Dingen die je te horen kreeg (en die kant nog wal sloegen)

19-03-2021 14:40 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dit als een topic om te lachen.

N.a.v. een ervaring vandaag (in de eerste post) ben ik benieuwd:

Wat is jou ooit verteld -over je gezondheid / je lichaam - wat werkelijk totale onzin was, maar wat desondanks kwam van iemand die toch écht beter had moeten weten?
DaSilva86 schreef:
19-03-2021 15:21
Ik zat bij de aangewezen verpleegkundige om mijn bevalplan door te nemen. Maakt die mevrouw het grapje dat ik straks misschien wel volle melk zal geven gezien mijn formaat 🤨
Dat is echt ronduit onbeschoft...
Nouschi schreef:
19-03-2021 15:20
Die nergens op sloegen bedoel je. Het is: kant nog wal raken.

Volgens mij ken jij mij best (op dit forum dan). Gooi mij maar in de EAUSM. Daar ben ik toch al hofleverancier. ;-)
Nouschi schreef:
19-03-2021 15:20
Die nergens op sloegen bedoel je. Het is: kant nog wal raken.
Als je dan toch wil verbeteren, doe het dan echt goed: het is in deze noch met ch en niet met een g.

On topic: toen ik met flinke zwangere buik op de sportschool rondliep (uiteraard in overleg met de sportjuf, soms aangepaste oefeningen) merkte een andere dame op dat zíj niet durfde te sporten toen ze zwanger was, want ja zij had een IVF-traject moeten doen en dán pas je wel op met je zwangerschap.
Er vanuit gaande dat ik op een plezieriger manier zwanger was geworden, en tja, dán ben je inderdaad super onvoorzichtig want ach je maakt gewoon weer een nieuwe. Ofzo. Ik was een tikje hormonaal uitgedaagd natuurlijk, en ik voelde me zó beledigd!
DaSilva86 schreef:
19-03-2021 15:21
Ik zat bij de aangewezen verpleegkundige om mijn bevalplan door te nemen. Maakt die mevrouw het grapje dat ik straks misschien wel volle melk zal geven gezien mijn formaat 🤨

:roll:
AnnaElsa schreef:
19-03-2021 15:26
Na een keizersnede: o daar ben je wel makkelijk mee weggekomen.

Na het (vrij vlot) stoppen met bv: o en ook geen borstvoeding (na dus ook geen natuurlijke bevalling), ik zou me dan echt minder moeder voelen hoor.

... :-[

pfffff. Mensen moeten zich eens wat minder druk maken over HOE kinderen gevoed worden.
Mallelein schreef:
Is het soms ook wel. Ik kom daar dan 2 weken om de dag en ik zie soms dezelfde zwangere vrouwen voorbij komen.
Het grappige is wel dat als ik een stel zie dat ik dan denk "Kom jij mee om naar de baby te kijken of heb je net je zwemmers ingeleverd?" :hihi:

Bij ons is het 'hokje' voor de mannen een paar deuren naast de wachtkamer. Dan weet je ook precies wie er met zwemmers komt en wie niet.
Teigera schreef:
19-03-2021 15:34
Als je dan toch wil verbeteren, doe het dan echt goed: het is in deze noch met ch en niet met een g.

On topic: toen ik met flinke zwangere buik op de sportschool rondliep (uiteraard in overleg met de sportjuf, soms aangepaste oefeningen) merkte een andere dame op dat zíj niet durfde te sporten toen ze zwanger was, want ja zij had een IVF-traject moeten doen en dán pas je wel op met je zwangerschap.
Er vanuit gaande dat ik op een plezieriger manier zwanger was geworden, en tja, dán ben je inderdaad super onvoorzichtig want ach je maakt gewoon weer een nieuwe. Ofzo. Ik was een tikje hormonaal uitgedaagd natuurlijk, en ik voelde me zó beledigd!

En terecht. Dat zou ik ook heel slecht trekken.
AnnaElsa schreef:
Na een keizersnede: o daar ben je wel makkelijk mee weggekomen.

Na het (vrij vlot) stoppen met bv: o en ook geen borstvoeding (na dus ook geen natuurlijke bevalling), ik zou me dan echt minder moeder voelen hoor.

... :-[
Oja...dat was ik vergeten. Ik gaf ook nog de fles.
Teigera schreef:
19-03-2021 15:34

Je hebt gelijk. Iets te snel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien wel een grappige:

Toen mijn man en ik aan zijn nichtje (11 jr) vertelden dat we een baby verwachtten, was haar eerste reactie "oh getsie jullie hebben toch niet gevreeën toen ik bij jullie logeerde"

Minder grappig:

3 weken na de bevalling zei mijn schoonmoeder dat het weer tijd was om te gaan sporten, want dat buikje was nog steeds zichtbaar
apiejapie schreef:
19-03-2021 14:53
"Als ik de hele dag niks zou doen, zou ik óók in een rolstoel zitten" (moeder van school)

"Een dwarslaesie is vervelend maar voordeel is dat je dan van ons wél een rolstoel krijgt" (WMO consulente)
:woa:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
lilalinda schreef:
19-03-2021 14:55
heb er nog eentje (maar nog steeds niet lollig TO)

Toen ik (week 40) aangaf, dat ik dacht dat ik vruchtwater verloor, deed de VK (een andere) het af met: zal wel urine zijn.
Niet gecontroleerd! Bleek dus toch echt vruchtwater, veel te lang mee doorgelopen!
Bij mijn eerste bevalling geloofden de verpleegkundigen in het ziekenhuis niet dat ik persdrang had, want dat was te snel en ik was te rustig. Toen uiteindelijk de verloskundige langskwam om te kijken hoe het met me ging (was net klaar met een andere bevalling), mocht ik meteen persen want ik had volledige ontsluiting. Ik heb urenlang persweeën weggepuft. (De volgende bevalling was per ongeluk thuis; stortbevalling van 2,5 uur...)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
MrsDuck schreef:
19-03-2021 14:45
Net na de geboorte; "een keizersnede en daarna 10 dagen verzorging op neonatologie...je komt er makkelijk van af"
Oh ja die heb ik ook gehoord. En ze zijn wel lekker lang baby zo (prematuur)

Of: je hebt tenminste wel lekker uit kunnen rusten al die weken in het ziekenhuis.
Eeeuh ja. Heerlijk.. Nachten lang ELK UUR bloedruk meten en infuus vervangen. Toen spoed KS en een zorgen om een premature baby waar ik ook nog elke 2 uur voor aan het kolven was.
Héérlijk, wat een rust. :facepalm:
Mijn kind heeft een paar maanden in het ziekenhuis gelegen na de geboorte. Uiteraard hectisch en stressvol ondanks dat kind het naar omstandigheden goed deed. Ik was lange ochtenden in het ziekenhuis, wat erg vermoeiend was, dan even naar huis, om de 2 a 3 uur kolven de hele dag door, dan koken voor man en zo gauw mogelijk na zijn werk samen naar het ziekenhuis om s avonds laat pas weer thuis te komen.

Komen mijn baas en een collega na een paar weken op bezoek. Leuk gesprekje, maar mijn baas concludeerde dat ik het zo makkelijk had en niets te doen had. Geen slechte nachten, niet 24/7 zorgen. Dat ik best wel mocht komen werken als ik wilde.

Die begreep het dus echt niet. Ik was zo verdrietig en gekwetst maar op dat moment natuurlijk niet assertief genoeg (eigenlijk kon ik dat bezoek ook nog helemaal niet aan, maar ja, ze drongen zo aan omdat het hun zo goed uitkwam voor de vakantie periode )
yukon schreef:
19-03-2021 15:50
Mijn kind heeft een paar maanden in het ziekenhuis gelegen na de geboorte. Uiteraard hectisch en stressvol ondanks dat kind het naar omstandigheden goed deed. Ik was lange ochtenden in het ziekenhuis, wat erg vermoeiend was, dan even naar huis, om de 2 a 3 uur kolven de hele dag door, dan koken voor man en zo gauw mogelijk na zijn werk samen naar het ziekenhuis om s avonds laat pas weer thuis te komen.

Komen mijn baas en een collega na een paar weken op bezoek. Leuk gesprekje, maar mijn baas concludeerde dat ik het zo makkelijk had en niets te doen had. Geen slechte nachten, niet 24/7 zorgen. Dat ik best wel mocht komen werken als ik wilde.

Die begreep het dus echt niet. Ik was zo verdrietig en gekwetst maar op dat moment natuurlijk niet assertief genoeg (eigenlijk kon ik dat bezoek ook nog helemaal niet aan, maar ja, ze drongen zo aan omdat het hun zo goed uitkwam voor de vakantie periode )
Wat een horken zeg! Hoe kunnen mensen toch bedenken dat het ontspannen is als je kind zo lang in het ziekenhuis ligt!
Ik heb ooit een sessie bij de Weight Watchers meegedaan en toen vroeg ik tips voor een vegetariër, “euhh, kip misschien” was het antwoord van de ‘leidster’. Echt, van alle dieren, als je een beestje bij de naam noemt is het kip wel.

En ik heb een collega die hsp is, voelsprieten heeft en dus alles aanvoelt. Zij heeft eens een keer gezegd: “Jij kan ook niet voor jezelf zorgen”. Alsof dat gewoon zo ís.
Spoedkeizersnee onder narcose na levensbedreigende (voor baby) complicatie. Baby was dik 4,5 kg, wat overigens niets met de complicatie te maken had. Week of wat later de lactatiekundige op bezoek "Nou dan had je eigenlijk ook wel geluk dat je niet vaginaal hoefde te bevallen met zo'n zwaar kind" O_O
Mevrouw75 schreef:
19-03-2021 16:09
Ik heb ooit een sessie bij de Weight Watchers meegedaan en toen vroeg ik tips voor een vegetariër, “euhh, kip misschien” was het antwoord van de ‘leidster’. Echt, van alle dieren, als je een beestje bij de naam noemt is het kip wel.
Hahaha zo typisch; ik was op een bruiloft en daar hadden ze kip voor de vegetariërs. En ik werd laatst gebeld door het kdv van zoon (die ook vegetarisch eet), of hij dan wel kipknakworst mocht. Tegenwoordig zeg ik dat ik geen vlees, vis en gevogelte eet ;)
"Joh, jij bent zo mager, je kunt best een extra stuk taart eten."

Ik heb inderdaad ondergewicht en probeer aan te komen, maar dat doe ik toch liever door gezond te eten in plaats van een extra stuk taart naar binnen te schuiven waar ik geen trek in heb.

"Oh, ik wou dat ik jouw probleem had."

Ik snap dat het niet leuk is om met overgewicht te worstelen, maar geloof mij nou maar, je ribben kunnen tellen is ook niet alles.
Apiejapie :woa:
'nee nee, uw baarmoeder halen we er niet uit. Dan gaat u namelijk 10 tot 15 haar eerder dood omdat het verouderingsproces dan wordt bespoedigd'

Mijn ini mini baby kreeg een voedingschema van de kinderarts waarbij 'flink moest worden opgebouwd'.
Desnoods altijd als ze wakker was de fles, als het er maar inging.
En gewoon blijven aanbieden, ze moest 'leren dat dit haar hoeveelheid was'.
Man en ik maar voeren en dat kind dronk maar niet alles op.
Wij cb bellen, ik maakte me enorm zorgen want zometeen droogde ze uit ofzo.
Cb even stil toen ik de hoeveelheden opnoemde. Herhalen. Ik moest maar even langskomen met het briefje (gelukkig door de arts opgeschreven).
Het schema klopte niet, ze kreeg per dag bij start al het dubbele dan wat normaal was aangeboden...
Kinderarts gaf later ook toe het verkeerd te hebben opgeschreven.
Terwijl wij al een halfjaar bezig waren met ivf (en familie dat wist):

Familielid 1: ik heb gehoord dat je, wanneer je seks hebt, op je buik moet gaan liggen. Deze persoon belde speciaal op om mij dit fantastische advies te geven

Familielid 2: je moet op de kalender omcirkelen wanneer je ovuleert, zodat je dan seks kan hebben.

Toen ik op de ok lag voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap vroeg iemand: wist je dat je zwanger was??
Ik: ehm ja het was ivf.. dus ja dat wist ik..
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 19-03-2021 18:22
Reden: Wijziging
0.41% gewijzigd
Mijn moeder tijdens mijn HG zwangerschap:

"Je bent misselijk omdat je het kind niet echt wil."

Mijn moeder toen ik een beetje verdrietig was toen we 10 maanden en een miskraam verder waren en ik nog steeds niet zwanger was (uiteindelijk medisch geworden):

"Oh, maar jij bent ook alleen maar met je carriere bezig, daar komt het door."

Mijn moeder 5 dagen postpartum na de HG zwangerschap, toen ik haar beantwoordde dat mijn bekkeninstabiliteit helaas nog niet over was (en ik de hele tijd te horen kreeg dat ik meer moest rusten van de kraamverzorgster, de verloskundige, de bekkenbodemfysio):

"Maar doe je al wel weer wat oefeningen? Je moet wel aan de slag om je lichaam snel weer terug te krijgen."

Soms is het een lief mens, maar wat kan ze een hork zijn.
Janeway103 schreef:
19-03-2021 15:50
Oh ja die heb ik ook gehoord. En ze zijn wel lekker lang baby zo (prematuur)

Of: je hebt tenminste wel lekker uit kunnen rusten al die weken in het ziekenhuis.
Eeeuh ja. Heerlijk.. Nachten lang ELK UUR bloedruk meten en infuus vervangen. Toen spoed KS en een zorgen om een premature baby waar ik ook nog elke 2 uur voor aan het kolven was.
Héérlijk, wat een rust. :facepalm:
Sowieso lekker chill zo'n ziekenhuisbed en een kamergenoot waar je niet om hebt gevraagd.
Leeuwtje12345 schreef:
19-03-2021 19:58
Mijn moeder tijdens mijn HG zwangerschap:

"Je bent misselijk omdat je het kind niet echt wil."
Godskanonnen :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven