Gedrag vriendin

20-03-2021 12:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vriendin waarmee ik nu tijdens de corona niet zo veel afspraak. Af en toe maken we een grote wandeling.
De laatste tijd gedraagt ze zich echter vreemd.

Vorige maand wandelden we een 10 tal km en na de wandeling deden we buiten nog een drankje. Mijn gsm was bijna plat en ik moet eigenlijk vaak bereikbaar zijn voor mijn werk dus ik heb liefst dat hij opgeladen is. Mijn vriendin wou niet dat ik mijn gsm even bij haar in het stopcontact zou steken want volgens haar verbruikt dit heel veel stroom.

Een andere keer waren we ook een wandeltocht gaan doen van meer dan 20 km. Dit was in de buurt van mijn woonplaats. Na het wandelen bood ik aan dat ze een hapje zou mee eten in de openlucht. Ik had wraps voorzien die ze zelf naar smaak kon beleggen met vlees en groenten.
Achteraf zei ze tegen mij dat ze vond dat dit eten niet veel voorstelde en dat ze toch wel iets anders had verwacht.

Eigenlijk ben ik nu een beetje geërgerd aan haar en wil liever niet te vaak meer afspreken. Als ik aan haar probeer uit te leggen waarom, dan wordt ze kwaad. Wat moet ik met haar?
Niet meer afspreken.

Of denk ik nu te simpel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat je zelf wil
Heb je aan haar gevraagd hoe het met haar gaat? Is er iets aan de hand? In plaats van op ergernis zou je ook kunnen insteken op bezorgdheid.
Wat een onbeschoft, gierig mormel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goh vriendin heb je ergens hulp bij nodig?
Zijn dit de twee dingen waar je je druk over maakt of is er meer? Als dit het enige is vraag ik me af waarom dit precies echt alarmerend is voor je.
Star3 schreef:
20-03-2021 12:09
Ja, bij aardig zijn.
Kosten
Volgens webiste LadBible heeft de iPhone 6 een oplader van 5W en laadt deze telefoon in 1,7 uur op van 0 tot 100%. Je oplader verbruikt dan 8,5W voor het opladen van je smartphone, wat volgens NSMBL met een prijs van 22 cent per kWH in Nederland zorgt voor een bedrag van 0,187 cent per keer dat je jouw telefoon aan de lader legt. Nog geen cent dus!

Als we ervan uitgaan dat je je telefoon elke dag oplaadt, zou je dat dus €0,68 per jaar kosten. Misschien laden jullie thuis wel meerdere telefoons per dag op, maar dan nog betaal je niet snel meer dan 3 euro per jaar.
blijfgewoonbianca schreef:
20-03-2021 12:12
Precies, dus als iemand ineens (aanname) zo moeilijk gaat doen over geld, dan vraag je toch ff door als vriendin?
Star3 schreef:
20-03-2021 12:09
nou dat

- he meis, zo ken ik je niet. Is er iets?
lilalinda schreef:
20-03-2021 12:21
nou dat

- he meis, zo ken ik je niet. Is er iets?
Dat zal tijdens die 20 km toch al wel aan bod zijn gekomen ?
20-03-2021 12:22
Stel dat er echt nare financiele problemen zijn, is voor veel mensen nog steeds een taboe hoor om daar over te beginnen.
20-03-2021 12:22
geen idee, ik mocht niet mee
Misschien heeft TO veel over zichzelf lopen praten ze maakt wat mee, namelijk, loep eens)

Maar je hebt 2 kanten:
- het was altijd al een klote wijf, waarom ga je er dan mee wandelen?
- het is plots een klote wijf, dan check je dus even wat er aan de hand is
Ik zie dat geldprobleem niet, ze klaagt over de wraps en wil niet dat TO gaat opladen. Dat veel stroom kost, lijkt mij meer een smoesje misschien?

Ze was voor deze 2 voorvallen wel een heel leuk en gezellig persoon met nooit wat te klagen?
Star3 schreef:
20-03-2021 12:26
Stel dat er echt nare financiele problemen zijn, is voor veel mensen nog steeds een taboe hoor om daar over te beginnen.
Het is ook een taboe om iets rottigs te zeggen als je bij een ander mee eet. Zit vriendin ook niet mee.
Luci_Mster2 schreef:
20-03-2021 12:28
Ik zie dat geldprobleem niet, ze klaagt over de wraps en wil niet dat TO gaat opladen. Dat veel stroom kost, lijkt mij meer een smoesje misschien?

Ze was voor deze 2 voorvallen wel een heel leuk en gezellig persoon met nooit wat te klagen?
Veel stroom = veel betalen? Zoiets.

Maar je hebt gelijk, misschiel wil ze TO niet binnenlaten.
Die vriendin zit inderdaad wel krap bij kas...
Proetel schreef:
20-03-2021 12:56
Die vriendin zit inderdaad wel krap bij kas...

Dat is kut voor haar. Met betrekking tot de wraps zit ze ook krap bij fatsoen.
Daar zou ik geen zin in hebben.
Misschien vindt ze jou wel gierig geworden. Dat je wacht met je telefoon opladen tot het bij haar kan, haar een karige lunch voorzet, wie weet. Ik zou het gewoon bespreken.
Goh.
Waar praten jullie wel over al die tientallen kilometers lang?
VANTA schreef:
20-03-2021 13:01
Daar zou ik geen zin in hebben.
ook niet als je al jaren bevriend bent? Vriendin doet 2 x wat raar/gierig en het is einde vriendschap?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als ze krap bij kas zit mag ze blij zijn dat ze bij jou mag mee eten..
Ik zou hier geen zin in hebben.
Vraag gewoon wat er aan de hand is.
rosanna08 schreef:
20-03-2021 13:12
ook niet als je al jaren bevriend bent? Vriendin doet 2 x wat raar/gierig en het is einde vriendschap?
Als ik aan haar probeer uit te leggen waarom, dan wordt ze kwaad.

Geen leuke vriendschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven