Hoe ging jouw inleiding?

donderdag 4 februari 2021 om 17:52
Vanwege een achterlopende groei word ik volgende week ingeleid. Ik ben dan ruim 37 weken zwanger.
Ik heb al 2 cm. ontsluiting, dus een ballonnetje gaan ze niet meer doen. Ze beginnen met vliezen doorprikken en dan aan de wee-opwekkenders ofzo.
Ik zie er héél erg tegenop. Heb begrepen dat een inleiding vaak nog heftiger is dan een gewone bevalling. Ik zie op tegen de pijn, tegen het lange wachten, het mogelijk niet vorderen, kan mijn lichaam nog zo’n bevalling aan, moeten we daarna nog lang in het ziekenhuis blijven... En alles wat ik niet kan bedenken.
En ik ben natuurlijk ook nerveus voor hoe de baby eraan toe is. Er wordt verwacht dat deze tegen die tijd tussen de 2200 en de 2400 gram is. Maar dat is allerminst zeker. Het kan (sterk) afwijken naar boven óf naar beneden.
Willen jullie delen hoe jullie inleiding gegaan is?
Ik heb al 2 cm. ontsluiting, dus een ballonnetje gaan ze niet meer doen. Ze beginnen met vliezen doorprikken en dan aan de wee-opwekkenders ofzo.
Ik zie er héél erg tegenop. Heb begrepen dat een inleiding vaak nog heftiger is dan een gewone bevalling. Ik zie op tegen de pijn, tegen het lange wachten, het mogelijk niet vorderen, kan mijn lichaam nog zo’n bevalling aan, moeten we daarna nog lang in het ziekenhuis blijven... En alles wat ik niet kan bedenken.
En ik ben natuurlijk ook nerveus voor hoe de baby eraan toe is. Er wordt verwacht dat deze tegen die tijd tussen de 2200 en de 2400 gram is. Maar dat is allerminst zeker. Het kan (sterk) afwijken naar boven óf naar beneden.
Willen jullie delen hoe jullie inleiding gegaan is?
donderdag 4 februari 2021 om 20:01
donderdag 4 februari 2021 om 20:01
Ik ben bij de oudste ingeleid wegens gebroken vliezen met 37 weken. Vond de weeën met weeen opwekkers heftig maar uiteindelijk ruggenprik gevraagd en dat gaf zoveel verlichting. Inleiden vond ik wel snel gaan s morgen acht uur infuus aan en om vijf uur s middags had ik mijn dochter vast.
Bij tweede niet ingeleid en bevalling duurde 18 uur met echte weeën en was heftiger vond ik. Aan het eind toch infuus met weeën opwekkers gekregen omdat de ontsluiting steeds niet vorderde en ook een ruggenprik.
Bij tweede niet ingeleid en bevalling duurde 18 uur met echte weeën en was heftiger vond ik. Aan het eind toch infuus met weeën opwekkers gekregen omdat de ontsluiting steeds niet vorderde en ook een ruggenprik.
where ever you go, go with your heart

donderdag 4 februari 2021 om 20:04
Ze denken verminderde werking placenta, maar dat kunnen ze niet zien. Is gezien mijn leeftijd het waarschijnlijkst.wolkewitje schreef: ↑04-02-2021 19:28Een oorzaak is niet gevonden, mijn andere zoon was ook heel klein bij de geboorte, 2400 gram, die moest na de thuisbevalling halsoverkop naar het ziekenhuis om hem te controleren.
Heeft de groeiachterstand van jouw kind een reden?
donderdag 4 februari 2021 om 20:06
Ben bij de 2e ingeleid, had toen al 2 cm ontsluiting. Ging ongeveer zo:
13:30 vliezen breken
14:00 infuus aan
16:00 volledige ontsluiting
Het was heftig, maar fijn dat het zo snel ging. Om 15:30 vroeg ik om een ruggenprik maar voordat die gezet kon worden zat ik al op 10 cm. Kind is uiteindelijk om 17:00 geboren met een keizersnede, omdat de uitdrijving niet lukte en hij in nood kwam, vond het wel erg jammer dat het niet via de natuurlijke weg was gelukt.
13:30 vliezen breken
14:00 infuus aan
16:00 volledige ontsluiting
Het was heftig, maar fijn dat het zo snel ging. Om 15:30 vroeg ik om een ruggenprik maar voordat die gezet kon worden zat ik al op 10 cm. Kind is uiteindelijk om 17:00 geboren met een keizersnede, omdat de uitdrijving niet lukte en hij in nood kwam, vond het wel erg jammer dat het niet via de natuurlijke weg was gelukt.
donderdag 4 februari 2021 om 20:21
Hier ingeleid met gel, dat deden ze zo in de vorige eeuw. Bij 4 cm vliezen gebroken geloof ik en binnen 7 u was het achter de rug. Probeer je niet te druk te maken dat scheelt zo veel. Ruggenprik werd toen ook nog niet zo veel gegeven. Praat desnoods een keer extra met de verloskundige als jou dat rust geeft. Succes.

donderdag 4 februari 2021 om 20:34
Logisch dat je overal beren ziet. Het is ook heel spannend.
Hier 2x ingeleid.
Bij 1e kind een geplande sectio (pre eclampsie)
Bij 2e kind ingeleid bij 37.8 weken. Had al 2 cm ontsluiting. Smorgens gemeld om 8 uur. 8.30u ging het infuus aan, om 9 uur de 1e wee, dat ging in vrij rap tempo. Om 11.25u vond ik het echt even niet grappig meer, toen gevraagd om ruggenprik, mocht toen na controle gelijk gaan persen. Kind geboren om 11.40u.
Bij 3e kind gelijke tijden (zelfde ziekenhuis, gynaecoloog en toevallig dezelfde verloskundige) alleen is deze om 11.30u geboren. Beide in 2.5 uur.
Ik vond het achteraf wel prettig. Datum weten, alles geregeld, man vrij, oppas gergeled. Dat laatste gaf veel rust. En voor de thee weer thuis, maar dat was natuurlijk wel erg veel mazzel beide keren. Waren ook licht geschat maar prima gewicht (laatste wel 5 jaar terug). Alleen de naweeen waren minder leuk, heeft 2 dagen aangehouden. Maar ook dit was te doen, afleiding, baby aan de borst en veel knuffelen. Beide keren zijn mij erg goed 'bevallen'
Hoop voor je op een zelfde scenario.
Spreek bijvoorbeeld met je partner alvast af, mocht je baby wel met de kinderarts mee moeten, dat deze veel fotos maakt en meegaat. Ik vond het erg fijn deze later terug te zien omdat ik bij de eerste een stuk gemist heb.
Verder warme sokken, lipbalsem voor jezelf en snacks voor partner kreeg ik hier mee als tip, ook erg prettig!
Hier 2x ingeleid.
Bij 1e kind een geplande sectio (pre eclampsie)
Bij 2e kind ingeleid bij 37.8 weken. Had al 2 cm ontsluiting. Smorgens gemeld om 8 uur. 8.30u ging het infuus aan, om 9 uur de 1e wee, dat ging in vrij rap tempo. Om 11.25u vond ik het echt even niet grappig meer, toen gevraagd om ruggenprik, mocht toen na controle gelijk gaan persen. Kind geboren om 11.40u.
Bij 3e kind gelijke tijden (zelfde ziekenhuis, gynaecoloog en toevallig dezelfde verloskundige) alleen is deze om 11.30u geboren. Beide in 2.5 uur.
Ik vond het achteraf wel prettig. Datum weten, alles geregeld, man vrij, oppas gergeled. Dat laatste gaf veel rust. En voor de thee weer thuis, maar dat was natuurlijk wel erg veel mazzel beide keren. Waren ook licht geschat maar prima gewicht (laatste wel 5 jaar terug). Alleen de naweeen waren minder leuk, heeft 2 dagen aangehouden. Maar ook dit was te doen, afleiding, baby aan de borst en veel knuffelen. Beide keren zijn mij erg goed 'bevallen'
Hoop voor je op een zelfde scenario.
Spreek bijvoorbeeld met je partner alvast af, mocht je baby wel met de kinderarts mee moeten, dat deze veel fotos maakt en meegaat. Ik vond het erg fijn deze later terug te zien omdat ik bij de eerste een stuk gemist heb.
Verder warme sokken, lipbalsem voor jezelf en snacks voor partner kreeg ik hier mee als tip, ook erg prettig!
donderdag 4 februari 2021 om 20:46
Hier ingeleid ivm een te hoge bloeddruk. Zondagavond ballonnetje plaatsen, aangezien ik nog 0 ontsluiting had. Maandagmorgen nog steeds te weinig ontsluiting om de vliezen door te prikken dus weer naar huis. Maandagavond een nieuwe poging met het plaatsen van een ballonnetje en toen zijn per ongeluk de vliezen gebroken en mocht ik weer naar huis na controle dat alles goed was. 's Nachts begonnen spontaan de weeën (regelmatig), dus maar weer naar het ziekenhuis. Daar op 2 cm ontsluiting en probeer nog maar even te slapen. Om 8.00 aan het infuus, wat vrij snel werd opgedraaid. Rond 10.00 vond ik het niet meer zo leuk en gezien het tempo van vorderende ontsluiting met 1 cm per 3 uur met het infuus vol open rond 13.00 om de ruggenprik gevraagd. Rond 15.00 ruggenprik gekregen. Heerlijk! Ik wou gelijk weer wat eten, terwijl ik vanaf 10.00 alles er uit spuugde. Eten mocht helaas niet ivm kans op keizersnede. Vanaf 15.00 was het afwisselen proberen om de weeënopwekkers te verhogen om te bevalling te versnellen en weer te verlagen omdat zoonlief het zwaar in de buik had bij een toename van de weeën. Uiteindelijk om 20.30 een spoedkeizersnede.
Herstel verder prima, zowel van zoon als mij. Geen hoofdpijn gehad en ik vond het wel grappig om te merken dat het "leven" weer terug kwam in mijn benen. Omdat ik veel op de linkerzij moest liggen, was veel verdoving naar de li-kant gegaan, waardoor die veel langer "doof" was.
Herstel verder prima, zowel van zoon als mij. Geen hoofdpijn gehad en ik vond het wel grappig om te merken dat het "leven" weer terug kwam in mijn benen. Omdat ik veel op de linkerzij moest liggen, was veel verdoving naar de li-kant gegaan, waardoor die veel langer "doof" was.
donderdag 4 februari 2021 om 22:51
Fijn dit topic. Hier bijna dezelfde situatie. Nu 36 weken en baby lijkt minder goed de groeien (maar moeilijk te meten op deze termijn) door vethoogde weerstand in de navelstreng en ik heb weinig vruchtwater. Daarom word ik waarschijnlijk ook ingeleid volgende week. Geen idee of ik al ontsluiting heb (wel 2e kind dus wie weet!), maar ik heb me laten vertellen dat na het breken van de vliezen je kan vragen of ze je 2 uurtjes de tijd willen geven om af te wachten of de weeën dan vanzelf op gang komen. Zo niet dan kun je altijd nog aan de oxytocine.
Ik ben ook wat angstig voor de pijn bij een ingeleide bevalling, de eerste kwam spontaan en was te doen zonder pijnstilling Maar ook hier een erg lage bloeddruk en wil ook eigenlijk geen ruggenprik. Maar goed, misschien goed laten informeren over de mogelijkheden en dan proberen op je af te laten komen?
Ik ben ook wat angstig voor de pijn bij een ingeleide bevalling, de eerste kwam spontaan en was te doen zonder pijnstilling Maar ook hier een erg lage bloeddruk en wil ook eigenlijk geen ruggenprik. Maar goed, misschien goed laten informeren over de mogelijkheden en dan proberen op je af te laten komen?
donderdag 4 februari 2021 om 22:55
Bij mij was het een drama, maar ik werd dan ook ingeleid omdat de bevalling niet vorderde. Het werd uiteindelijk, na het bereiken van volledige ontsluiting, alsnog een keizersnede omdat het kind nog steeds geen zin had om er uit te komen.
Maar de reden van inleiding lijkt me nogal van invloed op het verloop ervan. Wie weet reageert jouw lijf veel adequater dan het mijne. Mijn lijf leek er niet veel van te snappen.
Maar de reden van inleiding lijkt me nogal van invloed op het verloop ervan. Wie weet reageert jouw lijf veel adequater dan het mijne. Mijn lijf leek er niet veel van te snappen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 4 februari 2021 om 23:14
Hier 2x ingeleid ivm pre eclampsie. 1e bevalling 37 weken. In totaal 12 uur over gedaan. Ik kreeg infuus en ze doen doen een metertje draaien op het hoofdje van de baby voor meting hartslag. Ik kreeg wel bij 6 cm ofzo been en rug weeen heb toen gekozen voor remifentanil... dat was echt zalig neemt net het scherper randje van de wee af. 2e bevalling 40 weken ( 6 uur) zelfde weer gedaan. Ik heb toen wel aangegeven dat ik de dosis wat ze in het infuus doen wat minder snel omhoog wil hebben, zo dat ik niet snel in een weeenstorm kom. Ondanks het langzaam omhoog gaan waren de weeen zo heftig dat de hartslag van mijn baby elke keer daalde, gelukkig is alles wel goed gegaan. Ze begeleiden je prima. Ik moet wel zeggen dat mijn kindje van 37 weken wel een slechtere start had vergeleken met mijn kindje van 40 weken maar hier is alles goed gekomen en loopt er nu een peuter en dreumes rond.
Vanwege mijn schildklier afwijking zijn mijn kindjes op de neonatologie gekomen. Dit is wel wat heftig aangezien je kindje aan allemaal toeters en bellen zit. Je kan niet zomaar je kindje oppakken. Ik weet niet wat de gynaecoloog tegen je hierover is gezegd? Is er een kans dat je baby hier dan ook komt?
Het is ook lastig voor te bereiden op een bevalling dat je niet eerder heb meegemaakt. Probeer goed op papier te zetten waar je voor open staat en wat je graag niet wil. Bij een 1e bevalling is dat wat lastig.
Heel veel succes.
Vanwege mijn schildklier afwijking zijn mijn kindjes op de neonatologie gekomen. Dit is wel wat heftig aangezien je kindje aan allemaal toeters en bellen zit. Je kan niet zomaar je kindje oppakken. Ik weet niet wat de gynaecoloog tegen je hierover is gezegd? Is er een kans dat je baby hier dan ook komt?
Het is ook lastig voor te bereiden op een bevalling dat je niet eerder heb meegemaakt. Probeer goed op papier te zetten waar je voor open staat en wat je graag niet wil. Bij een 1e bevalling is dat wat lastig.
Heel veel succes.

vrijdag 5 februari 2021 om 00:29
De arts heeft er niks over gezegd hoe het na de bevalling zal gaan met de baby, omdat ze dat natuurlijk nog niet weten. In het gunstigste geval zal alleen de bloedsuiker een paar keer gemeten worden. Maar veel is afhankelijk denk ik van het uiteindelijke geboortegewicht en de bevalling zelf.
Het is niet mijn eerste bevalling hoor, maar de derde. De andere twee waren echter spontaan bij ruim over de veertig weken. Ik was toen steeds twee uur na de bevalling weer thuis, maar nu verloopt dat wellicht anders.
Heel hartelijk dank voor al jullie verhalen! Best veel bevallingen die eindigen op de ok met een keizersnede of fluxus. De arts zei dat die kans dat ik daar terecht kwam ‘heel klein’ was.
Het is niet mijn eerste bevalling hoor, maar de derde. De andere twee waren echter spontaan bij ruim over de veertig weken. Ik was toen steeds twee uur na de bevalling weer thuis, maar nu verloopt dat wellicht anders.
Heel hartelijk dank voor al jullie verhalen! Best veel bevallingen die eindigen op de ok met een keizersnede of fluxus. De arts zei dat die kans dat ik daar terecht kwam ‘heel klein’ was.
vrijdag 5 februari 2021 om 12:23
Hier ook ingeleid met ruim 38 weken bij m’n tweede zwangerschap juist omdat de dame aan de grote/zware kant werd geschat (wat uiteindelijk totaal niet zo was).
Wat Sterrenmunt ook zegt, blijf vooral goed in gesprek met de zorgverleners. Ik had ook gevraagd om na breken vliezen mijn lijf 1 uur te geven om te kijken of het zelf de weeën in gang zou zetten. Fijn in mijn geval was dat uiteindelijk mijn eigen vlos er de hele bevalling bij mocht blijven en zelfs de bevalling heeft gedaan.
Vanaf moment opwekkers aan duurde het 4 uurtjes voor onze dochter er was. Het werd door de zorgverleners en uiteraard mijn lijf netjes opgebouwd, geen weeën storm oid gehad. Erna geen langere zorg gehad anders dan dat het lang duurde voordat ze met def antwoord kwamen of haar suiker nog geprikt moest worden (waren ze vergeten aan ons door te geven/diverse mensen gingen ervan uit dat het al gezegd was).
Wat Sterrenmunt ook zegt, blijf vooral goed in gesprek met de zorgverleners. Ik had ook gevraagd om na breken vliezen mijn lijf 1 uur te geven om te kijken of het zelf de weeën in gang zou zetten. Fijn in mijn geval was dat uiteindelijk mijn eigen vlos er de hele bevalling bij mocht blijven en zelfs de bevalling heeft gedaan.
Vanaf moment opwekkers aan duurde het 4 uurtjes voor onze dochter er was. Het werd door de zorgverleners en uiteraard mijn lijf netjes opgebouwd, geen weeën storm oid gehad. Erna geen langere zorg gehad anders dan dat het lang duurde voordat ze met def antwoord kwamen of haar suiker nog geprikt moest worden (waren ze vergeten aan ons door te geven/diverse mensen gingen ervan uit dat het al gezegd was).
vrijdag 5 februari 2021 om 20:26
Ik ben bij mijn eerste zoon ingeleid met 39.5 week ivm hoge bloeddruk.
Ballon geplaatst op woensdagavond en zoon is zaterdagavond rond 23.00 geboren.
Maar jij hebt al 2cm ontsluiting dus de echt lange wachtdagen zul je waarschijnlijk niet hebben.
Zaterdagochtend werden mijn vliezen gebroken terwijl ik geen ontsluiting nog had en kreeg ik weeënopwekkers. Ik heb weeën gehad vanaf ongeveer 12 uur smiddags tot 23.00 avond. De onstluiting vorderde wel snel bij mij. Alleen persfase duurde 2 uur. Laatste draai van zoon ging niet goed. Pomp gebruikt maar lukte ook niet. Toen kreeg ik de keus voor een (spoed) keizersnee waarbij ik volledig onder narcose moest of de verlostang.
Heb gekozen voor tang en hij kwam er toen gelijk uit. Helaas wel aan de beademing en een apgarscore van 2. Maar herstelde zichzelf snel. Volgende dag mocht hij op de kamer bij mij.
Ballon geplaatst op woensdagavond en zoon is zaterdagavond rond 23.00 geboren.
Maar jij hebt al 2cm ontsluiting dus de echt lange wachtdagen zul je waarschijnlijk niet hebben.
Zaterdagochtend werden mijn vliezen gebroken terwijl ik geen ontsluiting nog had en kreeg ik weeënopwekkers. Ik heb weeën gehad vanaf ongeveer 12 uur smiddags tot 23.00 avond. De onstluiting vorderde wel snel bij mij. Alleen persfase duurde 2 uur. Laatste draai van zoon ging niet goed. Pomp gebruikt maar lukte ook niet. Toen kreeg ik de keus voor een (spoed) keizersnee waarbij ik volledig onder narcose moest of de verlostang.
Heb gekozen voor tang en hij kwam er toen gelijk uit. Helaas wel aan de beademing en een apgarscore van 2. Maar herstelde zichzelf snel. Volgende dag mocht hij op de kamer bij mij.
zaterdag 6 februari 2021 om 02:28
Hier ook inleiding gehad. Het begin duurde lang, ik had nog 0 ontsluiting, niks gestript, geen beweging etc.
Dus 2x ballon, na 2 dagen had ik 3-4 cm.
Toen kreeg ik infuus om 10.30.
Ik wilde ook liever geen ruggenprik ivm dat verdovingen bij mij niet goed werken helaas. Gelukkig bekend in ziekenhuis.
Om 14.30 (dus 4 uren na begin infuus met opwekkers) wilde ik morfine pomp (misschien is dat wel iets wat je aanspreekt?), maar toen verloskundige om 15.00 ging kijken had ik al 10 cm ontsluiting (na weeënstorm in de rug en benen). Na 15 minuten persen was zoon geboren.
Het was mijn eerste bevalling, ik zag er een beetje tegenop, maar ik keek er vooral enorm naar uit om zoon te ontmoeten en het was een van de mooiste ervaringen uit mijn leven
Goed alles bespreken met de verloskundige vooraf heeft mij erg geholpen. Heb je tot dusver fijne gesprekken gehad?
Ik wilde bijvoorbeeld niet dat ze én mijn vliezen braken én weeën opwekkers meteen daarna, want dit vond ik te belastend voor mijn lichaam en baby (2 ingrepen in 1 keer).
Maar dat komt doordat ik weet dat mijn lichaam heftig en gevoelig reageert op van alles (medicatie, inentingen etc).
En ik wilde dus geen ruggenprik maar wel pompje of lachgas. Naast het niet werkende verdovingsverhaal ben ik ook nogal panisch voor een katheter, dat waren allemaal zaken die voor mij mee wogen in de keuzes die wij (ik, verloskundige, man) maakten. Als er medische noodzaak is zoals dippende hartslag wordt het verhaal natuurlijk anders, daar was even sprake van en toen zou het bijna keizersnede worden, maar gelukkig kon zoontje het daarna weer aan en werd het een vaginale bevalling.
Ik vond de weeënstorm wel heftig, maar vond het ook wel weer fijn dat het zo lekker opschoot
Alvast heel veel succes gewenst!
Dus 2x ballon, na 2 dagen had ik 3-4 cm.
Toen kreeg ik infuus om 10.30.
Ik wilde ook liever geen ruggenprik ivm dat verdovingen bij mij niet goed werken helaas. Gelukkig bekend in ziekenhuis.
Om 14.30 (dus 4 uren na begin infuus met opwekkers) wilde ik morfine pomp (misschien is dat wel iets wat je aanspreekt?), maar toen verloskundige om 15.00 ging kijken had ik al 10 cm ontsluiting (na weeënstorm in de rug en benen). Na 15 minuten persen was zoon geboren.
Het was mijn eerste bevalling, ik zag er een beetje tegenop, maar ik keek er vooral enorm naar uit om zoon te ontmoeten en het was een van de mooiste ervaringen uit mijn leven

Goed alles bespreken met de verloskundige vooraf heeft mij erg geholpen. Heb je tot dusver fijne gesprekken gehad?
Ik wilde bijvoorbeeld niet dat ze én mijn vliezen braken én weeën opwekkers meteen daarna, want dit vond ik te belastend voor mijn lichaam en baby (2 ingrepen in 1 keer).
Maar dat komt doordat ik weet dat mijn lichaam heftig en gevoelig reageert op van alles (medicatie, inentingen etc).
En ik wilde dus geen ruggenprik maar wel pompje of lachgas. Naast het niet werkende verdovingsverhaal ben ik ook nogal panisch voor een katheter, dat waren allemaal zaken die voor mij mee wogen in de keuzes die wij (ik, verloskundige, man) maakten. Als er medische noodzaak is zoals dippende hartslag wordt het verhaal natuurlijk anders, daar was even sprake van en toen zou het bijna keizersnede worden, maar gelukkig kon zoontje het daarna weer aan en werd het een vaginale bevalling.
Ik vond de weeënstorm wel heftig, maar vond het ook wel weer fijn dat het zo lekker opschoot

Alvast heel veel succes gewenst!
zaterdag 6 februari 2021 om 03:40
Hier ingeleid met 42 weken. Ik vond het wel relaxed.
7 uur in het ziekenhuis zijn. Om 10 uur weeenopwekkers. Toen een prikje in het hoofdje van de baby om de baby te monitoren (dit vond ik wel spannend). Door het prikje waren mijn vliezen doorgeprikt. Om 14 uur nog maar 6 cm ontsluiting maar om 1500 uur was de baby geboren. Helaas wel uitgescheurd, maar netjes gehecht en vrijwel geen last van gehad.
Ging snel, was best pijnlijk, maar zou het zo weer doen.
Overigens kwam nummer twee spontaan en die bevalling verliep ongeveer hetzelfde.
Sterkte TO. Hopelijk een fijne bevalling en een gezonde baby!
7 uur in het ziekenhuis zijn. Om 10 uur weeenopwekkers. Toen een prikje in het hoofdje van de baby om de baby te monitoren (dit vond ik wel spannend). Door het prikje waren mijn vliezen doorgeprikt. Om 14 uur nog maar 6 cm ontsluiting maar om 1500 uur was de baby geboren. Helaas wel uitgescheurd, maar netjes gehecht en vrijwel geen last van gehad.
Ging snel, was best pijnlijk, maar zou het zo weer doen.
Overigens kwam nummer twee spontaan en die bevalling verliep ongeveer hetzelfde.
Sterkte TO. Hopelijk een fijne bevalling en een gezonde baby!
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
zaterdag 6 februari 2021 om 04:49
Hier ingeleid na 42 weken. Hormonen, toestanden, enz. Echter no result.
Na wisseling van de wacht was er één gynaecoloog zo verstandig het mes erin te zetten. Ik ben hem eeuwig dankbaar. Al doet het litteken soms nog pijn. Succes met wat op jouw pad komt. Whatever that may be.
Na wisseling van de wacht was er één gynaecoloog zo verstandig het mes erin te zetten. Ik ben hem eeuwig dankbaar. Al doet het litteken soms nog pijn. Succes met wat op jouw pad komt. Whatever that may be.

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

zaterdag 6 februari 2021 om 09:03
Ik vind het heel prettig om al jullie verhalen te lezen!
Ik ben ook gevoelig voor medicijnen (en ook voedsel). Daardoor zie ik er ook tegenop. Wat voor (neven)effecten gaan die hebben op mijn lichaam? En ik voel me absoluut niet fit, is ook niet prettig om zo de bevalling in te gaan.
Na het breken van de vliezen gaan ze eerst een uur afwachten voor ze het infuus aansluiten. En in geval van weeënstorm kunnen ze het infuus toch lager zetten weer?
Ik ben van aard vrolijk, maar tijdens de zwangerschappen absoluut niet! Het lijkt altijd wel alsof ik gemuteerd ben die negen maanden
Ik ben ook gevoelig voor medicijnen (en ook voedsel). Daardoor zie ik er ook tegenop. Wat voor (neven)effecten gaan die hebben op mijn lichaam? En ik voel me absoluut niet fit, is ook niet prettig om zo de bevalling in te gaan.
Na het breken van de vliezen gaan ze eerst een uur afwachten voor ze het infuus aansluiten. En in geval van weeënstorm kunnen ze het infuus toch lager zetten weer?
Ik ben van aard vrolijk, maar tijdens de zwangerschappen absoluut niet! Het lijkt altijd wel alsof ik gemuteerd ben die negen maanden
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
zaterdag 6 februari 2021 om 09:16
mybestfriend schreef: ↑06-02-2021 09:03Ik ben ook gevoelig voor medicijnen (en ook voedsel). Daardoor zie ik er ook tegenop. Wat voor (neven)effecten gaan die hebben op mijn lichaam? En ik voel me absoluut niet fit, is ook niet prettig om zo de bevalling in te gaan.
Ja ik had en heb precies hetzelfde. De week voor de bevalling mocht ik daarom 2 keer al een nachtje in het ziekenhuis aansterken, mbv een Pethidine injectie. Normaalgesproken geven ze daar dan nog slaapmedicatie bij, maar dat wilde ik niet. De injectie was zalig en voelde me in elk geval een paar uurtjes wat fijner! Voor mij echt even de boost die ik nodig had voor de bevalling. Zou je zoiets fijn vinden?
mybestfriend schreef: ↑06-02-2021 09:03En in geval van weeënstorm kunnen ze het infuus toch lager zetten weer?
Klopt, maar goed om weer even na te vragen, ook tijdens de bevalling zelf, zodat je je daar rustig over kunt voelen. Bij mij hebben ze het infuus meteen uitgezet toen bleek dat het te snel ging.
Ik heb al mijn vragen steeds opgeschreven en besproken met de verloskundigen, dat gaf mij heel veel rust. Fijn om te lezen dat dit topic je ook helpt!
zondag 7 februari 2021 om 11:29
Eerste zwangerschap ingeleid bij 38.2 door cholestase.
In de avond ballon en in het zhs blijven slapen. Om 8.30 werd er gekeken naar de ontsluiting. Die zat op 3 cm. Toen tot 10 uur gewacht of mijn lijf zelf weeën aan zou maken. Dat was niet het geval, dus weeënopwekkers gekregen. Elk half uur er een beetje bij. De weeën vond ik heel pijnlijk, maar met een goede ademhaling en pompje remifentanil was het achteraf goed te doen (op dat moment dacht ik daar anders over). Ik wilde vanwege de eventuele bijwerkingen geen ruggenprik. Om 1630 mocht ik persen en om 1815 was ze er. Apgar van 10 en ik had alleen een schrammetje. Mochten 4 uur later naar huis.
Veel succes!
In de avond ballon en in het zhs blijven slapen. Om 8.30 werd er gekeken naar de ontsluiting. Die zat op 3 cm. Toen tot 10 uur gewacht of mijn lijf zelf weeën aan zou maken. Dat was niet het geval, dus weeënopwekkers gekregen. Elk half uur er een beetje bij. De weeën vond ik heel pijnlijk, maar met een goede ademhaling en pompje remifentanil was het achteraf goed te doen (op dat moment dacht ik daar anders over). Ik wilde vanwege de eventuele bijwerkingen geen ruggenprik. Om 1630 mocht ik persen en om 1815 was ze er. Apgar van 10 en ik had alleen een schrammetje. Mochten 4 uur later naar huis.
Veel succes!
zondag 7 februari 2021 om 11:33
Is dit al een tijd geleden? Weet niet anders dan dat ze een tweeling tegenwoordig na 37 weken halen. Ik ben ook om die reden ingeleid, duurde eveneens eeuwen. Dinsdagochtend gestart, donderdagavond zijn ze dan geboren, wel met een vaginale bevalling. Overigens duurde het bij mij vooral lang voordat ik een beetje ontsluiting had, vanaf het moment dat ze mn vliezen konden doorprikken (donderdagochtend) viel het me mee. Ruggenprik gehad en nul hoofdpijn verder.vivapimpelmees schreef: ↑04-02-2021 18:04Ik ben ingeleid toen ik 39.5 zwanger was van een tweeling. Ze werden pas 3 dagen later geboren...
Ik kreeg amper weeën, de ontsluiting ging niet verder dan 4 cm dus het is uiteindelijk een keizersnede geworden.
De dagen duurden vooral ontzettend lang. Qua pijn was het goed te doen maar achteraf vind ik het belachelijk dat het zo lang moest duren.

zondag 7 februari 2021 om 13:39
Zijn bij jou tussen de ballonnen de weeënopwekkers niet de vliezen doorgeprikt?Mintel88 schreef: ↑07-02-2021 11:29Eerste zwangerschap ingeleid bij 38.2 door cholestase.
Veel succes!
maandag 8 februari 2021 om 02:12
mybestfriend schreef: ↑06-02-2021 09:03Ik vind het heel prettig om al jullie verhalen te lezen!
Ik ben van aard vrolijk, maar tijdens de zwangerschappen absoluut niet! Het lijkt altijd wel alsof ik gemuteerd ben die negen maanden![]()
LOL! 'Gemuteerd' Nog even volhouden. Blij dat je iets hebt aan alle verhalen. Vergeet echter niet dat het uiteindelijk altijd anders verloopt dan je dacht. Heel veel succes en zet 'm op!

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
maandag 8 februari 2021 om 22:22
Ik werd ingeleid ivm hoge bloeddruk.. was 39 weken zwanger.. donderdagmiddag opgenomen..om 15.30 werd er een ballon ingebracht.. die viel er de volgende ochtend om 10.30 uit.. om 11.30 werden mijn vliezen gebroken want had 2cm ontsluiting... er kwamen geen weeën op gang dus ging om 12.30 het infuus met weeënopwekkers eraan. Dat ging vervolgens goed en het werd al gauw vrij pittig.. om 14.00 had ik 3/4cm ontsluiting.. en daar zat ik 3u later nog op ondanks dat ik vol in de weeën zat.. toen heb ik om een ruggenprik gevraagd.. deze kreeg ik om 17.30 dat was even een verademing.. hij bleek echter niet goed te zitten (één been deed het niet en ik voelde de weeën er tegen 20.00 weer doorheen komen)... een dikke vette weeënstorm volgde die ik alleen aan de rechterkant van mijn buik voelde, ik dacht dat ik kapot scheurde van binnen.. ik ben ook een uur kwijt van die fase.. om 21.00 bleek ik volledige ontsluiting te hebben.. de weeënopwekkers stonden uit dus had geen persweeën... op eigen kracht begonnen, ik kon toch goed persen dus dat ging als een zonnetje en om 21.29 was zoon er
Ik kijk er goed op terug, zou het morgen zo weer doen voor hetzelfde resultaat!

Ik kijk er goed op terug, zou het morgen zo weer doen voor hetzelfde resultaat!