Verliefd, maar contact verbroken

vrijdag 22 januari 2021 om 19:20

Wie helpt me met wat wijze woorden? Man en ik zijn al samen sinds onze studententijd. Ondertussen getrouwd, twee redelijk jonge kinderen. Onze relatie is gewoon goed. Soms wat te comfortabel en daardoor misschien een beetje saai, maar we hebben eigenlijk altijd gespreksstof, dus ook weer niet heel saai. Weinig ruzie. Ik hou echt van hem. En ook van ons leven. 
Tja...en toen werd ik ineens verliefd. Niet een beetje, maar echt hoteldebotel. Dit bleek wederzijds te zijn. Bijna werd ik erin meegezogen. Maar na wat heen en weer appen heb ik het toch maar verteld, tegen mijn man. Enorm geschrokken natuurlijk, maar vastbesloten om samen door te gaan.
Contact verbroken...toch weer appen. Toen maar overal geblokkeerd, alweer enige tijd geleden. Maar echt weg is hij niet. Ik zit gelukkig niet in een situatie dat ik hem op het werk of in de supermarkt tegen zou kunnen komen. Maar...hij heeft zich wel in mijn hoofd vast gebeiteld. Wie wil me een hart onder de riem steken en zeggen dat het echt minder wordt? Ik voel me net een puber met liefdesverdriet

Tja...en toen werd ik ineens verliefd. Niet een beetje, maar echt hoteldebotel. Dit bleek wederzijds te zijn. Bijna werd ik erin meegezogen. Maar na wat heen en weer appen heb ik het toch maar verteld, tegen mijn man. Enorm geschrokken natuurlijk, maar vastbesloten om samen door te gaan.
Contact verbroken...toch weer appen. Toen maar overal geblokkeerd, alweer enige tijd geleden. Maar echt weg is hij niet. Ik zit gelukkig niet in een situatie dat ik hem op het werk of in de supermarkt tegen zou kunnen komen. Maar...hij heeft zich wel in mijn hoofd vast gebeiteld. Wie wil me een hart onder de riem steken en zeggen dat het echt minder wordt? Ik voel me net een puber met liefdesverdriet
                                    ookmaareenmening wijzigde dit bericht op 23-01-2021 07:25

1.67% gewijzigd

zaterdag 23 januari 2021 om 03:15

Precies wat Farizia al zegt; je bent verliefd op het beeld wat jij hebt gecreerd. 
Verder ook, misschien kan het helpen een tijdje te praten met een hulpverlener/psycholoog. Heel duidelijk en eerlijk vertellen wat er in je omgaat. Zodat je er ruimte aan kan geven want ik kan me zo voorstellen dat je nu bang bent over wat je voelt, juist nu jij en je man vastbesloten zijn samen verder te gaan.
En als je onderdrukt, komt het juist meer naar boven.
Dus ventileren/uiten van je gevoel is belangrijk....naar de juiste persoon
                    Verder ook, misschien kan het helpen een tijdje te praten met een hulpverlener/psycholoog. Heel duidelijk en eerlijk vertellen wat er in je omgaat. Zodat je er ruimte aan kan geven want ik kan me zo voorstellen dat je nu bang bent over wat je voelt, juist nu jij en je man vastbesloten zijn samen verder te gaan.
En als je onderdrukt, komt het juist meer naar boven.
Dus ventileren/uiten van je gevoel is belangrijk....naar de juiste persoon

zaterdag 23 januari 2021 om 08:25

zaterdag 23 januari 2021 om 09:00

Vervelend dat zulke dingen niet 'mogen' van de maatschappij. 
Vind ik persoonlijk ontzettend onnatuurlijk. Zeker in een lange relatie is het heel normaal dat je verliefd kunt worden op een ander.
Goed dat je open bent geweest naar je man. Hopelijk kan je er met hem wel vrij over hebben, want juist doordat het er niet mag zijn wordt het een ding.
                    Vind ik persoonlijk ontzettend onnatuurlijk. Zeker in een lange relatie is het heel normaal dat je verliefd kunt worden op een ander.
Goed dat je open bent geweest naar je man. Hopelijk kan je er met hem wel vrij over hebben, want juist doordat het er niet mag zijn wordt het een ding.

zaterdag 23 januari 2021 om 09:44

Hij heeft wel overwogen om me ruimte te geven dit te onderzoeken, maar hij is te bang om me kwijt te raken. Echt erover praten met hem lukt daarom ook niet.Qiyara schreef: ↑23-01-2021 09:00Vervelend dat zulke dingen niet 'mogen' van de maatschappij.

zaterdag 23 januari 2021 om 10:06

Verliefd worden kan gewoon, ook als je een fijne relatie hebt.
Je kunt ervoor kiezen die verliefdheid te voeden en ja, dan loop je het risico dat je je fijne relatie op het spel zet.
Je kunt er ook voor kiezen te accepteren dat je een voelend mens bent, de verliefdheid niet te voeden en je fijne kriebels te investeren in je relatie.
                    Je kunt ervoor kiezen die verliefdheid te voeden en ja, dan loop je het risico dat je je fijne relatie op het spel zet.
Je kunt er ook voor kiezen te accepteren dat je een voelend mens bent, de verliefdheid niet te voeden en je fijne kriebels te investeren in je relatie.

zaterdag 23 januari 2021 om 11:09

Ookmaareenmening schreef: ↑23-01-2021 09:44Hij heeft wel overwogen om me ruimte te geven dit te onderzoeken, maar hij is te bang om me kwijt te raken. Echt erover praten met hem lukt daarom ook niet.
Hij is bang om te horen dat hij je kwijt is of gaat raken.
Zou het je helpen om weer naar je man te kijken met de ogen van vroeger, zodat je weer de dingen ziet waar je ooit verliefd op werd? En al die extra mooie dingen van hem, die je sindsdien hebt ontdekt? En zo je gevoel te beïnvloeden en je verliefdheid te verschuiven naar je man?
En als je die dingen dan ook benoemt naar je man, bevestig je hem dat je voor hem en jullie samen hebt gekozen en daarvoor vecht, en bouwt dat ook zijn vertrouwen dat hij je niet kwijt is/raakt weer op.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:07

heeeeel veeel mensen zijn wel eens verliefd geweest, en hebben toen afscheid genomen
Daarom zijn er zo veel liefdes(verdriet)liedjes

zaterdag 23 januari 2021 om 12:11

Ik denk dat bijna iedereen in een lange relatie wel eens zoiets meemaakt. Het zou eerder gek zijn als je decennia lang voor niemand anders gevoel hebt.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:15

zaterdag 23 januari 2021 om 12:28

Dat weet ik en dat is ook niet wat ik wil. En ik zie ook in mijn omgeving hoeveel ellende vreemdgaan veroorzaakt. Juist bij mensen in onze levensfase (kinderen op de basisschool) gaan veel mensen uit elkaar, valt me op. Je verliest elkaar toch snel wat uit het oog.

zaterdag 23 januari 2021 om 12:30

Ons seksleven heeft er wel een boost van gekregen, moet ik eerlijk zeggen. Maar daar voel ik me dan ook weer een beetje schuldig over...Moondream schreef: ↑23-01-2021 11:09Hij is bang om te horen dat hij je kwijt is of gaat raken.
Zou het je helpen om weer naar je man te kijken met de ogen van vroeger, zodat je weer de dingen ziet waar je ooit verliefd op werd? En al die extra mooie dingen van hem, die je sindsdien hebt ontdekt? En zo je gevoel te beïnvloeden en je verliefdheid te verschuiven naar je man?
En als je die dingen dan ook benoemt naar je man, bevestig je hem dat je voor hem en jullie samen hebt gekozen en daarvoor vecht, en bouwt dat ook zijn vertrouwen dat hij je niet kwijt is/raakt weer op.

zaterdag 23 januari 2021 om 13:56

zaterdag 23 januari 2021 om 13:56

En toch is het belangrijk dat jullie het er samen over kunnen hebben. Het is belangrijk dat je man dat ook beseft. Jullie worden er niet closer van als jij dit in je eentje moet wegverdrieten en je gevoelens moet verbergen voor je man, en je man zich ondertussen onzeker zit te voelen over of je aan die ander denkt en op welke manier. Terwijl jullie er als partners wel sterker uit komen als je dit samen kan verwerken en achter jullie laten, en hij er voor jou kan zijn en jij voor hem. Hoe pijnlijk dat ook is.Ookmaareenmening schreef: ↑23-01-2021 09:44Hij heeft wel overwogen om me ruimte te geven dit te onderzoeken, maar hij is te bang om me kwijt te raken. Echt erover praten met hem lukt daarom ook niet.
Dit soort gevoelens is heel normaal. Het gaat er om wat je er mee doet. Jij hebt het met je man gedeeld, ik vind dat heel sterk en een teken van verbondenheid en vertrouwen. Voor jou zou het heel fijn zijn als je man dat ook kan erkennen.

zaterdag 23 januari 2021 om 14:58

patchouli_ schreef: ↑23-01-2021 13:56Dit soort gevoelens is heel normaal. Het gaat er om wat je er mee doet. Jij hebt het met je man gedeeld, ik vind dat heel sterk en een teken van verbondenheid en vertrouwen.
Hangt ervan af waarom je dat doet. De mijne deelde het met me en ging er vervolgens lekker mee door. Want dan was het minder stiekem of zo.
Ik had het allemaal liever niet geweten.