Samenwonen?

zondag 31 januari 2021 om 10:41
Hi,
Even een korte situatieschets.
Latrelatie, inmiddels 3 jaar
Beide 40+
Ik heb geen kinderen, hij 2 volwassen zoons.
Hij eigen huis, ik huurhuis.
Beide goede baan
We willen gaan samenwonen maar komen er niet uit....
Wat wil hij wel?
Dat ik de helft van de vaste lasten mee betaal.
Hij wil zijn kinderen laten bepalen (ook na 10+ jaar) of en hoe lang ik mag blijven wonen als hij overlijdt.
Hij wil dat ik zo snel mogelijk vertrek mocht de relatie eindigen.
Wat wil hij niet?
Zaken goed en notarieel vastleggen i.v.m. overlijden/uit elkaar.
Geen huis samen kopen, ook niet als hij elders een ander huis wil kopen. In alle gevallen gaat alles alleen op zijn naam. We bouwen samen niets op.
Ik mag bij hem intrekken en de helft van de vaste lasten meebetalen.
Wat wil ik
Samenwonen
Samen een huis kopen
Zaken goed vastleggen
Samen een toekomst opbouwen.
Ik vind het nogal niet wat en het knaagt enorm aan mij. Daarnaast heb ik wel meer dan voldoende spaargeld maar geen eigen vermogen uit een huis en daardoor ben ik in zijn ogen financieel ongelijkwaardig....
Ik ben iemand die liefde en financiën prima kan scheiden maar op deze manier ja zeggen tegen samenwonen voelt voor mij alsof er weinig liefde van zijn kant is. Hij heeft de volledige controle over alles en ik.... ik moet zorgen dat ik altijd iets achter de hand heb mocht het misgaan of mocht hij overlijden.
Is dat een goede basis voor een duurzame relatie... ik vraag het mij af?
Even een korte situatieschets.
Latrelatie, inmiddels 3 jaar
Beide 40+
Ik heb geen kinderen, hij 2 volwassen zoons.
Hij eigen huis, ik huurhuis.
Beide goede baan
We willen gaan samenwonen maar komen er niet uit....
Wat wil hij wel?
Dat ik de helft van de vaste lasten mee betaal.
Hij wil zijn kinderen laten bepalen (ook na 10+ jaar) of en hoe lang ik mag blijven wonen als hij overlijdt.
Hij wil dat ik zo snel mogelijk vertrek mocht de relatie eindigen.
Wat wil hij niet?
Zaken goed en notarieel vastleggen i.v.m. overlijden/uit elkaar.
Geen huis samen kopen, ook niet als hij elders een ander huis wil kopen. In alle gevallen gaat alles alleen op zijn naam. We bouwen samen niets op.
Ik mag bij hem intrekken en de helft van de vaste lasten meebetalen.
Wat wil ik
Samenwonen
Samen een huis kopen
Zaken goed vastleggen
Samen een toekomst opbouwen.
Ik vind het nogal niet wat en het knaagt enorm aan mij. Daarnaast heb ik wel meer dan voldoende spaargeld maar geen eigen vermogen uit een huis en daardoor ben ik in zijn ogen financieel ongelijkwaardig....
Ik ben iemand die liefde en financiën prima kan scheiden maar op deze manier ja zeggen tegen samenwonen voelt voor mij alsof er weinig liefde van zijn kant is. Hij heeft de volledige controle over alles en ik.... ik moet zorgen dat ik altijd iets achter de hand heb mocht het misgaan of mocht hij overlijden.
Is dat een goede basis voor een duurzame relatie... ik vraag het mij af?

zondag 31 januari 2021 om 23:08
Nu hebben we natuurlijk niets gezamenlijks aan lasten. ieder eigen portemonnee. Als we uit gaan eten betalen we meestal om en om...abracadabra schreef: ↑31-01-2021 22:48Ik ben ook 3 jaar samen met mijn partner en wij latten ook en mijn vriend heeft een koophuis die hij binnen een aantal jaar af zal lossen.
Wij denken nu niet aan samenwonen omdat wij allebei nog thuiswonende kinderen hebben en zo een samengesteld gezin met daarvan 2 adhders (ik en mijn dochter) lijkt me helemaal niet leuk en veel te ingewikkeld.
Als zijn kinderen het huis uit zijn misschien maar misschien wacht ik wel tot ook die van mij het huis uit zijn.
Mijn partner zou mij echt niet mee laten betalen aan zijn huis. Hij is het type dat zegt: ik had de lasten zonder jou ook dus nu heb ik dezelfde lasten en heb ik jou er nog bij ook dus ben ik eigenlijk rijker geworden. Ik zou denk ik de boodschappen en de benzine en de uitjes betalen en mijn eigen auto en verzekering en mobiel. En ik vermoed dat mijn vriend dat al te veel vindt.
Is jouw vriend altijd zo strikt met jouw en zijn geld? Ik zie dat zo veel tegenwoordig en ik vind dat echt een afknapper en gierig overkomen. Voor mij is in een relatie alles van je samen. Natuurlijk kan je dingen vastleggen zodat bij einde relatie het eerlijk is maar tijdens dat je een relatie hebt ga je toch niet de hele tijd geld apart houden? Of ben ik nou zo ouderwets?
Bij samenwonen blijft alles behalve de vaste lasten strikt gescheiden.. zo ook de spullen. eigenlijk is er niet veel samen behalve dat je leuke dingen doet en slechts huisgenoten bent zonder enige verplichting richting elkaar....

zondag 31 januari 2021 om 23:08
Wat afschuwlijk!meisje22 schreef: ↑31-01-2021 22:30Lafbek gaat wel wat ver. Het is natuurlijk best normaal dat zijn kinderen op de 1e plaats staan. Mijn moeder deed het tegenovergestelde en die heeft alles zo geregeld dat alles naar haar nieuwe man gaat waar ze krap twee jaar een relatie mee had toen ze trouwde. Als ik "mazzel" heb mag ik tegen een belachelijk belastingtarief nog iets erven van hem. Als hij iets overlaat van datgene dat ooit allemaal van mijn vader was.
Hoewel ik de manier van de vriend van TO absoluut niet de manier vind, vind ik jouw opmerking op zijn zachts gezegd nogal apart. Ik was overigens niet zo'n lafbek en heb mijn moeder uitgezwaaid.
TO, lekker blijven latten en onafhankelijk blijven

zondag 31 januari 2021 om 23:28
Ja en dan ben ik hier nog niet eens in gegaan op de details.
zondag 31 januari 2021 om 23:38
Blijven latten.
En anders samen huis kopen, allebei eigen deel hypotheek, vastleggen dat zijn geld van hem of zijn kinderen blijft. Vastleggen dat hij of jij komt te overlijden kan hij of jij zijn hypotheek overnemen. Mocht je dit niet willen of kunnen dan een beding afspreken dat je er bijvoorbeeld nog een jaar mag wonen. Ik begrijp dat hij zijn vermogen niet kwijt wil, maar samen iets opbouwen vanaf nu moet toch wel kunnen?
En anders samen huis kopen, allebei eigen deel hypotheek, vastleggen dat zijn geld van hem of zijn kinderen blijft. Vastleggen dat hij of jij komt te overlijden kan hij of jij zijn hypotheek overnemen. Mocht je dit niet willen of kunnen dan een beding afspreken dat je er bijvoorbeeld nog een jaar mag wonen. Ik begrijp dat hij zijn vermogen niet kwijt wil, maar samen iets opbouwen vanaf nu moet toch wel kunnen?
maandag 1 februari 2021 om 00:59
Oké nou ja als jij je daar fijn bij voelt... Maar het voelt voor mij zo koud. Ik deel graag alles wat ik heb met mijn geliefde en hij met mij. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik het niet goed regel voor als we uit elkaar zijn want je wil niet alles weer moeten inleveren als je uit elkaar gaat. Maar zo lang ik in een relatie ben met iemand dan is alles wat van mij is van hem en andersom.Sammie123 schreef: ↑31-01-2021 23:08Nu hebben we natuurlijk niets gezamenlijks aan lasten. ieder eigen portemonnee. Als we uit gaan eten betalen we meestal om en om...
Bij samenwonen blijft alles behalve de vaste lasten strikt gescheiden.. zo ook de spullen. eigenlijk is er niet veel samen behalve dat je leuke dingen doet en slechts huisgenoten bent zonder enige verplichting richting elkaar....
Dat is nu al bijna zo en wij latten. We rijden regelmatig in elkaars auto. Niemand let erop wie wat betaalt als we bij elkaar zijn en als ik geld nodig zou hebben zou hij mij dat gewoon geven.
maandag 1 februari 2021 om 07:11
Huh? Volwassen kinderen die nog thuis wonen en dan toch liever in zijn huis zijn als jullie samen zijn? Geen behoefte aan privacy? Ik zou er.niet aan moeten denken. Net als wanneer de een nog thuis woont en de ander al op zichzelf, dan verblijf je samen toch het liefst bij degene die al op zichzelf woont?
Klaar mee
maandag 1 februari 2021 om 07:23
Pijnlijk als je partner je zo behandelt.
Ik zou er niet willen/kunnen mee leven.
Zou nooit meebetalen aan zijn huis en zekerheid willen mocht hem iets overkomen zodat ik ruim de tijd heb om een andere woonst te zoeken. Een jaar of 2 minstens rekening houdend met de rouwperiode. Stel je voor, je partner sterft en dan kan je nog naar een woning op zoek.
Snap je twijfels helemaal, wat een afknapper is dit.
Sterkte.
Ik zou er niet willen/kunnen mee leven.
Zou nooit meebetalen aan zijn huis en zekerheid willen mocht hem iets overkomen zodat ik ruim de tijd heb om een andere woonst te zoeken. Een jaar of 2 minstens rekening houdend met de rouwperiode. Stel je voor, je partner sterft en dan kan je nog naar een woning op zoek.
Snap je twijfels helemaal, wat een afknapper is dit.
Sterkte.
maandag 1 februari 2021 om 09:48
Het spijt me Sammie, maar dit klinkt niet als iemand die heel veel van je houdt.
Vriend en ik hebben beide kinderen en zijn onlangs gaan samenwonen. En ja, we willen allebei dat onze kinderen het goed hebben, nu en straks, maar ook dat de ander het fijn heeft. Ik hoor bij jouw vriend dat hij alleen maar met de toekomst van zijn kinderen bezig is. Dat siert hem als vader maar maakt hem als partner ongeschikt. Je kunt het echt zo regelen dat niemand iets tekort komt. Je moet het wel willen. Ik zou, hoe leuk je het tot nu toe ook samen had, echt eieren voor mijn geld kiezen, TO. Ik geloof niet op basis van wat ik van je lees, dat deze man het voor jou is.
Vriend en ik hebben beide kinderen en zijn onlangs gaan samenwonen. En ja, we willen allebei dat onze kinderen het goed hebben, nu en straks, maar ook dat de ander het fijn heeft. Ik hoor bij jouw vriend dat hij alleen maar met de toekomst van zijn kinderen bezig is. Dat siert hem als vader maar maakt hem als partner ongeschikt. Je kunt het echt zo regelen dat niemand iets tekort komt. Je moet het wel willen. Ik zou, hoe leuk je het tot nu toe ook samen had, echt eieren voor mijn geld kiezen, TO. Ik geloof niet op basis van wat ik van je lees, dat deze man het voor jou is.
maandag 1 februari 2021 om 09:55
Dit klinkt niet heel liefdevol.
Natuurlijk erven zijn kinderen het huis als hij er niet meer zou zijn en natuurlijk wil hij zijn bezit beschermen. Maar dat kun je gewoon vastleggen bij de notaris. En dat je nog minstens een half jaar in het huis mag blijven na zijn eventuele overlijden lijkt me niet meer dan normaal.
Ik zou onder zijn voorwaarden niet gaan samenwonen.
Ik ga over een paar maanden bij mijn vriend wonen in zijn huis (waar ik niet mee ga betalen aan zijn hypotheek, wel de overige vaste lasten die ik anders ook zou hebben) en dan gaan we samen op zoek naar een huis. Om samen iets op te bouwen.
Kunnen jullie het hier wel normaal over hebben? Krijg jij de ruimte om jouw voorwaarden te noemen? Wordt ook uitgelegd waarom hij bepaalde zaken zo wil?
Natuurlijk erven zijn kinderen het huis als hij er niet meer zou zijn en natuurlijk wil hij zijn bezit beschermen. Maar dat kun je gewoon vastleggen bij de notaris. En dat je nog minstens een half jaar in het huis mag blijven na zijn eventuele overlijden lijkt me niet meer dan normaal.
Ik ga over een paar maanden bij mijn vriend wonen in zijn huis (waar ik niet mee ga betalen aan zijn hypotheek, wel de overige vaste lasten die ik anders ook zou hebben) en dan gaan we samen op zoek naar een huis. Om samen iets op te bouwen.
Kunnen jullie het hier wel normaal over hebben? Krijg jij de ruimte om jouw voorwaarden te noemen? Wordt ook uitgelegd waarom hij bepaalde zaken zo wil?
maandag 1 februari 2021 om 12:31
An sich bepaalde zaken apart houden, vind ik zelf niet zo'n probleem. In mijn relatie hadden wij dingen gescheiden en dingen samen. De lasten voor het huis waren gezamelijk, zo ook gezamelijke vakanties, uitjes enz. Maar de kosten voor mijn sportclub waren voor mij en de kosten voor de auto waren van hem. Mijn spullen waren van mij, die van hem van hem én we hadden genoeg dingen gezamelijk (meubels, huisraad ed).Sammie123 schreef: ↑31-01-2021 23:08Nu hebben we natuurlijk niets gezamenlijks aan lasten. ieder eigen portemonnee. Als we uit gaan eten betalen we meestal om en om...
Dus én én. En het gaat ook om de intentie er achter. Wij vonden het beiden raar om dingen die al een mensenleven enkel van de één is, ineens als gemeenschappelijk te zien. Maar in de praktijk ga je echt niet overal toestemming voor vragen, ik bedoel maar, ons servies/bestek ligt gewoon door elkaar. Alleen bijvoorbeeld als ik de auto wilde lenen vroeg ik dat, want het kon best zijn dat hij hem zelf ergens voor nodig had. Of ik zou nooit zomaar zijn telefoon pakken. Maar zijn computer gebruiken we samen en hij mag mijn laptop met scanner gewoon gebruiken indien nodig.
Dus er zitten nog wel wat nuances aan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 1 februari 2021 om 12:41
Simpel, dan niet samen wonen, maar blijven latten!
Prima om de helft van de woonlasten te delen, maar dan gaat er wel wat vastgelegd worden. Dat zou mijn kei harde eis zijn.
En dat zijn zoons mogen beslissen hoe lang jij er mag wonen nadat hij overleden is, daar zou ik ook geen vertrouwen in hebben!
Wij latten ook. Nog, maar vriend heeft wel gezegd (en ik ook trouwens) zodra we gaan samen wonen regelen we ook de financiële dingen officieel.
Prima om de helft van de woonlasten te delen, maar dan gaat er wel wat vastgelegd worden. Dat zou mijn kei harde eis zijn.
En dat zijn zoons mogen beslissen hoe lang jij er mag wonen nadat hij overleden is, daar zou ik ook geen vertrouwen in hebben!
Wij latten ook. Nog, maar vriend heeft wel gezegd (en ik ook trouwens) zodra we gaan samen wonen regelen we ook de financiële dingen officieel.

maandag 1 februari 2021 om 14:27
Inderdaad...de wil...daar ontbreekt het aan...Kloddertje schreef: ↑01-02-2021 09:48Het spijt me Sammie, maar dit klinkt niet als iemand die heel veel van je houdt.

maandag 1 februari 2021 om 14:29
Dat is toch ook zoals het eigenlijk zou moeten horen... je kiest voor elkaar... dan moet je er voor elkaar zijn. uiteraard zonder dat de kinderen tekort komenLove2hike schreef: ↑01-02-2021 12:41Simpel, dan niet samen wonen, maar blijven latten!

maandag 1 februari 2021 om 14:30
Ladida1981 schreef: ↑01-02-2021 09:55Dit klinkt niet heel liefdevol.
Nou... dit mondt vaak uit in een woordenwisseling... veel verder kom ik hier niet mee. Ik mag of eigenlijk ik zeg hoe ik het wil maar ja als de intentie van de andere kant er niet is, heeft het ook geen nut

maandag 1 februari 2021 om 14:46
Relaties zijn vergankelijk, dat zullen jullie beiden al hebben meegemaakt als 40-ers. Het is natuurlijk absurd om je huis op te geven voor wat vlinders in je buik. Als je nu beiden 25 was en vanaf niks moest beginnen. Maar hij heeft wat opgebouwd en wil dat terecht ook aan zijn kinderen na kunnen laten.

maandag 1 februari 2021 om 16:08
Met mijn ex-partner ben ik ook gaan samenwonen, al vrij snel.
Hij had een koophuis en ik ook. Omdat ik de omgeving waar hij woonde ook heel mooi vond, ben ik bij hem ingetrokken en na een paar maanden heb ik mijn huis verkocht. We hebben er toen voor gekozen om een samenlevingscontract op te stellen, waarbij werd vastgelegd dat vanaf het moment dat ik meebetaalde (de helft) dat ik dan ook de helft van de aflossing in die periode terug zou krijgen, mochten we uit elkaar gaan.
Omdat ik ook overwaarde had uit mijn huis, hebben we ook afgesproken dat al het geld dat ik in zijn huis stak, dat ik dit terug zou krijgen als we uit elkaar zouden gaan.
Helaas is het na 1,5 jaar stuk gelopen, en heb ik inderdaad dat bedrag teruggekregen met de helft van de aflossing over die 1,5 jaar.
Daarnaast hadden we een testament opgesteld, een overlijdensrisicoverzekering voor elkaar en elkaar aangemeld als partner bij onze pensioenfondsen. Na het beëindigen van de relatie hebben we afgezien van het recht op elkaars nabestaandenpensioen, de overlijdensrisicoverzekering beëindigd en de testamenten hebben we laten vervallen.
Uiteindelijk zijn we er dus beide niet echt slechter op geworden. In mijn ogen was dit voor beide kanten een goede oplossing.
Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik hem ergens begrijpen, maar jou ook en jouw wensen lijken mij het meest eerlijk voor beide.
Wellicht voorstellen om inderdaad te laten vastleggen dat als jij de helft meebetaald, dat jij dan ook de helft van de aflossing van de hypotheek terug krijgt als jullie uit elkaar zouden gaan (laten we hopen dat dat niet nodig is).
Hij heeft namelijk ook financieel meer ruimte als jij bij hem intrekt en de helft van alles meebetaalt.
Ik kan me voorstellen dat jij ook wat wilt opbouwen en niet alleen maar huur wilt betalen. Anders kun je misschien beter zelf een huis kopen zodat je investeert voor de oude dag. Huurprijzen blijven over het algemeen alleen maar stijgen en daar krijg je uiteindelijk niks voor terug.
Succes met de keuze!
Hij had een koophuis en ik ook. Omdat ik de omgeving waar hij woonde ook heel mooi vond, ben ik bij hem ingetrokken en na een paar maanden heb ik mijn huis verkocht. We hebben er toen voor gekozen om een samenlevingscontract op te stellen, waarbij werd vastgelegd dat vanaf het moment dat ik meebetaalde (de helft) dat ik dan ook de helft van de aflossing in die periode terug zou krijgen, mochten we uit elkaar gaan.
Omdat ik ook overwaarde had uit mijn huis, hebben we ook afgesproken dat al het geld dat ik in zijn huis stak, dat ik dit terug zou krijgen als we uit elkaar zouden gaan.
Helaas is het na 1,5 jaar stuk gelopen, en heb ik inderdaad dat bedrag teruggekregen met de helft van de aflossing over die 1,5 jaar.
Daarnaast hadden we een testament opgesteld, een overlijdensrisicoverzekering voor elkaar en elkaar aangemeld als partner bij onze pensioenfondsen. Na het beëindigen van de relatie hebben we afgezien van het recht op elkaars nabestaandenpensioen, de overlijdensrisicoverzekering beëindigd en de testamenten hebben we laten vervallen.
Uiteindelijk zijn we er dus beide niet echt slechter op geworden. In mijn ogen was dit voor beide kanten een goede oplossing.
Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik hem ergens begrijpen, maar jou ook en jouw wensen lijken mij het meest eerlijk voor beide.
Wellicht voorstellen om inderdaad te laten vastleggen dat als jij de helft meebetaald, dat jij dan ook de helft van de aflossing van de hypotheek terug krijgt als jullie uit elkaar zouden gaan (laten we hopen dat dat niet nodig is).
Hij heeft namelijk ook financieel meer ruimte als jij bij hem intrekt en de helft van alles meebetaalt.
Ik kan me voorstellen dat jij ook wat wilt opbouwen en niet alleen maar huur wilt betalen. Anders kun je misschien beter zelf een huis kopen zodat je investeert voor de oude dag. Huurprijzen blijven over het algemeen alleen maar stijgen en daar krijg je uiteindelijk niks voor terug.
Succes met de keuze!

maandag 1 februari 2021 om 17:12
Eens, en blijf gewoon LAT-ten. Ik zou hem niet meer moeten eerlijk gezegd.Argentovivo schreef: ↑01-02-2021 02:09Nooit je eigen huurhuis opgeven voor iemand die duidelijk niets samen wil opbouwen. Echt. Doe het NIET.
Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt, maar was iets dommer dan jij.
Ik geloofde hem toen hij zei dat we een en ander 'gaandeweg' wel zouden regelen, en ik mocht ondertussen lekker meebetalen aan de hypotheek en alles (50/50), wamt "ik zou ook kosten hebben als ik alleen zou blijven wonen"
Notaris 3x, financieel adviseur 2x, maar er werd niks geregeld....
Je snapt: ik woon weer alleen
maandag 1 februari 2021 om 19:51
Dit was het plan van mijn vader ook na het overlijden van mijn moeder.
Alleen had mijn moeder, zonder dat mijn vader het wist, mijn broer en ik wisten het overigens ook niet.
Een aantal clausules in haar testament laten zetten. Mijn vader zou vruchtgebruik langstlevende krijgen, maar.
En de maar was, dat broer en ik per direct na hertrouwen in gemeenschap van goederen, met een nieuwe partner en verkoop woning beiden een X bedrag zouden krijgen ( dit bedrag was geld wat mijn moeder ooit zelf uit een erfenis heeft gekregen en zij apart had vast laten leggen )
Pa is inderdaad hertrouwd, alles op naam van zijn nieuwe vrouw laten zetten, toen jaren later is de woning verkocht en kwam het testament boven tafel.
