Singles unite, tweede editie 2021 deel 7 ❤

dinsdag 16 februari 2021 om 08:27

Iedereen is welkom om hier te kletsten!!
Gezellig onder het genot van een bakkie of een alcoholische versnapering kletsen met elkaar over alles wat met het single leven te maken heeft.
Wel of niet daten
Mensen die twijfelen
Mensen die vragen hebben
Wel of niet internet daten
Alles mag als het maar met respect is.
vrijdag 26 februari 2021 om 18:29
Vandaag mijn dag niet zo.
Vraag mij af, waarom ik het zover heb laten komen. En waarom sommige ex(en) maar terugkomen telkens als ik denk dat het echt goed afgesloten is (helder duidelijk gesprek). Ook druk op het werk en die avondklok waardoor ik minder vrienden zie.
Ze appte vandaag weer, een bericht met haar nieuwe werk telefoon. Iets dat op haar adres geleverd is, of het van mij kwam? Offcourse not. Gewoon een check.
Vraag mij af, waarom ik het zover heb laten komen. En waarom sommige ex(en) maar terugkomen telkens als ik denk dat het echt goed afgesloten is (helder duidelijk gesprek). Ook druk op het werk en die avondklok waardoor ik minder vrienden zie.
Ze appte vandaag weer, een bericht met haar nieuwe werk telefoon. Iets dat op haar adres geleverd is, of het van mij kwam? Offcourse not. Gewoon een check.
lacasa wijzigde dit bericht op 26-02-2021 18:31
9.07% gewijzigd

vrijdag 26 februari 2021 om 18:48
Ik vind dat ze over je grenzen heen gaat. Ze zoekt wanhopig contact terwijl het voor jou klaar is. Zoals gezegd denk ik echt dat ze serieuze issues heeft. Je kunt haar blokkeren toch? Dit nieuwe nummer van haar.LaCasa schreef: ↑26-02-2021 18:29Vandaag mijn dag niet zo.
Een keer geeft ze op, maar dan moet je noojt meer reageren.

vrijdag 26 februari 2021 om 18:52
Als een man direct na het zien van de foto ineens iets "moet doen", weet je dat hij afgehaakt is. Dat ze de match niet opheffen is omdat ze dit lullig vinden. Meestal wachten ze een paar dagen. Misschien is hij de uitzondering..Datertje schreef: ↑26-02-2021 17:38Ik snap het ook niet Dido. Ik had gisteren echt een leuke match. Je krijgt na je de foto's ziet de keuze om te stoppen. Daar heb je echt ruim de tijd voor. Hij eindigt met kruisjes en sindsdien is hij niet meer online geweest. Ik denk dan hef de match op. Of ik zit op het strafbankje hahaha
vrijdag 26 februari 2021 om 18:56
Blokkeren dan maar.LaCasa schreef: ↑26-02-2021 18:29Vandaag mijn dag niet zo.
Neem aan dat ze geen nieuwe nummers gaat kopen om contact te zoeken.
Wat is duidelijk. En hoe duidelijk is duidelijk. Soms ziet men toch een kleine opening ivm andere interpretatie van iets wat jij zegt of schrijft.
En hier bij haar speelt ook nog haar woningnood die ze op moet lossen op korte termijn
Ze hoopt door te blijven prikken aan een grotere opening te komen en dat je contact opneemt.

vrijdag 26 februari 2021 om 19:14
Ook als man weet je niet wie er aan de andere kant zit en met een beetje juiste instelling wil je daar achter komen uiteraard.dido68 schreef: ↑26-02-2021 17:13Ik zou ook wel eens de kant van de mannen willen horen..
Voorbeeld: ik ben weer op Tinder (...)
Heb best veel matches maar de helft zegt niets. De andere helft begint: hoi Dido leuke match (oja ?) of hoe is het ?
Ik antwoord maar daarna blijft het of stil (?) of er volgt een gesprek over niks.
Dan wordt er wel over en weer geappt maar de man stelt amper vragen en reageert alleen terug.
Een man liet weer steeds het woord seks vallen. Gewoon terloops...(jaja)
Als ik dan niet meer reageer, want er worden geen vragen gesteld blijkt de match vaak weer opgeheven te zijn.
Er wordt ook niet op een date aangestuurd. Gewoon een coronavervelingsappgesprek elke keer ?
Wat denken mannen nou eigenlijk als ze een match hebben ?
Ik wel in ieder geval.
Ik ben ook niet van de standaard vragen maar probeer echt een gesprekje te openen en van daar uit merk ik meestal al wel snel of er leuk te kletsen is.
Het nadeel van tekst is dat je de intonatie niet altijd goed in kan schatten en dan maakt het het wel heel lastig om een gesprek ‘ op gang ‘ te houden als er maar kort op gereageerd wordt.
In de regel, en door hoe het gesprek liep, was er altijd wel gezelligheid, humor, oprechte interesse maar ook diepere gesprekken.
En dat kon over van alles gaan.
Het leukste vond ik meestal wel dat ik aan kon voelen dat er een vervolg op kwam of niet.
En hey, ik ben een vent dus ook het onderwerp seks komt ter sprake ( maar wel pas als ik merk dat het kan of een vrouw zelf al wat aanstuurt op dat onderwerp ) zonder dat seks de eerste insteek is maar meer om meer over de ander te weten te komen.
Maar ja, ook zeker ervaren om direct weggeklikt te worden, of dat er niet meer gereageerd werd of ik verwijderd werd na het tonen van foto’s
Wat bij de een heel gezellig en leuk was, zo ‘hard’ kon het bij de ander zijn.
Het nodigt nog steeds niet uit maar daarmee is de nieuwsgierigheid ook weer aangewakkert!

vrijdag 26 februari 2021 om 19:30
Ik vind het helemaal niet erg dat iemand op basis van de foto's mij weg klikt of in geval van paiq de chat stopt. Ik vind dit minder lomp dan als de chat doorgaat ineens niks meer laten horen.
Ik heb echt alweer een aantal super leuke gesprekken gehad. Gisteren twee uur gechat met iemand en ik weet niet wat hij deed. Gewoon over zoveel andere dingen gesproken. Dat vind ik de leukste gesprekken.
Ik heb echt alweer een aantal super leuke gesprekken gehad. Gisteren twee uur gechat met iemand en ik weet niet wat hij deed. Gewoon over zoveel andere dingen gesproken. Dat vind ik de leukste gesprekken.

vrijdag 26 februari 2021 om 19:35
Vind ik ook. Dat het van de hak op de tak gaat, heel natuurlijk vloeiend in elkaar over, zonder dat je telkens vragen moet stellen. Vaak zijn dit de mannen met wie je langer contact houdt.Datertje schreef: ↑26-02-2021 19:30Ik vind het helemaal niet erg dat iemand op basis van de foto's mij weg klikt of in geval van paiq de chat stopt. Ik vind dit minder lomp dan als de chat doorgaat ineens niks meer laten horen.

vrijdag 26 februari 2021 om 19:46
Ja die quizzen zijn leuk. En als je een goede maakt krijg je heel veel reacties. Ik krijg die nog steeds obv 1 quiz.
Ja, we gaan met zijn auto naar een wandelgebied. Gisteren eea besproken en ik heb iets redelijk in de buurt gevonden. Tijdstip moeten we nog afspreken, maar hij appte net nog.
Lekker vooruitzicht want het is heerlijk weer. Ik kan wel wat extra energie gebruiken.
Binnenkort moet ik weer naar de kaakchirurg en daarna herstellen. Dan kan ik even niks.
Ja, we gaan met zijn auto naar een wandelgebied. Gisteren eea besproken en ik heb iets redelijk in de buurt gevonden. Tijdstip moeten we nog afspreken, maar hij appte net nog.
Lekker vooruitzicht want het is heerlijk weer. Ik kan wel wat extra energie gebruiken.
Binnenkort moet ik weer naar de kaakchirurg en daarna herstellen. Dan kan ik even niks.

vrijdag 26 februari 2021 om 20:12
De weersverwachtingen zijn bijgesteld voor zondag, dus wie weetJulus schreef: ↑25-02-2021 22:27Is ze iemand die je kunt benaderen? Dus om eens mee op date te vragen en erachter komen hoe ze is? Hoe bereikbaar is ze?
Het wordt 10 graden met een beetje regen, dus ik denk niet dat ik urenlang buiten wil zijn
Maar dan heb ik hem iig nog eens gezien en weet ik meer.

En wat betreft schoenwinkelmevrouw (ik noem haar even schoenwinkelmevrouw, omdat ze ooit in een schoenenwinkel werkte. Twee jaar geleden heeft ze mij eens een paar nieuwe schoenen laten passen / juiste maat uit het magazijn gehaald. Toen was er ook al zo'n verstandhouding tussen ons van : wij kennen elkaar van gezicht, weten elkaars naam, maar weten nu niet zo goed of we dit nu ook moeten benoemen ja of nee). Toen vond ik haar dus al een enorm leuke meid. Sinds dien heel af en toe stiekem wel eens op haar Facebook gegluurd, en nu dus sinds enige tijd een match op een dating app, maar nog steeds stil. Ik denk wel dat ik haar zou kunnen benaderen, maar weet nog niet zo goed of ik daar nu wel aan toe ben. Dat klinkt heel tegenstrijdig, want ik vind haar wel heel leuk, maar doe er verder niks mee. Maar komt een beetje door covid, thuiswerken, algehele mentale murw-heid.
Denk het niet. Ik wil ook niet per sé snel een date. Misschien juist wel het omgekeerde, dat ik liever nog in een soort fantasiewereld over haar blijf zweven dan één en ander zo snel mogelijk concreet te maken

vrijdag 26 februari 2021 om 20:30
Heel herkenbaar. Mijn inziens kan je beter niet op een Dating App gaan als je er niet klaar voor bent om welke reden dan ook. En het is verleidelijk op de eenzame avonden, maar je hebt ook matches waar je nu een verkeerde indruk achterlaat door niets te zeggen.Sodermalm schreef: ↑26-02-2021 20:12De weersverwachtingen zijn bijgesteld voor zondag, dus wie weetSoms kan dat ''kriebel'' gevoel toch ineens onverwachts de hoek om komen zetten. Denk wel dat als het er na zo'n lange wandeldate nog niet is, dat het ook niet meer echt gaat komen.
En wat betreft schoenwinkelmevrouw (ik noem haar even schoenwinkelmevrouw, omdat ze ooit in een schoenenwinkel werkte. Twee jaar geleden heeft ze mij eens een paar nieuwe schoenen laten passen / juiste maat uit het magazijn gehaald. Toen was er ook al zo'n verstandhouding tussen ons van : wij kennen elkaar van gezicht, weten elkaars naam, maar weten nu niet zo goed of we dit nu ook moeten benoemen ja of nee). Toen vond ik haar dus al een enorm leuke meid. Sinds dien heel af en toe stiekem wel eens op haar Facebook gegluurd, en nu dus sinds enige tijd een match op een dating app, maar nog steeds stil. Ik denk wel dat ik haar zou kunnen benaderen, maar weet nog niet zo goed of ik daar nu wel aan toe ben. Dat klinkt heel tegenstrijdig, want ik vind haar wel heel leuk, maar doe er verder niks mee. Maar komt een beetje door covid, thuiswerken, algehele mentale murw-heid.
Denk het niet. Ik wil ook niet per sé snel een date. Misschien juist wel het omgekeerde, dat ik liever nog in een soort fantasiewereld over haar blijf zweven dan één en ander zo snel mogelijk concreet te maken![]()

vrijdag 26 februari 2021 om 20:30
Ik ben een man, en voor wat het waard is : ik denk dat je vooral de waarde van een tinder-match niet te veel moet overschatten. Sommige mensen misbruiken tinder ook ter bevestiging van hun eigen ego (matches sparen), of gebruiken het uit verveling. Je bent maar gewoon een profiel van 4-5 foto's op een dating-app waar duizenden en duizenden van dat soort profielen op staan. Er komt echt letterlijk geen eind aan. Tinder zit ook (fake dan wel echt) ook bomvol met vrouwen waar Doutzen Kroes nog bij zou verbleken, en zelfs daar kijk ik al niet eens meer van op. Juist doordat het aanbod zo enorm is, en het zo makkelijk binnen handbereik ligt, devalueert de waarde van een match gigantisch.dido68 schreef: ↑26-02-2021 17:13Ik zou ook wel eens de kant van de mannen willen horen..
Voorbeeld: ik ben weer op Tinder (...)
Heb best veel matches maar de helft zegt niets. De andere helft begint: hoi Dido leuke match (oja ?) of hoe is het ?
Ik antwoord maar daarna blijft het of stil (?) of er volgt een gesprek over niks.
Dan wordt er wel over en weer geappt maar de man stelt amper vragen en reageert alleen terug.
Een man liet weer steeds het woord seks vallen. Gewoon terloops...(jaja)
Als ik dan niet meer reageer, want er worden geen vragen gesteld blijkt de match vaak weer opgeheven te zijn.
Er wordt ook niet op een date aangestuurd. Gewoon een coronavervelingsappgesprek elke keer ?
Wat denken mannen nou eigenlijk als ze een match hebben ?
Daarnaast zijn de profielen ook allemaal enorm inwisselbaar. Dat zeg ik over vrouwen-profielen, maar dat zal andersom ook echt zo zijn. Voordat je dus, tussen dat enorme aanbod, écht de moeite neemt om een heel gesprek te voeren, of voordat je écht geboeid bent door iemand, moet er simpelweg wel een hele snelle en bijzondere click zijn. En laten we eerlijk zijn : meestal wordt er in de eerste paar zinnetjes over/weer niet zo veel bijzonders gezegd. Uiteindelijk kun je als persoon gewoon moeilijk ''geboeid'' raken door een tinder profiel. En vooral als je al wat langer tindert, ben je soms bijna geneigd te vergeten dat er ook nog een écht persoon achter het profiel zit.

vrijdag 26 februari 2021 om 20:36
Hm maybe. Het is een beetje een catch-22 situatie. Het is ook niet zo dat ik er niet voor open sta, maar ik weet op dit moment ook niet echt een concrete route die voor mij op dit moment realistisch is hoe ik een match zou moeten ''verzilveren'' zeg maar.
Het vervelende is dat ik gewoon slecht ben in ''out of the blue'' daten. Dus elkaar niet / nauwelijks kennen, en dan opeens uit het niks iets afspreken. Ik ben veel beter als het gaandeweg gaat : dus je raakt in gesprek in een kroeg, of je ''doorbreekt'' die eerste barrière op een andere manier, en dan wissel je later even nummers uit, je gaat een tijdje appen/belt een paar keer, en dan ga je daten. Maarja, door covid is dat nu bijna onmogelijk.
Op tinder ben ik overigens betalend gebruiker. Dat vind ik fijn i.v.m. mijn privacy. Ik kan dus likes zien, maar ik match eigenlijk zelden iemand. Ik zit momenteel eigenlijk ook alleen nog maar op tinder om vrouwen die ik al (vaag) ken en die leuk zijn en op zoek zijn niet mis te lopen. Zoals vanmiddag kwam ik een hele leuke oud klasgenoot van de middelbare tegen. Misschien ga ik haar wel liken. Dan weet je al een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt.
vrijdag 26 februari 2021 om 21:01
Maar als je dan ook niet gaat reageren?Sodermalm schreef: ↑26-02-2021 20:36Hm maybe. Het is een beetje een catch-22 situatie. Het is ook niet zo dat ik er niet voor open sta, maar ik weet op dit moment ook niet echt een concrete route die voor mij op dit moment realistisch is hoe ik een match zou moeten ''verzilveren'' zeg maar.
Het vervelende is dat ik gewoon slecht ben in ''out of the blue'' daten. Dus elkaar niet / nauwelijks kennen, en dan opeens uit het niks iets afspreken. Ik ben veel beter als het gaandeweg gaat : dus je raakt in gesprek in een kroeg, of je ''doorbreekt'' die eerste barrière op een andere manier, en dan wissel je later even nummers uit, je gaat een tijdje appen/belt een paar keer, en dan ga je daten. Maarja, door covid is dat nu bijna onmogelijk.
Op tinder ben ik overigens betalend gebruiker. Dat vind ik fijn i.v.m. mijn privacy. Ik kan dus likes zien, maar ik match eigenlijk zelden iemand. Ik zit momenteel eigenlijk ook alleen nog maar op tinder om vrouwen die ik al (vaag) ken en die leuk zijn en op zoek zijn niet mis te lopen. Zoals vanmiddag kwam ik een hele leuke oud klasgenoot van de middelbare tegen. Misschien ga ik haar wel liken. Dan weet je al een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt.
Niets zo irritant als een match die niet reageert.

vrijdag 26 februari 2021 om 23:01
Toch nog even een reactie, had eerder geen zin om te reageren.Sodermalm schreef: ↑23-02-2021 07:50Moet wel eerlijk bekennen dat ik ook al een beetje onrustig word als ik dit lees alleen al. Voor mij als man is het misschien ook moeilijker te snappen hoor ; kennelijk zitten er onder de mannen nogal wat seksmaniakken op tinder.
Maar soms heb ik ook wel eens een match waarbij ik het contact vanuit de vrouw al meteen erg passief-agressief over vind komen. Eerst moet ik meteen in de verdedigingsstand dat ik echt niet alleen maar op zoek ben naar seks. Zodra ze daarvan is overtuigd, draait de wind ineens en is het een kwestie van ''zo min mogelijk ouwehoeren op tinder/whatsapp en meteen daten''. Dan krijg je na elk zinnetje ''En dus, wat denken we ervan, wandelingetje doen?''.
Dan denk ik : prima om af te spreken hoor, maar doe eens even niet zo enorm pusherig. Het wantrouwen in mannen straalt er echt in alle kanten vanaf. Sowieso vind ik metéén gaan daten met iemand van tinder ook zo'n onzin. Er zitten tienduizenden mensen op tinder, de meeste mensen hebben een paar honderd matches. Voordat je helemaal de moeite neemt om met iemand te daten, moet er toch wel iets van een indicatie zijn dat een date überhaupt enig nut heeft, meer dan alleen maar het ''leuk'' vinden van een paar van elkanders foto's.
Ik denk namelijk dat je lichtelijk overdrijft, en dat heeft in mijn ogen te maken met je bindingsangst waardoor jij contact snel als beklemmend ervaart. Ik merk dat je je eigen angstgevoelens op mijn verhaal projecteert en dat is begrijpelijk - want iedereen maakt gebruikt van zijn eigen referentiekader - maar prettig vind ik het in dit geval niet. Ik ben niet iemand die gelijk wil afspreken of het na vier zinnen voorstelt. Ook dat "out of the blue" slaat nergens op: ik zorg dat ik een date van te voren goed heb gesproken, ook telefonisch of via videocall (en al was dat niet zo: so what?) En ik spreek alleen met mensen af tot wie ik me daadwerkelijk fysiek en mentaal aangetrokken voel.
Het is ook niet zo dat mannen van mij niet over seks mogen praten, maar je moet wel een beetje op één lijn zitten met elkaar. Dus niet bijvoorbeeld, dat jij een beetje wilt chatten en neuken met je "kwantitatieve scharrel" maar je scharrel een serieuze relatie met jou wil. En dat terwijl jij ook graag een serieuze relatie wil, maar het te eng vindt om eraan te beginnen.
Blijf in dat geval vooral scharrelen zou ik zeggen, en zeuren over vrouwen die pusherig zijn en niet met jou over seks willen praten terwijl je in de tussentijd lekker veilig wegzwijmelt over een schoenenverkoopster.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 26-02-2021 23:37
2.59% gewijzigd
wij slapen nooit.
vrijdag 26 februari 2021 om 23:12
@Dido: Maar verwacht je dan serieus dat elke tindermatch een gesprek met je begint? Dat doe je zelf toch ook niet neem ik aan? Anders is het geen doen als je met elke match een gesprek moet voeren. Maargoed je moet het wel net treffen of er een leuk gesprek uit voort komt ja of nee. En ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is als het een hele tijd niet gaat.
@Sodermalm:
@Sodermalm:
Ik vind je hier wel erg negatief hoor. Dan vraag ik me af waarom je op tinder zit als je er toch zo over denkt en eigenlijk ook niet echt de moeite wil doen ervoor. Maar hoezo is dat pusherig? Er wordt hoe jij het zegt gewoon om een doodgewone wandeling gevraagd, dus dat is toch juist positief? En je date toch niet 'out of the blue', je praat toch eerst een beetje met elkaar.Daarnaast zijn de profielen ook allemaal enorm inwisselbaar. Dat zeg ik over vrouwen-profielen, maar dat zal andersom ook echt zo zijn. Voordat je dus, tussen dat enorme aanbod, écht de moeite neemt om een heel gesprek te voeren, of voordat je écht geboeid bent door iemand, moet er simpelweg wel een hele snelle en bijzondere click zijn. En laten we eerlijk zijn : meestal wordt er in de eerste paar zinnetjes over/weer niet zo veel bijzonders gezegd. Uiteindelijk kun je als persoon gewoon moeilijk ''geboeid'' raken door een tinder profiel. En vooral als je al wat langer tindert, ben je soms bijna geneigd te vergeten dat er ook nog een écht persoon achter het profiel zit.
vrijdag 26 februari 2021 om 23:22
Maar wat is het doel van een match dan?Shiverrr schreef: ↑26-02-2021 23:12@Dido: Maar verwacht je dan serieus dat elke tindermatch een gesprek met je begint? Dat doe je zelf toch ook niet neem ik aan? Anders is het geen doen als je met elke match een gesprek moet voeren. Maargoed je moet het wel net treffen of er een leuk gesprek uit voort komt ja of nee. En ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is als het een hele tijd niet gaat.
Ego?
Ik snap dat je niet met 10 man tegelijk kan praten, maar die ene kan maar net 1 match hebben met jou en dan wordt er niks gezegd.

vrijdag 26 februari 2021 om 23:29
Goed te horen Attra.
Nou vanavond was hij online schijnbaar, want toen ik Paiq opende was ik verwijderd als match. Bijzonder hoor. Maakt verder niet uit want er zwemmen genoeg vissen in de vijver.
Sun ik had eigenlijk helemaal niet door dat hij op jou reageerde. Ik zal het nog eens even terug lezen.
Maar het maakt toch niet uit hoe je het doet. Ik neem aan dat iedereen doet wat hij of zij fijn vindt.
Daarom kun je weer de match opheffen.
Nou vanavond was hij online schijnbaar, want toen ik Paiq opende was ik verwijderd als match. Bijzonder hoor. Maakt verder niet uit want er zwemmen genoeg vissen in de vijver.
Sun ik had eigenlijk helemaal niet door dat hij op jou reageerde. Ik zal het nog eens even terug lezen.
Maar het maakt toch niet uit hoe je het doet. Ik neem aan dat iedereen doet wat hij of zij fijn vindt.
Daarom kun je weer de match opheffen.