Singles unite, eerste editie 2021 deel 6❤

zaterdag 2 januari 2021 om 23:30
Ik ben best wel boos geweest op mijn ex. Maar vooral de manier waarop. Heb hier al eerder over geschreven.
En uiteindelijk raakte ik die boosheid kwijt. Daarvoor kwam in de plaats dat hij is wie hij is en op die wijze zijn dingen oplost/op laat lossen.
En werd ik weer Julia en reageerde weer op hem als Julia met mijn humor en manier van schrijven. (Niet zoals tijdens onze relatie natuurlijk)
Hij reageerde dan heel kort terug en daar had ik weer lol om

Na de verkoop van ons huis 3 jaar geleden bij de notaris heb ik hem nooit meer gezien.
En uiteindelijk raakte ik die boosheid kwijt. Daarvoor kwam in de plaats dat hij is wie hij is en op die wijze zijn dingen oplost/op laat lossen.
En werd ik weer Julia en reageerde weer op hem als Julia met mijn humor en manier van schrijven. (Niet zoals tijdens onze relatie natuurlijk)
Hij reageerde dan heel kort terug en daar had ik weer lol om
Na de verkoop van ons huis 3 jaar geleden bij de notaris heb ik hem nooit meer gezien.

zaterdag 2 januari 2021 om 23:33
Ik krijg vooral sterke associaties naar een rauwe haring. Heerlijk, maar geen relatiemateriaalJulia_20 schreef: ↑02-01-2021 22:14Ik gebruik hem ook.
Bindingsangst heb ik niet.
Ik zou alleen voorlopig nog niet samen willen wonen. Ik zeg niet nooit, maar vooralsnog niet.
Ben blij met mijn plekje.
Latten en op korte afstand zodat we elkaar spontaan kunnen zien.
Na mijn laatste relatie duurde het 4 jaar voor ik mijn eigen huis weer had. Verkoop oude woning, net op tijd tijdelijk anti-kraak en net op tijd huurwoning.
En misschien is dat een negatief uitgangspunt. Besef ik ook wel.
Maar toen dacht ik ook de liefde van mijn liefde ontmoet te hebben![]()

Als ik je lees lijkt het vooral om financiele autonomie te gaan en die snap ik. Je wil in een relatie niet gedwongen afhankelijk zijn. Zou je er ook zo in staan als dat geen rol speelde, i.e. als je financieel onafhankelijk was?
(Disclaimer, ik had je laatste bericht niet gezien voor ik bovenstaande postte)
zaterdag 2 januari 2021 om 23:55
Leuk om weer van je te lezen Karratha! Ik zou zeggen: kijk wat het contact je brengt. Ik zou me ook terughoudender opstellen bij zo’n etentje, hoeft vrij weinig te zeggen. Misschien kijkt ze sowieso graag de kat een beetje uit de boom. Het is in ieder gevoel een goed tegen dat ze het initiatief neemt.
@Viv, goede voornemens! Die red flags kunnen best een beetje verraderlijk zijn. Hoe je het uiteindelijk de laatste keer aanpakte, waarbij je durfde te vertrouwen op je onderbuikgevoel, is naar mijn idee heel sterk.
Mooi om te lezen hoe sommigen hier nog goed contact met hun exen onderhouden. Is mij nooit gelukt, al had ik hier (meestal relatief kort na de break) ook echt geen behoefte meer aan. Next!
Mijn oud & nieuw was erg fijn. We hebben gedanst, gelachen en zijn vooral heel klef geweest
Dermate van de wereld onttrokken dat we niet eens doorhadden dat het 12 uur was geweest. Na de champagne en oliebollen te hebben genuttigd sliepen we voor het eerst samen
Uiteindelijk is hij tot in de avond de volgende dag gebleven. In de middag, nadat hij ons een ontbijtje had gemaakt, samen ook nog even bijgeslapen. Heerlijk lui!
@Viv, goede voornemens! Die red flags kunnen best een beetje verraderlijk zijn. Hoe je het uiteindelijk de laatste keer aanpakte, waarbij je durfde te vertrouwen op je onderbuikgevoel, is naar mijn idee heel sterk.
Mooi om te lezen hoe sommigen hier nog goed contact met hun exen onderhouden. Is mij nooit gelukt, al had ik hier (meestal relatief kort na de break) ook echt geen behoefte meer aan. Next!

Mijn oud & nieuw was erg fijn. We hebben gedanst, gelachen en zijn vooral heel klef geweest

Uiteindelijk is hij tot in de avond de volgende dag gebleven. In de middag, nadat hij ons een ontbijtje had gemaakt, samen ook nog even bijgeslapen. Heerlijk lui!
-
zaterdag 2 januari 2021 om 23:56
zondag 3 januari 2021 om 00:11
Als we het over die laatste relatie hebben. Ik was financieel onafhankelijk voor we samen gingen wonen. En was ik ook tijdens. En dat ben ik nog steeds. Ik werk fulltime De relatie koste wel mijn achterdeurtje.chesta schreef: ↑02-01-2021 23:33Ik krijg vooral sterke associaties naar een rauwe haring. Heerlijk, maar geen relatiemateriaal
Als ik je lees lijkt het vooral om financiele autonomie te gaan en die snap ik. Je wil in een relatie niet gedwongen afhankelijk zijn. Zou je er ook zo in staan als dat geen rol speelde, i.e. als je financieel onafhankelijk was?
(Disclaimer, ik had je laatste bericht niet gezien voor ik bovenstaande postte)
En dreigde een enorme schuld bij verkoop van het huis.
En nu heb net alles weer lekker op de rit.
Nee het gaat mij niet alleen daarom.
Tijdens onze relatie heb ik vrienden te kort gedaan. Het draaide om hem en we hadden het meest contact met zijn vrienden. Mijn ex was ook niet echt sociaal ingesteld.
Hij bepaalde ook een beetje.
Sommige dingen sluipen erin en voor je het weet zijn ze permanent en maakte bezwaar geen indruk. En zit je vast in zijn gewoontes.
Dat klinkt misschien wat zwaarder dan het is..maar dat was dat bepalende.
En nu bepaal ik zelf weer.
Af en toe wil ik ook gewoon even alleen zijn. Rust in mijn hoofd. Even uit. En daar de ruimte voor krijgen.
Dus ja latten vooralsnog en wie weet in de toekomst... aanleunwoning

zondag 3 januari 2021 om 06:41
Goedemorgen datertje! En de rest.
Amme wat een genieten, heerlijk.
Hier ook een latter, pas als het op alle fronten goed zit wil ik samenwonen misschien overwegen. Maar het liefst woont m'n vriend in mijn stad op fietsafstand en komen we spontaan en ongedwongen bij elkaar wanneer we zin hebben. En kan ik heerlijk mijzelf terugtrekken in m'n eigen huis. En m'n eigen leven behouden zoals hij nu is.
Amme wat een genieten, heerlijk.
Hier ook een latter, pas als het op alle fronten goed zit wil ik samenwonen misschien overwegen. Maar het liefst woont m'n vriend in mijn stad op fietsafstand en komen we spontaan en ongedwongen bij elkaar wanneer we zin hebben. En kan ik heerlijk mijzelf terugtrekken in m'n eigen huis. En m'n eigen leven behouden zoals hij nu is.

zondag 3 januari 2021 om 10:13

zondag 3 januari 2021 om 10:28
Redelijk rustig nog. Althans rustiger dan eerst. Hoe dat morgen is weet ik niet
Probeer in gedachte te houden dat het moet gebeuren en dat ik daar niks aan kan veranderen. Andere mensen het ook overleven en de chirurg het vaker doet.
En het wellicht meevalt.
Vandaag nog 2 wasjes en stofzuiger door het huis. Zodat ik daar 2 weken vanaf ben.
zondag 3 januari 2021 om 10:31
Die is goed Inderdaad. Weet hem niet precies meer. Overval? Aanslag?
Heb hem tijdje terug gezien.
Ook een aanrader: https://www.netflix.com/title/81221302? ... 47225&t=cp
Il Processo

zondag 3 januari 2021 om 10:34
niet bij te houden hier 
goedemorgen allemaal, vandaag een wandeldate op het programma.
Exen kwam voorbij zag ik..ik ga goed met mijn ex om maar hoe we ooit een stel kunnen zijn geweest is nu voor mij onvoorstelbaar. Mensen veranderen en liefde maakt blind enzo denk ik. Ook nog zat andere excuses hoor, burn-outs en zo tegen de 50 is voor veel mensen een crisis-leeftijd waarin ze ineens van alles anders moeten enzo.
Verder hjem til juli afgekeken, beetje slap verhaal tegen het einde aan, maar was leuk om te zien al met al.
Daarna Geronimo gekeken, had hem ooit al eens gezien, echt misdadig wat daar gebeurt is..al weet ik niet hoe historisch accuraat de film het verteld natuurlijk.
vanavond maar eens neuzen voor een nieuwe serie en Barca is weer op volgens mij

goedemorgen allemaal, vandaag een wandeldate op het programma.
Exen kwam voorbij zag ik..ik ga goed met mijn ex om maar hoe we ooit een stel kunnen zijn geweest is nu voor mij onvoorstelbaar. Mensen veranderen en liefde maakt blind enzo denk ik. Ook nog zat andere excuses hoor, burn-outs en zo tegen de 50 is voor veel mensen een crisis-leeftijd waarin ze ineens van alles anders moeten enzo.
Verder hjem til juli afgekeken, beetje slap verhaal tegen het einde aan, maar was leuk om te zien al met al.
Daarna Geronimo gekeken, had hem ooit al eens gezien, echt misdadig wat daar gebeurt is..al weet ik niet hoe historisch accuraat de film het verteld natuurlijk.
vanavond maar eens neuzen voor een nieuwe serie en Barca is weer op volgens mij

zondag 3 januari 2021 om 10:38
Ik heb Hjem Til Jul ook afgekeken maar wat ik al zei: vond seizoen 1 echt veel leuker dan 2. Zou er nog een 3 komen ?
Vind de mensen in die serie nou niet bepaald aantrekkelijk.
Wel erg leuk dat Scandinavische sfeertje. Doet me aan Pippi Langkous en Emiel denken van vroeger. Die huizen en de sneeuw.
Vind de mensen in die serie nou niet bepaald aantrekkelijk.
Wel erg leuk dat Scandinavische sfeertje. Doet me aan Pippi Langkous en Emiel denken van vroeger. Die huizen en de sneeuw.

zondag 3 januari 2021 om 11:01
Jazeker!!
Leuk om weer wat 'oude bekenden' te lezen.
Al is het mij niet helemaal helder waarom de reactie van zeefietser is verwijderd?
@skadi: welkom!
@karratha: R E L A X. Je overdenkt alles in mijn beleving veel te veel. Of, dat komt iig zo over.
Wel jammer dat het met dat andere meisje niks is geworden.
@viv: klinkt als een goed voornemen! En de reisjes, ik hoop het toch zo!