Co-ouderschap [ Geen OP]

15-03-2021 12:21 39 berichten
Ik heb samen met mijn ex
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2021 17:00
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
93.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flo19001900 schreef:
15-03-2021 14:00
Ik weet niet dat hij een goede vader is. Dat moet nog blijken. Hij heeft heel weinig ervaring en hij past er nooit alleen op en verandert heel de tijd onze afspraken omdat hij niet kan plannen. Zijn persoonlijkheid bevalt me ook echt niet, maar daarover wens ik niet uit te wijden. Ik wil vooral geruststelling krijgen.
Wat jou niet bevalt en wat jij ervan vindt is niet belangrijk. Het gaat om jullie kindje.
Wie is er verder bij de ander af gaan wonen? Heeft hij het gezag?

Hij heeft weinig ervaring zeg je. Maar jullie kindje is 1 en jullie zijn al uit elkaar. Hoe moet hij ervaring op doen? hii past overigens niet op zijn eigen kind maar zorgt ervoor. Dat hij dat nooit alleen doet is niet aan jou om daar iets van te vinden. Ik vind het juist voor hem sprekendat hij daar hulp bij vraagt.

Je wil geruststelling krijgen maar die ga je hier niet vinden. Je zult het moeten ervaren want als wij zeggen dat het wennen js maar uiteindelijk mee valt zul je alnog niet gerust zijn omdat je het zelf niet ervaren hebt en elke vader en relatie met een vader anders is.

Ik wil je wel mee geven dat jouw houding niet helpend is in deze sitiatie. Je zult het vanuit jullie kind moeten gaan bekijken en niet vanuit jezelf.
flo19001900 schreef:
Ik weet niet dat hij een goede vader is. Dat moet nog blijken. Hij heeft heel weinig ervaring en hij past er nooit alleen op en verandert heel de tijd onze afspraken omdat hij niet kan plannen. Zijn persoonlijkheid bevalt me ook echt niet, maar daarover wens ik niet uit te wijden. Ik wil vooral geruststelling krijgen.

Advocaat van de duivel: met 1 jaar is jouw ouderschap ook nog behoorlijk piep.

Zijn persoonlijkheid hoeft niks te zeggen over zijn kwaliteiten als ouder, ook juist ter aanvulling op jouw ouderschap.

Andere situatie, maar ik mijn vriend doet dingen met onze zoon die ik écht wel eens spannend vind of waar ik het niet mee eens ben. Hij is fysieker, ruwer (niet agressief hoor, maar in het stoeien-spel), makkelijker ("ach zo koud is het niet en hij trekt zijn muts steeds af. Laat hem toch lekker zonder muts!!"), maar ook grappiger en samen hebben ze de grootste lol. Hij is veel makkelijker met eten en met TV kijken. Ik vind het écht een enorme aanvulling voor onze zoon dat hij een ouder heeft die zo anders ouder is als dat ik ben. Daarmee zijn we allebei meer in balans en dat is goed voor onze zoon. En uiteindelijk gaat het om het kind in kwestie en niet dat ik als moeder vind dat ons kind ook prima zonder TV kan leven, dat ik wil dat hij zijn muts ophoud en dat ik 'vliegtuigje' maar spannend vind. Of, in het geval van mijn partner, dat er héél veel geknuffeld wordt, er dagelijks boekjes worden gelezen en dat de TV ook eens úít kan.
Je zegt dat jullie ver uit elkaar wonen. Nou weet ik niet wat jij ver vind, maar als het meer dan 15 km is kan er sowieso geen co ouderschap bestaan omdat kind als het ouder is zelfstandig vanuit beide huizen naar school en vriendjes moet kunnen gaan.
lizenlotte schreef:
15-03-2021 14:23
Je zegt dat jullie ver uit elkaar wonen. Nou weet ik niet wat jij ver vind, maar als het meer dan 15 km is kan er sowieso geen co ouderschap bestaan omdat kind als het ouder is zelfstandig vanuit beide huizen naar school en vriendjes moet kunnen gaan.
dat is te loepen: 43 km

en voor co-ouderschap met een baby kan dat, Ondertussen kun je toewerken naar een afstand die ook voor kinderen beter is
(als beide ouders willen)
Waarom haal je de OP nou leeg?
To, waarom denk je dat zijn beslissing om co-ouderschap te vragen afhangt van jouw acties en opstelling? Dat is toch niet logisch?

Als je ex voor jullie kind wil zorgen dan kan hij dat gewoon aanvragen bij de rechter en verander je daar niets aan. Het is zijn en vooral jullie kinds recht om samen een waardevolle band op te kunnen bouwen door vader een gelijkwaardig aandeel in de zorg voor zoon te laten hebben.

Het is jammer dat jij dat kennelijk anders ziet en denkt te mogen oordelen of je ex goed voor jullie kind kan zorgen. Maar zo werkt het niet.
justagirly schreef:
15-03-2021 16:32
Waarom haal je de OP nou leeg?
ik zie nu, dat dat haar hobby is
lilalinda schreef:
15-03-2021 16:45
ik zie nu, dat dat haar hobby is
:-? Jammer.
Het komt voor TO misschien over als hard, de reacties, maar zo werkt het nou eenmaal wel en dus kun je het maar beter zien zoals het is...
Ik vermoed dat ze bang is voor herkenning? Maar wel beetje lullig zo, inderdaad elke OP wordt zowat gewist.
Suy schreef:
15-03-2021 12:31
Antwoord op je vraag; wij hebben ook co-ouderschap maar de kinderen zijn wel iets vaker bij mij. De dagen dat ze er niet zijn kan ik best waarderen. Maar dit komt ook doordat ex en ik heel goed contact hebben wb de kinderen. We wonen dicht bij elkaar en zien onszelf als de ouders die we samen voor de kinderen horen te zijn.
Dus soms lopen de weekenden wat door elkaar heen en ga ik gezellig met 1 van mijn kinderen iets leuks doen in een "kinderloos" weekend. Of we staan samen langs het voetbalveld (pre-corona). Verjaardagen vieren we ook nog samen. Waarbij nieuwe partners natuurlijk ook welkom zijn als ze dat willen.
Wat mooi dat dit jan bij jullie.
sugarmiss schreef:
15-03-2021 18:50
Wat mooi dat dit jan bij jullie.
Zeker mooi.
flo19001900 schreef:
Houd een dagboek bij. Schrijf op wanneer hij afzegt en hoe, belt hij, sms, mail, vraag om e.a. schriftelijk te doen en verzamel dat. Dus, wil je afzeggen, verzetten, stuur even een mail (je bent die week slecht bereikbaar, bla bla). Dreigt hij, noteer het. Bouw een dossier op en gaat hij over de schreef dan ga je met je dossier naar een advocaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-03-2021 19:21
Houd een dagboek bij. Schrijf op wanneer hij afzegt en hoe, belt hij, sms, mail, vraag om e.a. schriftelijk te doen en verzamel dat. Dus, wil je afzeggen, verzetten, stuur even een mail (je bent die week slecht bereikbaar, bla bla). Dreigt hij, noteer het. Bouw een dossier op en gaat hij over de schreef dan ga je met je dossier naar een advocaat.
Er van uitgaande dat de ex van TO een vreselijke man en slechge vader is waarmee je wil dat je kind beperkte omgang heeft. Ik vind het een raar advies aan een moeder die haar ex geen kans wil geven en haar eigen belang (haar kind moeten missen) boven het belang van haar kind en haar ex zet.
Ik zeg niet dat ze er iets mee moet doen, alleen dat ze het bij kan houden.

Een goede vader meldt zich niet steeds af en bedreigt de moeder van zijn kind niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven