Burn out - hobby
dinsdag 5 januari 2021 om 20:39
Ik heb een burn out en probeer zoveel mogelijk prikkelarme tijd te vinden. Maar die wil ik het liefst niet alleen maar vullen met Netflix. Dat is ook niet zo prikkel arm natuurlijk.
Wie heeft er een fijne tip voor een bezigheid die weinig energie kost en niet moeilijk is? In m’n ‘gewone’ hobby’s heb ik gewoon helemaal geen zin. Nergens in eigenlijk. Maar ik zou wel iets willen om af en toe even te doen.
Ik dacht aan breien, maar dat zal ik eerst moeten leren en daar zie ik tegenop. Lijkt me dus geen goede optie..
Wie heeft er een fijne tip voor een bezigheid die weinig energie kost en niet moeilijk is? In m’n ‘gewone’ hobby’s heb ik gewoon helemaal geen zin. Nergens in eigenlijk. Maar ik zou wel iets willen om af en toe even te doen.
Ik dacht aan breien, maar dat zal ik eerst moeten leren en daar zie ik tegenop. Lijkt me dus geen goede optie..
dinsdag 5 januari 2021 om 20:43
God wat een ellende is dat! Maar ik ben niet zo’n geduldig type met priegelwerkjes. Ministeck, lekker old school, vond ik wel leuk
dinsdag 5 januari 2021 om 20:50
Vond je het echt fijn? Normaliter ben ik echt dol op bakken. Maar ik kan me er helemaal niet op verheugen.Blauwetrui schreef: ↑05-01-2021 20:47Dit.
En ik vond het destijds fijn om in de keuken te staan.
Mandala's kleuren vond ik ook heel fijn om te doen.
Lezen doe ik al veel en is wel ontspannend ja
dinsdag 5 januari 2021 om 20:53
Nou ja heel eerlijk; in het begin niet. Toen ging het echt even niet goed. Ik denk dat het pas na een maand (of 2) kwam, dat ik voorzichtig wat meer energie kreeg.groenbankstel schreef: ↑05-01-2021 20:50Vond je het echt fijn? Normaliter ben ik echt dol op bakken. Maar ik kan me er helemaal niet op verheugen.
Lezen doe ik al veel en is wel ontspannend ja
dinsdag 5 januari 2021 om 20:59
Wat deed je in die fase dat je niks leuk vond?Blauwetrui schreef: ↑05-01-2021 20:53Nou ja heel eerlijk; in het begin niet. Toen ging het echt even niet goed. Ik denk dat het pas na een maand (of 2) kwam, dat ik voorzichtig wat meer energie kreeg.
Ik heb niet het gevoel dat het zó slecht gaat, maar ik voel echt nergens enthousiasme voor.
dinsdag 5 januari 2021 om 21:03
Hmm.. Liggen. Piekeren. Schuldgevoel hebben. Wandelen (daar had ik totaal geen zin in, maar deed het toch).groenbankstel schreef: ↑05-01-2021 20:59Wat deed je in die fase dat je niks leuk vond?
Ik heb niet het gevoel dat het zó slecht gaat, maar ik voel echt nergens enthousiasme voor.
Ik begon ook weer met kleuren. Luchtige series/films kijken (geen hele dagen hoor).
dinsdag 5 januari 2021 om 21:08
dinsdag 5 januari 2021 om 21:12
Opstaan, ontbijten, wandeling, lunch, slapen, huishoudelijk klusje, eten koken en naar bed. Ik was te uitgeput voor een hobby. Af en toe bladerde ik door een tijdschrift - lezen lukte niet. Of staarde een beetje uit het raam - eten koken lukte niet. Of ging douchen - waarna ik weer moest bijkomen.groenbankstel schreef: ↑05-01-2021 20:59Wat deed je in die fase dat je niks leuk vond?
Moraal van dit verhaal. Wees voorzichtig met een hobby ‘moeten’, misschien is het daar gewoon nog te vroeg voor
dinsdag 5 januari 2021 om 21:15
In een jaar toen ik niet lekker in mijn vel zat, heb ik mezelf een 365-dagendoel gesteld. Elke dag moest ik iets doen met mijn handen. En ik was daar niet zo goed in, maar het zorgde er wel voor dat ik elke dag even uit mijn hoofd was. Dingen die ik heb gemaakt (toen) waren bijvoorbeeld hartjes op stenen schilderen met nagellak, een keer een kleurplaat/mandala inkleuren, een cadeautje creatief inpakken, een mooie envelop maken van plaatjes uit tijdschriften/krant om daarin (een gekochte) kaart te versturen. Eerst een uurtje op pinterest en dan iets maken. Soms werd het best mooi, soms ook niet. Maar wel elke dag dus even bezig.
dinsdag 5 januari 2021 om 21:19
Gewoon mooie plaatjes kleuren met een luisterboek is ook fijn. Of zonder luisterboek.Blauwetrui schreef: ↑05-01-2021 20:47Dit.
En ik vond het destijds fijn om in de keuken te staan.
Mandala's kleuren vond ik ook heel fijn om te doen.
Junk journallen met plaatjes en papier uit oude tijdschriften enzo. Of vergeelde pockets ergens opduikelen (in van die buiten boekenkastjes) en daar lollige zinnen uit knippen en die verwerken.
Kalligraferen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 21:20
1.67% gewijzigd
dinsdag 5 januari 2021 om 21:19
Idris schreef: ↑05-01-2021 21:15In een jaar toen ik niet lekker in mijn vel zat, heb ik mezelf een 365-dagendoel gesteld. Elke dag moest ik iets doen met mijn handen. En ik was daar niet zo goed in, maar het zorgde er wel voor dat ik elke dag even uit mijn hoofd was. Dingen die ik heb gemaakt (toen) waren bijvoorbeeld hartjes op stenen schilderen met nagellak, een keer een kleurplaat/mandala inkleuren, een cadeautje creatief inpakken, een mooie envelop maken van plaatjes uit tijdschriften/krant om daarin (een gekochte) kaart te versturen. Eerst een uurtje op pinterest en dan iets maken. Soms werd het best mooi, soms ook niet. Maar wel elke dag dus even bezig.
Wel een goeie om elke dag even bezig te zijn. Misschien moet ik de lat ook niet hoog leggen maar gewoon een kleurboek pakken.
Van het idee dat ik elke dag iets nieuws moet bedenken word ik ook raar in m’n hoofd