Pa heeft broer en mij de rug toegekeerd. Mijn moeder was zo gek nog niet, dat testament had zij begin jaren 90 op laten stellen, een dikke 10 jr geleden is zij overleden, en enkele jaren geleden heeft mijn pa het huis verkocht, om lekker met zijn nieuwe lief te kunnen genieten van een stevige overwaarde.....helaas het werd een huurwoning in het noorden van het land ( hij woonde eerst in het midden van het land )
On topic, niet doen TO niet doen.
Dat hij eea voor zijn kinderen veilig wil stellen snap ik wel, maar hij zou een verdeelsleutel kunnen maken, tot aan jullie samenwonen.
En vanaf dat moment alles goed voor en met jou regelen.
Maar goed daar staat hij niet voor open.
Mijn vriend en ik hebben beiden ook kinderen, we latten en blijven dat doen, iig zolang de kinderen nog thuiswonen, daarna zien we wel.
Ik vind het hebben van een eigen plek heel erg belangrijk en zou dat zomaar niet opgeven zeker niet zonder goede voorwaarden.
Maar je bent slim genoeg, je komt er wel aan uit!
maandag 1 februari 2021 om 20:07
Hoewel ik dit uiteraard vreselijk vind om te lezen, vind ik het een opluchting dat er tenminste nog één iemand rondloopt die iets soortgelijks heeft meegemaakt. Ik vind het heel erg voor je en wellicht dat het voor jou ook een troost is te lezen dat ik helemaal voel wat jij hebt gevoeld of misschien mog steeds voelt.LadyLola schreef: ↑01-02-2021 19:51Dit was het plan van mijn vader ook na het overlijden van mijn moeder.
Alleen had mijn moeder, zonder dat mijn vader het wist, mijn broer en ik wisten het overigens ook niet.
Een aantal clausules in haar testament laten zetten. Mijn vader zou vruchtgebruik langstlevende krijgen, maar.
En de maar was, dat broer en ik per direct na hertrouwen in gemeenschap van goederen, met een nieuwe partner en verkoop woning beiden een X bedrag zouden krijgen ( dit bedrag was geld wat mijn moeder ooit zelf uit een erfenis heeft gekregen en zij apart had vast laten leggen )
Pa is inderdaad hertrouwd, alles op naam van zijn nieuwe vrouw laten zetten, toen jaren later is de woning verkocht en kwam het testament boven tafel.
Pa heeft broer en mij de rug toegekeerd. Mijn moeder was zo gek nog niet, dat testament had zij begin jaren 90 op laten stellen, een dikke 10 jr geleden is zij overleden, en enkele jaren geleden heeft mijn pa het huis verkocht, om lekker met zijn nieuwe lief te kunnen genieten van een stevige overwaarde.....helaas het werd een huurwoning in het noorden van het land ( hij woonde eerst in het midden van het land )
Mijn vader hd in zijn testament staan dat als mijn moeder zou hertrouwen in gemeenschap van goederen ze het erfdeel van mijn vader uit moest betalen. Ze is hetrouwd op huwelijkse voorwaarden maar heeft het huis van mijn vader (mijn ouderlijk huis) verkocht aan haar nieuwe man. Vervolgens heeft ze mij medegedeeld dat ze eerst al het geld van mijn vader op zou maken en dat ik dus niks van hem zou erven. Daarna vertelde ze dat ik waarschijnlijk ook niks van haar erf omdat ze alles nalaat aan haar nieuwe man. Haar nieuwe man is 20 jaar jonger dan zij dus de kans dat zij eerder doodgaat is aanzienlijk. Als er nog iets over is als hij doodgaat erf ik dat (als hij mij in zijn testament heeft gezet en laat staan wat ik niet denk want ik heb het contact met mijn ma verbroken).
Mijn moeder heeft nooit gewerkt in haar leven dus eigenlijk was alles gewoon van mijn vader en dat is ze nu aan het opmaken samen met haar nieuwe man. Ze heeft een deel van de opbrengst van het huis weer geinvesteerd in een verbouwing aan dat huis.