Vind jij dit een afknapper of niet?
vrijdag 15 januari 2021 om 15:26
Je komt een leuke man/vrouw tegen, 30+ Maar je komt erachter dat hij/zij nog nooit heeft samengewoond, nog nooit op zichzelf heeft gewoond en dus nog thuis bij ouders woont.
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?
ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d
Jaa mensen, verveel me
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?
ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d
Jaa mensen, verveel me
vrijdag 15 januari 2021 om 16:49
Zeker, dat klopt als een bus.
Waar ik alleen moeite mee heb is dat er meteen gezegd wordt: hij kan niks, moederskindje, geen levenservaring (ik chargeer even) terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Tuurlijk, van die luiaard-types zullen er zeker heel veel zijn (misschien wel de meerderheid) maar het kan dus echt wel goed komen

Huts!

vrijdag 15 januari 2021 om 16:53
Ik lees dat hier best vaak, en in het echt ken ik niemand die zo lang bij z'n ouders heeft gewoond. Okee eentje tot 40 maar die is niet helemaal goed.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan een woning (/kamer) te komen, als je echt wil dan ben je wel weg op je 18e.
Het straalt voor mij een wat slappe houding uit en ik zou zeker niet daten met zo iemand.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan een woning (/kamer) te komen, als je echt wil dan ben je wel weg op je 18e.
Het straalt voor mij een wat slappe houding uit en ik zou zeker niet daten met zo iemand.
vrijdag 15 januari 2021 om 17:01
Maar eigenlijk is een personal trainer toch net zoiets ? Die betaal je omdat jij kennelijk niet zelf in staat bent om jezelf af te matten. Je kunt prima een schema van internet halen.KamilleT schreef: ↑15-01-2021 15:51Ik hoorde laatst ook iets grappigs. Een collega van mij, 30 en getrouwd, heeft moeite om met thuis werken actief te blijven en zijn werk te doen. Nu heeft hij met zijn vrouw afgesproken dat ze per dag een to do lijst maken, voor zijn werk dus, en als hij het niet af heeft, mag hij in het weekend niet gamen. Die man woont eigenlijk ook nog bij zijn moeder![]()
Hetzelfde met een diëtist / weight watcher / Aa / .... de meeste mensen hebben baat bij een stok achter de deur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 15 januari 2021 om 17:05
Voor mij zou dit absoluut een afknapper zijn. Iemand die zo passief is en zijn zaakjes niet voor elkaar heeft, die heeft eerst voor zichzelf nog veel uit te zoeken.
Ik wil alleen een relatie met een ander volwassen persoon, niet met iemand die nog zo afhankelijk is en niet heeft geleerd op eigen benen te staan.
Zelf ben ik ook 30+ en ik ben al vijftien jaar zelfstandig, dus het zou voor mij heel gek voelen om met iemand samen te zijn die dat niet kent.
Ik wil alleen een relatie met een ander volwassen persoon, niet met iemand die nog zo afhankelijk is en niet heeft geleerd op eigen benen te staan.
Zelf ben ik ook 30+ en ik ben al vijftien jaar zelfstandig, dus het zou voor mij heel gek voelen om met iemand samen te zijn die dat niet kent.

vrijdag 15 januari 2021 om 17:08
Afknapper is een groot woord, maar echt fijn ook niet. Ligt ook aan de omstandigheden.
Wel tijd gedate met iemand eind 30, die nog thuis woonde. Echt leuke vent, verder. Maar deed eigenlijk verder ook geen moeite om wat voor zichzelf te vinden. Vond het wel even best.
Ik heb daar verder in principe geen mening over, echter begon het mij te irriteren dat we altijd bij mij moesten zijn, hij dan erg lang stond te douchen, nooit eens iets meenam en te lang bleef plakken. Terwijl ik gewoon om half 9 op mijn werk moest zijn, kon hij zich nog 6 keer omdraaien en had de gewoonte in de middag nog even een uurtje te tukken. Vond dat op den duur toch niet zo sexy....
Dus tja, wel om die reden het destijds “uitgemaakt”.
Wel tijd gedate met iemand eind 30, die nog thuis woonde. Echt leuke vent, verder. Maar deed eigenlijk verder ook geen moeite om wat voor zichzelf te vinden. Vond het wel even best.
Ik heb daar verder in principe geen mening over, echter begon het mij te irriteren dat we altijd bij mij moesten zijn, hij dan erg lang stond te douchen, nooit eens iets meenam en te lang bleef plakken. Terwijl ik gewoon om half 9 op mijn werk moest zijn, kon hij zich nog 6 keer omdraaien en had de gewoonte in de middag nog even een uurtje te tukken. Vond dat op den duur toch niet zo sexy....
anoniem_640edf0a2dd7a wijzigde dit bericht op 15-01-2021 17:11
15.56% gewijzigd
vrijdag 15 januari 2021 om 17:09
We zijn niet meer aan het daten hoor!mede omdat hij dus idd erg onvolwassen was, niet echt zelfstandig en nog een hele waslijstzephora schreef: ↑15-01-2021 16:42In theorie vind ik dit een ontzettende afknapper. Maarrrr... In de praktijk kwam ik hem toch tegen: de geweldig leuke man die op zijn 31e net een jaartje op zichzelf woonde, nog nooit een relatie had gehad en die toch hartstikke zelfstandig functioneert. Zijn ouders waren niet vaak thuis toen hij thuis woonde en hij droeg zowel financieel als praktisch bij aan het huishouden.
Tja.. omdat hij verder erg leuk is, heb ik daar nooit een probleem van gemaakt. Natuurlijk voelde het voor mij (sinds mijn 18e op mijzelf, veel relaties gehad en een héél ander leven geleid) soms wat ongelijk, maar ik merk nu we samenwonen dat hij meer in het huishouden doet en zelfstandiger is dan de meeste mannen die ik ben tegengekomen. Ik vind het alleen jammer voor hem dat hij een bepaalde levenservaring gemist heeft in zijn twintigersjaren, maar hij had daar zo zijn redenen voor die ik heel goed begrijp.
TO, lang verhaal kort: ik snap dat het niet sexy is, maar kijk naar de context en hoe hij zich in huis beweegt. En is hij verder alles wat je wenst? Schrijf 'm dan niet zomaar af. Al heb jij het recht om iemand af te schrijven als je dat wilt.
vrijdag 15 januari 2021 om 17:29
Ik zou vooral kijken naar hoe iemand verder in het leven staat. Ik moest het huis uit om te gaan studeren, heb jarenlang in het buitenland gewoond.. maar had mij best voor kunnen stellen dat ik in tussenliggende periodes weer thuis had gewoond hoor. Is niet gebeurd omdat mijn ouders in een uithoek wonen, maar ik woon liever thuis dan dat ik een enorme studieschuld heb, bijvoorbeeld.
vrijdag 15 januari 2021 om 17:41
Ik heb anders van mijn PT wel dingen geleerd die ik alleen niet had gekund zoals heel zwaar deadliften, snatches, bepaalde protocollen. Zaken die mij alleen vooral een gebroken arm hadden opgeleverd.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-01-2021 17:01Maar eigenlijk is een personal trainer toch net zoiets ? Die betaal je omdat jij kennelijk niet zelf in staat bent om jezelf af te matten. Je kunt prima een schema van internet halen.
Hetzelfde met een diëtist / weight watcher / Aa / .... de meeste mensen hebben baat bij een stok achter de deur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 15 januari 2021 om 17:43
Als je niet studeert ? Best moeilijk, hoor.
Je mag je pas inschrijven bij een woningstichting als je 18 bent. Sta je - in de Randstad - al gauw een jaar of 6 op de lijst.
Minimum jeugdloon met 18 ( full time ) is 842,40.

vrijdag 15 januari 2021 om 17:49
Mantelzorg is wat anders, maar de gemiddelde ouder van iemand die halverwege 20 is, zijn tussen de 50 en 60 en nog niet toe aan een verzorgingstehuis!Delano_010 schreef: ↑15-01-2021 16:15Wat een onzinnige reacties soms hier weer, er zijn tal van redenen waarom je thuis kan wonen op een bepaalde leeftijd en dit niks over je als persoon zegt. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet het geluk dat hun ouders zelfstandig kunnen wonen en nemen hier dan zelf hun verantwoordelijkheid voor, door voor ze te zorgen ipv ze in een verzorgingstehuis te stoppen. Ik ben zelf mid 20 en heb hier zelf ervaring mee.
vrijdag 15 januari 2021 om 17:49
Ik had een huisgenoot (in een studentenflat) die 's avonds door zijn vader met de auto opgehaald werd om thuis te eten...
(en het was maar een kwartiertje fietsen).
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
vrijdag 15 januari 2021 om 17:52
Dat zal in rap tempo anders zijn, nu iedereen zo veel later aan kinderen / een nieuwe leg begint.

vrijdag 15 januari 2021 om 17:53
Dan pas? Ja, dan gaat op jezelf wonen nog wel even durenblijfgewoonbianca schreef: ↑15-01-2021 17:43Als je niet studeert ? Best moeilijk, hoor.
Je mag je pas inschrijven bij een woningstichting als je 18 bent. Sta je - in de Randstad - al gauw een jaar of 6 op de lijst.
Minimum jeugdloon met 18 ( full time ) is 842,40.

vrijdag 15 januari 2021 om 17:59
Snap ik. Niet sexy. Had hij geen werk dan?rozekoek1988 schreef: ↑15-01-2021 17:08Afknapper is een groot woord, maar echt fijn ook niet. Ligt ook aan de omstandigheden.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

vrijdag 15 januari 2021 om 18:05
Nee!docotrandus schreef: ↑15-01-2021 17:49Ik had een huisgenoot (in een studentenflat) die 's avonds door zijn vader met de auto opgehaald werd om thuis te eten...

vrijdag 15 januari 2021 om 18:14
Je hoeft niet afhankelijk te zijn van de woningbouw om op jezelf te wonen. Ik vind het vooral onaantrekkelijk als een man zo in beperkingen denkt, in plaats van in oplossingen.
Als je ergens in de twintig bent snap ik het nog wel, maar vanaf eind 20 mag je echt meer zelfstandigheid verwachten.

vrijdag 15 januari 2021 om 18:17
Ik ken eigenlijk geen vrouwen die na hun dertigste nog thuis wonen, alleen mannen.
Ken wel een vrouw van in de veertig die nog nooit een eigen woning (of zelfs een bed) heeft gehad. Als de ene relatie op z'n eind loopt dan staat de volgende alweer klaar. Die rolt gewoon van het ene bed in het andere.
Ken wel een vrouw van in de veertig die nog nooit een eigen woning (of zelfs een bed) heeft gehad. Als de ene relatie op z'n eind loopt dan staat de volgende alweer klaar. Die rolt gewoon van het ene bed in het andere.

vrijdag 15 januari 2021 om 18:19
Ik herken dit eerlijk gezegd ook niet (en de woningnood is hier enorm groot, je staat voor een sociale huurwoning zo 20 jaar op de wachtlijst). Wat je hier veel ziet is woningdelen en daar zie ik ook regelmatig oproepjes voor voorbij komen. Dus 30+ en nog bij je ouders wonen herken ik niet (en zou inderdaad voor mij een enorme afknapper zijn). 30+ en een woning delen zie ik heel veel hier in de regio en dat zou ik geen afknapper vinden.
vrijdag 15 januari 2021 om 18:19
Majime schreef: ↑15-01-2021 18:14Je hoeft niet afhankelijk te zijn van de woningbouw om op jezelf te wonen. Ik vind het vooral onaantrekkelijk als een man zo in beperkingen denkt, in plaats van in oplossingen.
Als je ergens in de twintig bent snap ik het nog wel, maar vanaf eind 20 mag je echt meer zelfstandigheid verwachten.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat ook al vreemd... Na je 18e of toch max 20e gewoon in het diepe springen, geen gemekker.
Heb één keer op m'n zestiende gedate met een jongen (volgens mij een jaar of 21/22) die nog thuis woonde. Ik woonde toen al wel op mezelf. Na één avondje bij hem met z'n ouders besloten het af te kappen en nooooit meer met een thuiswoner te daten

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"