Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Herkenbaar Herinnering.. ik wil testen om zekerheid te hebben. Maar nu kan ik nog hopen en als de test negatief is dat weg..

Ingaande op je vraag, ik heb idd gevoelige testen liggen. Dus dat zou vrijdag wel moeten kunnen. Bij zoon had ik met die testen op 11/12 dpo een lichte streep. Met de laatste zwangerschap had ik getest met minder gevoelige testen en dus pas op 13 DPO positief..
daanstje wijzigde dit bericht op 27-01-2021 09:33
0.90% gewijzigd
Daanstje ik heb even gekeken. Ik blijk 5 dagen voor mijn positieve test een innestelingsbloeding gehad.
Als ik nu uitga van mijn uitgerekende datum was dat bij 3.2. Bij 3.4 testte ik nog negatief.

Bij 4 weken zwangerschap testte ik positief. ( met een test die bij 20mIU positief uitslaan) Dit kan voor jou natuurlijk heel anders zijn.

Ik hoop het zo voor je! :applause:
Haha Daan, gewoon lekker blijven delen hoor, deed/doe ik zelf ook. Spul uit mn borst heb ik echt nog nooit meegemaakt, lijkt me apart als dat opeens gebeurt! Bij de eerste had ik volgens mij pas op 14 dpo getest, toen was ie duidelijk positief, bij de tweede stond ik er ietsje anders in ;) op 9dpo negatief en op 11dpo licht positief. Bij 13dpo was het wat opgelopen en daar heb ik het toen bij gehouden. Ik duim iig heel hard voor je!! :redrose: en voor de andere meiden natuurlijk ook.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ohh Daanstje, die berichten klinken hoopgevend! Hahahha, heerlijk die details toch ;). In de weg naar zwangerschap let je toch ook op elk klein dingetje (ook al wil je soms niet).

Het lijkt erop dat er eindelijk een positieve ovulatietest aankomt (verwacht vandaag, gister begon die met oplopen). Wel pas weer dag 22 maar het is tenminste iets.
Koetjesenkalfjes schreef:
26-01-2021 21:49
Daanstje ik heb even gekeken. Ik blijk 5 dagen voor mijn positieve test een innestelingsbloeding gehad.
Als ik nu uitga van mijn uitgerekende datum was dat bij 3.2. Bij 3.4 testte ik nog negatief.

Bij 4 weken zwangerschap testte ik positief. ( met een test die bij 20mIU positief uitslaan) Dit kan voor jou natuurlijk heel anders zijn.

Ik hoop het zo voor je! :applause:
Ik zou theoretisch gezien vrijdag op 3+5 kunnen zitten en heb testen die vanaf 10 mlU positief testen. Dus dan durf ik het vrijdag wel aan! Geen bloed of bruinverlies meer gehad.. nog 2 nachtjes slapen... :roll:
Sorry dames ben even wat minder actief geweest met meeschrijven, ook omdat ik momenteel niet veel spannends te melden heb maar ik lees trouw elke dag met jullie mee. Volgende week alweer de 20 weken echo, toch wel weer spannend. Al voel ik de kleine al dagelijks goed bewegen.

Wat een spannende dagen komen er weer aan. Klinkt inderdaad wel veelbelovend Daan, dat met die tepel had ik ook haha (bij 1e zwangerschap niet trouwens).
Ik ga heel hard voor je duimen, en ook voor Picco en Herinnering natuurlijk!

Fijn dat je ovulatie lijkt te naderen Roossie, maar wel lange cycli steeds dan he, dan moet je weer zo lang wachten bij een evt volgende ronde. Hopelijk zal dat niet nodig zijn!

Bloem hoe gaat het met jou? Lees je nog mee?
En toevallig Kokoro? al een vitaliteitsecho gehad?
larv-2 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 13:36
Reden: aanvulling
0.96% gewijzigd
larv-2 schreef:
27-01-2021 13:35
Volgende week alweer de 20 weken echo, toch wel weer spannend.

En toevallig Kokoro? al een vitaliteitsecho gehad?
Yes, ik lees nog vrij regelmatig mee hier :). Af en toe even spieken hoe het met jullie gaat. Jij alweer bijna halverwege, ongelooflijk hoe de tijd vliegt. Voel je je goed?

Morgen heb ik de vitaliteitsecho, maar ik heb vandaag zelf even gespiekt en het ziet er super uit, ben heel blij :).

Daanstje schreef:
27-01-2021 09:47
Ik zou theoretisch gezien vrijdag op 3+5 kunnen zitten en heb testen die vanaf 10 mlU positief testen. Dus dan durf ik het vrijdag wel aan! Geen bloed of bruinverlies meer gehad.. nog 2 nachtjes slapen... :roll:
Oh spannend Daans! Ik hoop het voor je :rose:!
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 28-01-2021 11:36
0.06% gewijzigd
Ohh wat heerlijk dat jij zelf kunt echoën Kokoro! Heb je niet de neiging om elke dag even te kijken?

Larv, wat gaat het toch hard! Alweer bijna onder helft, heerlijk als je ook de 20 weken echo hebt gehad straks!

Ik heb vanmorgen getest (10 DPO) en die was negatief.. Kon me niet inhouden, maar ik weet ook dat de kans reëel is dat ik nu nog niet positief test. Heb alles eens goed terug gezocht en bij zoon testte ik op CD 24 negatief en CD 28 licht positief. Toen heb ik geen ovulatie testen gebruikt. Maar ik gooi dus de hoop voor deze ronde nog niet helemaal overboord.. Mn gevoel zegt dat ik zomaar eens zwanger zou kunnen zijn, maar ik probeer ook wel teleurstelling in te calculeren..
Het kan nog Daans! Echt. Die website Countdowntopregnancy verkrijgt data van de gebruikers. Dat betekent dat al die vrouwen flink bezig zijn met het zwanger worden en wellicht bijna allemaal vroeg testen. Het geeft een scheef beeld m.b.t. wanneer je voor het eerst positief test. Ik ken persoonlijk een aantal dames die op 10DPO begonnen en pas op 11-12-13 DPO hun eerste positieve test hadden. Fertility friend staat er ook vol mee (zoeken op negative HPT before positive HPT). Ik duim nog even voor je door :).

Gelukkig heb/krijg ik niet élke dag de kans. Anders zou ik dat zeker doen :facepalm:.
Wat fijn Kokoro dat alles goed lijkt!

Larv, misschien heb ik het gemist hoor, maar wouden jullie ook het geslacht weten bij de 20 weken echo?

Daanstje, met de symptomen die je hebt zou ik wel hoop houden :).

Het lijkt erop dat ik mijn eisprong ook heb gehad, dus gaan ook plaats nemen op het wachtbankje :).

NOD is nu hooguit 2 dagen eerder, maar laat hem maar even op de 12e staan.

Het was helaas niet echt een knaltest, maar wel duidelijk hoog.
Heb nu overigens wel een enorm zeurderig gevoel in mijn onderbuik, herkent iemand dat?
Wat fijn Kokoro! Ik voel me momenteel erg goed, weinig kwalen sinds een week of 3 dus dat is heel fijn.

En het blijft bij jou dus nog even spannend Daan, bij mij ook rond 13 a 14 DPO pas echt duidelijkheid met de testen hoor!

@Roossie, ja willen we graag weten inderdaad, de geslachtsecho kon helaas niet doorgaan begin januari vanwege corona.
Die buikpijn herken ik niet direct rondom ovulatie dus kan ik je helaas niet meer over vertellen..
Larv, wow bijna de 20 weken echo! Tijd gaat supersnel.

Kokoro, leuk om ook een update van jou te lezen, heel erg fijn dat het allemaal goed gaat.

Daans, jammer van de negatieve test, maar het blijft nog even spannend. Als ik het me goed herinner had je bij je laatste zwangerschap ook eerst een negatieve test met een paar dagen later een positieve, toch? Het proberen in te calculeren van teleurstelling herken ik! Mijn hoop en fantasie vliegt de pan uit met vlagen en probeer dan mezelf wel met beide benen op de grond te houden door ook de eventuele teleurstelling te doorvoelen :|.

Roos, yes wat goed! Eindelijk op de wachtbank :) Zo'n zeurderig gevoel heb ik ook weleens een ronde gehad.. ging zelfs niet meer weg totdat ik ongesteld was geworden, weet nog steeds niet wat het was.
Kokoro en Larv: leuk wat van jullie te lezen, fijn ook dat het zo goed gaat!

Roos, ik herken dat niet, ik vind het heel erg moeilijk om mijn ovulatie te weten, wel fijn dat je daar signalen in hebt, dan weet je wat haha!

Daan: wij zitten beetje in hetzelfde schuitje, ik wil zo graag ik praat mezelf bijna zwanger en anderzijds probeer ik er rekening mee te houden dat het niet lukt... gek makend haha
Hier nog geen menstruatie, ook geen duidelijke tekenen van komende menstruatie, wel last van opgeblazen gevoel en rommelende darmen. Ik ben van plan komende maandag te testen. Dan zit ik op cd32, mijn langste cyclus tot nu is 31 dagen geweest (behalve de cyclus nadat ik gestopt was met de pil, die was 35 dagen). Iedere dag dat ik niet ongesteld word is mooi meegenomen, aangezien mijn luteale fase vaak (te) kort is geweest!
@Herinnering, klinkt wel herkenbaar die korte LF, de laatste keer was die 10 dagen bij mij :(.
Maar hopen dat er dit weekend geen menstruatie doorbreekt zodat je maandag kan testen!
Wat spannend Herinnering! Ik duim heel erg voor je!

Welkom op de wachtbank Roos, hopelijk deze keer met een positief einde!

En die gedachten zijn zooo vermoeiend Pico! Niet normaal.

Hier word ik getrakteerd op nog meer onzekerheid door mijn eigen lichaam.
Gisteren dus een negatieve test, maar wel nog heel gevoelige borsten.
Gisteren middag in eens roze verlies, dus ik dacht ik word ongesteld, normaal zet dat binnen 2 uur wel door. Maar het blijft dus daarbij. Vanmorgen dus niks, en net ga ik weer en is het weer roze, ook met buikkrampen.
Nu ga ik steeds naar de wc om te checken of mn borsten nog zeer doen, staat zo suf op het kantoor om steeds aan je borsten te voelen..
Maar dat roze verlies word ik gewoon zoo zenuwachtig van, of stop, of zet door in een flinke vloedgolf, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Dit is echt het aller-stomste wachtbankje ever.

Tot zover mijn klaagzang, over tot de orde van de dag!
Oh Herinnering, spannend!!

Snap ik Daan, snap dat deze gewoon nog rotter is dan normaal.
Jeetje Daan wat verwarrend, heeft er vanmiddag nog iets doorgezet? Ga je morgenochtend weer testen?

Mijn duimen draaien overuren voor jullie allemaal!
Nope, niks doorgezet..

Lees net in een zwanger worden na miskraam topic dat meerdere dames bij hun eerste menstruatie na miskraam eerst roze verlies hadden.. dus ik ga me mentaal maar instellen op ongesteld worden..
Pff Daan zeer frustrerend om maar geen duidelijkheid te krijgen.. ik snap dat je je dan maar mentaal in wil stellen op ongesteld worden ter zelfbescherming, maar je NOD is pas zondag toch? Zolang er geen menstruatie is, is er nog kans. Zondag of maandag nog een keer testen?

@Roos, vervelend he die korte luteale fases :( Mij bekruipt dan het gevoel dat het nooit zonder medische hulp gaat lukken. 10 dagen is volgens mij wel aan de korte kant, maar maakt het zeker wel mogelijk om zwanger te raken. Voor nu: dit is een compleet nieuwe kans, nieuwe eicel (en corpus luteum) :-D
Net weer getest, 12 DPO en weer negatief. Maar ook helemaal geen bloed meer..
Man blijft hoop houden, bij mij is die nu wel weg. Kom maar door met die menstruatie!
Hm vervelend Daan :(
Ik heb getest vanochtend, negatief :( Sinds gisteren heb ik een zwaar gevoel in mijn onderrug, dus ik zal wel snel ongesteld worden.
Balen Daan en Herinnering! Ik denk dan ook altijd: als het niet doorgaat, laat die ongesteldheid dan maar snel komen!

Koetjes, ik lees net pas dat je echo goed was! Van harte!
Uhm, ik dacht dus hmmm volgens mij hoor ik ongesteld te zijn sinds gister/vandaag... dus ik dacht gooi er toch een test tegenaan ondanks dat die ander laatst niet goed was... ik durf het niet te zien, maar zien jullie ook 2 streepjes

https://ibb.co/g95w2m4

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven