waarom ik mij er aan irriteer? Het enige wat ik kan bedenken is het feit dat ik het belachelijk vind dat je in mijn huis bijna 24/7 aan het gamen bent en niets anders doet. Ik bedoel, dat kun je ook thuis doen.

Aan de andere kant denk ik, wat moet die anders doen? Naast het sporten heeft die vrij weinig. Hij hoeft mij niet te vermaken de hele dag (ik lees, sport, spreek met vrienden af etc) daar zit ik ook niet op te wachten. Maar nu snap ik nog steeds niet waarom ik mijzelf hier zo aan irriteer. Als ik hem vraag iets in huis te doen dan doet die dat. We praten wel gewoon met elkaar als hij gamet en zo komt die nu en dan een knuffel halen of kusjes geven.

Kortom... ik weet gewoon niet zo goed wat ik met mijn game-nerd aan moet?

Update:

Kleine update. Waarvan eerst nog een kleine toevoeging aan op. Het gaat mij er niet om dat hij achter die computer vast zit, het gaat erom dat als hij hier 3 weken is, en wij maar 1 avond samen hebben doorgebracht, ik dat niet leuk vind. Ik denk dat daar niets mis mee is?

Ik heb met hem gesproken, terwijl hij aan het gamen was en dat was zeer lastig voor hem. Kon nauwelijks zijn ogen van het scherm afhouden, vroeg waar deze vragen vandaan kwamen en dat ik zelf maar moest vragen om een avond samen door te brengen. Nadat ik uitgelegd had dat ik andere verwachtingen had was zijn aandacht weer bij het spelletje.

Boos en verdrietig wel. De volgende dag kwam ik thuis en hebben we de avond samen doorgebracht. Blijkbaar dus wel ergens begrepen? Maar nu heeft hij toch besloten om deze week de avonden ergens anders door te brengen. In een app wisseling geeft die aan dat die dan niet hier is omdat die wilt gamen. Kortom, dit is nog niet uitgesproken.

To be continued.... :nooo:

Update 2:

Gesprek gehad. Ging goed en beide eerlijk kunnen zijn hoe of wat. Thnx voor alle tips en ervaringen van jullie!
anoniem_63bbf8624fbc6 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 19:26
Reden: Update
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
01-01-2021 13:08
Natuurlijk communiceren we. Alleen mijn vraagstelling is of ik er wat van mag vinden dat hij de hele dag aan het gamen is. Hij weet dat ik het niet leuk vind, maar wat geeft mij het recht om hem te vragen om wat minder te spelen?
Ik zou niet van hem vragen om minder te gamen. Maar te focussen op wat jouw behoefte is. Wat wil je graag méér zien?
Nijntje* schreef:
01-01-2021 13:14
Ik zou niet van hem vragen om minder te gamen. Maar te focussen op wat jouw behoefte is. Wat wil je graag méér zien?
Goeie vraag!

Dat hij wat vaker in de avond bij mij op de bank zit. Niets meer, niets minder
Mai* schreef:
01-01-2021 13:17
Goeie vraag!

Dat moet je dat tegen hem zeggen.
Mai* schreef:
01-01-2021 13:17
Goeie vraag!

Ik zou 'zit' en 'wat vaker' nog verder definiëren. Verwacht je diepgaande gesprekken of valt samen Netflix kijken er ook onder?
En wat houdt wat vaker in? Hoe vaak in de week? En dan de hele avond? Of mag hij ook tot 22.00 uur met jou wat doen en daarna ieder nog wat voor zichzelf?

Je hoeft het niet loeihard vast te leggen natuurlijk. Maar probeer toch enigszins concreet aan te geven wat jouw behoefte is zodat hij ook eerlijker kan aangeven wat haalbaar is.
Mai* schreef:
01-01-2021 13:08
Natuurlijk communiceren we. Alleen mijn vraagstelling is of ik er wat van mag vinden dat hij de hele dag aan het gamen is. Hij weet dat ik het niet leuk vind, maar wat geeft mij het recht om hem te vragen om wat minder te spelen?
Ehh hij is je vriendje? Het minste wat hij moet doen, is jou het gevoel geven dat hij het leuk vindt om tijd met jou door te brengen.

Hij geeft je nu al het gevoel dat tijd met jou doorbrengen, op een manier die voor beide leuk is, eigenlijk zijn tweede keus qua tijdsbesteding is.

Het gaat niet om recht. Hij is op die momenten eigenlijk afwezig. Veel meer afwezig dan wanneer iemand tv zit te kijken ofzo. Je bent allebei lijfelijk in de kamer, maar als er 1 zit te gamen, is er geen sprake van samenzijn.
Frozengirl schreef:
31-12-2020 23:29
Ik vind gamen voor kleine jongetje's tot een jaar of 13,daarna vind ik het echt kinderachtig.
En dat met jouw nick :rofl:
RikM schreef:
31-12-2020 17:26
Hoe komen al die suffe gamende gasten toch aan een vriendin? Volgens mij hebben we elke week wel zo'n topic.
waat een vooroordelen allemaal. Dus als je aan het gamen ben, ben je gelijk een suf persoon?

Mijn vriend gamet ook en is alles behalve suf. Ik heb liever dat hij gamet dan dat hij met zijn kop uren in de bar hangt en al het geld daar aan verkast.

TO: Wees duidelijk en concreet in je behoeften. Gamers kunnen behoorlijk opgeslokt worden door het spel waar ze in zitten. Zie het als een heel goed boek, waar mensen zich in verliezen. Als jij duidelijk ben in je behoeften en hij vind zijn game belangrijker dan dat, dan zou ik goed nadenken of jullie bij elkaar passen.

En water bij de wijn doen kan ook he. Je kan ook (als je een hobby heb) naast hem gaan zitten, breien, diamond painting, haken whatever. Dan ben je toch bij elkaar dan dat het alleen van zijn kant hoeft te komen.
Ladybugg2018 schreef:
01-01-2021 18:00
waat een vooroordelen allemaal. Dus als je aan het gamen ben, ben je gelijk een suf persoon?

Neehee
Ja want zo werkt taal. 'Kijk een dikke vrouw. Ooooooh, dus omdat ze een vrouw is isze automatisch dik?!!!!!' :facepalm:
Ladybugg2018 schreef:
01-01-2021 18:00

En water bij de wijn doen kan ook he. Je kan ook (als je een hobby heb) naast hem gaan zitten, breien, diamond painting, haken whatever. Dan ben je toch bij elkaar dan dat het alleen van zijn kant hoeft te komen.
Dit vind ik echt nonsens. Hij is met zijn bewustzijn in een andere wereld. Ernaast gaan zitten breien om gezellig samen te zijn, is dan net als gezellig samenzijn met de plant waar je naast zit.

Ik weet niet wat hij gamet maar die van mij heeft altijd een koptelefoon op en praat met de anderen.

En sowieso, als ze iets ingewikkelds aan het doen zijn, zitten ze volop geconcentreerd te spelen en is een gesprek niet mogelijk.
RikM schreef:
Hoe komen al die suffe gamende gasten toch aan een vriendin? Volgens mij hebben we elke week wel zo'n topic.
Nou he dat vraag ik me ook af. Als ze -zo veel gamen dan hebben ze toch geen tijd voor daten?
captain_hindsight schreef:
01-01-2021 18:18
Nou he dat vraag ik me ook af. Als ze -zo veel gamen dan hebben ze toch geen tijd voor daten?

Ergens moet er dan een moment geweest zijn (of meerdere zelfs) dat ze wel charmant waren en aandacht hadden voor haar, lijkt me. Dus ze kúnnen het wel. Maar daar stoppen ze dan mee als de buit binnen is of zo?
ExodusRedux schreef:
31-12-2020 19:30
Ik heb meerdere stellen gezien waarbij de vrouw alle verzorging van de baby moest doen omdat haar vent moest gamen. Met zo’n vent wil ik geen kinderen.
Het komt inderdaad voor dat zo'n vent niet zelf snapt dat hij niet meer zo veel kan gamen als hij kinderen heeft.
Laag opgeleid, ambitieloos, leeft in zijn eigen fantasie wereld.. geil :nut:
Ik heb echte volwassen mannen nog nooit zien gamen ik snap je wel ik vind het zielig.
MissMaran schreef:
01-01-2021 18:40
Ik heb echte volwassen mannen nog nooit zien gamen ik snap je wel ik vind het zielig.
Dan ben je zeker 60+

Ik ken geen enkele man onder de 30 die nooit aan het gamen is. En dat zijn hele normale mannen verder. En ook verschillende soorten types.
Zelfs mijn vriend van 36 gamet af en toe maar niet heel veel. Alleen wanneer hij zich echt verveelt.
RikM schreef:
01-01-2021 18:23
Ergens moet er dan een moment geweest zijn (of meerdere zelfs) dat ze wel charmant waren en aandacht hadden voor haar, lijkt me. Dus ze kúnnen het wel. Maar daar stoppen ze dan mee als de buit binnen is of zo?
Gamen is voor mijn gamer een heel sociaal gebeuren. Hij heeft aan zijn gameverslaving (voor mijn tijd) vrienden door heel Europa overgehouden.

En die ziet hij (we inmiddels) ook irl. Ik ben met zijn gamevrienden mee op skivakantie geweest, weekendjes weg met partners en kinderen erbij, ik ben op een bruiloft geweest tussen 2 gamers, elk kwam uit een ander land.

En dan wordt er niet gegamed en zelfs weinig over gamen gesproken. Hartstikke aardige mensen.

To zegt zelf ook dat het pas vervelende vormen begon aan te nemen, toen er wat dingen tegen zaten in zijn leven.
Dat klinkt dat alsof het van een hobby overslaat naar een coping.
Gamen is een fijne methode om jezelf af te sluiten van vanalles.

TO: geef hem concreet aan wat je wil, bijvoorbeeld x aantal keer samen op de bank zitten of iets ondernemen. Zodat hij weet wanneer hij zijn ei kwijt kan met gamen en wanneer hij dat niet kan doen. Dat helpt.
RikM schreef:

Dat vraag ik mij ook af, ik vind het een totale afknapper in elk geval. Zal wel een generatie dingetje zijn, want zie het ook bij mijn ruim 10 jaar jongere broertje. Het zou mijn man niet zijn.
MissMaran schreef:
Echte volwassenen mannen. Zo zo. Is daar maar één soort van?
Mijn echte man is as we speak lekker aan het gamen. We zijn verhuist van mijn huis naar zijn huis zodat hij even lekker kan gamen. Ik zit op de bank met mijn telefoontje vivaforummen, Candy crushen, nieuws te lezen enz. We hebben samen gegeten.
Ik vind het dus juist fijn, allebei een momentje voor jezelf en toch samen. Ik heb hem zojuist een kopje koffie gebracht. We gaan straks netflixen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Ik game zelf ook, man ook. Maar niet zo enorm veel (meestal) en niet overdag als de kinderen er zijn.
MissMaran schreef:
Wat doen echte volwassen mannen dan allemaal zoal in hun vrije tijd? Alleen maar klussen en sporten en andere fysieke mannelijke dingen? Of mogen ze wel naar studio sport kijken?
Niks mis met gamen. Mijn vriend gamed zelf ook veel en het is inderdaad heel sociaal, wordt veel af gelachen met vrienden. Maar dagelijks van 11 uur in de ochtend tot 2 uur in de nacht zou ik ook wel heel veel vinden.

Ik denk dat ik het dan zou proberen op te lossen door ‘quality time’ in te plannen als ik meer behoefte heb aan zijn aandacht. Dus inderdaad een serie avondje met iets wat we beiden leuk vinden. En wij zijn ook wel fan van bordspelletjes, daar kan je op een avond ook zo een paar uur zoet mee zijn. Samen een nieuw recept koken. Of een leuke avond in de slaapkamer voorbereiden...En dit inderdaad vantevoren aankondigen, zodat hij er ook rekening mee kan houden.
Echt een leuk exemplaar voor een serieuze lange relatie.
Roseaux schreef:
01-01-2021 21:53
Wat doen echte volwassen mannen dan allemaal zoal in hun vrije tijd? Alleen maar klussen en sporten en andere fysieke mannelijke dingen? Of mogen ze wel naar studio sport kijken?

Bier en voetbal. :sarcastic:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven