Vriend doet zijn best

17-12-2020 23:58 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Na een tijdje van ''downs'' in onze relatie, doet vriendlief nu wel heel erg zijn best. Het probleem is alleen dat ik op dit moment even niet de behoefte voel om leuk te doen. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, maar ik denk dat ik eraan moet wennen dat hij nu na maanden opeens wel oog voor mij heeft. Ik ben de afgelopen tijd wat meer mijn eigen ding gaan doen en dat is hem ook op gaan vallen. We hebben een heleboel gesprekken gehad en hij doet nu echt zijn best om mij aandacht te geven.

Ik ben meer dingen aan gaan geven, wat al een heel ding is voor mij. Normaal gesproken ben ik erg gesloten daarin. Ik heb ook aangegeven dat ik het binnenkort (na de feestdagen) wel tijd vind om even allebei ons eigen ding, in ons eigen huis te gaan doen. Ik heb het idee dat dit een beetje rauw op zijn dak viel, en hij sindsdien nóg meer zijn best is gaan doen. Het veranderd voor mij alleen niks. Ik heb nog steeds de behoefte om even alleen te zijn.

Ik wil heel graag zelf ook weer normaal gaan doen, omdat ik echt zie dat hij ermee bezig is. Maar hoe pak ik dit het beste aan?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Wat goed dat je alles hebt doorgezet. Was even bang dat dat niet zo was.

Voel je al iets van opluchting, of is dat nog te vroeg?
Je hebt het enige juiste gedaan, hoor. En die schuldgevoelens die je hebt, die slijten vanzelf. Door zijn reacties zie je zijn ware karakter, en zou hij schuldgevoelens hebben denk je? Ik denk het niet.

Misschien heb je hem de grootste dienst bewezen die er maar is. Hij leert om voor zichzelf te zorgen, als het goed is, en hij doet niet aan zelfreflectie, dus leren zal hij niet van deze ervaring, maar dat is aan hemzelf.

Gefeliciteerd met je nieuwe job! Goed gedaan.

Als je over een paar maanden, een half jaar of een jaar terugkijkt, ben je zeker blij dat je deze stappen hebt genomen. :redrose:
Waarom voel je lullig dat je hem fysiek afwees? Ik vind het eigenlijk heel sterk van je, dat je liet zien dat jij grenzen hebt en dat er een grens stevig was overschreden.
Als de boodschap (ik wil dat je gedrag verandert, dit wil ik niet zo, hier word ik niet gelukkig van) in woorden niet overkomt, dan is fysieke taal vaak hartstikke duidelijk.

Wow 2021 wordt jouw jaar met een huis voor jezelf, een nieuwe baan...

Ook mooi dat je het samen met je vriendinnen en buren hebt gedaan. Het is zo belangrijk om mensen om je heen te hebben om op terug te vallen.
Echt goed gedaan van je TO, ik was eigenlijk bang dat hij er nog zou zijn..

Wees niet te hard voor jezelf mbt het schuldig voelen, dat jij zo afstandelijk reageert komt wel door zijn gedrag he. Ik hoop dat je snel het gevoel van opluchting gaat ervaren, en wees blij met zulke fijne mensen om je heen.
hanke321 schreef:
22-12-2020 09:33
Waarom voel je lullig dat je hem fysiek afwees? Ik vind het eigenlijk heel sterk van je, dat je liet zien dat jij grenzen hebt en dat er een grens stevig was overschreden.
Als de boodschap (ik wil dat je gedrag verandert, dit wil ik niet zo, hier word ik niet gelukkig van) in woorden niet overkomt, dan is fysieke taal vaak hartstikke duidelijk.

Wow 2021 wordt jouw jaar met een huis voor jezelf, een nieuwe baan...

Ook mooi dat je het samen met je vriendinnen en buren hebt gedaan. Het is zo belangrijk om mensen om je heen te hebben om op terug te vallen.
Ik sluit me graag hier bij aan.
Iedere ja tegen hem was een nee tegen jouzelf en alleen maar omdat je hem anders zielig vond.
Nu heb je heel erg ja tegen jezelf gezegd, moet je trots op zijn!
Hey meid, hoe gaat het met je?
Is het nog steeds uit? Ik hoop dat hij niet meer is terug gekomen en je verder niet heeft lastiggevallen.
Let’s go Brandon!
Jazeker is het nog steeds uit! Beste keus ever, had ik al veel eerder moeten doen.

Hij is godzijdank niet meer teruggekomen, maar hij heeft nog wel geappt. Moraal van het verhaal was dat ik nog steeds een egoïstisch kut wijf ben die alleen aan zichzelf denkt. Maar het leukste (en ook voorspelbaar): hij was alleen maar bij mij voor mijn geld (welk geld?).
Hij is van mening dat ik alleen maar met hem ben geweest om over mijn ex heen te komen maar dat is véél erger dan op iemands geld zijn.

Ik vond het eigenlijk heel lachwekkend. Ik had verwacht dat het heel lang zou duren voordat ik over hem heen zou zijn maar dat valt mee. Het blijkt achteraf zo te zijn dat ik al heel lang niet dat speciale gevoel bij hem had en eigenlijk bij hem bleef omdat het makkelijk was en ik geen confrontatie aan hoefde te gaan.

Het gaat nu echt goed met me. Ik heb het heel druk met school en daarnaast werk ik ook nog 7 dagen per week. Ik slaap minder dan toen ik met hem was en ik doe veel meer. Ondanks dat ik door alles toch wel moe ben voel ik me echt helemaal top. Ik leef lekker m'n leven en had dit al veel eerder moeten doen. Wat een sukkel ook haha.

Ik wil jullie allemaal nogmaals heel erg bedanken voor jullie wijze woorden. Het heeft dingen echt in perspectief voor me gezet, en ik weet niet of ik deze stap had genomen als ik hier geen topic had geopend.
Ik hoop dat jullie ondanks alles fijne feestdagen hebben gehad en nog de beste wensen voor jullie allemaal!

Op naar een beter jaar met veel geluk, liefde, succes en gezondheid voor ons allemaal! En een heleboel (leuke!!!) topics. :heart:
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Wat een fijne update Tbag! Klinkt echt alsof je zomaar ineens een heel fijn leven hebt gekregen, omdat je een etterende zweer weggesneden hebt. Keep going!
Leuke update! :cheer2:
Wat klinkt dat goed, t-bag. Fijn! :)
Fijn om te horen, goed zo! :)
Pak van mijn hart, wat een fijne update! Maakte me al zorgen dat die zak hooi zich wellicht weer terug had gepraat.
Laat die loser in 2020 en richt je helemaal op je eigen leven! Xx
Let’s go Brandon!
Wat goed om te horen dat het goed met je gaat!
Hij komt er nog wel een keer achter dat hij dit geheel aan zichzelf te danken heeft. Maar dat zal nog wel even duren denk ik. Tegen die tijd sta jij in elk geval een heel stuk gelukkiger in het leven. Een man als deze kun je missen als kiespijn.
T-bag, wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. En ik geloof graag dat je meteen stukken meer energie hebt.
Fijn TO! Geniet er lekker van!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven