Uitgerekend 1e helft september 2021

zaterdag 26 december 2020 om 08:51

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.
| Naam | Leeftijd | Kind # | UD | Echo | Hartje | J/M | Bijzonderheden | 
| greystone86 | 34/41 | 2 | 29-08 | 09-04 |   | - | |
| HaakMama | 30/35 | 3 | 01-09 | begin april |   | ||
| K0koro | 31/35 | 1 | 03-09 | 13-04 | J | - | |
| Krabpaal | 30/33 | 1 | 04-09 | xx-xx | - | ||
| Noni90 | 30/31 | 3 | 04-09 | 22-02 | - | ||
| IWI | xx/xx | x | 06-09 | 08-01 | |||
| Tortie | 30/35 | 1 | 07-09 | 01-02 | - | ||
| Miesje1993 | 28/28 | 2 | 07-09 | 26-03 | - | ||
| Kipkerriesalade | 30/32 | 1 | 07-09 | 28-01 | - | ||
| Pimpelmees30 | 30/31 | 1 | 12-09 | 21-04 | - | ||
| Cookie_monster_90 | 30/38 | 1 | 12-09 | 17-03 | - | ||
| Naba90 | 29/30 | 1 | 14-09 | 15-02 | - | 
Besss
                                    zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49

54.07% gewijzigd

woensdag 3 maart 2021 om 09:50

Hier nu iets meer dan 12 weken. Vandaag afspraak gehad met de verloskundige. NIPT uitslag terug gehad (met nevenbevindingen), en alles is helemaal goed! Kunnen we het nu ook aan meer mensen gaan vertellen 
Wil me nu ook meer in boeken en podcasts gaan verdiepen. Wilde eerst zeker weten dat alles goed was.
17 maart al een geslachtsecho. Denk dat we het op een papiertje laten schrijven, en dan nog even wachten met open maken (als we dat kunnen). VInd het anders al zo vroeg om te weten, raar he
                    Wil me nu ook meer in boeken en podcasts gaan verdiepen. Wilde eerst zeker weten dat alles goed was.
17 maart al een geslachtsecho. Denk dat we het op een papiertje laten schrijven, en dan nog even wachten met open maken (als we dat kunnen). VInd het anders al zo vroeg om te weten, raar he

woensdag 3 maart 2021 om 11:42

Welkom nieuwe meeschrijvers!!
Leuk die podcasts tips, ik ga daar ook eens naar kijken.
Ik heb vorige week 2 jeans van Noppies besteld alvast, ben er heel erg blij mee!! Gewoon een goede skinny en een wat losser boyfriend model. Beiden goed qua lengte (je kunt lengtematen kiezen) en niet zo leggingachtig. Gewoon mooie spijkerbroeken. Dus een tip!
Ik heb ze nog niet aan, maar gezien de winkels dichtzitten toch maar vast besteld voor als het ineens nodig is.
Gek om nu weer beetje te wachten haha. Heb eind maart pas weer controle en moet even een afspraak voor de 20-weken echo maken voor eind april ongeveer denk ik? Ik voel me verder wel weer wat beter. Wel heb ik een lage bloeddruk dus kan me wat slap en duizelig voelen, maar dat is oké.
Wanneer is het een beetje ‘normaal’ om naar een kinderwagen te gaan kijken? Ik wil eigenlijk alls voor de zomer wel binnen hebben zodat ik dan gewoon kan chillen
 Zit daar vaak een levertijd op? We hebben nu voor over een maand een afspraak gemaakt bij een grote winkel om kinderwagens te testen in ieder geval, maar dat voelt heel vroeg (dan 4 maand zwanger).

Leuk die podcasts tips, ik ga daar ook eens naar kijken.
Ik heb vorige week 2 jeans van Noppies besteld alvast, ben er heel erg blij mee!! Gewoon een goede skinny en een wat losser boyfriend model. Beiden goed qua lengte (je kunt lengtematen kiezen) en niet zo leggingachtig. Gewoon mooie spijkerbroeken. Dus een tip!
Ik heb ze nog niet aan, maar gezien de winkels dichtzitten toch maar vast besteld voor als het ineens nodig is.
Gek om nu weer beetje te wachten haha. Heb eind maart pas weer controle en moet even een afspraak voor de 20-weken echo maken voor eind april ongeveer denk ik? Ik voel me verder wel weer wat beter. Wel heb ik een lage bloeddruk dus kan me wat slap en duizelig voelen, maar dat is oké.
Wanneer is het een beetje ‘normaal’ om naar een kinderwagen te gaan kijken? Ik wil eigenlijk alls voor de zomer wel binnen hebben zodat ik dan gewoon kan chillen

