Mijn vriend is weg

maandag 15 februari 2021 om 14:28
Ik kwam thuis van mijn werk en mijn vriend is weg. Hij heeft wat spullen gepakt, zijn katten en is weg.
Zijn telefoon staat uit. Ik weet niet waar hij is.
Gisteren hadden we ruzie om zijn achterdocht. Ik begrijp waar die achterdocht vandaan komt en ik probeer geduldig te zijn, maar ik ben niet hetzelfde als zijn ex.
En nu is hij gewoon weg. Geen briefje, geen berichtje, niks. Gewoon weg.
Zijn telefoon staat uit. Ik weet niet waar hij is.
Gisteren hadden we ruzie om zijn achterdocht. Ik begrijp waar die achterdocht vandaan komt en ik probeer geduldig te zijn, maar ik ben niet hetzelfde als zijn ex.
En nu is hij gewoon weg. Geen briefje, geen berichtje, niks. Gewoon weg.
maandag 15 februari 2021 om 15:06

maandag 15 februari 2021 om 15:10
maandag 15 februari 2021 om 15:10
Weet je ongeveer waar hij gaat kamperen? En hoe lang? Zijn echt àl zijn spullen verdwenen, of voor een paar dagen?vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 15:04Hij is (nog) niet écht depressief maar het scheelt niet veel. Hij zit in een heel moeilijke situatie en het lukt hem niet eruit te komen.
Toen hij net in Nederland woonde (en een gebroken man was) ging hij wel eens kamperen en nam hij de katten mee. Ik denk dat hij dat nu ook aan het doen is.
Misschien is hij er een paar dagen tussenuit gegaan om van alles weg te zijn & is hij in zijn impulsiviteit vergeten een briefje te leggen of is dit briefje ergens heen gewaaid? Heeft hij nu ook geen telefoonverbinding omdat hij in de natuur zit?
leeg

maandag 15 februari 2021 om 15:20
Hij is dus uit zijn eigen huis vertrokken. Laat dat randje depressiviteit maar zitten hoor, die heeft een meltdown.vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:32Ik ben bij hem ingetrokken. Sociale huur. We wonen nog net geen jaar samen dus ik mag niet in dit huis blijven wonen, ook niet als hij ervandoor gaat
Kan je zelf nog woonruimte regelen op korte termijn?
maandag 15 februari 2021 om 15:20
Helena_z schreef: ↑15-02-2021 15:03Hoe wil je hem gaan lokaliseren? En met welk resultaat dan, wil de vriend van TO op dit moment uberhaupt wel praten?
Hij is ook niet zomaar verdwenen. Koffers zijn gepakt, katten zijn mee. Iemand die "gekke dingen" van plan is, neemt toch niet de tijd om zijn hele inboedel te pakken?
Godsamme zeg. Als jouw partner ineens zou verdwijnen, zou jij je schouders ophalen en denken 'dat heeft toch geen zin'? Ik zou zijn vrienden bellen, familie bellen, desnoods rijden naar plekken waarvan je weet dat hij daar graag komt.
En iemand die ineens verdwijnt doet al 'gekke dingen'.

maandag 15 februari 2021 om 15:22
Dit. Is ook mijn vraag.Led-lampje schreef: ↑15-02-2021 15:01Precies en hij is nu depressief op pad met de katten mee?
Dit klinkt niet goed.
Heeft hij een behandelaar?

maandag 15 februari 2021 om 15:23
vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 15:04Toen hij net in Nederland woonde (en een gebroken man was) ging hij wel eens kamperen en nam hij de katten mee.

Gebroken?
Kamperen met katten?
maandag 15 februari 2021 om 15:24
vanderattenbesnuffeld:
Vooreerst, even heel diep ademhalen ... En even kalm worden. Even rust vinden in je hoofd. Ik vind je heel paniekerig - en begrijpelijk natuurlijk - overkomen, maar de oplossingen of opties komen niet naar voren, als paniek de bestuurdersplaats inneemt. Dus je even neerzetten en rustig ademen. Tijd brengt raad.
Ik vind dit een heel vreemde verdwijning. Misschien even wachten tot morgen, maar dan toch wel de nodige instanties (politie?) op de hoogte brengen. Ik hoop voor jou dat je straks bericht krijgt van ofwel hemzelf, of van zijn zus, maar ik blijf dit toch wel heel erg vreemd vinden.
Kan je ergens te rade omtrent huisvesting en je rechten? Als hij zomaar vertrekt, moet je wel in eerste instantie kijken dat je zelf je onderdak niet verliest. Geen struisvogelpolitiek toepassen! Je dient te weten waaraan en waaraf.
Je moet nu heel even aan jezelf denken: zo snel mogelijk zekerheid omtrent huisvesting en financiële stabiliteit. Zelfs als hij straks opeens weer voor de deur staat, met de katten onder zijn arm.
Ondertussen, dikke knuffel en veel succes voor jou ...
Vooreerst, even heel diep ademhalen ... En even kalm worden. Even rust vinden in je hoofd. Ik vind je heel paniekerig - en begrijpelijk natuurlijk - overkomen, maar de oplossingen of opties komen niet naar voren, als paniek de bestuurdersplaats inneemt. Dus je even neerzetten en rustig ademen. Tijd brengt raad.
Ik vind dit een heel vreemde verdwijning. Misschien even wachten tot morgen, maar dan toch wel de nodige instanties (politie?) op de hoogte brengen. Ik hoop voor jou dat je straks bericht krijgt van ofwel hemzelf, of van zijn zus, maar ik blijf dit toch wel heel erg vreemd vinden.
Kan je ergens te rade omtrent huisvesting en je rechten? Als hij zomaar vertrekt, moet je wel in eerste instantie kijken dat je zelf je onderdak niet verliest. Geen struisvogelpolitiek toepassen! Je dient te weten waaraan en waaraf.
Je moet nu heel even aan jezelf denken: zo snel mogelijk zekerheid omtrent huisvesting en financiële stabiliteit. Zelfs als hij straks opeens weer voor de deur staat, met de katten onder zijn arm.
Ondertussen, dikke knuffel en veel succes voor jou ...

maandag 15 februari 2021 om 15:24
Ik had een heldere ingeving. Ik kan inloggen op zijn google account en zijn tijdlijn in google maps bekijken. Ik kan zien dat hij bij de supermarkt is geweest maar daarna loopt het spoor dood. Natuurlijk omdat zijn telefoon uit staat. Dus ik ga ervan uit dat hij wat voedsel heeft ingeslagen om de komende dagen in de natuur tot rust te komen

maandag 15 februari 2021 om 15:25
Gewoon even wachten tot het jaar voorbij is. Ik neem aan dat hij zich niet stante pede heeft uitgeschreven. Wanneer is dat jaar voorbij?vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:32Ik ben bij hem ingetrokken. Sociale huur. We wonen nog net geen jaar samen dus ik mag niet in dit huis blijven wonen, ook niet als hij ervandoor gaat
edit: ik zie dat iemand anders aangeeft dat dat 2 jaar is.
Ik zou desalniettemin een paar weken wachten en dan eventueel de woningbouw bellen over het 'wat nu'.
anoniem_402066 wijzigde dit bericht op 15-02-2021 15:28
17.71% gewijzigd
maandag 15 februari 2021 om 15:26
Nou, als ik alleen de OP zou lezen, lijkt het erop alsof hij pissig is. Hij heeft al zijn spullen ingepakt en de katten meegenomen. Dat doe je toch niet als je er even uit wil. En vooral het feit dat hij niets laat weten. Dat vind ik zo gemeen.
Zou kunnen hoor, dat hij depressief is, maar dan laat je tenminste een briefje achter. Dat niet doen, is voor mij een teken dat hij TO met opzet ongerust wil maken.
Zou kunnen hoor, dat hij depressief is, maar dan laat je tenminste een briefje achter. Dat niet doen, is voor mij een teken dat hij TO met opzet ongerust wil maken.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 februari 2021 om 15:26
Dat is niet heel snugger bij een achterdochtige partner He?vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 14:32Ik ben bij hem ingetrokken. Sociale huur. We wonen nog net geen jaar samen dus ik mag niet in dit huis blijven wonen, ook niet als hij ervandoor gaat
maandag 15 februari 2021 om 15:27
Nee, maar onmiddellijk het ergste veronderstellen, zou ik ook niet doen. TO heeft al contact gehad met zijn familie en het plan dat zijn zus hem zou bellen, is er al. Soms is het een kwestie van even afwachten tot er wat meer informatie is.chocolol schreef: ↑15-02-2021 15:20Godsamme zeg. Als jouw partner ineens zou verdwijnen, zou jij je schouders ophalen en denken 'dat heeft toch geen zin'? Ik zou zijn vrienden bellen, familie bellen, desnoods rijden naar plekken waarvan je weet dat hij daar graag komt.
En iemand die ineens verdwijnt doet al 'gekke dingen'.
En met "gekke dingen" doelde ik op iets anders. Daarbij is hij niet verdwenen, hij is vertrokken.
leeg

maandag 15 februari 2021 om 15:29
'Gebroken' man, rand depressiviteit, problemen waar hij niet uitkomt, spoorloos verdwijnen met katten en vooral telefoon uit.vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 15:24Ik had een heldere ingeving. Ik kan inloggen op zijn google account en zijn tijdlijn in google maps bekijken. Ik kan zien dat hij bij de supermarkt is geweest maar daarna loopt het spoor dood. Natuurlijk omdat zijn telefoon uit staat. Dus ik ga ervan uit dat hij wat voedsel heeft ingeslagen om de komende dagen in de natuur tot rust te komen
Er wordt voor minder iemand als vermist opgegeven.

maandag 15 februari 2021 om 15:29
Ik vind sommige reacties echt kut. Ik ken zijn levensverhaal en mensen zouden voor heel wat minder al doordraaien. Tot nu vind ik het bewonderenswaardig hoe hij steeds weer de moed heeft gevonden om er het beste van te maken. Het is een lieve man, maar wel beschadigd. En ja, ik begrijp best dat menigeen daar niet voor zou kiezen maar tot nu vond ik het de moeite waard. Al vraag ik mezelf soms ook af waar ik aan begonnen ben.
Deze actie. Aan de ene kant ben ik woedend want zo ga je niet met je partner om. Aan de andere kant weet ik hoeveel tegenslag hij heeft gehad het laatste jaar. Het kan maar net de druppel zijn geweest waardoor hij het even niet meer ziet zitten.
Bedankt voor de reacties die wel helpend zijn.
Deze actie. Aan de ene kant ben ik woedend want zo ga je niet met je partner om. Aan de andere kant weet ik hoeveel tegenslag hij heeft gehad het laatste jaar. Het kan maar net de druppel zijn geweest waardoor hij het even niet meer ziet zitten.
Bedankt voor de reacties die wel helpend zijn.

maandag 15 februari 2021 om 15:30
Of dat hij toch verder heen is dan gedacht, of dat hij compleet van het padje is geraakt. Mensen die al niet zo stabiel zijn kunnen ineens doorschieten, dat gaat echt niet altijd netjes volgens een psychisch stappenplandoornroosje9 schreef: ↑15-02-2021 15:26Nou, als ik alleen de OP zou lezen, lijkt het erop alsof hij pissig is. Hij heeft al zijn spullen ingepakt en de katten meegenomen. Dat doe je toch niet als je er even uit wil. En vooral het feit dat hij niets laat weten. Dat vind ik zo gemeen.

maandag 15 februari 2021 om 15:32
Zo te lezen is TO dat.

maandag 15 februari 2021 om 15:34
Hij was gebroken toen hij net in Nederland kwam, zes jaar geleden. Hij heeft zichzelf herpakt maar nu gaat het weer kut.
maandag 15 februari 2021 om 15:34
Zou kunnen hoor, maar dat inpakken en de katten meenemen?TijdvoorTaart schreef: ↑15-02-2021 15:30Of dat hij toch verder heen is dan gedacht, of dat hij compleet van het padje is geraakt. Mensen die al niet zo stabiel zijn kunnen ineens doorschieten, dat gaat echt niet altijd netjes volgens een psychisch stappenplan
Maar goed, ik hoop dat TO heel snel nieuws heeft, want dit is gewoon heel heel rot.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 februari 2021 om 15:35
Zeker niet. Maar loep to even: totaal niet stabiel en al op zoek naar een woning in 2019. Dan nu ingetrokken bij iemand die ze toen nog niet kende en beiden een fikse rugzak. Wat verwacht je dan? Ze leven nog lang en gelukkig?Led-lampje schreef: ↑15-02-2021 15:30Gelukkig maar dat je nog even een trap na kan geven voelt vast goed aan.
maandag 15 februari 2021 om 15:36
Waar ben jij in dit verhaal? Het klinkt alsof je het voor jezelf rechtvaardigt dat je jezelf en jouw gevoel en pijn soms moet wegcijferen, vanwege zijn grotere problemen. Neem alsjeblieft aan van mij (zelf de 'beschadigde' helft van een relatie) dat dat nooit ok is. Je klinkt heel lief en zorgend, maar niet echt voor jezelf.vanderattenbesnuffeld schreef: ↑15-02-2021 15:29Het is een lieve man, maar wel beschadigd. En ja, ik begrijp best dat menigeen daar niet voor zou kiezen maar tot nu vond ik het de moeite waard. Al vraag ik mezelf soms ook af waar ik aan begonnen ben.