Daten en jonge kinderen

donderdag 18 maart 2021 om 15:00

Ik zou het leuk vinden om te kletsen met gelijkgestemden.
Ben zelf weer aan het denken om te gaan daten (lees: apps downloaden en verwijderen).
Zijn er meer moeders met jonge kinderen die aan het tinderen oid zijn geslagen?
Merk dat ik t lastig vind, hoef niet heel veel over mijn kind te delen, wil het luchtig houden maar merk dat mannen het wel een ding vinden. Wat ik snap hoor maar anderzijds ben ik niet op zoek naar vader van mn kind.
                    Ben zelf weer aan het denken om te gaan daten (lees: apps downloaden en verwijderen).
Zijn er meer moeders met jonge kinderen die aan het tinderen oid zijn geslagen?
Merk dat ik t lastig vind, hoef niet heel veel over mijn kind te delen, wil het luchtig houden maar merk dat mannen het wel een ding vinden. Wat ik snap hoor maar anderzijds ben ik niet op zoek naar vader van mn kind.

donderdag 18 maart 2021 om 15:15

Goede vraag, ik denk relaxt daten en zien waar t schip strand. Als het dan echt wat wordt dan kun je nadenken of je hem aan je kind wil voorstellen. Daarvoor natuurlijk stukje voor stukje meer delen maar dat hoeft niet van mij voorafgaand aan een date al.viva-amber schreef: ↑18-03-2021 15:06Waar ben je dan wel naar opzoek? Uit gaan van wat je wel wil, is altijd makkelijker dan uitgaan van wat je niet wil.

donderdag 18 maart 2021 om 15:18

Dus eigenlijk wil je een echte relatie met alles erop en er aan en hem aan je kind voorstellen, maar over die motieven wil je niet open zijn. 
Tja, lijkt mij niet heel handig. Kom uit voor wie je bent en wat je wil.
Je schrijft niet ik wil casual daten, leuk voor de neuk/meuk, misschien latten en mijn kind er buiten houden. Je weet prima wat je wil, maar daar wil je niet voor uitkomen.
Dan is het niet raar dat je niet de juiste mensen treft.
                    Tja, lijkt mij niet heel handig. Kom uit voor wie je bent en wat je wil.
Je schrijft niet ik wil casual daten, leuk voor de neuk/meuk, misschien latten en mijn kind er buiten houden. Je weet prima wat je wil, maar daar wil je niet voor uitkomen.
Dan is het niet raar dat je niet de juiste mensen treft.
                                    This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 18 maart 2021 om 15:24

Ik hoef niet perse direct een relatie, lijkt me leuk om weer ongedwongen te daten. En dat lijkt gevoelsmatig minder te bestaan met een kind.
Heb een druk leven en weet ook niet of daar een relatie inpast nu. Maar dat is al heel veel verder. Eerst gewoon maar eens daten.
Een relatie lijkt me zeker leuk als iemand tegen zou komen met wie het dusdanig zou klikken en dan met name op pad gaan, samen steden verkennen, uitwaaien en lekker uit eten. Dat soort dingen. Mis de gekkigheid met iemand en verbinding op een andere manier dan met vrienden/familie.
@Duchess: ik heb een kindje van bijna 1.
                    Heb een druk leven en weet ook niet of daar een relatie inpast nu. Maar dat is al heel veel verder. Eerst gewoon maar eens daten.
Een relatie lijkt me zeker leuk als iemand tegen zou komen met wie het dusdanig zou klikken en dan met name op pad gaan, samen steden verkennen, uitwaaien en lekker uit eten. Dat soort dingen. Mis de gekkigheid met iemand en verbinding op een andere manier dan met vrienden/familie.
@Duchess: ik heb een kindje van bijna 1.

donderdag 18 maart 2021 om 15:27

Klopt hoor! Vind het alleen meteen zo zwaar worden. Maar dat is misschien wat ik lastig vind, met daten met ik graag luchtig houden in eerste instantie. Ik vind het hebben over mn kind heel fijn met anderen hoor maar voelt voor mij zeker niet luchtig en meer asexy misschien.Lellebel81 schreef: ↑18-03-2021 15:21Ik denk dat het best lastig is om dat gedeelte van je leven af te schermen. Een ontmoeting zal wel even duren voor die plaats vind, maar een man is in jou geïnteresseerd en bij jou hoort ook je kind.
Maar als ik t om zou draaien, heb vroeger wel eens gedate met een man met kinderen vond ik t gek dat hij er over deed alsof het allemaal heel makkelijk was. Alsof kinderen geen liefde, moeite en tijd kosten.

donderdag 18 maart 2021 om 15:33

Het kind hoort bij jou, jij bent daar verantwoordelijk voor dus staat op nummer één. Je kan dit gewoon tijdens de date ter sprake brengen, vindt hij het niets, dan is dat zijn goed recht.
Ik ben zelf een man en en ik heb twee kinderen, bij de dates die ik had vertelde ik op de eerste date altijd dat ik twee kinderen had waar ik vijftig procent voor zorg. Ook de vrouwen zonder kind, haakte niet af. Dus wees gewoon eerlijk.
                    Ik ben zelf een man en en ik heb twee kinderen, bij de dates die ik had vertelde ik op de eerste date altijd dat ik twee kinderen had waar ik vijftig procent voor zorg. Ook de vrouwen zonder kind, haakte niet af. Dus wees gewoon eerlijk.

donderdag 18 maart 2021 om 15:35

donderdag 18 maart 2021 om 15:39

Ik versta onder ongedwongen daten dat het allemaal niet al te serieus hoeft te worden. Als ik, als kinderloze, zou gaan daten om uiteindelijk een partner te vinden voor een vaste relatie, dan wil ik zeker wel het eea weten over de kinderen in kwestie. 
Ik heb sommige vrouwen bijv in hele moederkloeken zien veranderen na de komst van hun 1e kind, zichzelf totaal wegcijferend. Als man is het dan toch wel belangrijk zsm te weten of in te schatten hoe die ander daar instaat. Waarom eerst maanden luchtig daten om er na maanden achter te komen dat het sowieso geen toekomst heeft. Het ís gewoon heel anders als er kinderen in het spel zijn, voor allebei de kanten.
                    Ik heb sommige vrouwen bijv in hele moederkloeken zien veranderen na de komst van hun 1e kind, zichzelf totaal wegcijferend. Als man is het dan toch wel belangrijk zsm te weten of in te schatten hoe die ander daar instaat. Waarom eerst maanden luchtig daten om er na maanden achter te komen dat het sowieso geen toekomst heeft. Het ís gewoon heel anders als er kinderen in het spel zijn, voor allebei de kanten.

donderdag 18 maart 2021 om 16:27

donderdag 18 maart 2021 om 17:01

Degenen die dan afhaken waren toch al niet zo frisviva-amber schreef: ↑18-03-2021 15:37Ja, dan zeg je toch gewoon dat het geweldig gaat en dat je kind niet met hem wil daten maar jij.

donderdag 18 maart 2021 om 17:11

Je kind is een heel belangrijk deel van je leven en ik zou het juist vreemd vinden als dat niet ter sprake komt. Iets wat belangrijk voor je is, kan je niet weg maken/houden door het niet te vertellen.
Tijdens de date kan je wel iets vertellen over je kindje (zeker als jullie nog een keer afspreken) maar daar vriendelijk een grens aan geven.
                    Tijdens de date kan je wel iets vertellen over je kindje (zeker als jullie nog een keer afspreken) maar daar vriendelijk een grens aan geven.

donderdag 18 maart 2021 om 17:18

Tja, als bewust kindvrije zou ik zeker willen weten of iemand kinderen heeft, want dan heeft zelfs een 1e date voor mij geen zin.Arequipa schreef: ↑18-03-2021 15:35O nee wil t ook niet geheim houden hoor, de blauwe maandag dat ik op tinder zat stond het op mn profiel!
Vind dat iemand het op voorhand moet weten. Misschien lag het aan de mannen die ik trof hoor maar direct een heel vragenvuur over ex, omgangsregeling en wat al niet.
En als ik wel iemand met kind zou willen daten, en ik zou het niet alleen casual willen doen, dan heeft info over ex enz ook toegevoegde waarde. Want als dat een drama-verhaal is, dan zou ik ook geen serieuze tijd daar in gaan stoppen.
Het lijkt mij, dat als de ander daar geen interesse in heeft, dat het alleen gaat om leuk voor de neuk. Dat kan prima hoor, maar dat is maar wat jij wilt.

donderdag 18 maart 2021 om 17:20

Ik had dat ook hoor toen mijn kind zo oud was als die van jou. Alleen merkte ik vrij snel dat ik nog niet aan daten toe was toen. 
Had geen foto’s of informatie op mn profiel dat ik een kindje had maar was er ook niet geheimzinnig over. Pas na 2 jaar redelijk wat daten ben ik een echte leuke man tegen gekomen. We zijn al weer een paar jaar samen. We wonen niet samen. Zien elkaar een of 2 keer per week of als kindje uit logeren is wat meer.
Gaan samen op vakantie en soms doen we wat met kind samen.
Gewoon kijken wat je tegenkomt maar wees wel altijd eerlijk naar jezelf en je potentiële lover. Het is niet netjes iemand te ‘gebruiken’ om een leegte op te vullen.
                    Had geen foto’s of informatie op mn profiel dat ik een kindje had maar was er ook niet geheimzinnig over. Pas na 2 jaar redelijk wat daten ben ik een echte leuke man tegen gekomen. We zijn al weer een paar jaar samen. We wonen niet samen. Zien elkaar een of 2 keer per week of als kindje uit logeren is wat meer.
Gewoon kijken wat je tegenkomt maar wees wel altijd eerlijk naar jezelf en je potentiële lover. Het is niet netjes iemand te ‘gebruiken’ om een leegte op te vullen.

donderdag 18 maart 2021 om 19:00

Ik heb meerdere vrouwen met kinderen gedate, varierend in de leeftijd van tussen de 26 en 35 jaar. Allemaal met kinderen in de leeftijdscategorie tussen de 8 maanden en 8 jaar. Ik zou niet iemand daten met kinderen die fors ouder zouden zijn. 
Als het casual daten is zonder verplichtingen, dan zou ik het kind niet voorstellen. Gewoon doen als je kleine bij zijn/haar vader is. Pas als iets serieus is, wordt het tijd om je kind en je date aan elkaar voor te stellen .
                    Als het casual daten is zonder verplichtingen, dan zou ik het kind niet voorstellen. Gewoon doen als je kleine bij zijn/haar vader is. Pas als iets serieus is, wordt het tijd om je kind en je date aan elkaar voor te stellen .

donderdag 18 maart 2021 om 19:06

Wat ik wel heel classy vind is hun hoofden doorkrassen met dikke zwarte "stift"vegenFitsSprits schreef: ↑18-03-2021 19:01BTW... De foto's van je kind/kinderen op je Tinder profiel vind ik echt not-done!

donderdag 18 maart 2021 om 19:12

Dank voor je reactie!Trien30 schreef: ↑18-03-2021 17:20Ik had dat ook hoor toen mijn kind zo oud was als die van jou. Alleen merkte ik vrij snel dat ik nog niet aan daten toe was toen.
Ben er ergens wel aan toe en ergens niet! Denk ook nog de balans vinden tussen geen moeke zijn maar ook niet meteen bang zijn dat mensen je zo zien. Ik ben ook nog gewoon mezelf, naast dat ik een kind heb die ik het einde vind.
Klinkt alsof jij een goede match hebt gevonden!
Wbt leegte klopt ook, ene week heb ik er juist zin en tijd voor en het andere moment ben ik heel erg met mn kind bezig en vind ik het heel fijn zo.

donderdag 18 maart 2021 om 19:13

Hahah nee kind gaat nooit never op de foto op tinder. Belachelijk! Dan nog liever die eeuwige vis.FitsSprits schreef: ↑18-03-2021 19:01BTW... De foto's van je kind/kinderen op je Tinder profiel vind ik echt not-done!