Omgaan met boosheid

donderdag 11 februari 2021 om 10:10

donderdag 11 februari 2021 om 10:12
donderdag 11 februari 2021 om 10:12
ik heb voor ieder issue een andere toonsoort

donderdag 11 februari 2021 om 10:13
Yup, de jaren 50 roepen.lilalinda schreef: ↑11-02-2021 10:12Je kunt ook de klassieke vrouwenmanier (m/v) doen:
Zwijgen, boos-kijken, als hij vraagt of er iets is, ontkennen dat er iets is
Tot het zover opgelopen is, dat je ontploft en er al je irritaties, grote, kleine, zinnige, onzinnige erbij slepen en echt onredelijk boos worden!

donderdag 11 februari 2021 om 10:16
Omdat ik heb geleerd en daarom afgeleerd dat je stem verheffen of zelfs schreeuwen echt niet zorgt dat de ander je beter hoort of dan ineens wel naar je luistert.
Ik vind het zelf ook niet fijn als iemand z’n stem tegen mij verheft dus moet ik dat ook niet bij een ander doen.

donderdag 11 februari 2021 om 10:19
maar er is ook niks mis met emotie hoorstellar schreef: ↑11-02-2021 10:16Omdat ik heb geleerd en daarom afgeleerd dat je stem verheffen of zelfs schreeuwen echt niet zorgt dat de ander je beter hoort of dan ineens wel naar je luistert.
Ik vind het zelf ook niet fijn als iemand z’n stem tegen mij verheft dus moet ik dat ook niet bij een ander doen.
verdriet toon ik ook en soms overvalt boosheid je ook
Ik heb wel geleerd om dan het 'gesprek' even uit te stellen. Wat mij helpt is dan een eind te gaan lopen, in mijn eentje en eerst zelf te voelen, wat me zo boos maakt

donderdag 11 februari 2021 om 10:19
Echt?stellar schreef: ↑11-02-2021 10:16Omdat ik heb geleerd en daarom afgeleerd dat je stem verheffen of zelfs schreeuwen echt niet zorgt dat de ander je beter hoort of dan ineens wel naar je luistert.
Als je echt boos bent nooit wat harder of met meer emotie gaat praten. Nooit?
En dan heb ik niet over schreeuwen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 11-02-2021 10:20
2.94% gewijzigd

donderdag 11 februari 2021 om 10:22
heel eerlijk, dat vind ik behoorlijk Laf en vrij dom
App is absoluut niet het juiste medium om dingen uit te praten
Ik gok dat jouw ruzies dus vreselijk uit de hand lopen, of vriendschappen(/relaties) flink kapot gaan

donderdag 11 februari 2021 om 10:26
donderdag 11 februari 2021 om 10:28
Maar dat is toch helemaal niet productief? boze en harde dingen appen?
Je wil aangeven dat je partner een grens over gaat en dat je dat niet graag hebt. Dat jij het graag anders ziet. Dan zeg je dat toch? Denk je niet dat de kans op succes groter is, als je aangeeft wat je niet/wel wil, ipv boze harde dingen appen?
Je wil aangeven dat je partner een grens over gaat en dat je dat niet graag hebt. Dat jij het graag anders ziet. Dan zeg je dat toch? Denk je niet dat de kans op succes groter is, als je aangeeft wat je niet/wel wil, ipv boze harde dingen appen?