Napraattopic deel 140, met geklets!

31-12-2020 19:37 3143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 140!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:50
Bij Jinek. Allemaal de schuld van de regering, de ME en de politie, want al die arme mensen worden niet gehoord.
Echt, als nog een keer iemand beweert dat al dat geteisem niet gehoord wordt, ga ik gillen. Wat zijn de popululistische politieke partijen en een groot deel van de media nog anders dan de spreekbuis voor de onderbuik van Nederland? En maar janken dat ze niet gehoord worden.
Mooie column van een politie agente, inclusief jeuk en korte armpjes :-D

https://www.liekeschrijft.amsterdam/lie ... NuTT_hrBak
Toch speelt er kennelijk wel iets bij een deel van de bevolking. Ik was het zowaar met Peter de Vries eens dat het verrassend een veelzeggend is dat me zo verbaast is over wat er gebeurt.
Dwaler schreef:
26-01-2021 09:29

"Rennen met je kadaver" :HA:
Ik ga es kijken of mijn supermarkt nog heel is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
In_Tenebris schreef:
26-01-2021 09:34
Toch speelt er kennelijk wel iets bij een deel van de bevolking. Ik was het zowaar met Peter de Vries eens dat het verrassend een veelzeggend is dat me zo verbaast is over wat er gebeurt.

Er speelt bij iedereen iets, namelijk een pandemie. Het is voor niemand makkelijk. Alleen kunnen de meesten van ons wel normaal doen.
Dwaler schreef:
26-01-2021 09:29

Ja, die had Char gisteren geplaatst :biggrin:
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:46
Die Peter R de vries spoort ook niet hoor.
Heb net de aflevering gezien en volgens mij sprak hij zeer redelijk.
De burgemeester van Eindhoven daarentegen.
Ze afschilderen als tuig, criminelen en idioten is natuurlijk makkelijker, al los je daarmee niets op.
Mijn supermarkt was nog heel en de kraam van de visboer, die op het pleintje staat waar de rellen waren, was ook nog heel.

Er werd net een uitgebrande auto weggetakeld en scholieren uit de buurt waren het glas van de vernielde bushokjes aan het opruimen.

Ik zag alweer oproepen om vanavond weer te gaan rellen.

David Dunning
Moirmel schreef:
26-01-2021 10:45
Ze afschilderen als tuig, criminelen en idioten is natuurlijk makkelijker, al los je daarmee niets op.
Natuurlijk is het tuig.

O, o, er wordt niet naar ze geluisterd..........
Jankerds zijn het.

Vroeger hield je als kind je mond als de grote mensen praatten. Ik vind het heel goed dat dat niet meer zo is, maar je leerde iig wel dat er af en toe niet naar je geluisterd werd.

David Dunning
Cookielover schreef:
26-01-2021 10:29
Ja, die had Char gisteren geplaatst :biggrin:
Char? Leeft die ook nog?
Moirmel schreef:
26-01-2021 10:45
Team burgemeester.
Griebus67 schreef:
26-01-2021 08:58
Echt, als nog een keer iemand beweert dat al dat geteisem niet gehoord wordt, ga ik gillen. Wat zijn de popululistische politieke partijen en een groot deel van de media nog anders dan de spreekbuis voor de onderbuik van Nederland? En maar janken dat ze niet gehoord worden.
Nou, Moirmel probeert het nog even. :bonk:
Solomio schreef:
26-01-2021 10:48
...
Vroeger hield je als kind je mond als de grote mensen praatten. Ik vind het heel goed dat dat niet meer zo is, maar je leerde iig wel dat er af en toe niet naar je geluisterd werd.
Dat heb ik ook geleerd, maar een overheid is niet iets waarvan je zomaar elk commando moet slikken.
Daartegen kan je best protesteren, zonder geweld als het kan, met geweld als het moet.
Moirmel schreef:
26-01-2021 10:55
Dat heb ik ook geleerd, maar een overheid is niet iets waarvan je zomaar elk commando moet slikken.
Daartegen kan je best protesteren, zonder geweld als het kan, met geweld als het moet.
Nou, dit geweld moest iig niet.

Protesteren, prima, daar is volgens mij iedereen het over eens.

David Dunning
Moirmel schreef:
Wat versta jij onder geweld?
Dwaler schreef:
26-01-2021 10:52
Char? Leeft die ook nog?
Ja hoor.
Rellen en plunderen heeft helemaal niets met protesteren te maken. Dat is gewoon apengedrag.
Dwaler schreef:
26-01-2021 10:53
Team burgemeester.
+1
Moirmel schreef:
Het kan zonder geweld. Gewoon aanvragen en gaan demonstreren. Maar dit heeft echt niet met demonstraties te maken. En als je dat gaat ontkennen ben je echt niet goed bij je hoofd.
RikM schreef:
26-01-2021 10:58
Rellen en plunderen heeft helemaal niets met protesteren te maken. Dat is gewoon apengedrag.
Ik heb nog nooit een aap een winkel zien plunderen.

David Dunning
In bijvoorbeeld de Schilderswijk wordt bakken met geld gepompt aan jeugdcoaches, buurthuizen, buurvaders, activiteiten, hulp voor ouders etc. Wat nou niet gehoord? Elke gelegenheid wordt aangegrepen om te rellen, te slopen en geweld toe te passen. Gewoon, omdat ze er zin in hebben, omdat ze bling bling willen en rijk willen zijn zonder er iets voor te doen.
anoniem_399691 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 11:01
0.28% gewijzigd
RikM schreef:
En dit.
Ik schaam me kapot als Eindhovenaar.
Huts!
Dwaler schreef:
26-01-2021 10:52
Char? Leeft die ook nog?
Gelukkig wel :hello:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
RikM schreef:

Precies. En niet zo'n beetje ook.

Gisteren riep er hier in de stad ook zo'n mafklapper op tot rellen. Wél met een anoniem account op Facebook natuurlijk. Linea recta doorgestuurd naar de politie. Mafklappers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven