Dingen die je te horen kreeg (en die kant nog wal sloegen)

19-03-2021 14:40 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dit als een topic om te lachen.

N.a.v. een ervaring vandaag (in de eerste post) ben ik benieuwd:

Wat is jou ooit verteld -over je gezondheid / je lichaam - wat werkelijk totale onzin was, maar wat desondanks kwam van iemand die toch écht beter had moeten weten?
TO trapt af:

Ik zit in mijn 4e poging van een fertiliteitstraject. Uit een eerder traject hebben wij al een kind. In totaal is dit mijn 16e poging onder medische begeleiding.

Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, maar met medicatie is mijn lutale fase altijd 13 dagen geweest. Zonder medicatie (voor zover ik dat heb gemeten, maar toch 1 jaar met ovulatie testen) nooit langer dan 14-15 dagen. Ik zit nu op dag 15-16 maar een zwangerschapstest was negatief. Dit is een nieuwe situatie voor mij en kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Ik belde voor de zekerheid met de kliniek, om te vragen 'hoe verder?'. Afwachten, bloed prikken, etc.?

De mevrouw aan de telefoon zei, een beetje gepikeerd,

"Je kan natuurlijk ook een keer een ovulatie óversláán!!"

(Voor de niet-kenners, dat is lastig, want ik heb 5 echo's gehad om de voortgang van de cyclus te bekijken en ik heb, toen de follikel 19+ mm was, medicatie gespoten die de ovulatie heeft opgewekt)
pergamon wijzigde dit bericht op 19-03-2021 14:45
6.45% gewijzigd
Net na de geboorte; "een keizersnede en daarna 10 dagen verzorging op neonatologie...je komt er makkelijk van af"
MrsDuck schreef:
19-03-2021 14:45
Net na de geboorte; "een keizersnede en daarna 10 dagen verzorging op neonatologie...je komt er makkelijk van af"
:facepalm:
Een collega: we gaan wel door, komt wel goed. En dat terwijl een grote reorganisatieronde op komst was, waarbij meer dan 1000 collega's zouden worden ontslagen.
anoniem_6429c3ce3cf35 wijzigde dit bericht op 19-03-2021 14:49
0.31% gewijzigd
die lage bloeddruk is juist goed hoor, daar kun je heeel oud mee worden
De verloskundige die niet serieus nam, dat ik dubbel zag en tuimelde door de 60/45
lilalinda schreef:
19-03-2021 14:49
die lage bloeddruk is juist goed hoor, daar kun je heeel oud mee worden
De verloskundige die niet serieus nam, dat ik dubbel zag en tuimelde door de 60/45

O_O
"Als ik de hele dag niks zou doen, zou ik óók in een rolstoel zitten" (moeder van school)

"Een dwarslaesie is vervelend maar voordeel is dat je dan van ons wél een rolstoel krijgt" (WMO consulente)
Na mijn tweede miskraam, van de gynaecoloog: de kans op een derde miskraam was kleiner dan de kans op een tweede was geweest. En hij had geen tijd meer om het uit te leggen.
Ter info, ik heb het toen niet laten onderzoeken, dus het was niet dat er oorzaken uitgesloten waren die mijn kansen wat beter maakten.
heb er nog eentje (maar nog steeds niet lollig TO)

Toen ik (week 40) aangaf, dat ik dacht dat ik vruchtwater verloor, deed de VK (een andere) het af met: zal wel urine zijn.
Niet gecontroleerd! Bleek dus toch echt vruchtwater, veel te lang mee doorgelopen!
apiejapie schreef:
19-03-2021 14:53
"Als ik de hele dag niks zou doen, zou ik óók in een rolstoel zitten" (moeder van school)

"Een dwarslaesie is vervelend maar voordeel is dat je dan van ons wél een rolstoel krijgt" (WMO consulente)
Die laatste zo triest dat hij bijna hilarisch is. Dan heb je toch echt het inlevingsvermogen van een aardbei? ‘Jammer dat u niet meer kunt lopen, maar het goede nieuws is dat u nu de hele dag mag zitten, whoehoe!’. En dan heb je zo’n baan....
Ik had gehoopt even te kunnen lachen, mensen, in deze "wachttijd!

Wat een trieste situaties allemaal.
apiejapie schreef:
19-03-2021 14:53

@(
Met 20 weken met regelmaat harde buiken, ach, er zijn zat vrouwen die dit tot de 40 weken hebben. Vanaf de tijd dat baby niet meer naar het academisch ziekenhuis hoeft, wat meer gaan doen. Nou ja, 1 dag, dag erna had ik 10 uur weeën, weeenremmers en longrijping gekregen en dat is net gelukt. Het remmen dan. Dus weer weken niks doen. En dan mensen die bijna verontwaardigd zijn dat baby niet eerder kwam. En, hehe, daar heb ik me 20 weken extreem koest voor gehouden, mag het?
Laatst in de wachtruimte bij de afdeling "gynaecologie /verloskunde". Wachtend op een uitgangsecho voor mijn fertiliteitstraject; Ik raak aan de praat met een vrouw die daar ook wacht op haar afspraak. Zegt ze ineens "Wat mij ook moeilijk lijkt, want ik zie dat je zwanger bent, is bevallen in coronatijd. Hoe vind je dat? En mag je partner wel mee naar de echo's" Ze werd zo rood als een tomaat toen ik vertelde dat ik daar juist zat omdat het zwanger worden maar niet lukte.

Oké, deze is misschien grappiger.

Afspraak met een (nieuwe) gynaecologe. Gesprek bij binnenkomst.
"Dag mevrouw Mallelein, we kennen elkaar al"
" Nee hoor, u bent nieuw voor mij"
" Jawel, ik heb uw spiraal verwijderd"
" Zeker niet, dat was een donkere mevrouw met lang haar"
".........o......"
lilalinda schreef:
19-03-2021 14:55
heb er nog eentje (maar nog steeds niet lollig TO)

Toen ik (week 40) aangaf, dat ik dacht dat ik vruchtwater verloor, deed de VK (een andere) het af met: zal wel urine zijn.
Niet gecontroleerd! Bleek dus toch echt vruchtwater, veel te lang mee doorgelopen!
Zo, deze vind ik slordig zeg!
Mallelein schreef:
19-03-2021 15:10
Laatst in de wachtruimte bij de afdeling "gynaecologie /verloskunde". Wachtend op een uitgangsecho voor mijn fertiliteitstraject; Ik raak aan de praat met een vrouw die daar ook wacht op haar afspraak. Zegt ze ineens "Wat mij ook moeilijk lijkt, want ik zie dat je zwanger bent, is bevallen in coronatijd. Hoe vind je dat? En mag je partner wel mee naar de echo's" Ze werd zo rood als een tomaat toen ik vertelde dat ik daar juist zat omdat het zwanger worden maar niet lukte.

Oké, deze is misschien grappiger.

Afspraak met een (nieuwe) gynaecologe. Gesprek bij binnenkomst.
"Dag mevrouw Mallelein, we kennen elkaar al"
" Nee hoor, u bent nieuw voor mij"
" Jawel, ik heb uw spiraal verwijderd"
" Zeker niet, dat was een donkere mevrouw met lang haar"
".........o......"

OMG!!! Lijkt me rot trouwens, als dat echt in dezelfde opdeling zit. (Waar ik kom is de fertiliteitsafdeling in een heel ander gedeelte van het pand)
Pergamon schreef:
19-03-2021 14:59
Ik had gehoopt even te kunnen lachen, mensen, in deze "wachttijd!

Wat een trieste situaties allemaal.

Ik moet van zelfs de hele trieste toch lachen. Het is lachwekkend hoe gênant sommige mensen zijn.
Mallelein schreef:
19-03-2021 15:12
Zo, deze vind ik slordig zeg!
ze heeft excuses aangeboden. Pas later besefte ik me, dat ik een klacht had moeten indienen.
Die nergens op sloegen bedoel je. Het is: kant noch wal raken.
nouschi wijzigde dit bericht op 19-03-2021 15:40
3.28% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zat bij de aangewezen verpleegkundige om mijn bevalplan door te nemen. Maakt die mevrouw het grapje dat ik straks misschien wel volle melk zal geven gezien mijn formaat 🤨
Na een keizersnede: o daar ben je wel makkelijk mee weggekomen.

Na het (vrij vlot) stoppen met bv: o en ook geen borstvoeding (na dus ook geen natuurlijke bevalling), ik zou me dan echt minder moeder voelen hoor.

... :-[
Pergamon schreef:
19-03-2021 15:14
OMG!!! Lijkt me rot trouwens, als dat echt in dezelfde opdeling zit. (Waar ik kom is de fertiliteitsafdeling in een heel ander gedeelte van het pand)
Is het soms ook wel. Ik kom daar dan 2 weken om de dag en ik zie soms dezelfde zwangere vrouwen voorbij komen.
Het grappige is wel dat als ik een stel zie dat ik dan denk "Kom jij mee om naar de baby te kijken of heb je net je zwemmers ingeleverd?" :hihi:
DaSilva86 schreef:
19-03-2021 15:21
Ik zat bij de aangewezen verpleegkundige om mijn bevalplan door te nemen. Maakt die mevrouw het grapje dat ik straks misschien wel volle melk zal geven gezien mijn formaat 🤨
Zoooooo dan. Een volle klap op je gezicht kan je krijgen. Jemig! Gelukkig ben je niet zo zuur als zij en zal er geen karnemelk uit komen ;-)
Mijn moeder, toen ik haar vertelde bloedverlies te hebben en dus bang was dat er een miskraam aan zat te komen: 'sommige vrouwen zijn hun hele zwangerschap ongesteld, dus kan nog goed komen'. Tuurlijk mam, ik denk dat je wil zeggen dat ze hun hele zwangerschap bloed verliezen? (ze bedoelt het niet verkeerd maar :facepalm: en ik heb dus wel een missed abortion gehad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven