Waarom bellen mensen in het openbaar op speaker?
donderdag 14 januari 2021 om 15:41
Waarom doen mensen dit? Ik wil het echt graag begrijpen. Maakt het ze niet uit dat de wereld meeluistert? Of nog erger, dat de wereld er gewoon last van heeft?
Valt voor mij in dezelfde categorie als dat iemand in het openbaar filmpjes en muziek op zijn telefoon zit te kijken/luisteren zonder oortjes.
Dus alstublieft? Waarom?!?
Valt voor mij in dezelfde categorie als dat iemand in het openbaar filmpjes en muziek op zijn telefoon zit te kijken/luisteren zonder oortjes.
Dus alstublieft? Waarom?!?
donderdag 14 januari 2021 om 19:50
Ik bel tegenwoordig ook altijd op de speaker maar dat is meer omdat ik anders altijd met mijn oor van alles activeer. Had ik vroeger nooit, zal wel aan mijn laatste type telefoon liggen? Maar ik ben we nu zo aan gewend geraakt dat het zomaar per ongeluk eens zou kunnen gebeuren dat ik dat doe.
Maar ik bel eigenlijk nooit in het openbaar, dat scheelt dan weer.
donderdag 14 januari 2021 om 20:18
Dat heb ik hier heel vaak. Ik ga dan naar buiten en erbij staan. Commentaar word vaak niet gewaardeerd. Helaas, moet je maar geen gesprek voeren met mij erbij.lemoos2 schreef: ↑14-01-2021 16:53Van die jonkies te voet of op de fiets kan ik het wel hebben. Die zijn zo voorbij. Ik vind het irritanter van die ruim volwassen lui die dat in een wachtrij doen.
Waar ik echt pislink van kan worden: van die figuren die recht onder je slaapkamerraam parkeren en dan handsfree gaan zitten bellen in de auto. Kun je net zo goed alles door een megafoon schreeuwen. Je kan door HR++ nog letterlijk alles maar dan ook alles verstaan. Heb laatst eentje sterkte gewenst. Spinnijdig was ‘ie dat ik ‘zomaar’ zijn ‘privé’ zat ‘af te luisteren’. Ik heb maar gezegd dat ik liever ook nooit iets had afgeweten van zijn darmonderzoek, poliepen en aambeien. Maar dat helaas de halve straat dit ongewenst door de strot kreeg geramd om 23.30.
Voor corona was er een groepje die allemaal privé informatie over hun kinderen aan het vertellen was. Toen heb ik ze erop gewezen dat ze helemaal geen privacy hier hadden, want ik kon alles horen en dat ik me afvroeg of ze wel wilden dat ik dit over hun kind wist. Die werden niet boos.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
donderdag 14 januari 2021 om 20:33
Ik ga altijd meepraten. Of meezingen..
Meestal duurt het dan niet lang. Ooit lang geleden in overleg met de baas aan de kassa net zo lang gewacht met afrekenen tot iemand ophing. Wij waren die winkel waar het personeel niets zegt tot je klaar bent met bellen.
Die bluetooth dingen buitenshuis vind ik ook gewoon een ramp. Hier hangen ze in de kinderboerderij met 6 van die apparaten. Echt zo ergerlijk. Of zomers bij de recreatieplas op het strand, en dan echt de hele dag die herrie aan de kop..
Stilte is ondergewaardeerd.
Meestal duurt het dan niet lang. Ooit lang geleden in overleg met de baas aan de kassa net zo lang gewacht met afrekenen tot iemand ophing. Wij waren die winkel waar het personeel niets zegt tot je klaar bent met bellen.
Die bluetooth dingen buitenshuis vind ik ook gewoon een ramp. Hier hangen ze in de kinderboerderij met 6 van die apparaten. Echt zo ergerlijk. Of zomers bij de recreatieplas op het strand, en dan echt de hele dag die herrie aan de kop..
Stilte is ondergewaardeerd.

donderdag 14 januari 2021 om 20:42
Als iemand dat doet om 17.00, ze doen maar. Zet ik de radio wel wat harder. Maar om 23.30 op een woensdagavond... en dan ook een half uur aan één stuk de meest gore details over zijn aars te moeten aanhoren dan wil ik wel even naar buiten lopen. En dan interesseert het mij ook niets meer wat ze te blèren hebben over ‘privacyschending’. Echt geen zin om op 23.20 zoonlief die ook wakker wordt van dat geblèr het verschil te moeten uitleggen tussen een darmpoliep en een aambei. Echt schijt aan zijn onderkantje/achterkantje (pun intended).Apollos_Belt schreef: ↑14-01-2021 20:18Dat heb ik hier heel vaak. Ik ga dan naar buiten en erbij staan. Commentaar word vaak niet gewaardeerd. Helaas, moet je maar geen gesprek voeren met mij erbij.
Voor corona was er een groepje die allemaal privé informatie over hun kinderen aan het vertellen was. Toen heb ik ze erop gewezen dat ze helemaal geen privacy hier hadden, want ik kon alles horen en dat ik me afvroeg of ze wel wilden dat ik dit over hun kind wist. Die werden niet boos.
Soms hebben mensen het niet door. Zoals de kraamverzorgster van drie huizen verder die de bevindingen dicteerde (?)/doorgaf. Zij was wel blij met de opmerking dat minstens vier huizen konden meeluisteren naar het wel en wee van de tepelkloven van mevrouw C. En soms is het wel grappig. Als een monteur iets moet doorgeven over een onderdeel of zo.
“Ja Wim hier. Zeg, luister eens...ja! Hahahaha! Ja, zeg, ik sta nu daar in ehm...God hoe heet dit gat...ja! Precies! Nou. Ja die hebben dus model XRZ. Hmmm..ja...hmmmm . Nee willen ze niet. Echt een zeikkut eerste klas... Nee snap je wel dat die gast warm erbij wil liggen want van zijn vrouw moet ‘ie het niet hebben whahahaha....hebben we daar nog onderdeel Z van liggen? Okeeeeee, pik ik die straks op! Hey, ga je hanguh”.
En dan heel verbaasd zijn dat die ‘zeikkut’ toch echt problemen heeft met Wim

donderdag 14 januari 2021 om 20:46
lemoos2 schreef: ↑14-01-2021 20:42Als iemand dat doet om 17.00, ze doen maar. Zet ik de radio wel wat harder. Maar om 23.30 op een woensdagavond... en dan ook een half uur aan één stuk de meest gore details over zijn aars te moeten aanhoren dan wil ik wel even naar buiten lopen. En dan interesseert het mij ook niets meer wat ze te blèren hebben over ‘privacyschending’. Echt geen zin om op 23.20 zoonlief die ook wakker wordt van dat geblèr het verschil te moeten uitleggen tussen een darmpoliep en een aambei. Echt schijt aan zijn onderkantje/achterkantje (pun intended).
Soms hebben mensen het niet door. Zoals de kraamverzorgster van drie huizen verder die de bevindingen dicteerde (?)/doorgaf. Zij was wel blij met de opmerking dat minstens vier huizen konden meeluisteren naar het wel en wee van de tepelkloven van mevrouw C. En soms is het wel grappig. Als een monteur iets moet doorgeven over een onderdeel of zo.
“Ja Wim hier. Zeg, luister eens...ja! Hahahaha! Ja, zeg, ik sta nu daar in ehm...God hoe heet dit gat...ja! Precies! Nou. Ja die hebben dus model XRZ. Hmmm..ja...hmmmm . Nee willen ze niet. Echt een zeikkut eerste klas... Nee snap je wel dat die gast warm erbij wil liggen want van zijn vrouw moet ‘ie het niet hebben whahahaha....hebben we daar nog onderdeel Z van liggen? Okeeeeee, pik ik die straks op! Hey, ga je hanguh”.
En dan heel verbaasd zijn dat die ‘zeikkut’ toch echt problemen heeft met Wim![]()

vrijdag 15 januari 2021 om 10:11
Op zich ook wel mooi, weet 'zeikkut' hoe Wim over hun denkt en hoeven ze hem niet nog een keer in te huren.lemoos2 schreef: ↑14-01-2021 20:42Als iemand dat doet om 17.00, ze doen maar. Zet ik de radio wel wat harder. Maar om 23.30 op een woensdagavond... en dan ook een half uur aan één stuk de meest gore details over zijn aars te moeten aanhoren dan wil ik wel even naar buiten lopen. En dan interesseert het mij ook niets meer wat ze te blèren hebben over ‘privacyschending’. Echt geen zin om op 23.20 zoonlief die ook wakker wordt van dat geblèr het verschil te moeten uitleggen tussen een darmpoliep en een aambei. Echt schijt aan zijn onderkantje/achterkantje (pun intended).
En dan heel verbaasd zijn dat die ‘zeikkut’ toch echt problemen heeft met Wim![]()
Hier is het echt alleen in de avond/nacht Misschien gebeurt het ook op andere tijden maar dan heb ik het niet door.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

woensdag 20 januari 2021 om 13:34
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook nooit heb begrepen, dat mensen in het openbaar op de luidspreker bellen. Ik kan mij prima voorstellen dat er situaties zijn dat het handig is om iemand mee te laten luisteren, maar waarom dat dan openbaar moet, in plaats van binnen of wat beschermder in de tuin - daar kan ik mij persoonlijk weinig bij voorstellen.