woensdag 3 maart 2021 om 11:49

Hey dames,
Het heeft even geduurd voordat ik mee durfde te schrijven, maar mag ik nog aansluiten bij jullie groepje?
Ik ben op dit moment uitgerekend op 7 september 2021. In maart 2020 hebben wij ons eerste kindje mogen krijgen. Toen heb ik heel veel gehad aan de groep op het forum. En nog steeds hebben we veel contact.
                    Het heeft even geduurd voordat ik mee durfde te schrijven, maar mag ik nog aansluiten bij jullie groepje?
Ik ben op dit moment uitgerekend op 7 september 2021. In maart 2020 hebben wij ons eerste kindje mogen krijgen. Toen heb ik heel veel gehad aan de groep op het forum. En nog steeds hebben we veel contact.

woensdag 3 maart 2021 om 12:25

@pimpelmees nee echt niet te vroeg voor een kinderwagen hoor!
Wij hebben hem al gekocht
 zag via internet een mooie aanbieding en die maar besteld, super blij mee! 
Wij hebben de maxi cosi Adorra gekocht met wandelwagenbak erbij
Ik koop juist nu de grote basis dingen en als we dan het geslacht weten kijk ik naar de andere dingen (aankleding, beddengoed, kleren etc.)
Via Asos kan je ook leuke positiekleding vinden
Volgende week heb ik weer controle. Begin april is de 20weken echo gepland
Welkom Miesje!
                    Wij hebben hem al gekocht
Wij hebben de maxi cosi Adorra gekocht met wandelwagenbak erbij
Ik koop juist nu de grote basis dingen en als we dan het geslacht weten kijk ik naar de andere dingen (aankleding, beddengoed, kleren etc.)
Via Asos kan je ook leuke positiekleding vinden
Volgende week heb ik weer controle. Begin april is de 20weken echo gepland
Welkom Miesje!

woensdag 3 maart 2021 om 13:46

Wij hebben nog een wagen staan dus ga geen nieuwe aanschaffen, maar volgens mij was ik vorige keer ook best op tijd met alle grote dingen. Ik vond dat ook wel de voorpret leuker maken. En inderdaad daarna kan je je meer focussen op aankleding en pruldingen. Ik zou zeggen gewoon doen en er van genieten!
Fijn cookiemonster een goede nipt! Wij hebben over 1,5 week geslachtsbepaling echo. Zelf vind ik dat niks te vroeg
, maar wel leuk als je het zo nog wat langer kan rekken! Ik wil gewoon vooral graag weten of ik me druk moet gaan maken om namen (man oh man wij komen echt niet uit een jongensnaam 
)
Welkom Miesje! Leuk 2 kindjes dichtbij elkaar.
                    Fijn cookiemonster een goede nipt! Wij hebben over 1,5 week geslachtsbepaling echo. Zelf vind ik dat niks te vroeg
Welkom Miesje! Leuk 2 kindjes dichtbij elkaar.

donderdag 4 maart 2021 om 08:59

Welkom nieuwe schrijfsters! Meer zielen meer vreugd hoor 
. Ons groepje was nog best klein ook, dus jullie passen er zeker bij. Wel leuk als iedereen die meeschrijft zichzelf in de tabel zet. Wachtwoord via PB.
Leuk om te lezen hoe jullie allemaal nadenken over spulletjes kopen. Dat houdt mij ook veel bezig. Wij hebben 6 en 27 maart shop afspraken staan bij grote baby winkels. Zin in! Wij gaan kinderwagens proberen, maar ik denk dat we uiteindelijk richting MP gaan voor de echte koop. Ik vind het allemaal zó duur
. 
Wij hebben komende dinsdag bij 14+4 een geslachtsecho staan
, kan me niet vroeg genoeg! Ik merk dat ik zowel hoop op een jongen als een meisje  
. Of nouja, de gedachte dat ik voorlopig afscheid moet nemen van 1 van de 2 geslachten vind ik jammer 
. Koekkoek. Man hoopt op een zoon. Overigens denk ik dat ik het al weet, maar die call durf ik écht niet zelf te maken. 
Hier gisteren voor het eerst een pakje gekocht trouwens. Of nouja, een broekje en een mutsje, crème met baby pinguins erop. Zo schattig
!

Leuk om te lezen hoe jullie allemaal nadenken over spulletjes kopen. Dat houdt mij ook veel bezig. Wij hebben 6 en 27 maart shop afspraken staan bij grote baby winkels. Zin in! Wij gaan kinderwagens proberen, maar ik denk dat we uiteindelijk richting MP gaan voor de echte koop. Ik vind het allemaal zó duur
Wij hebben komende dinsdag bij 14+4 een geslachtsecho staan
Hier gisteren voor het eerst een pakje gekocht trouwens. Of nouja, een broekje en een mutsje, crème met baby pinguins erop. Zo schattig

donderdag 4 maart 2021 om 16:23

K0koro Haha geweldig, ik vond het shoppen de eerste keer ook echt heerlijk. Kinderwagen heb ik ook via Marktplaats gekocht (bij kind 1). Deze wordt ook gewoon weer bij kind 3 gebruikt. Ik had liever een goede, duurdere 2e hands, dan een goedkopere nieuw. We hebben toen een Bugaboo gekocht, vind het echt een heerlijk ding om mee te rijden. Enige nadeel is dat het onhandig is om in de bak onderin te komen, maar kan zijn dat dit bij de nieuwere modellen alweer beter is!
Al moet ik zeggen dat onze buggy van EasyWalker, stuk goedkoper dus, ook wel heel fijn is (klein in te klappen, gekocht om mee op vakantie te nemen).
Ik heb een aantal dagen geleden bloed geprikt, dus nu in spanning afwachten.
                    Al moet ik zeggen dat onze buggy van EasyWalker, stuk goedkoper dus, ook wel heel fijn is (klein in te klappen, gekocht om mee op vakantie te nemen).
Ik heb een aantal dagen geleden bloed geprikt, dus nu in spanning afwachten.

maandag 8 maart 2021 om 12:06

Welkom allemaal! 
Hier een goede nipt uitslag gehad, dus dat is weer een hele geruststelling.
Haha kokoro leuk he babyshoppen! Ik heb ook 2 afspraken staan bij baby park en prenatal, ik ben benieuwd
.
Wij hebben trouwens 26 maart een geslachtsecho gepland staan, ben zo benieuwd!
Ik heb trouwens een kinderwagen van het merk Mutsy, iemand van jullie ervaring met dit merk?
                    Hier een goede nipt uitslag gehad, dus dat is weer een hele geruststelling.
Haha kokoro leuk he babyshoppen! Ik heb ook 2 afspraken staan bij baby park en prenatal, ik ben benieuwd
Wij hebben trouwens 26 maart een geslachtsecho gepland staan, ben zo benieuwd!
Ik heb trouwens een kinderwagen van het merk Mutsy, iemand van jullie ervaring met dit merk?

woensdag 10 maart 2021 om 08:35

woensdag 10 maart 2021 om 09:06

Welkom nieuwe schrijfsters!
En kokoro, wat leuk een zoontje!!
Vervelend haakmama, van de bandenpijn. Ik voel dat nu ook af en toe maar nog niet veel last van. Andere klachten zijn inmiddels ook wat afgenomen gelukkig. Nog wel af en toe moe en duizelig. Bloeddruk was ook te laag. Ik heb nu rijstwafels met zeezout voor tussendoor; dat helpt wel!
                    En kokoro, wat leuk een zoontje!!
Vervelend haakmama, van de bandenpijn. Ik voel dat nu ook af en toe maar nog niet veel last van. Andere klachten zijn inmiddels ook wat afgenomen gelukkig. Nog wel af en toe moe en duizelig. Bloeddruk was ook te laag. Ik heb nu rijstwafels met zeezout voor tussendoor; dat helpt wel!

woensdag 10 maart 2021 om 10:21

Oh wow zo bijzonder dat die fase al is aangebroken, van de geslachtsecho's. 
Ik vind het echt zo fijn om nu voorbij dat spannende eerste trimester te zijn en tegelijkertijd zo ongelofelijk dat ik nog steeds zwanger ben terwijl ik me best goed voel haha.
Wel merk ik dat m'n buik wat aan het groeien is, al lijkt het vooralsnog op gewoon een paar kilo's teveel tijdens de corona tijd haha. Wel voel ik ook dat het groeit, niet per sé heel pijnlijk maar volgens mij zijn het af en toe de banden die dat wat lijken te worden opgerekt ofzo.
Ik heb nu ook niet zoveel klachten. Af en toe wat duizelig door lage bloeddruk, maar ik zorg dat ik zoute dropjes bij de hand heb en neem bijvoorbeeld wat vaker cup a soup of een opkikker.
Ik moet m'n UD en nieuwe echtdatum even aanpassen, maar heb geen wachtwoord! Iemand anders mag het evt ook doen, maar wachtwoord sturen mag ook
Nieuwe UD is nl 12-09 en niet meer 8-9 (ben wat achteruit gezet, had ik wel verwacht) en volgende echo is direct de 20 weken echo op 21 april.
Wij willen niet van te voren weten wat het wordt; ik ben zo benieuwd.
                    Ik vind het echt zo fijn om nu voorbij dat spannende eerste trimester te zijn en tegelijkertijd zo ongelofelijk dat ik nog steeds zwanger ben terwijl ik me best goed voel haha.
Wel merk ik dat m'n buik wat aan het groeien is, al lijkt het vooralsnog op gewoon een paar kilo's teveel tijdens de corona tijd haha. Wel voel ik ook dat het groeit, niet per sé heel pijnlijk maar volgens mij zijn het af en toe de banden die dat wat lijken te worden opgerekt ofzo.
Ik heb nu ook niet zoveel klachten. Af en toe wat duizelig door lage bloeddruk, maar ik zorg dat ik zoute dropjes bij de hand heb en neem bijvoorbeeld wat vaker cup a soup of een opkikker.
Ik moet m'n UD en nieuwe echtdatum even aanpassen, maar heb geen wachtwoord! Iemand anders mag het evt ook doen, maar wachtwoord sturen mag ook
Nieuwe UD is nl 12-09 en niet meer 8-9 (ben wat achteruit gezet, had ik wel verwacht) en volgende echo is direct de 20 weken echo op 21 april.
Wij willen niet van te voren weten wat het wordt; ik ben zo benieuwd.

woensdag 10 maart 2021 om 12:45

Ik stuur je het WW even toe Pimpelmees. 
Wat leuk dat er bij sommigen al echt buikjes zijn. Hier helemaal nada! Heb net een foto gemaakt van opzij in een zwart hemdje en een zwarte legging en het is gewoon een rechte lijn
. Wel 4kg aangekomen, maar dat heeft zich over alles verdeeld lijkt het wel. Ik "voel" trouwens wel een soort bal in mijn buik. Gek is dat! 
HaakMama wat leuk dat de kinderen meemogen naar de echo! Hier mocht er max 1 persoon mee. Hoe oud zijn je kinderen ook alweer?
                    Wat leuk dat er bij sommigen al echt buikjes zijn. Hier helemaal nada! Heb net een foto gemaakt van opzij in een zwart hemdje en een zwarte legging en het is gewoon een rechte lijn
HaakMama wat leuk dat de kinderen meemogen naar de echo! Hier mocht er max 1 persoon mee. Hoe oud zijn je kinderen ook alweer?

woensdag 10 maart 2021 om 13:35

woensdag 10 maart 2021 om 16:53

Kinderen zijn 4 en 6! 
Heb speciaal gezocht naar 1 waar het mocht en gelukkig in de buurt gevonden.
Zij maken het heel bewust mee en zo kunnen ze echt even zien hoe het er nu uit ziet
Met 1,5 jaar snap ik dat je je kindje niet mee neemt naar een echo
Ik heb naar mijn idee al een behoorlijk buik! Maar groei elke zwangerschap snel en nu nog sneller haha!
Komt vanzelf alle buikjes
                    Heb speciaal gezocht naar 1 waar het mocht en gelukkig in de buurt gevonden.
Zij maken het heel bewust mee en zo kunnen ze echt even zien hoe het er nu uit ziet
Met 1,5 jaar snap ik dat je je kindje niet mee neemt naar een echo
Ik heb naar mijn idee al een behoorlijk buik! Maar groei elke zwangerschap snel en nu nog sneller haha!
Komt vanzelf alle buikjes

zaterdag 13 maart 2021 om 19:09

Gefeliciteerd Greystone 
! Super leuk!
Hier vanochtend helderrode spotting. Gelukkig had de lieve verloskundige dienst en mocht ik direct even komen voor een echo. Zoon deed het goed en ze denkt a.d.h.v. het verhaal (zat op wc, plots helder bloed) dat het van mijn baarmoederhals komt. Inmiddels weer gestopt en enkel nog bruine veegjes.
Ik denk trouwens ook dat ik baby voor het eerst gevoeld heb. Het voelde als een klein popcorn-achtig plopje links onder in mijn buik. Kan iemand bevestigen dat dat zo voelt
?

Hier vanochtend helderrode spotting. Gelukkig had de lieve verloskundige dienst en mocht ik direct even komen voor een echo. Zoon deed het goed en ze denkt a.d.h.v. het verhaal (zat op wc, plots helder bloed) dat het van mijn baarmoederhals komt. Inmiddels weer gestopt en enkel nog bruine veegjes.
Ik denk trouwens ook dat ik baby voor het eerst gevoeld heb. Het voelde als een klein popcorn-achtig plopje links onder in mijn buik. Kan iemand bevestigen dat dat zo voelt