Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Crewgirl Hoe is het? Nog moe? Misselijk ;-)? Het grote nieuws al verteld in je omgeving?

Zentony Goed dat je hebt besloten om op kunstvoeding over te gaan! Snap dat het heel lastig is, maar beter een blije mama toch! Hier beetje hetzelfde verhaal, onze dochter krijgt nog steeds bijvoeding en die kolf ik na het voeden. Die borstvoeding vind ik een heerlijk moment, maar dat kolven begint wel tegen te staan. Heb nu voor mezelf gezegd dat we het tot 6 weken doen, als ze dan nog niet genoeg weegt, wordt het kunstvoeding. Belangrijkste voedingstoffen heeft ze dan toch mooi meegepakt denk ik maar!

Ranjaa Wat grappig dat jullie meisje ook als dysmatuur geldt. Voor ons gevoel hebben we een normale baby als ze richting de 3 kilo gaat, haha. Goed om te lezen dat ze lekker aankomt! Onze dame slaapt heerlijk in haar eigen bed of het nestje in de box, dus wat dat betreft hebben we af en toe ook een momentje voor onszelf, voor zover dat kan met 8 voedingen per dag ;-).

Hier gaan we richting de 2500 gram grens, maar de bijvoeding blijft echt nodig. Steeds als we proberen af te bouwen, valt ze wat af en dat kan ze natuurlijk niet hebben. Verder is ze super rustig, huilt eigenlijk alleen als we haar verschonen. Alles vindt ze goed, lekker knuffelen met papa en mama, slapen in haar eigen bedje, maakt haar niks uit! Moet zeggen dat die nachtvoedingen beginnen op te breken wel hoor. 3 weken niet langer dan 2 uur achter elkaar slapen, inclusief flinke bloedarmoede en een lijf dat als een gek naar oude proporties is gegaan valt niet mee. M’n gewone kleren passen alweer prima, maar dat is met borstvoeding niet handig natuurlijk. Dus probeer zoveel mogelijk te eten, valt niet mee met het strakke voedingsschema...

Lathyrusjes Bij jou al nieuws??
ranjaa Officieel zat onze dame met precies 40w ook net in de categorie dysmatuur, maar net over de grens - ik geloof enkele grammen te weinig voor "normaal" gewicht. Dus uiteindelijk hoefden we daarvoor niet extra te blijven in het ziekenhuis. We moesten na de bevalling wel 12 uur blijven ter observatie, maar dat kwam omdat ik langdurig gebroken vliezen heb gehad (achteraf gezien 40 uur zelfs, klein scheurtje en daarom pas laat opgemerkt) en dan willen ze afwachten of de baby misschien een infectie heeft opgelopen (gelukkig niet het geval). Dit is wel het topic van de kleine meisjesbaby's zeg, haha! Wat super dat jullie dochter al zo snel op haar geboortegewicht zat! Ik heb trouwens geen draagconsult gehad maar wel wat tips gehad uit mijn omgeving van mensen die dat wel hebben gehad. Bij mijn draagdoek (die ik overigens via Marktplaats heb gescoord na de kraamweek toen bleek dat onze dame te klein was voor de draagzak die we hadden) zat wel een handige illustratie hoe je die moet knopen, en in combi met Youtube lukt het nu goed. Alleen lastig onder "druk" (met huilende baby), maar oefening baart kunst. Uiteindelijk vind ik de doek nog fijner dan de zak, zitten ze veel lekkerder warm tegen je aan.

GreenBean Het blijft heftig hoor, kolven en borstvoeden! Ik kon het tenminste nog een beetje verdelen met mijn vriend die dan de fles gaf terwijl ik kolfde (maar echt leuk is dat natuurlijk niet, hij het "leuke" moment en ik als melkkoe :-( ). Ik kan me goed voorstellen dat je voor jezelf een deadline hebt gesteld. Zes weken vind ik nog heel wat, de dagen zijn sowieso al mega intensief met een pasgeboren baby. Ik merk dat ik alles veel beter aan kan nu ik niet constant hoef te kolven. Blij om te horen dat jullie dame het zo goed doet, hopelijk blijft ze aankomen en is bijvoeding straks niet meer nodig. En ik hoop ook dat jij goed de kans krijgt om te herstellen, heb je wel hulp uit je omgeving?

Wij zijn vorige week voor het eerst bij het consultatiebureau geweest. Onze dame was al bijna een halve kilo en een paar cm gegroeid, en voor de rest ook "goedgekeurd". Inmiddels in ze een maand oud en heeft ze nog wel maatje 50 (vanaf de geboorte, toen zat het wel wat ruim), maar nu mooi aansluitend dus wie weet binnenkort over naar 56. Heb wel heel wat kleine pakjes er tweedehands bij geshopt nog toen bleek dat ze toch nog even in 50 zou blijven. Toch wel zo handig met ongelukjes, spugen etc.

Onze kleine meid slaapt 's nachts wel in een wiegje naast mijn bed, maar zou het liefst ook 24/7 tegen ons aan liggen. Ook in de box ligt ze vaak niet lekker rustig. Ik vermoed dat ze ook liever op haar buik ligt. Dus nu laten we haar vaak als het even kan lekker tegen ons aan slapen overdag, zodat ze iig haar slaap pakt. Of in de draagdoek, wel zo praktisch dat je nog wat tussendoor kan doen. Volgens het consultatiebureau moeten we haar nu telkens wakker in haar bedje leggen na de voedingen zodat ze zelf leert in slaap vallen, maar dat werkt echt voor geen ene meter voor ons. Ze blijft dan huilen en onrustig. Ik vind het dus al heel wat dat het 's nachts regelmatig wel lukt. We bakeren haar dan wel in, anders slaat ze zichzelf constant wakker. Dat lijkt ze sowieso prettig te vinden. Het echte slaaptrainen komt later wel, nu eerst maar zorgen dát ze slaapt en de geborgenheid voelt.

De nachten gaan hier nog niet denderend. De kleine heeft wel veel uren tussen de voedingsmomenten zitten, maar het duurt lang voordat ze weer in slaap valt. Ze heeft sowieso veel last van darmkrampjes en ook geregeld spugen (ook overdag). Daar proberen we nu van alles voor, maar tot nu toe is het enige wat écht helpt haar troosten zolang het duurt. Wel heel zielig om haar zo te zien, hopelijk is deze fase snel voorbij.

Ondertussen wel lekker buiten aan het wandelen in het zonnetje met kinderwagen en draagdoek. Kinderwagen en hond combi gaat nog niet denderend (hond is nogal hyperactief dus die schiet alle kanten op met de riem), maar wel lekker om veel buiten te kunnen zijn. Geeft toch wel energie ondanks enkele uurtjes slaap :sun:

Zet hem op mama's, en bijna-mama's! :cheer2:
Hi allemaal!

GreenBean hoe gaat het met borstvoeden en kolven? Moet je nog bijvoeding geven? En groeit je kleine meid al goed? En ja, gek hè dat zelfs zoveel gram nog dysmatuur is. maar dat komt doordat ze te laat geboren is. Als ze met dit gewicht met 38 weken geboren was, zou ze niet dysmatuur zijn 😜... hoe gaan de nachten nu verder bij je? Breekt wel op hè, dat je gewoon nooit even wat langer achtereen kunt slapen!

Zentony hoe is het met jullie meid? Gaan de nachten al ietsje beter? Komt er al een ritme in zicht? En hoe groeit ze? Fijn dat het goed werkt met een draagdoek en dat je lekker met dr naar buiten kunt zo! En de tips van het consultatiebureau: ach, eerst maar eens kijken wat bij jullie kleintje en bij jullie zelf past denk ik!

Lathyrusjes, ben jij al bevallen? Hoe gaat het?
Sandwichkind, ik zag je andere topic!! Heel veel geluk gewenst 🍀
Crewgirl, hoe gaat ie? Hoe voel je je?

Hier is het echt even omschakelen naar een ander ritme merk ik! Ik ben zelf best makkelijk - wil onze dochter overal wel mee naartoe nemen etc - maar ik merk dat zij snel overprikkeld en daarna oververmoeid is. Dus ik ben streng tegen mezelf en tegen m’n partner: regelmaat en rust. En dan merk ik dat de kleine het zo goed doet! Ik geef nog borstvoeding en kolf 1 keer per dag, soms voor de voorraad in de vriezer en soms om ergens een flesje te geven zodat ik ietsje langer kan slapen. Inmiddels heb ik een ringsling draagdoek geleend zodat ik haar kan dragen terwijl haar voetjes ook in de doek kunnen blijven: ze vindt het geweldig! Valt direct in slaap dan. De nachten gaan redelijk goed gelukkig, ze slaapt best prima en overdag moet ik het meer stimuleren door de draagdoek of door een tijd samen met haar in bed te gaan liggen. In de box of alleen in een bedje gaat ze gewoon niet slapen. Punt. Ze heeft een beetje last van FOMO 😂. En een eigen willetje, heel duidelijk, haha.

Verder best wel wat krampjes en spugen gehad... na veel gedoe heb ik johannesbroodpitmeel gehaald en geef ik dit nu als klein papje voor de borstvoeding aan. De dag erna ook even met het cb gebeld, die vonden dit prima en gaven nog extra tips met dragen en haar overdag op haar zij of buik te laten slapen. En sindsdien hebben we een veel rustiger meisje waarbij de melk niet meer uit haar neusje komt en zij ontroostbaar is. Wat is dat zielig... 😔

Hier past het eerste pakje maat 50 goed, maar de rest is nog steeds behoorlijk te groot, haha. 1 pakje maat 44 wordt juist te klein, dus ze groeit langzamerhand in haar kleertjes 🎉. Ik zie ook dat ze echt wel dikker wordt, heel fijn! Vorige week woog ze 3310 gram, dus fors meer en volgende week gaan we naar het cb voor de eerste keer. Ben benieuwd!

Enjoy your weekend! Tot snel!
Ranjaa Je leert van alles qua medische termen hè, haha. Wel bijzonder dat het dan ook nog met de termijn te maken heeft wanneer een kindje dysmatuur is. Heb ook nog van de kraamhulp geleerd dat maat 44 gemaakt is voor kleine ‘dikke’ baby’s, wat over het algemeen voor prematuurtjes geldt en onze dochter is lang en dun. Conclusie vorige week: de rompertjes passen in de breedte nog prima, maar gaan aan de onderkant niet meer dicht, hahaha. Dus maat 50 is uit de kast hier! Beetje breed soms, maar vind het zo leuk dat ze de kleertjes past die ik met zorg voor haar heb uitgezocht in plaats van die snel bestelde pakjes ;-)! Wat fijn dat de draagdoek werkt! Anders kun je echt niks heel de dag.

Zentony Hoe is het bij jullie met de nachten? Gaat het zelf slapen al wat beter?

Hier gaat het echt heel goed! De kleine dame is voor ons al niet klein meer: meer dan een kilo aangekomen vanaf haar laagste gewicht en nu dus mooi boven de 3 kilo en 50 cm! Drinken gaat top, de kolf gaan we terugbrengen komende week. Als ik dan af en toe door wil slapen, krijgt ze een flesje kunstvoeding. ‘S nachts inmiddels ook een voeding minder, dus we krijgen weer een beetje slaap ook!
Zo leuk om te lezen hoe het met jullie en de kleine hummeletjes gaat! Fijn dat de kleintjes goed groeien en jullie ook in jullie rol als moeder! Ik lees nog vrolijk mee hoor :popcorn: en leer weer allerlei nieuwe dingen.

@Ranjaa: dankjewel! we gaan bijna beginnen dus de spanning begint wel een beetje te komen nu hoor... :hyper:
GreenBean hahaha absoluut! Ik voel me ineens een kenner, terwijl ik voor de bevalling nooit gehoord had van dysmature baby’s 😅. Aah, dat geloof ik graag! Onze dochter heeft juist korte spillebeentjes en een (inmiddels) mooi rond buikje, waardoor ze nog in maat 44 kan. Zo zie je dat baby’s heel verschillende figuren kunnen hebben, ook wel even zoeken met goed zittende luiers. Wat fijn dat ze het verder zo goed doet!! Wanneer komt ze nog in de nacht?

Leuk om te horen Sandwichkind! Hoop zo voor je dat het dan ook snel raak is ☺️.

Hier ben ik gezellig aan het voeden op de vroege ochtend 😉. Ze kan nu altijd uitgebreid drinken en er goed de tijd voor nemen... ze doet het wel echt heel goed. De dutjes overdag zijn nu grotendeels op haar eigen kamer en soms in de draagdoek. Het gaat steeds beter om op haar eigen kamer te slapen! Vanmorgen de eerste afspraak bij het consultatiebureau, spannend 😄. En ik ga met haar en m’n moeder vannacht op pad: een nachtje weg. Zo leuk! Hele volksverhuizing, dat wel 😉.

Hoe is het met de andere mama’s (to be)?
Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie? Ranjaa is jullie nachtje weg al geweest? En hoe was het bij het consultatiebureau?

Hier gaat alles goed! Ons meisje is nu ruim 6 weken en weegt inmiddels 3,5 kilo. Aangezien ze de laatste weken 300 gram per week aankomt, hoeven we niet meer terug naar de kinderarts en gaan we dus net als iedereen lekker naar het consultatiebureau. De borstvoeding gaat dus super goed, gezien het gewicht van de dame ;-). Verder slaapt ze sinds afgelopen weekend op haar eigen kamer, wat vooral mij wat meer nachtrust geeft, al die geluidjes... niet te doen om doorheen te slapen, haha. Ze komt nog 1 keer per nacht dus dat geeft ook een stukje extra rust. Eergisteren sliep ze zelfs van 23u tot 5u! Maar meestal is het 23u-3u-7u en dat is helemaal prima.

Moet wel zeggen dat het gebrek aan mogelijkheden door corona ervoor zorgt dat ik me zo nu en dan wel wat eenzaam voel. Had me stiekem wel verheugd op afspreken met vriendinnen, ergens lunchen, de baby aan iedereen showen en dat soort dingen in m’n verlof. Maar goed, het is niet anders helaas en gelukkig is m’n vriend veel thuis aan het werk dus dat is wel gezellig!
Yes, GreenBean ons nachtje weg is geweest. Het was vooral voor mij erg spannend, haha! Onze dochter heeft ‘s avonds wel een iets langer huiluurtje gehad, maar verder heeft ze het super gedaan ☺️👍🏼. Erg leuk! En het CB was heel tevreden, ze groeit heel goed (was toen 3,8 kilo!) en alles zag er mooi uit. Haar naveltje moest even aangestipt worden met zilvernitraat omdat er nog een klein stukje navelstreng binnenin zat. Alles is nu mooi schoon en weg.

Zo te lezen gaat het bij jullie ook hartstikke goed! Hoe wil het slapen op de eigen kamer? En wat fijn dat ze al zo’n goed ritme heeft, wauw! Hier wisselt het wel - meestal komt ze ook 1 keer middenin de nacht tussen 1-2 en dan pas vroeg in de ochtend, maar gisteravond heeft ze haar late voeding er compleet uit gegooid en nu is het ietsje eerder dat ze dan weer komt 😅.

Wat vervelend dat je je wel een beetje eenzaam voelt. Ik herken het wel een beetje. Heb je andere nieuwe moeders in de omgeving? Ik probeer iig met anderen te gaan wandelen, en heb af en toe 1 vriendin tegelijk op kraamvisite. Zo blijft het nog een beetje gezellig.

Ik vind het slapen van de kleine soms best lastig. Ze is snel oververmoeid en overprikkeld, wat zich juist in een enorm wakkere en actieve baby uit. De slaapsignalen zijn ook niet erg duidelijk en dan ben ik al te laat. Nu let ik erg op de tijd en dan gaat het beter, maar ze wil niet altijd slapen. Beneden verzet ze zich er echt tegen en boven is het maar alleen overdag, wat kennelijk ook stom is 😜. Inmiddels gaan de ochtenddutjes wel oké in haar eigen bed, en in de vroege avond krijg ik er geen enkel dutje in. Gisteren ontdekte ik dat ze heel graag buiten slaapt! Ineens duurden de dutjes veeeeel langer en was ze veel rustiger. Dus ik ga kijken naar een lutje potje. Hebben jullie ook van die veel te nieuwsgierige baby’s?

Hoe is het met de rest? Ben heel benieuwd!
ranjaa Herkenbaar, het niet willen slapen overdag! Hebben wij ook echt tegenaan zitten hikken. De dame bleef maar om zich heen kijken en verder dan hazenslaapjes kwam ze niet overdag. Met als gevolg een flink "huiluurtje" (zeg maar gerust uurtjes) en ontroostbare baby aan het eind van de middag/begin vd avond. Inmiddels eigenlijk hetzelfde als bij jou, als we er op tijd bij zijn en zorgen voor prikkelreductie (niet te lang vasthouden, niet te veel uitstapjes, niet te lang in de box) lukt het uiteindelijk wel. Duurde wel even voordat we daar achter waren, maar nu slaapt ze overdag zowaar wat uurtjes in haar wiegje boven en is ze een stuk vrolijker! Buiten slapen lijkt hier ook goed te werken, na een flink rondje wandelen wil ze nog wel eens wat uurtjes doorslapen in de kinderwagen buiten. Zodra je een stap binnenshuis zet is het wel gedaan met de rust. Buitenslaapbedjes hebben ze ook bij het kdv waar onze dochter over iets meer dan een maand voor het eerst heen gaat, ben heel benieuwd hoe het jullie bevalt! Heb je dan iets van een babyfoon erin?

GreenBean Wat super, dat jullie dame zo goed groeit op de borstvoeding! En fijn dat er een ritme is. Mooi op weg naar doorslapen, wauw! Kan me voorstellen dat het ook fijn is om de rust te hebben van baby op eigen kamer. Hier lig ik ook snel wakker door de geluidjes, maar durf het zelf nog niet aan. Het is toch nog snel huilen hier als je niet reageert op bepaalde geluidjes, dan wordt ze wakker doordat haar speen uit is gevallen en lukt het haar niet meer om in slaap te vallen... voor nu dus nog even het wiegje op armlengte afstand van het bed. Wel saai inderdaad, verlof tijdens corona. Ik combineer het ook nog wel eens met wandelingetjes en we plannen ook af en toe een kraambezoekje. Of gaan ergens anders naartoe om te wandelen, toch weer een uitje. Of babykleding shoppen op afspraak, ook een leuk uitje. :biggrin: Gelukkig nu ook wat lekker lenteweer, voel ik me persoonlijk ook minder opgesloten. Werkt dat bij jou ook mee?

Dagen vliegen weer voorbij hier, de term "handenbindertje" vind ik altijd zo negatief maar is op een bepaalde manier ook wel weer passend. ;) Het gaat goed met ons en onze kleine dame. Komende week is ze al 2 maanden oud! :woa:

Vandaag bij het CB geweest voor controle, inmiddels is ze met haar 8 weken 4.1 kg en 55.6 cm. En ja, we zijn eindelijk over op maatje 56! Haha ik kon echt niet wachten, was maat 50 wel zat en had wat leuke dingen in de kast liggen die telkens nog niet mooi stonden. Wel is het nog redelijk wijd in de breedte, de kleine mevrouw is lang maar wel smal, vanaf het begin al. Scheelt wel weer dat je armpjes en beentjes niet in de kleertjes hoeft te wurmen (al blijven lange mouwen over lange mouwen vd romper irritant!). Hoe zit dat met jullie dames?

Wij merken sinds kort dat "bedtijd" 's avonds wel echt nodig is voor onze kleine. Half 7 / 7 uur 's avonds kan ze echt niks meer hebben, als je dan te lang wacht is het huilen-huilen-huilen. Dus sinds kort leggen we haar boven neer, dan slaapt ze meestal rond half 8 goed en blijft ze doorslapen totdat we haar wakker maken voor de laatste voeding van de dag. Wel moeten we dan af en toe nog naar boven om de speen erin te drukken (die is heilig op het moment), maar zo gek om ineens je avond weer voor jezelf te hebben! Vriend en ik zaten eerst maar verbaasd naar de babyfoon te staren, wisten van gekkigheid niet meer wat te doen met deze vrijheid. :hihi: Aangezien onze baby vanaf het begin een moeilijke slaper is geweest voelt dit echt als een overwinning! Ook overdag proberen we dit nu vaker, en dat gaat ook steeds beter.

De nachten hier gaan inmiddels ook beter. We geven overdag flesvoeding op verzoek, maar hebben eigenlijk al wekenlang hetzelfde ritme. We leggen onze meid tegen 19u boven op bed, en maken haar dan wel wakker voor de laatste fles als wij gaan slapen (rond 22u). Dan meldt ze zich vanzelf rond 3 à 4 uur, en vervolgens vroeg in de ochtend rond 7 weer. Voorlopig nog geen volledige nachten slaap dus, maar prima voor nu! Wel heeft ze nog moeite met in slaap vallen na de voeding (duurt soms echt lang), nog steeds aardig wat krampjes (al lijkt de piek geweest te zijn) en reflux waardoor we haar ook nog eens minstens een half uur rechtop moeten houden na de fles (fijn, midden in de nacht...). Wat dat soort klachten betreft kan ik niet wachten tot ze wat ouder is! Maar dan heb je vast weer andere dingen.

Veel plezier komende dagen, hopelijk hebben jullie blije baby's en kunnen jullie genieten van het zonnetje (lekker toeren met de kinderwagen!). :sun:
Ben ik ook eindelijk weer! Super leuk om te lezen over jullie meisjes! :love:

Vandaag de termijnecho gehad! Ik ben nu 11+1 weken zwanger en uitgerekende datum is 17 oktober. Alles zag er goed uit. De baby lag er niet helemaal handig voor om goed te meten, dus had eerst een uitwendige echo, toen inwendig en toen toch weer uitwendig. Dus uitgebreid kunnen kijken (voor zover we konden volgen wat we zagen...). Mijn vriend mocht gelukkig gewoon mee naar de echo.
Morgen ga ik naar de priklocatie om bloed te prikken, ook voor de NIPT (met nevenbevindingen). Binnenkort maar eens kraamzorg regelen, ik vind het lastig op basis waarvan ik moet kiezen. Het lijkt me vooral af te hangen van wie je uiteindelijk treft... Hebben jullie slimme tips, of moet ik maar gewoon wat kiezen?
crewgirl Jippie! Gefeliciteerd met de goede echo! :cheer:
Kraamzorg hebben wij ook maar gewoon gegokt. Uiteindelijk een topmens gekregen, maar dat was dus puur toeval. Wanneer gaan jullie het mooie nieuws aan mensen om jullie heen vertellen? Of hebben jullie dat al gedaan? Heb je nog mensen in je omgeving die ervaring hebben met een bepaalde kraamverzorgende? Misschien kun je daar nog tips van meenemen?

En hoe voel je je nu? Goed eerste trimester gehad, of blij dat het bijna voorbij is?
Gefeliciteerd Crewgirl! Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat je vriend mee mocht, is toch wel een heel moment denk ik zo!

Super leuk om over jullie te lezen hoe het gaat met de kleintjes, ondanks de slapeloze nachten toch blije babys in de groep!

Met mij gaat alles goed, mijn spiraal is eruit en ben afgelopen weekend op schema ongesteld geworden dus wij kunnen over een paar dagen ook aan de slag :yes: en dan hopen dat het goed gaat en ook wij kunnen uitkijken naar een mini-mensje.
Zentony Fijn dat het wel herkenbaar is met het slapen! Gisteren was hier weer zo’n dag dat ze gewoon niet wilde slapen. Punt. Uiteindelijk was ze gek genoeg niet huilerig, maar meestal is het dan ‘s avonds wel een uitgebreid huiluurtje. Het buitenbedje bevalt goed! Vandaag heeft ze er twee dutjes in gedaan en ik merk dat ze sneller in slaap valt. We hebben nog geen babyfoon die er in kan, want het huisje is helemaal dicht en je kunt er geen snoer uit laten lopen (ook tegen insecten etc), dus ik heb eentje besteld die draadloos kan of met een powerbank door een USB adapter. Vandaag hebben we de deur op een heel klein kiertje gehad, maar dat kan niet altijd. Maar eh... wat ontzettend fijn dat ze ‘s avonds al op tijd slaapt! Waaauuuw! Dat zie ik hier nog niet gebeuren 😜🙈. Wat heerlijk zeg! Hoe gaat het met de krampjes en reflux?

Crewgirl Wat fijn dat de echo goed was! En 7 oktober, mooie datum hoor ☺️. Heb je de uitslag van de NIPT al binnen? Voor wat betreft kraamzorg... ik heb alle websites van organisaties hier gelezen en op gevoel eentje gekozen. Eerlijk is eerlijk, de kraamhulp die je krijgt is veel belangrijker dan de organisatie wat mij betreft. Het is zo persoonlijk! Maar geef vooral bij een intake aan wat je qua persoon fijn vindt (iemand die jou aan de hand neemt en alles leert of iemand die jou juist op gevoel dingen laat oppakken bijvoorbeeld) en dan komt het echt wel goed ☺️. Hoe voel je je verder nu?

Yes, Sandwichkind de meest welkome ongesteldheid! Heeeeeel veel succes, en keep it calm (and keep us posted 😉)!

Hier is onze meid bijna 7 weken. De tijd vliegt! Ze begint veel haartjes te verliezen, dus ineens lijkt ze veel kaler, haha. Verder zijn de krampjes wel op hun top, en sinds gisteren heb ik op aanraden van een kraamhulp Cinababy gekocht en een KipKep Woller. Het lijkt wel wat te helpen tegen de onrust, dus ik ben voorzichtig enthousiast! Verder moet ik af en toe maar even de ‘regels’ loslaten merk ik, en meer afgaan op hoe ze het doet. Zo blijft ze regelmatig veel langer wakker en hoe meer ik haar probeer te laten slapen in bed etc, hoe meer ze dat tegenhoudt. Als ik het maar laat, blijft ze langer wakker maar is ze wel vrolijker en slaapt ze op een later moment wat meer. Dus even weer terug naar gevoel en kijken naar de kleine in plaats van braaf de boekjes volgen. Merken jullie ook al iets van sprongetjes?

Tot snel allemaal ☺️☺️!
Sandwichkind Spannend!! Dat het bij jou maar net zo snel mag gaan als bij ons!

Crewgirl Wat fijn dat de echo goed was! Al uitslag van de Nipt inmiddels? Kraamzorg hadden wij via via, maar uiteindelijk gaat het om de klik met de dame die bij je komt dus is altijd een gok denk ik!

Zentony Ja, het gaat zo snel hè! Onze dame is morgen ook alweer 8 weken o_o! Het goede weer zorgde hier ook voor wat meer gezelligheid inderdaad. Wandelen met een vriendin en en daarna lekker in de tuin zitten was heerlijk! Wij leggen ons meisje ook tussen 19u en 20u op bed. Tot ‘s ochtends 7 ongeveer en dan wil ze meestal nog 1 voeding. Soms is dat om 1 uur, soms om 3u, maar over het algemeen slaapt ze 6 uur achter elkaar ‘s nachts. Afgelopen nacht wel 2 uur gespookt, maar hopelijk gaat het vandaag weer beter!

Ranjaa Klinkt goed een buiten bedje, ik heb ons meisje met het mooie weer lekker in de kinderwagen laten liggen, hoe meer buitenlucht hoe beter voor die kleintjes volgens mij!

Hier gaat alles nog steeds prima. Donderdag naar het consultatiebureau, denk dat we dan de 4 kilo halen! Maat 56 is uit de kast en ze wil nog maar 6 voedingen op een dag de laatste week dus we hebben wat meer rust tussendoor. Als ik nu de foto’s terugkijk van de eerste weken kan ik me al niet meer voorstellen hoe klein ze was!
Sandwichkind1990 Spannend, het is voor jullie begonnen! Fijn dat je ongesteldheid mooi volgens schema kwam. Ik hoop dat dit voorlopig de laatste is en jullie heel snel de positieve test in handen hebben.

ranjaa Hoe bevalt het buitenslaaphuisje? Doet je kleine dame er overdag al veel dutjes in? Bah bah die krampjes zijn echt nasty hè? Bij ons waren ze gelukkig echt van de ene op de andere dag over. Ik geloof in week 9 ergens, zo gek! Ze heeft het sinds de kraamweek heel erg gehad dus dit is echt een zegen. Hoe is dat bij jullie gegaan, is het inmiddels al minder? Reflux is hier nog wel een dingetje, maar we dikken de voeding in en dan spuugt ze minder en lijkt ze er ook wat minder last van te hebben gelukkig! Ik zag dat je ook actief bent in een newborn topic, zal ik ook eens doorlezen en mee proberen te schrijven, wel leuk om herkenbare dingen terug te lezen.

GreenBean Hoe was het bij het CB? Wat fijn dat jullie dame zo goed drinkt en groeit! Allang geen kleintje meer zeker?

Onze kleine meid is komende week alweer 3 maanden. Ze tikt al bijna de 5 kg aan en is met haar benen al uit maat 56 gegroeid. Heeft sinds kort ook lekker wat babyvet erbij gekregen (:heart:). Onvoorstelbaar snel gegaan (cliché maar waar!). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het prima vind om deze "newborn" periode achter me te laten. Het was een bijzondere tijd maar ook een bijzonder intensieve. Ik merk dat ik steeds meer kan genieten nu ze zich ontwikkelt en steeds vaker lacht en dutjes doet zonder al teveel protest (ene keer meer dan de andere hoor!). Vooral de eerste 2 maanden vond ik echt een "survival". Vooral met de erge krampjes, de onrust en het niet willen slapen erbij, het was eigenlijk vooral voeden&troosten en heel veel huilen toen. Nu krijgen we vaak een lach te zien, maakt ze vrolijk geluidjes en kijkt ze veel om zich heen, geweldig is dat!

Maandag is mijn verlof voorbij en begin ik weer met werken. Ik merk dat ik er klaar voor ben. Eerder nog niet toen er nog teveel onrust was. Nu ben ik ook wel toe aan weer een stukje van mijn eigen identiteit terugkrijgen, praten met volwassenen en m'n handen vrij te hebben. Tegelijkertijd ga ik mijn dochter vast ook erg missen. Gelukkig is mijn vriend komende 2 weken nog met haar thuis en zal ik vooral thuiswerken. Voor mij gelijk een uitdaging om me er niet teveel mee te bemoeien. ;) Ook gaat ze volgende week een keertje wennen bij het kdv. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Vooral omdat de dutjes overdag nog wat rommelig zijn. Ach ja, als ze er maar happy is, mocht ze wakker blijven dan dealen wij ook wel weer met het drama aan het einde van de dag, zijn tenslotte inmiddels experts haha :bonk: .

Hoe gaat het bij de andere moeders en dochters? Zit jullie verlof er al bijna op en kijken jullie uit naar werk?
Alweer drie maanden Zentony, dat gaat snel! Je was dus afgelopen week weer aan het werk denk ik, hoe was het? en hoe ging het wennen op de creche?

Ranjaa, gaat het inmiddels beter met de krampjes? Ik hoop het!

Greenbean, hoe is het met jullie niet meer zo heel kleine, kleine dame?

Sandwichkind, spannend! Ik gun je uiteraard dat je heel snel zwanger bent zoals de meesten in dit topic, maar ik ben een beetje het 'wanhoop niet te snel' voorbeeld binnen dit gezelschap ;-)

Hier gaat alles goed, inmiddels 16 weken, een stuk minder moe en een beginnend buikje! We hebben vorige week een geslachtsecho laten doen en we verwachten (ook!) een meisje! :cheer2:
Gisteren voor het eerst gaan shoppen bij de prenatal (waar het verrassend rustig was, ik had me voorbereid op megadrukte en we hadden afgesproken om gewoon weer naar huis te gaan als we het te druk vonden). Tot mijn eigen verbazing helemaal niets gekocht! Vond het allemaal wel veel keuzes en had niet echt zin in verkoopsters. En kleine schattige zomerjurkjes gaat hem niet worden voor ons oktoberkindje natuurlijk...
Crewgirl wat leuk, nog een meisje :-D!!! Lekker op je gemakje op zoek naar kleertjes als de wintercollectie binnen is ;-). Fijn dat de vermoeidheid beter wordt, dat vond ik toch wel lastig in het begin. Iedereen inmiddels al op de hoogte gebracht van het mooie nieuws neem ik aan? Leuke reacties gehad?

Zentony hoe ging je eerste week werken en hoe doet je dochter het bij de opvang? Herken wel wat je zegt dat de newborn periode enorm pittig is. Ben blij dat we inmiddels wat meer structuur hebben en dat ik ons meisje steeds beter leer kennen!

Hier een lekker groeiend meisje, ze weegt inmiddels 4,5 kilo en denk 55/56 cm (donderdag weer meten bij het consultatiebureau). Maat 50 is nu echt bijna te klein, nog een enkel truitje past, alle broeken zijn te kort :-). Met 8 weken ben ik begonnen met het afbouwen van de borstvoeding en we merkten dat ze steeds vreemdere poep kreeg en heel veel ging huilen, wat ze eerst alleen deed als ze honger had. Maandag naar de huisarts geweest en zij vertrouwde het ook niet echt, dus door naar de kinderarts. Daar zijn we ook al geweest en hij vermoedde een koemelkallergie. Ze krijgt nu sinds 2 dagen nutrilon pepti en het lijkt te werken, voor zover je dat kan zeggen in zo’n korte tijd. Dus toch weer even wat zorgen om ons meisje, maar heb goede hoop dat we het probleem op tijd ontdekt hebben!

Ik heb nog 3 weken verlof en dan ga ik ook weer aan de slag. Heb er wel zin in moet zeggen, even aan andere dingen dan voedingstijden en poepluiers denken ;-).
Wauw, ik weet dat ik heel lang niets van me heb laten horen maar ik heb nu hier en daar bijgelezen en ik voelde me schuldig dat ik al die tijd niets heb laten horen... ik heb het er heel zwaar mee gehad! Maar ik las dat er soms nog naar gevraagd werd, en ik dacht... misschien toch eens een update geven? Allereerst natuurlijk gefeliciteerd aan iedereen met de geweldige baby's en zwangerschappen die goed verlopen!

Het heeft bij ons uiteindelijk een jaar geduurd. We hadden al een afspraak staan bij het ziekenhuis die we twee dagen van tevoren konden afzeggen vanwege niet meer nodig. Ik kon en kan het eigenlijk nog steeds niet geloven, maar we zijn nu bijna 13 weken en wachten in spanning de NIPT af. Ik ben overal nogal zenuwachtig over, ook omdat het zo lang duurde. Ik had de hoop ergens opgegeven en ik kon het zelfs niet aan hier nog terug te lezen. Ik vond het naarmate het langer duurde elke maand echt heel zwaar. Nu achteraf denk ik, ik had me niet zo druk moeten maken, maar toen ik er middenin zat voelde het echt alsof het nooit ging lukken.

Nu zijn we natuurlijk blij, maar ik merk dat ik nog altijd ongerust ben dat het misloopt. Des te leuker om al jullie verhalen te lezen natuurlijk!
Aapje_aapje Wat een heerlijk nieuws, gefeliciteerd!!! En wat bijzonder dat je er dan zo net voor de eerste ziekenhuisafspraak achter komt. Dat zenuwachtige herken ik wel hoor, werd bij mij na een goede NIPT uitslag beter, kwam weer even terug rond de 20-weken echo, maar daarna had ik er alle vertrouwen in. Hopelijk groeit het vertrouwen bij jou ook met de week!

Hoe gaat het met de andere dames?

Hier inmiddels een meisje met lekker bolle wangetjes van ruim 4 maanden! Bijna 6 kilo al, dus de verdriedubbeling van haar geboortegewicht is in zicht. Ze lacht heel de dag, huilt bijna niet (ik las laatst dat een baby gemiddeld 1,5 uur per dag huilt, onze dame haalt de 15 minuten nog niet :-)) en begint al te rollen (van buik naar rug lukt al, andersom zijn het nog hoopvolle pogingen ;-)). Zo leuk dat ze wat groter is en wat meer kan!
@aapje: Wat super!! :cheer: Mooi dat de natuur het uit zichzelf opgelost heeft, maar kan me voorstellen dat een jaar wel als oneindig voelt als je er op moet wachten. Gelukkig is het nu zover! Hoe was je eerste trimester? Ik herken ook wat je schrijft over de spanning, bij mij werd dat ook pas echt flink minder na de goede 20-wekenecho. En daarna kwam het weer eventjes terug in het derde trimester (bang voor vroeggeboorte of toch nog verliezen van de baby voor of tijdens de bevalling). Die spanning is nooit helemaal weggegaan moet ik toegeven. Het is nu vervangen voor de (milde) angst dat er iets met mijn dochter gebeurt. Is gelukkig op de achtergrond en volgens mij heel normaal. Hopelijk kun je toch wat meer genieten van het tweede trimester! Begin je het al te zien?

@greenbean: Wat heerlijk, die babyvetjes hè? Blij om te horen dat het zo goed met haar gaat! En goed om te lezen dat de verklaring voor haar klachten eerder aan koemelkallergie gelinkt konden worden. Hoe bevalt het werken je?

@crewgirl: Wat superleuk dat jullie ook een meisje krijgen! Haha dit topic kan niet meer roze dan dit haha. Inmiddels is je buikje vast een stuk duidelijker? En heb je al wat leuke babykleertjes kunnen vinden?

Hier gaat het ook heel goed. De kleine dame is nu 4,5 maand oud (ook lekker veel babyvetjes erbij!) en lacht de hele dag. Wel is het nog steeds een ontzettende intense dame, regelmatig gillend (van de pret) en stuiterend in haar bedje. Daar zijn wij dan wel weer druk mee om haar rustig te krijgen, dat vergt aardig wat geduld maar is stiekem ook heel vertederend :heart: .

Ik vind het werken in combi met de zorg voor de kleine goed te doen. Aan het begin was het nog wel wat gepuzzel in de ochtend en avond, maar dat loopt inmiddels ook goed. Wel heeft het vele thuiswerken meegeholpen. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik weer vaker naar kantoor ga/moet. Waarschijnlijk kan ik alsnog een deel thuis blijven werken en dat vind ik heerlijk. Komt net wat lekkerder uit met wegbrengen/ophalen vd opvang, hond uitlaten, eten, zorgen dat ik er zelf nog een beetje fris uitzie (pff!) enz. Soms heb ik wel het idee dat de dag voorbij is gevlogen en ik zowat niks heb kunnen doen wat op mijn to-do lijstje stond (huishouden ahum). Ik accepteer steeds meer dat dat gewoon even is hoe het is.

Ik las deze week in het nieuws dat het forum gaat stoppen, zo jammer! Ik heb echt zoveel aan deze groep gehad, zo fijn om mijn hart te kunnen luchten en leuk om de ervaringen van anderen te lezen. Hebben jullie nog behoefte om contact te houden, bijv via Whatsapp?
@GreenBean: Gelukkig om te horen dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakte, ik denk dat de NIPT ook wel gaat helpen. En hier testen ze bij de dokter gelukkig meerdere keren op toxoplasmose en alles, dus ook daar krijg je af en toe bevestiging. Want die regeltjes vind ik ook allemaal best eng, bang om iets fout te doen. Klinkt wel alsof ik een baby wil zoals de jouwe! Duim mee voor mij, haha!

@Zentony: mijn huisarts zei ook al "raak er maar aan gewend, straks ben je bang dat er iets misgaat bij de bevalling, daarna voor wiegendood, dan de eerste keer alleen op pad en als het pubers zijn gaan ze op stap, je komt er nooit meer vanaf" haha! Maar ik denk dat dat volledig normaal is. Mijn eerste trimester was vergeleken met veel verhalen wel ok, ik heb niet overgegeven maar ik was wel misselijk en moe. Het ergste vond ik nog dat ik ineens allerlei eten niet meer kon zien zelfs. Wij eten normaal heel gezond, maar ineens had ik een aversie tegen bijna alle groenten. Dat is nu beter geworden en gelukkig heb ik mn bloedwaarden ok gehouden, maar eten was echt een opgave. Je begint het nu inderdaad al wel te zien. Ik ben van mezelf wat smal gebouwd dus ik moet even wennen daaraan haha! Gisteren maar een jurk gaan kopen want mijn broeken wilden niet meer comfortabel dicht.

Als ik jouw bericht over je dochter lees dan kan ik ook echt niet wachten! Geweldig <3

Ik vind het ook jammer. Ik ben er niet veel geweest maar wou juist weer mee beginnen doen. Ik wil best voortzetten als daar animo voor is?
@Aapje_aapje: Oh wat een heerlijk nieuws, gefeliciteerd! Wij zitten ondertussen op ronde 4 , dus nog druk aan het hopen/duimen dat het binnenkort ook bij ons raak mag zijn.

Super jammer dat het forum gaat stoppen, vond het super leuk en leerzaam om alle verhalen te lezen van iedereen en zorgen te delen.
Waaauuuw gefeliciteerd Aapje!! Wat ontzettend leuk - en heel begrijpelijk dat je lekker afstand van het forum nam hoor. En nu op naar een goede NIPT en steeds mooiere echo’s zodat het steeds “echter” gaat worden :-).

En nog een meisje Crewgirl, van harte! Hoe voel je je?

Wat leuk om te lezen GreenBean en Zentony 🥰 hier zit ik net met een wakkere dame, dus even een kort berichtje. Zo balen van het forum… ik zou een WA groepje hartstikke leuk vinden. Lekker ervaringen uitwisselen, tips of even wanhopige vragen stellen na een gek sprongetje ofzo 😉 goed idee dus!
@aapje: Wat vervelend dat je eerst geen (gezond) eten meer kon zien, heel herkenbaar van die eerste fase! Gelukkig is het beter nu. En wat leuk dat je het groeien al merkt, kan me voorstellen dat jurkjes nu fijner zijn. Willen jullie straks weten of het een meisje/jongetje (meisje natuurlijk! ;) ) is?

Mij lijkt een WA groepje ook heel leuk, is ook wat makkelijker reageren dan op langere berichten merk ik. Superleuk om de baby's en mama's (to be) nog te kunnen blijven volgen!

Voor degene die het leuk lijken, stuur mij een PM met je nummer en ik voeg je toe aan de groep! :cheer:
@Sandwichkind ik duim voor jullie! Maar wanhoop dus nog niet te vroeg als het even duurt, bij ons bleek er niets mis. Duurde gewoon iets langer :).

@ranjaa bedankt. Ik voelde me er wel slecht over dat ik gewoon verdween, maar ik wou er iets minder mee bezig zijn als het dan toch lang ging duren. Als ik achteraf had geweten dat het wel ging lukken was t anders geweest, maar ja dat weet je helaas nooit, haha.

@Zentony heb nu ook een broek binnengekregen vandaag! Wel fijn met het regenachtige weer. Wij wilden het geslacht wel weten en:

We hebben zojuist een goede uitslag van de NIPT gekregen! Wij wonen in België en daar kan je ook gelijk het geslacht weten als je dat wil. Wij krijgen ook een meisje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven