Brief aan de ex-minnares man Geen OP

zaterdag 20 februari 2021 om 20:26
100% zeker? Absoluut niet. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Maar ik laat me niet door mijn verleden gijzelen en als huidige partner zou vreemdgaan dan is het einde verhaal, maar ook dan zou ik me niet richten op die ander (tenzij het mijn zus, beste vriendin of tante zou zijn, maar dat begrijp je natuurlijk wel. Elke andere voor mij vreemde vrouw is mijn tijd en aandacht in zo een situatie niet waard).
zaterdag 20 februari 2021 om 20:42
@ts, geloof me ik ben ook woedend geweest op die andere vrouw want ook zij wist heel goed dat ex getrouwd was en kindjes had. Sterker nog hij nam de jongste mee in de maxi cosi als hij in de auto op haar lag. Ze heeft nog zoveel andere dingen gedaan die ik hier niet ga opnoemen maar wel gericht waren op het losweken van ex van zijn gezin.
Maar ik heb me nooit op haar gericht, ik was tot het bot vernederd en gekwetst door ex. Hij had ons huwelijk en ons gezin met kinderen moeten respecteren.
Als zij zich al tijdens de affaire al geen seconde om mij had bekommerd, wat kon ik dan van haar na de affaire nog verwachten?
Bovendien was het ex die mij trouw had beloofd, niet zij. Voor haar was ik maar een lastige factor, iemand die aan haar grote liefde vast zat. Ze had totaal geen enkele emotie/schuldgevoel tov mij of onze kinderen
Met ex deelde ik een geschiedenis van bijna 10 jaar en 2 kinderen samen. Hij heeft haar willens en.wetens.versierd, met volle bewustzijn, niemand die een pistool tegen zijn hoofd aan hield. Dus ik nam het hem kwalijk.
Maar ik heb me nooit op haar gericht, ik was tot het bot vernederd en gekwetst door ex. Hij had ons huwelijk en ons gezin met kinderen moeten respecteren.
Als zij zich al tijdens de affaire al geen seconde om mij had bekommerd, wat kon ik dan van haar na de affaire nog verwachten?
Bovendien was het ex die mij trouw had beloofd, niet zij. Voor haar was ik maar een lastige factor, iemand die aan haar grote liefde vast zat. Ze had totaal geen enkele emotie/schuldgevoel tov mij of onze kinderen
Met ex deelde ik een geschiedenis van bijna 10 jaar en 2 kinderen samen. Hij heeft haar willens en.wetens.versierd, met volle bewustzijn, niemand die een pistool tegen zijn hoofd aan hield. Dus ik nam het hem kwalijk.
hanaa wijzigde dit bericht op 20-02-2021 21:41
2.16% gewijzigd
zaterdag 20 februari 2021 om 21:34
Sorry, ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt. Maar als minnares zou ik echt geen seconde spijt hebben. Minnares heeft geen huwelijk met jou, dus is je niks verschuldigd. Zij heeft je man alleen maar een plezier gedaan toen hij ongelukkig was in zijn relatie. En heeft jou ook een dienst bewezen door je te laten zien welk vlees je daadwerkelijk in de kuip hebt.
Man heeft er zelf voor gekozen, hij had ook een abonnementje bij de hoeren kunnen nemen. Had je het hen dan ook kwalijk genomen en een spijtbetuiging gewild?
Man heeft er zelf voor gekozen, hij had ook een abonnementje bij de hoeren kunnen nemen. Had je het hen dan ook kwalijk genomen en een spijtbetuiging gewild?
zaterdag 20 februari 2021 om 21:39
Gaat dit korstje waar je het over hebt TO niet veel meer over de relatie met jezelf, over of je jezelf weer kunt vertrouwen (want dit is je zomaar overkomen) en hoe je naar de wereld in het algemeen kijkt (waar mensen wonen die zomaar met je man aanpappen)?
Gaat het niet over je man en zijn minnares maar over jezelf en je wereldbeeld?
Gaat het niet over je man en zijn minnares maar over jezelf en je wereldbeeld?

zondag 21 februari 2021 om 07:57
Oké, hierin ga ik TO toch even bijval geven.
Ik lees dit steeds: "het is al 2 jaar geleden!"
Ik vind dat helemaal zo'n lange tijd niet, 2 jaar.
Als het nou 1 jaar was, of een half jaar, waren TO haar worstelingen dan wel aanvaardbaar?
Als tijd 'de meeste' wonden heelt, bepaald een ander dan voor je hoeveel tijd je daarvoor nodig dient te hebben??
Ik denk dat het zelfs na 20 jaar bij vlagen nog pijn kan doen.

zondag 21 februari 2021 om 08:56
Dan ben je er nog niet samen doorheen gekomen. Dan ben je er nog niet en moet je afvragen of je er wel gaat komen.Pindakaasjes schreef: ↑21-02-2021 07:57Oké, hierin ga ik TO toch even bijval geven.
Ik lees dit steeds: "het is al 2 jaar geleden!"
Ik vind dat helemaal zo'n lange tijd niet, 2 jaar.
Als het nou 1 jaar was, of een half jaar, waren TO haar worstelingen dan wel aanvaardbaar?
Als tijd 'de meeste' wonden heelt, bepaald een ander dan voor je hoeveel tijd je daarvoor nodig dient te hebben??
Ik denk dat het zelfs na 20 jaar bij vlagen nog pijn kan doen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

zondag 21 februari 2021 om 09:05
Ik kan me heel goed voorstellen dat het bedrog de rest van je leven zo af en toe nog eens naar boven komt en dat je dat een kutgevoel geeft.
Maar die 2 jaar sloeg vooral op de aandacht en focus op die minnares. Ja zij was ook fout en een kutwijf.
Maar je man ging vreemd, en met je man heb je afspraken, met haar niet. Dus na 2 jaar moet je haar loslaten denk ik en niet zo enirm met haar bezig zijn, los van wat je van haar vindt.

zondag 21 februari 2021 om 09:39
Want??
Daar staan 12 maanden voor? Of 16 maanden?. Wie bepaald dat?
Wat de een binnen een maand verwerkt, daar kan een ander 2 jaar voor nodig hebben, of 5 jaar... wie zal het zeggen. Een rouwproces (want dat is het) is bij iedereen weer anders.
zondag 21 februari 2021 om 10:06
Want?Pindakaasjes schreef: ↑21-02-2021 09:39Want??
Daar staan 12 maanden voor? Of 16 maanden?. Wie bepaald dat?
Wat de een binnen een maand verwerkt, daar kan een ander 2 jaar voor nodig hebben, of 5 jaar... wie zal het zeggen. Een rouwproces (want dat is het) is bij iedereen weer anders.
Want TO geeft aan dat zij en haar man er doorheen gekomen zijn. Deze brief laat toch duidelijk zijn dat het nog helemaal niet klaar is.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
zondag 21 februari 2021 om 10:11
TO post dit toch om het een plek te geven. Al is het 5 jaar later, het is een rouwproces waar je door heen moet. Al zou ik mij er niet meer dagelijks mee bezig houden maar het zijn denk ik vragen die in haar hoofd rondspelen.
Al zijn deze vragen heel erg gericht op de minnares en wat ik eerder al zei, ik zou mij richten op je man. Deze vrouw is een passant. Ik geloof dat als zij er niet was, dan had hij wel iemand anders gevonden. Zijn hart was open ervoor.
Ik geloof ook dat je zegt dat het goed met jullie gaat omdat je daar graag in wilt geloven, want als je er zelf niet in geloofd, wie geloofd er dan wel in.
Wat ik mij wel afvraag is hoe ga je om met het bedrog? Hoe ga je om met het feit dat je man, recht in je gezicht zei, mijn vergadering is uitgelopen? terwijl hij met haar sex had. Dan kan hij wel een slechte jeugd hebben gehad, maar deze keuzes maakt hij zelf.
Net zoals een moordenaar, dan kan je nog wel zon slechte jeugd hebben gehad, uit eindelijk heb je zelf de keuze gemaakt om iemand te vermoorden.
Ik zou zelf nog wel over het feit kunnen stappen als mijn vriend met zijn dronken kop op iemand is geklomen. Maar het feit dat er een affaire is, dus er is structureel bedrogen. Dat zou mij echt zoveel pijn doen, ik weet niet of ik dan nog wel met zo iemand door kan gaan.
Al zijn deze vragen heel erg gericht op de minnares en wat ik eerder al zei, ik zou mij richten op je man. Deze vrouw is een passant. Ik geloof dat als zij er niet was, dan had hij wel iemand anders gevonden. Zijn hart was open ervoor.
Ik geloof ook dat je zegt dat het goed met jullie gaat omdat je daar graag in wilt geloven, want als je er zelf niet in geloofd, wie geloofd er dan wel in.
Wat ik mij wel afvraag is hoe ga je om met het bedrog? Hoe ga je om met het feit dat je man, recht in je gezicht zei, mijn vergadering is uitgelopen? terwijl hij met haar sex had. Dan kan hij wel een slechte jeugd hebben gehad, maar deze keuzes maakt hij zelf.
Net zoals een moordenaar, dan kan je nog wel zon slechte jeugd hebben gehad, uit eindelijk heb je zelf de keuze gemaakt om iemand te vermoorden.
Ik zou zelf nog wel over het feit kunnen stappen als mijn vriend met zijn dronken kop op iemand is geklomen. Maar het feit dat er een affaire is, dus er is structureel bedrogen. Dat zou mij echt zoveel pijn doen, ik weet niet of ik dan nog wel met zo iemand door kan gaan.
zondag 21 februari 2021 om 10:49
Ik heb de OP niet helemaal doorworsteld.
Ik snap zoals velen niet dat die vrouw een centrale rol speelt in je hoofd. Zoek hulp of ga scheiden.
Zelf heb ik het ook meegemaakt en wij zijn doorgegaan. Die andere vrouw doet wat ze wil, zij mag het thuis uitleggen. Ik weet alleen dat ik zowel mentaal als fysiek sterk sta. Als dit nog eens gebeurt, hoef ik niet na te denken, dan ben ik weg. Ik denk niet dat ik erg verdrietig zou zijn, maar eerder vastberaden om van mijn verdere leven iets moois te maken. Waarschijnlijk zal dat niet nodig zijn want mijn man en ik hebben bewust aan onze relatie gewerkt. Eeuwig praten is dodelijk, bewust handelen en respectvolle wisselwerking helpen wel. Sterkte!
Ik snap zoals velen niet dat die vrouw een centrale rol speelt in je hoofd. Zoek hulp of ga scheiden.
Zelf heb ik het ook meegemaakt en wij zijn doorgegaan. Die andere vrouw doet wat ze wil, zij mag het thuis uitleggen. Ik weet alleen dat ik zowel mentaal als fysiek sterk sta. Als dit nog eens gebeurt, hoef ik niet na te denken, dan ben ik weg. Ik denk niet dat ik erg verdrietig zou zijn, maar eerder vastberaden om van mijn verdere leven iets moois te maken. Waarschijnlijk zal dat niet nodig zijn want mijn man en ik hebben bewust aan onze relatie gewerkt. Eeuwig praten is dodelijk, bewust handelen en respectvolle wisselwerking helpen wel. Sterkte!

zondag 21 februari 2021 om 10:52
Nou vooral dit he.Naomir schreef: ↑21-02-2021 10:11TO post dit toch om het een plek te geven. Al is het 5 jaar later, het is een rouwproces waar je door heen moet. Al zou ik mij er niet meer dagelijks mee bezig houden maar het zijn denk ik vragen die in haar hoofd rondspelen.
Iemand kiest er willens en wetens voor. Niet eenmalig, maar steeds weer totdat hij/zijn betrapt wordt. En dan, oh oh wat een spijt.. Not. Ongelooflijk egoïstisch vind ik.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het nooit meer goed kan komen. Maar als er iets niet goed zit in je relatie, wat natuurlijk vaak voorkomt, ga je daar met je partner mee aan de slag, en als je dat niet samen lukt schakel je hulp in. En als dat ook niet helpt ga je uit elkaar. Maar dit... Ik los het op mijn manier op, en mijn partner, ach, wat niet weet wat niet deert..

zondag 21 februari 2021 om 11:03

zondag 21 februari 2021 om 11:18
ja, maar antwoorden krijgt ze nietPindakaasjes schreef: ↑21-02-2021 11:03Want??
Ze heeft duidelijk nog vragen naar deze vrouw..
Dit kan ze w.s prima loskoppelen van haar man en huwelijk.
zondag 21 februari 2021 om 11:52
En zou ze op deze manier de antwoorden krijg denk je?Pindakaasjes schreef: ↑21-02-2021 11:03Want??
Ze heeft duidelijk nog vragen naar deze vrouw..
Dit kan ze w.s prima loskoppelen van haar man en huwelijk.
Wat zou een goed en eerlijk antwoord zijn dat de behoefte van TO bevredigt? Kan er ook een verkeerd vallend antwoord komen als de minnares antwoordt wat ze werkelijk denkt?

zondag 21 februari 2021 om 12:13
Krijg altijd jeuk van dit soort topics.
Vreemdgaande man is bijna niets te verwijten want komt door slechte jeugd, of dat vrouwlief niet genoeg aandacht aan hem heeft geschonken etc etc
De minnares is een vies loeder die hem heeft verleidt.
Hoop echt voor TO dat dit bij een affaire blijft anders heeft ze nog een hoop brieven te schrijven in de toekomst.
Vreemdgaande man is bijna niets te verwijten want komt door slechte jeugd, of dat vrouwlief niet genoeg aandacht aan hem heeft geschonken etc etc
De minnares is een vies loeder die hem heeft verleidt.
Hoop echt voor TO dat dit bij een affaire blijft anders heeft ze nog een hoop brieven te schrijven in de toekomst.