dual sim en whatsapp

14-03-2021 19:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik 2 simkaarten in mijn telefoon; 1 zakelijke en 1 prive.
Nu wil ik graag na werktijd en op vrije dagen geen whatsapp berichten zien binnenkomen van mijn werk. Dat gebeurt nu echter wel, ook al heb ik de zakelijke sim dan uitgeschakeld. Telefoontjes krijg ik niet binnen, maar appjes dus wel.
Heeft dit te maken met een foutieve instelling of wil ik iets wat niet kan?
Er bestaat dubbele whatsapp check your store
Ja, neem een 2e whatsapp inderdaad. Of heb je die al?
Whatsapp staat los van je simkaart, vandaar dat de berichten binnen blijven komen. Ik schakel altijd de notificaties voor bepaalde werk-gerelateerde apps uit op dagen dat ik vrij ben. Maar eigenlijk zoek ik nog iets waarmee ik dat zou kunnen schedulen, i.p.v. dat telkens handmatig aan- en uitschakelen.
menta schreef:
14-03-2021 19:45
Ja, neem een 2e whatsapp inderdaad. Of heb je die al?
Ja, heb 2 whatsapps, maar op allebei komen berichten binnen, ook als 1 van de 2 simkaarten niet actief is
Dit komt denk omdat je WhatsApp op je wifi zit en dus ook zonder simkaart of een andere te gebruiken is. Kan je je zakelijke WhatsApp op wifi uit instellen, dus alleen 4G, waardoor je mogelijk dus geen appjes binnen krijgt als je simkaart niet actief is? Weet niet zeker of dit het doet, maar who knows.
Hoe zet je de werk-Sim uit, op je vrije dagen? Misschien moet je dat anders organiseren en gaan dan de appjes ook “vanzelf uit.

Zelf zet ik bij vrije dagen het geluid van de werktelefoon uit, alles schakelt dan vanzelf door naar mijn voicemail. En appjes zet ik op stil.
amby schreef:
14-03-2021 19:51
Whatsapp staat los van je simkaart, vandaar dat de berichten binnen blijven komen. Ik schakel altijd de notificaties voor bepaalde werk-gerelateerde apps uit op dagen dat ik vrij ben. Maar eigenlijk zoek ik nog iets waarmee ik dat zou kunnen schedulen, i.p.v. dat telkens handmatig aan- en uitschakelen.
Ja, dat is zo omslachtig. Moet anders kunnen toch?
amby schreef:
14-03-2021 19:51
HolyGirl schreef:
14-03-2021 20:25
Hoe zet je de werk-Sim uit, op je vrije dagen? Misschien moet je dat anders organiseren en gaan dan de appjes ook “vanzelf uit.

Zelf zet ik bij vrije dagen het geluid van de werktelefoon uit, alles schakelt dan vanzelf door naar mijn voicemail. En appjes zet ik op stil.
Ik heb geen aparte werktelefoon, dus 1 telefoon die prive en zakelijk gebruikt wordt. Maar na steeds vaker in vakanties en op vrije dagen bestookt te worden met belletjes en apps besloten een extra simkaart te plaatsen. Die schakel ik uit als ik vrij ben, maar de whatsapp kan ik niet uitzetten, althans weet niet hoe.
Zola123 schreef:
14-03-2021 20:23
Dit komt denk omdat je WhatsApp op je wifi zit en dus ook zonder simkaart of een andere te gebruiken is. Kan je je zakelijke WhatsApp op wifi uit instellen, dus alleen 4G, waardoor je mogelijk dus geen appjes binnen krijgt als je simkaart niet actief is? Weet niet zeker of dit het doet, maar who knows.
Al geprobeerd , maar dat werkt niet helaas. Die theorie had ik zelf inderdaad ook en klonk me logisch in de oren, maar helaas.
Ik ga er vanuit dat je Whatsapp business hebt geïnstalleerd met de Sim voor je werk (sim2).
En de gewone whatsapp voor je privé Sim (sim1).

Ga naar instellingen
Apps en meldingen
Ga naar Whatsapp business
Meldingen
Meldingen weer geven / uitvinken.

Zo krijg je geen enkele melding van je werktelefoonnummer (sim2).
En je moet uiteraard het geluid van je werk telefoon (sim2) op “geen” zetten..

Je moet dus in vakanties/vrije dagen altijd deze 2 handelingen doen om niet gestoord te worden door je werk op sim2.

Hoop dat het je zo lukt.
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 14-03-2021 22:07
Reden: Verduidelijking
17.81% gewijzigd
Eva1977 schreef:
14-03-2021 21:00
Ja, dat zou ik dus ook denken! :@@: Maar ik kan niet echt wat vinden, behalve een Tasker profiel op een geroote telefoon, en dat gaat me weer wat ver.

Er wordt ook nog wel geopperd om de Do Not Disturb functie te misbruiken, en alle apps die je wel notificaties wil laten geven dan toe te staan. Maar dat is eigenlijk het omgekeerde van wat we zoeken en ik heb de DND al in gebruik zodat niemand me wakker kan bellen (uitzonderingen daargelaten).
Ik vond het zo'n gedoe elke keer.
Heb toen toch mijn werk sim uit mijn telefoon gehaald en weer in een aparte telefoon gedaan.
Dan maar met 2 telefoons lopen.
Ik het WA Business en gewone WA en als ik een paar dagen vrij ben zet ik de meldingen voor WA Business uit. Moet wel via instellingen, dus het gaat niet automatisch en niet vergeten weer aan te zetten op maandagochtend.
HolyGirl schreef:
14-03-2021 21:19
Ik ga er vanuit dat je Whatsapp business hebt geïnstalleerd met de Sim voor je werk (sim2).
En de gewone whatsapp voor je privé Sim (sim1).

Ga naar instellingen
Apps en meldingen
Ga naar Whatsapp business
Meldingen
Meldingen weer geven / uitvinken.

Zo krijg je geen enkele melding van je werktelefoonnummer (sim2).
En je moet uiteraard het geluid van je werk telefoon (sim2) op “geen” zetten..

Je moet dus in vakanties/vrije dagen altijd deze 2 handelingen doen om niet gestoord te worden door je werk op sim2.

Hoop dat het je zo lukt.
Geweldig! Dit werkt! Heel fijn. Bedankt!
Eva1977 schreef:
16-03-2021 19:02
Geweldig! Dit werkt! Heel fijn. Bedankt!
Graag gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven