Op vakantie in april
zaterdag 20 maart 2021 om 08:48
Vorig jaar hadden we al besloten dat we in april een maand vrij wilde hebben.
We hadden het idee om een maand lang in Frankrijk of Italië te bivakkeren.
Gisteren begreep ik dat delen van Frankrijk weer in lockdown gaan. Italië is ook weer in lockdown.
In Nederland op vakantie gaan kan, maar we willen het liefst echt weg.
Iemand tips voor een leuke buitenland bestemming waar we wel heen kunnen?
Of ervaringen van mensen in Frankrijk, Italië of Portugal hoe het daar gaat met de lockdown en kans op versoepelingen..ben benieuwd.
Ik ken het negatieve reisadvies maar ben juist benieuwd naar wat wel kan in het buitenland.
We hadden het idee om een maand lang in Frankrijk of Italië te bivakkeren.
Gisteren begreep ik dat delen van Frankrijk weer in lockdown gaan. Italië is ook weer in lockdown.
In Nederland op vakantie gaan kan, maar we willen het liefst echt weg.
Iemand tips voor een leuke buitenland bestemming waar we wel heen kunnen?
Of ervaringen van mensen in Frankrijk, Italië of Portugal hoe het daar gaat met de lockdown en kans op versoepelingen..ben benieuwd.
Ik ken het negatieve reisadvies maar ben juist benieuwd naar wat wel kan in het buitenland.
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:56
8.17% gewijzigd

zaterdag 20 maart 2021 om 08:54
zaterdag 20 maart 2021 om 08:55
Het advies is om voorlopig nog niet te reizen. Volgens mij in elk geval nog t/m 15 april. In de volgende persco wordt uitspraak gedaan over de mei vakantie, maar verwacht dat weinig van.
Helaas.... lekker even in Nederland eruit of vakantie uitstellen. Nederland is ook nog dicht, dus ook dan kan je niet veel.
Lekker thuis klussen in huis doen en eten afhalen is het hoogst haalbare denk ik. Beetje wandelen en heel misschien gaan de terrassen nog open.
Helaas.... lekker even in Nederland eruit of vakantie uitstellen. Nederland is ook nog dicht, dus ook dan kan je niet veel.
Lekker thuis klussen in huis doen en eten afhalen is het hoogst haalbare denk ik. Beetje wandelen en heel misschien gaan de terrassen nog open.
zaterdag 20 maart 2021 om 08:57
Frankrijk vraagt een negatieve testRoosss1985 schreef: ↑20-03-2021 08:53Ik ben bekend met het negatieve reisadvies...maar met een hutje op de hei in Frankrijk of Italië doen we echt niemand kwaad...
en bij terugkeer ga je in quarantaine
Italie ook
zaterdag 20 maart 2021 om 08:59
Roosss1985 schreef: ↑20-03-2021 08:53Ik ben bekend met het negatieve reisadvies...maar met een hutje op de hei in Frankrijk of Italië doen we echt niemand kwaad...
En je hoeft er ook niet heen, niet te tanken, geen boodschappen te doen?
Er kan/wordt geen onderscheid gemaakt tussen toeristen die een stad willen bezoeken en die in een hutje op de hei willen zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 20 maart 2021 om 09:02
Ik zou een Italiaanse vlag ophangen, pizza bestellen en een paar opblaaspalmbomen in de tuin zetten en een chianti kopen bij de AH en dan een cd'tje opzetten met Andrea Bocelli.
Het fijne is dat je dan elke dag ergens anders op vakantie kunt zijn, wanneer je de thema's een hele week door voert. Gooi wat zand op de grond en doe een bruisvoetenbad en je waant je aan het strand.
Het fijne is dat je dan elke dag ergens anders op vakantie kunt zijn, wanneer je de thema's een hele week door voert. Gooi wat zand op de grond en doe een bruisvoetenbad en je waant je aan het strand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 20 maart 2021 om 09:06
Alhoewel ik je mening deel ("Met een hutje op de hei doe je niemand kwaad") moet je je wel afvragen of het momenteel echt de moeite waard is. Frankrijk heeft een avondklok die al om 18:00u ingaat en net als in Nederland zijn niet-essentiele winkels weer gesloten.
Andere landen in Europa zijn niet veel beter. Ik heb de plannen ook nog maar even geparkeerd.
Andere landen in Europa zijn niet veel beter. Ik heb de plannen ook nog maar even geparkeerd.

zaterdag 20 maart 2021 om 09:09
Allemaal hysterische "holier than thou"-types hier... Like "OMG, wat met het advies!!!!
"
TO: het is een advies, niet meer dan dat. Zelfs de "regel" hier in BE is niet afdwingbaar en in strijd met Europese regels, dus ze kunnen je niet beletten om te reizen. Als je echt op bivak wil gaan, al helemaal niet. Er is niet echt iets te doen qua bezoekjes en zo in zowel FR als IT, en horeca is ook een drama, maar winkels en zo zijn wel gewoon open dus als natuur en rust je ding is, dan zit je wel gebeiteld.
Gewoon zien dat je recente testen hebt. Zwitserland bijvoorbeeld, ideaal om op bivak te gaan, maar je moet wel een negatieve test hebben.
Die quarantaine na terugkomst is weinig meer dan wat formaliteit, dus daar moet je het niet voor laten.

TO: het is een advies, niet meer dan dat. Zelfs de "regel" hier in BE is niet afdwingbaar en in strijd met Europese regels, dus ze kunnen je niet beletten om te reizen. Als je echt op bivak wil gaan, al helemaal niet. Er is niet echt iets te doen qua bezoekjes en zo in zowel FR als IT, en horeca is ook een drama, maar winkels en zo zijn wel gewoon open dus als natuur en rust je ding is, dan zit je wel gebeiteld.
Gewoon zien dat je recente testen hebt. Zwitserland bijvoorbeeld, ideaal om op bivak te gaan, maar je moet wel een negatieve test hebben.
Die quarantaine na terugkomst is weinig meer dan wat formaliteit, dus daar moet je het niet voor laten.

zaterdag 20 maart 2021 om 09:09
Spitsbergen is nog dicht.viva-amber schreef: ↑20-03-2021 09:06Of naar Spitsbergen of de Russische goelag kan je meteen zo een spoetnik vaccinatie halen.

zaterdag 20 maart 2021 om 09:14
viva-amber schreef: ↑20-03-2021 09:10Ik ga ook op vakantie in april, maar ik zeg lekker niet waar heen.
Kom maar met je schriftje, dan krijg je een sticker hoor!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 20 maart 2021 om 09:21
En tegelijk heeft de rest een wij-zij-vijandfocus waar ze los op kunnen gaan, terwijl het beleid maar verder aanmoddert. Win-winOrchid2021 schreef: ↑20-03-2021 09:12En maar janken dat er niks open kan omdat de besmettingen zo hoog blijven![]()

zaterdag 20 maart 2021 om 09:24
Orchid2021 schreef: ↑20-03-2021 09:12En maar janken dat er niks open kan omdat de besmettingen zo hoog blijven![]()
Dit!
Blijf in je eigen land punt. Daar zou je ook een hele maand kunnen rondreizen trouwens. Hele mooie plekjes te ontdekken.

zaterdag 20 maart 2021 om 09:26
Winterland schreef: ↑20-03-2021 09:24Dit!
Blijf in je eigen land punt. Daar zou je ook een hele maand kunnen rondreizen trouwens. Hele mooie plekjes te ontdekken.
Ja want binnen Nederland gelden die onnodige reisbewegingen niet natuurlijk

In de algemene regels staat nog steeds 'blijf zoveel mogelijk thuis'.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 09:31
10.97% gewijzigd
zaterdag 20 maart 2021 om 09:29
Zelf heb ik geen zin in vakantie als dat betekent dat ik "ergens anders" (waar dat dan ook is) nog steeds gebonden ben aan maatregelen, winkels en horeca niet of beperkt open zijn, je nog elke dag op pad moet met een pak mondkapjes in je tas, enz. Dan is voor mij de lol er al vanaf.
Anderzijds, als jij verlangt naar een huisje in Frankrijk, in the middle of nowhere, en je neemt er genoegen mee dat je weinig uitstapjes kan ondernemen en dat er ook in het dorpje vlakbij maatregelen gelden en weinig te doen is, waarom niet? Als jij er gelukkig mee bent om in Frankrijk te zijn op die manier, je rijdt er gewoon met je eigen auto heen en bent verder niemand tot last, zie ik niet welk kwaad daarin schuilt.
Anderzijds, als jij verlangt naar een huisje in Frankrijk, in the middle of nowhere, en je neemt er genoegen mee dat je weinig uitstapjes kan ondernemen en dat er ook in het dorpje vlakbij maatregelen gelden en weinig te doen is, waarom niet? Als jij er gelukkig mee bent om in Frankrijk te zijn op die manier, je rijdt er gewoon met je eigen auto heen en bent verder niemand tot last, zie ik niet welk kwaad daarin schuilt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 20 maart 2021 om 09:37
Je moet het natuurlijk zelf weten.
Ik zou het alleen al niet dom om de quarantaine van tevoren (geloof 7 dagen voor frankrijk) en de quarantaine erna (10 dagen in nederland, na 5 dagen mag je testen)
Dus je bent sowieso al bijna 2 weken gebonden aan binnen zijn. Dan is de halve maand al om!
Je kan daar niet meer dan dat je hier kan, dus waarom dan persé daarheen?
Mocht je wel gaan, zoek ook even uit hoe je werkgever ermee om gaat als je wel corona oploopt daar.
Ik weet dat ze bij ons heel streng zijn met het negatief reisadvies. Als ik corona oploop in zo’n gebied dan zijn alle dagen voor mezelf! De quarantaine periode trouwens ook. Maar die kan jij incalculeren als je een maand vrij hebt.
Als je het oploopt kan je met een week van je klachten af zijn of helemaal nergens last van hebben. Er zijn ook mensen die er maanden last van hebben/niet kunnen functioneren. Kan je dat opvangen?
Ik zou het alleen al niet dom om de quarantaine van tevoren (geloof 7 dagen voor frankrijk) en de quarantaine erna (10 dagen in nederland, na 5 dagen mag je testen)
Dus je bent sowieso al bijna 2 weken gebonden aan binnen zijn. Dan is de halve maand al om!
Mocht je wel gaan, zoek ook even uit hoe je werkgever ermee om gaat als je wel corona oploopt daar.
Ik weet dat ze bij ons heel streng zijn met het negatief reisadvies. Als ik corona oploop in zo’n gebied dan zijn alle dagen voor mezelf! De quarantaine periode trouwens ook. Maar die kan jij incalculeren als je een maand vrij hebt.
Als je het oploopt kan je met een week van je klachten af zijn of helemaal nergens last van hebben. Er zijn ook mensen die er maanden last van hebben/niet kunnen functioneren. Kan je dat opvangen?
zaterdag 20 maart 2021 om 09:41
Dat hele quarantaine-gedoe binnen Europa slaat natuurlijk ook nergens op. Duitsland is 20 kilometer hier vandaan, en stel dát ik daarheen zou willen, dan zou ik in quarantaine moeten. Maar rijd ik naar Groningen, wat 250 km hier vandaan is, dan kan ik daar gewoon uit mijn auto stappen en in de avond weer terug.NM1717 schreef: ↑20-03-2021 09:37Je moet het natuurlijk zelf weten.
Dus ik ben wél gevaarlijk voor mensen die 20 km verderop wonen, maar niét gevaarlijk voor mensen die 250 km verderop wonen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 20 maart 2021 om 09:44
Ben ik volledig met je eens hoor! Maar het is wel iets waar TO rekening mee moet houden. Als ze de regels na wil leven natuurlijkpejeka schreef: ↑20-03-2021 09:41Dat hele quarantaine-gedoe binnen Europa slaat natuurlijk ook nergens op. Duitsland is 20 kilometer hier vandaan, en stel dát ik daarheen zou willen, dan zou ik in quarantaine moeten. Maar rijd ik naar Groningen, wat 250 km hier vandaan is, dan kan ik daar gewoon uit mijn auto stappen en in de avond weer terug.
Dus ik ben wél gevaarlijk voor mensen die 20 km verderop wonen, maar niét gevaarlijk voor mensen die 250 km verderop wonen?