Co-ouderschap [ Geen OP]

maandag 15 maart 2021 om 12:25
Dan doet hij dat toch?
Waarom laat je je intimideren door zijn woorden?
Ja het is rot maar je leert ermee leven en zelfs je vrijheid dan waarderen op den duur. Als hij co ouderschap wil kan hij naar de rechter. Hij heeft net zoveel rechten als jij maar zolang hij niks onderneemt zou ik me niet bang laten maken door die woorden.
Want waarom ging hij daar dan niet meteen voor?
En wat vraagt hij jou om te doen wat jij niet wil dan?
Neem meer afstand van hem waar mogelijk.
Waarom laat je je intimideren door zijn woorden?
Ja het is rot maar je leert ermee leven en zelfs je vrijheid dan waarderen op den duur. Als hij co ouderschap wil kan hij naar de rechter. Hij heeft net zoveel rechten als jij maar zolang hij niks onderneemt zou ik me niet bang laten maken door die woorden.
Want waarom ging hij daar dan niet meteen voor?
En wat vraagt hij jou om te doen wat jij niet wil dan?
Neem meer afstand van hem waar mogelijk.
maandag 15 maart 2021 om 12:27
Op deze leeftijd zal geen rechter akkoord gaan met 50/50 co-ouderschap denk ik.
Dat wordt pas vanaf 4 jaar "aangeraden"
Tot die tijd kan jullie kindje het beste zijn of haar veilige basis bij 1 ouder hebben gecombineerd met veel korte kwailiteitsmomenten met de andere ouder.
Ook de 1 weekend per 2 weken wordt hierin afgeraden.
Jammer dat je ex jullie kindje niet op de eerste plaats zet en vooral denkt aan wat goed voor hem/haar is.
Tot die tijd kan jullie kindje het beste zijn of haar veilige basis bij 1 ouder hebben gecombineerd met veel korte kwailiteitsmomenten met de andere ouder.
Jammer dat je ex jullie kindje niet op de eerste plaats zet en vooral denkt aan wat goed voor hem/haar is.
maandag 15 maart 2021 om 12:31
Antwoord op je vraag; wij hebben ook co-ouderschap maar de kinderen zijn wel iets vaker bij mij. De dagen dat ze er niet zijn kan ik best waarderen. Maar dit komt ook doordat ex en ik heel goed contact hebben wb de kinderen. We wonen dicht bij elkaar en zien onszelf als de ouders die we samen voor de kinderen horen te zijn.
Dus soms lopen de weekenden wat door elkaar heen en ga ik gezellig met 1 van mijn kinderen iets leuks doen in een "kinderloos" weekend. Of we staan samen langs het voetbalveld (pre-corona). Verjaardagen vieren we ook nog samen. Waarbij nieuwe partners natuurlijk ook welkom zijn als ze dat willen.
Dus soms lopen de weekenden wat door elkaar heen en ga ik gezellig met 1 van mijn kinderen iets leuks doen in een "kinderloos" weekend. Of we staan samen langs het voetbalveld (pre-corona). Verjaardagen vieren we ook nog samen. Waarbij nieuwe partners natuurlijk ook welkom zijn als ze dat willen.
maandag 15 maart 2021 om 12:36
Het is rot je kind te moeten missen maar ook dat went. Het geeft je ook vrijheid, tijd om even bij te komen.
Op de dagen dat ze er niet zijn werk ik lange dagen en doe ik alle huishoudelijke klussen zodat ik op de dagen dat ze er wel zijn er echt voor ze ben.
Hij gebruikt het nu als machtsmiddel en dat is niet oke. Daarnaast heeft hij net als jij recht om voor zijn kindje te zorgen. Als hij het ecvt wik komt die co-ouderschap toch echt wel. Laat je hier dan ook niet mee onder druk zetten.
Wanneer hij hier mee dreigt geef dan aan dat je je hier niet meer tegen zal verzetten en dat hij naar de rechter moet gaan om.dat te regelen. Grote kans dat hij dat njet doet, anders had hij dat allang gedaan. Hij gebruikt het alleen om jou onder druk te zetten en wanneer je laat zien dat dat njet meer lukt zal hij er vanzelf mee stoppen.
Op de dagen dat ze er niet zijn werk ik lange dagen en doe ik alle huishoudelijke klussen zodat ik op de dagen dat ze er wel zijn er echt voor ze ben.
Hij gebruikt het nu als machtsmiddel en dat is niet oke. Daarnaast heeft hij net als jij recht om voor zijn kindje te zorgen. Als hij het ecvt wik komt die co-ouderschap toch echt wel. Laat je hier dan ook niet mee onder druk zetten.
Wanneer hij hier mee dreigt geef dan aan dat je je hier niet meer tegen zal verzetten en dat hij naar de rechter moet gaan om.dat te regelen. Grote kans dat hij dat njet doet, anders had hij dat allang gedaan. Hij gebruikt het alleen om jou onder druk te zetten en wanneer je laat zien dat dat njet meer lukt zal hij er vanzelf mee stoppen.

maandag 15 maart 2021 om 12:37
flo19001900 schreef: ↑15-03-2021 12:21Hoe gaan jullie om met het gemis als jullie kindje er niet is? Wordt het makkelijker om je kindje achter te laten als het groter is?
Het gaat niet om jou en niet om je ex, maar om het kind.
Dat jij je kind mist is rot voor jou maar zul je moeten accepteren als het in belang van je kind is.

maandag 15 maart 2021 om 12:43
Denk je dat het dreigen een foutieve interpretatie is van het feit dat hij alleen co-ouderschap oppert wanneer zij niet doet wat hij vraagt? Dat zou uiteraard kunnen, misschien is hij alleen sociaal wat onhandig in het uiten van zijn intrinsieke wens om voor zijn kind te zorgen.
maandag 15 maart 2021 om 12:46
Suy schreef: ↑15-03-2021 12:27Op deze leeftijd zal geen rechter akkoord gaan met 50/50 co-ouderschap denk ik.
Dat is een verouderd advies. Het huidige advies is juist vaak, kortere, momenten zodat met beide ouders eenzelfde band opgebouwd kan worden.
Want, advocaat van de duivel, TO kan haar kindje niet zo lang missen. Maar vader, óók ouder van dit kindje, moet dat maar wel kunnen? Hij mmist zijn kind toch ook? Voor een kind is een band met beíde ouders belangrijk (uitzonderingen daargelaten). Dat krijg je (vaak) makkelijker met co-ouderschap. Maar minimaal dus vaker kortere momentjes met pappa. Je kan bijvoorbeeld kijken of hij een middag per week extra met pappa ergens heen kan. Naar de kinderboerderij of van de zomer naar de speeltuin. Hem door pappa van de opvang laten halen en dan wat later ophalen. Dat soort constructies kunnen ook.

maandag 15 maart 2021 om 12:55
Dat doet er toch allemaal niet toe?Thalas schreef: ↑15-03-2021 12:43Denk je dat het dreigen een foutieve interpretatie is van het feit dat hij alleen co-ouderschap oppert wanneer zij niet doet wat hij vraagt? Dat zou uiteraard kunnen, misschien is hij alleen sociaal wat onhandig in het uiten van zijn intrinsieke wens om voor zijn kind te zorgen.
Hij kan tegelijkertijd een lul zijn tegen TO en een prima vader zijn voor zijn kind.
maandag 15 maart 2021 om 13:06
Denk aan jullie kind; is hij een goede vader? Laat je jullie kind met een gerust hart bij hem? Afgezien van de problemen die jullie verder hebben?flo19001900 schreef: ↑15-03-2021 12:54Co ouderschap lijkt me niet aangewezen voor tal van redenen (die ik aanvoel maar niet kan bewijzen) , maar vooral niet omdat we ver uit elkaar wonen. Maar ik wil vooral geruststelling krijgen moest het toch ooit zover komen. Ik wil het positiever kunnen bekijken.
In het begin zal het lastig zijn maar het went, en op den duur zul je je vrijheid misschien wel heel erg gaan waarderen.
maandag 15 maart 2021 om 13:14
Ik zou kijken naar je kindje en vanuit daar redeneren.
Dingen wel of niet doen omdat hij gaat dreigen daar zou ik niet mee akkoord gaan. Daarmee houdt hij je in de greep om hoogst waarschijnlijk toch te doen wat hij zelf wil ongeacht wat je doet.
Als hij co-ouderschap zou willen zou hij dat proberen in gang te zetten en niet ermee dreigen.
Laat hem dreigen en laat het hem eventueel in gang zetten. Dat jij je kind gaat missen is ondergeschikt aan de situatie. Hoe rot ook.
Mijn kind van 1 is om de week bij zijn vader, gaat heel goed en ik mis hem soms maar kan ook heerlijk even bijkomen. Is natuurlijk wat anders dan echt co-ouderschap.
Dingen wel of niet doen omdat hij gaat dreigen daar zou ik niet mee akkoord gaan. Daarmee houdt hij je in de greep om hoogst waarschijnlijk toch te doen wat hij zelf wil ongeacht wat je doet.
Als hij co-ouderschap zou willen zou hij dat proberen in gang te zetten en niet ermee dreigen.
Laat hem dreigen en laat het hem eventueel in gang zetten. Dat jij je kind gaat missen is ondergeschikt aan de situatie. Hoe rot ook.
Mijn kind van 1 is om de week bij zijn vader, gaat heel goed en ik mis hem soms maar kan ook heerlijk even bijkomen. Is natuurlijk wat anders dan echt co-ouderschap.

maandag 15 maart 2021 om 14:00
Ik weet niet dat hij een goede vader is. Dat moet nog blijken. Hij heeft heel weinig ervaring en hij past er nooit alleen op en verandert heel de tijd onze afspraken omdat hij niet kan plannen. Zijn persoonlijkheid bevalt me ook echt niet, maar daarover wens ik niet uit te wijden. Ik wil vooral geruststelling krijgen.
maandag 15 maart 2021 om 14:05
houdt het zakelijk, maak goeie afspraken en zet ze op papier, dat is de meeste duidelijkheid en geruststelling die je krijgen kuntflo19001900 schreef: ↑15-03-2021 14:00Ik weet niet dat hij een goede vader is. Dat moet nog blijken. Hij heeft heel weinig ervaring en hij past er nooit alleen op en verandert heel de tijd onze afspraken omdat hij niet kan plannen. Zijn persoonlijkheid bevalt me ook echt niet, maar daarover wens ik niet uit te wijden. Ik wil vooral geruststelling krijgen.
Deze man is de vader van je kind, je hebt ervoor gekozen om samen een kind te krijgen, dus houd je een rol(letje) in elkaars leven. Als het niet vanzelf goed gaat, dan regel je het via mediators, rechters en advocaten
maandag 15 maart 2021 om 14:09
Waarom heb je dan een kind met hem gekregen als zijn persoonlijkheid je niet bevalt?flo19001900 schreef: ↑15-03-2021 14:00Ik weet niet dat hij een goede vader is. Dat moet nog blijken. Hij heeft heel weinig ervaring en hij past er nooit alleen op en verandert heel de tijd onze afspraken omdat hij niet kan plannen. Zijn persoonlijkheid bevalt me ook echt niet, maar daarover wens ik niet uit te wijden. Ik wil vooral geruststelling krijgen.
Waarom heeft hij niet vanaf de geboorte voor het kind gezorgd?
Weinig ervaring kan, maar dat los je pas op door hem wel de kans te geven.
Het is net zoveel zijn kind als jouw kind. Dus een 50:50 tijd en zorg verdeling zal je uiteindelijk wel na moeten streven. (Is je kind nu nog wat te jong voor wellicht.)
maandag 15 maart 2021 om 14:09
flo19001900 schreef: ↑15-03-2021 12:54Co ouderschap lijkt me niet aangewezen voor tal van redenen (die ik aanvoel maar niet kan bewijzen) , maar vooral niet omdat we ver uit elkaar wonen. Maar ik wil vooral geruststelling krijgen moest het toch ooit zover komen. Ik wil het positiever kunnen bekijken.
Het is niet aan jou om te bepalen of het kan of niet. Wanneer jullie er samen niet uit komen dan moet je dit voorleggen aan de rechter. Deze zal kijken wat in jullie situatie het meest optimaal is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover