Singles unite, tweede editie 2021 deel 7 ❤

dinsdag 16 februari 2021 om 08:27

Iedereen is welkom om hier te kletsten!!
Gezellig onder het genot van een bakkie of een alcoholische versnapering kletsen met elkaar over alles wat met het single leven te maken heeft.
Wel of niet daten
Mensen die twijfelen
Mensen die vragen hebben
Wel of niet internet daten
Alles mag als het maar met respect is.

zondag 21 maart 2021 om 10:56

Haha Julus, je hebt inderdaad veel gezien betreft daten zo te lezen.
Ik zeg ook altijd, beter iets dan helemaal niets meegemaakt te hebben.
Ooit zat ik eens op een bankje in de stad en naast mij zat een vrouw van 80.
Ze vroeg aan mij, heb je kinderen ? Ik zei “ nee, mevrouw”
Toen vroeg ze “ ben je wel eens verliefd geweest”
Ik ; “ Ja hoor, heb een grote liefde gehad in mijn leven”
Zij; “ Nou wees blij kind, je hebt nog dingen meegemaakt. Ik ben nooit verliefd geweest en ben nog maagd.
Nou toen was ik stil en bedacht mij, “ Roosje, wees blij dat je wat dingen gezien en meegemaakt hebt “

Ik ben met Julus en Dido68 eens ...
Zij; “ Nou wees blij kind, je hebt nog dingen meegemaakt. Ik ben nooit verliefd geweest en ben nog maagd.
Nou toen was ik stil en bedacht mij, “ Roosje, wees blij dat je wat dingen gezien en meegemaakt hebt “

zondag 21 maart 2021 om 10:59

De hoop? Een kans op iets? Soms is het lastig afscheid nemen van iets, omdat iets beter is dan niets. Soms zit je in zo'n flow en soms voel je je zo krachtig en sterk dat je alles aan kunt.Still-i-Rise schreef: ↑21-03-2021 10:54Klopt ook wel, ik ben blij met de feedback hier. Ik merk gewoon dat ik nog niet af ben van mijn angst om alleen over te blijven, die sluimert zeg maar ergens in mijn onderbewuste.
Dat is natuurlijk niet eerlijk tegenover m’n date. Ik moet gewoon voor mijzelf kiezen. En het gekke is, voorheen had ik hier niet zoveel moeite mee (een date afkappen) maar bij deze persoon ineens wel en ik weet niet waarom.
Dan boeit het niet dat je niemand hebt. En misschien maakt hij iets bij je los of wakker waarvan je geen afscheid wil nemen, omdat het fijn voelt, ook al leidt het tot niks.
Ik heb ook vastgehouden aan mannen met wie het niks zou worden. Loslaten voelde dan nog te onveilig ofzo. Er komt een moment dat je dat ineens wel kunt. En dan is het ook echt klaar voor je.

zondag 21 maart 2021 om 11:02

Ah gossie..die vrouw.roosroosje schreef: ↑21-03-2021 10:56Haha Julus, je hebt inderdaad veel gezien betreft daten zo te lezen.
Nou toen was ik stil en bedacht mij, “ Roosje, wees blij dat je wat dingen gezien en meegemaakt hebt “![]()
Het klopt wel. Er zijn mensen die bepaalde dingen nooit hebben mogen ervaren. Ik prijs me gelukkkg dat ik meerdere liefdes heb gehad. Veel liefde heb gegeven en ontvangen.
Ook al werd het niks. En dat ik heel veel wijsheid en ervaring heb opgedaan en er veel over kan vertellen. Ik heb goed geleefd
Dus zie al die fuck- ups in het daten als een reis. Al die ervaringen doe je in je koffer en daar kun je achteraf heerlijk om lachen en over vertellen.

zondag 21 maart 2021 om 11:22

Julus schreef: ↑21-03-2021 11:02Ah gossie..die vrouw.
Het klopt wel. Er zijn mensen die bepaalde dingen nooit hebben mogen ervaren. Ik prijs me gelukkkg dat ik meerdere liefdes heb gehad. Veel liefde heb gegeven en ontvangen.
Ook al werd het niks. En dat ik heel veel wijsheid en ervaring heb opgedaan en er veel over kan vertellen. Ik heb goed geleefd
Dus zie al die fuck- ups in het daten als een reis. Al die ervaringen doe je in je koffer en daar kun je achteraf heerlijk om lachen en over vertellen.
Ja ik heb ook heel veel ervaring betreft daten maar dan zonder de datingapps...
Dat ik mannen gewoon leerde kennen op een feestje of via het werk en dat ging makkelijker !
Via een datingapp minder succesvol, maar hier ook heel veel van geleerd en deze periode afgesloten.
Dus Julus ik heb inderdaad ook een koffer vol ervaringen
Wens jullie een mooie dag allen.... ga paar uurtjes werken en dan dingen voorbereiden voor mijn reis.

zondag 21 maart 2021 om 12:11

Ik had dat met die knappe ex. Zag hem en was op slag verliefd. Wat me blind maakte voor al zijn nare trekken. Wat heb ik over me heen laten lopen! Maar gelukkig was plots de maat vol en ben ik opgestapt. Wel ruim een jaar heel erg veel verdriet over gehad.
Ik heb dan liever hoe het met de laatste dates ging, iemand leuk gezelschap vinden, graag beter leren kennen en als hij over mijn grens gaat afkappen zonder verdriet

zondag 21 maart 2021 om 12:20

Zo waar. Ik heb dat bij mijn laatste relatie gehad. Ik ben daar ingestapt met het idee beter iets dan niets (was ook net belazerd) ook al gingen alle bellen af en eigenlijk sirenes. Veel te lang ingehangen. Mezelf totaal afgesloten en alles voor mijn dochter gedaan (al kijkt zij daar anders tegen aan) Het idee nooit meer een leuke vent tegen te komen en mij daar ook bij neergelegd.Julus schreef: ↑21-03-2021 10:59De hoop? Een kans op iets? Soms is het lastig afscheid nemen van iets, omdat iets beter is dan niets. Soms zit je in zo'n flow en soms voel je je zo krachtig en sterk dat je alles aan kunt.
Dan boeit het niet dat je niemand hebt. En misschien maakt hij iets bij je los of wakker waarvan je geen afscheid wil nemen, omdat het fijn voelt, ook al leidt het tot niks.
Ik heb ook vastgehouden aan mannen met wie het niks zou worden. Loslaten voelde dan nog te onveilig ofzo. Er komt een moment dat je dat ineens wel kunt. En dan is het ook echt klaar voor je.
Maar ik heb wel geleefd en het heeft mij gemaakt tot het mens wat ik nu ben en daar ben ik Poepie trots op.
Zonder alle ervaringen van de relaties en het gedate had ik nu niet zo in het leven gestaan.
En kijk wat mij overkomt nu. Een top vent waar ik steeds verliefder op wordt. Gisteren 4 uur zitten videobellen zo fijn. Toch een beetje bij elkaar. Ik wilde hem wel door het scherm trekken zo graag wil ik bij hem zijn. Elke keer als ik naar hem kijk wordt hij mooier en word ik steeds verliefder. Wij zijn allebei geen fotomodel en hij vindt mij de knapste en ik hem de knapste. Is dat niet uiteindelijk waar het om draait. Dat je trots bent om naast hem te lopen en "van hem" te zijn.
Het gaat echt om de verbinding die je met elkaar hebt en dat je elkaar mooi vindt in alles. Wat maakt het dan nog uit wat de rest van het plaatje vindt.

zondag 21 maart 2021 om 12:26

Ik heb “maar” 2 lange relaties gehad en die 2 lijken qua innerlijk en uiterlijk totaal niet op elkaar. De een heeft sterke narcistische trekken, de ander was/is verslaafd en dat is een ziekte en geen karaktereigenschap. Hij heeft een slap karakter en niet de wil iets aan zijn verslaving te doen. Sorry voor mijn harde woorden, deze zijn alleen van toepassing op ex en is niet mijn beeld voor mensen in het algemeen die met een verslaving kampen.Julus schreef: ↑21-03-2021 10:55Pff wat een pech. Dan hoop ik dat de volgende de leukste wordt! Het zijn dus bepaalde types waar jij je tot aangetrokken voelt? Ze hadden allen iets gemeen.
Wat mij opvalt, is dat mannen er iets van vinden dat ik al zo lang single ben. Eentje vroeg of ik in een klooster zat. Ik vraag me af of het invloed heeft op kansen. Word je aantrekkelijker of interessanter als je vaak korte relaties hebt gehad? Het lijkt iets te zeggen over je marktwaarde. Maar ik begin gewoon niet snel ( meer) aan iets. Als het niet goed voelt haak ik af en wellicht doe ik dat te snel, maar ik weet wat ik nodig heb.
Ik denk ook dat lang single zijn averechts werkt. Heb zelf ook wel eens de opmerking gekregen dat er vast iets mis met mij is omdat ik al zo lang single ben.
Ik denk dat de angst bij m’n huidige date meer ligt in het stukje om hem te kwetsen omdat ik weet wat hij allemaal op z’n bordje heeft gehad de afgelopen jaren. En dan doe ik ook nog eens een duit in t zakje (zo voelt t).

zondag 21 maart 2021 om 12:27

En zo is het. Wat de rest ervan vindt is niet belangrijk. Dit is verbinding, het wij tegen de rest van wereld gevoel. Het gevoel alles aan te kunnen, want hij is er ( voor mij) en andersom.
Ik denk dat we allemaal dezelfde relatiefouten wel hebben gemaakt. Daarom zijn we kritischer als we ouder worden. Sommige fouten wegen wel erg zwaar en hadden een nare nasleep. Vooral emotioneel. Dat wil je niet meer.
Dat liefde iets heel krachtigs is, blijkt wel uit het feit dat we er toch telkens weer voor willen gaan. Liefde is de sterkste drugs die er bestaat en enorm verslavend. En dan wil je soms over je grenzen heen gaan.
Met elke drugs is het zo dat je moet afkicken. Dus tja, dat zegt genoeg. En daarna wil je weer een shotje.
                    Ik denk dat we allemaal dezelfde relatiefouten wel hebben gemaakt. Daarom zijn we kritischer als we ouder worden. Sommige fouten wegen wel erg zwaar en hadden een nare nasleep. Vooral emotioneel. Dat wil je niet meer.
Dat liefde iets heel krachtigs is, blijkt wel uit het feit dat we er toch telkens weer voor willen gaan. Liefde is de sterkste drugs die er bestaat en enorm verslavend. En dan wil je soms over je grenzen heen gaan.
Met elke drugs is het zo dat je moet afkicken. Dus tja, dat zegt genoeg. En daarna wil je weer een shotje.

zondag 21 maart 2021 om 12:30

Still, jij bent nooit verantwoordelijk voor andermans emoties of gevoel. Zeker niet als het om een date gaat en geen partner. Zelfs dan ben je er niet verantwoordelijk voor. Iedereen moet met zijn eigen issues of emotie dealen. Als een relatie uit gaat moeten beide partijen daar zelf mee omgaan. Als iets ten koste van jou gaat heb jij het recht en de plicht naar jezelf, om ergens mee te stoppen. Jammer voor hem. Maar nogmaals: hij lijkt niet erg geinteresseeerd dus maak je geen zorgen.

zondag 21 maart 2021 om 12:33

Dankjewel JulusJulus schreef: ↑21-03-2021 12:30Still, jij bent nooit verantwoordelijk voor andermans emoties of gevoel. Zeker niet als het om een date gaat en geen partner. Zelfs dan ben je er niet verantwoordelijk voor. Iedereen moet met zijn eigen issues of emotie dealen. Als een relatie uit gaat moeten beide partijen daar zelf mee omgaan. Als iets ten koste van jou gaat heb jij het recht en de plicht naar jezelf, om ergens mee te stoppen. Jammer voor hem. Maar nogmaals: hij lijkt niet erg geinteresseeerd dus maak je geen zorgen.
Ik ga kijken of ik het gesprek vandaag met hem aan kan gaan, dan ben ik van dat zware gevoel af.

zondag 21 maart 2021 om 12:50

Heel herkenbaar allemaal! Uiteindelijk ga je ook een soort patroon herkennen bij ex dates en relaties. Heb nu paar keer ook de typische ‘succesvolle, aantrekkelijke en intelligent man’ meegemaakt en uiteindelijk hadden ze allemaal nog nooit een fijne lange relatie gehad, veel feesten met alcohol en torenhoge eisen naar een vrouw toe. Vaak types die heel galant zijn en je helemaal weten in te pakken, maar afhaken zodra er verwachtingen komen. En had altijd het gevoel dat ik er tip top uit moest zien. 
Nu ligt een stukje uiteraard ook bij mij, om er dan toch in te trappen en voor te vallen.. Probeer van elke ervaring weer te leren. Ik vind het erg aantrekkelijk als iemand ambitieus is en intelligent, maar dat is geen graadmeter tot succes. Op 1 lijn zitten is het belangrijkste!
                    Nu ligt een stukje uiteraard ook bij mij, om er dan toch in te trappen en voor te vallen.. Probeer van elke ervaring weer te leren. Ik vind het erg aantrekkelijk als iemand ambitieus is en intelligent, maar dat is geen graadmeter tot succes. Op 1 lijn zitten is het belangrijkste!

zondag 21 maart 2021 om 13:15

Ik heb inderdaad ook types waar ik blijkbaar altijd voor val. Vaak mensen met mentale problemen. Vaak ook mensen die óf in niks rekening met je (gevoel) houden of zich in alles zich aanpassen. Ik heb bij mijn huidige date ook al wat trekjes ontdekt waar ik op moet gaan letten van mezelf. Hij gaat voor mijn gevoel heel makkelijk mee in wat ik vind. Ik ben best pittig en vrij duidelijk in wat ik wil dus weet dan al dat ik compleet over iemand heen kan walsen als ik daar geen rem op krijg. En een beetje tegengas vind ik stiekem ook wel lekker, zonder wrijving geen glans.

zondag 21 maart 2021 om 13:19

Ja Julus op dezelfde mannen, alleen bestaan ze wel vraag ik me steeds meer af ?
Goede reis Roosje.
Hier ook Tinder maar weer aangezwengeld uit verveling.
Ik kreeg een swipe bericht van iemand. Ik like hem, reageer op zijn bericht. Paar zinnen over en weer, maar als ik dan geen vragen meer stel blijft het stil.
Word doodmoe van dat trekken aan die dode paarden. Waarom stuur je me dan een swipebericht, als je verder geen interesse hebt ?
Oh wacht, hij strooit met swipeberichten naar heel veel vrouwen natuurlijk.. Gooit wat hengeltjes uit, maar verder moeite doen ho maar.
                    Goede reis Roosje.
Hier ook Tinder maar weer aangezwengeld uit verveling.
Ik kreeg een swipe bericht van iemand. Ik like hem, reageer op zijn bericht. Paar zinnen over en weer, maar als ik dan geen vragen meer stel blijft het stil.
Word doodmoe van dat trekken aan die dode paarden. Waarom stuur je me dan een swipebericht, als je verder geen interesse hebt ?
Oh wacht, hij strooit met swipeberichten naar heel veel vrouwen natuurlijk.. Gooit wat hengeltjes uit, maar verder moeite doen ho maar.

zondag 21 maart 2021 om 13:20

Hahaha heb jij weer Julus. 
Ik heb een quiz gemaakt waarin ik deze vraag stelde.
Zoiets van: je matched iemand bewust en dan verwacht je dat je gaat chatten en dan verdwijn je, waarom?
Nou iedereen antwoorden dat doe ik niet. Ik ga dan chatten. En niemand van de mannen antwoorden pas de volgende dag laat als een match een berichtje stuurde.
Toch frappant dat het zooo vaak toch gebeurt.
                    Ik heb een quiz gemaakt waarin ik deze vraag stelde.
Zoiets van: je matched iemand bewust en dan verwacht je dat je gaat chatten en dan verdwijn je, waarom?
Nou iedereen antwoorden dat doe ik niet. Ik ga dan chatten. En niemand van de mannen antwoorden pas de volgende dag laat als een match een berichtje stuurde.
Toch frappant dat het zooo vaak toch gebeurt.

zondag 21 maart 2021 om 13:52

Nou.. dat is niet mijn enige wens hoor haha. Heb nog een wens mbt. werk. Eigenlijk wil ik dat nog liever, daarna komt die man wel misschien.
Maar als hij op Tinder verder ook niets vraagt, laat ik het doodbloeden en doe ook geen moeite. Graag of niet.

zondag 21 maart 2021 om 14:29

Maar iemand leren kennen dmv whatsapp is toch onmogelijk? Whatsapp is mijn inziens puur om af te spreken en af en toe een keer een leuk berichtje. Maar niet om iemand te leren kennen.Still-i-Rise schreef: ↑20-03-2021 20:22Nou vooral dat laatste.. ik vind hem de laatste weken ook niet echt interesse tonen in mij behalve het “lekker geslapen” en “ welterusten” appje. Het praat mijn gedrag niet goed, maar als iemand niet de moeite doet mij beter te leren kennen dan haak ik ook een beetje af.
Anyways, ik denk dat ik gewoon eerlijk ga aangeven dat het een leuk persoon is maar ik verder geen vlinders voel. En dat is voor mij wel nodig om de datingsfase voort te zetten.

zondag 21 maart 2021 om 14:32

Hey lekker geslapen vind ik wel lief, dus dat is weer persoonlijk.
Maar hij wil niet vind ik te kort door de bocht, die gozer kan ook hartstikke onzeker zijn en door haar manier van appen wat terughoudend worden.
Daarom......appen.........waardeloos.

zondag 21 maart 2021 om 14:35

Heb jij de ballen gehad om hem te sturen dat het geen match is? Of te sturen dat je een erg leuke date hebt gehad?roosroosje schreef: ↑21-03-2021 08:25
Ik blijf mij verbazen om het feit van, dat mijn date niets van zich laat horen. Ik bedoel hiermee je kan toch iemand appen en zeggen
“Roosje, helaas geen match en wens je succes “.
Waarom is dit moeilijk voor iemand, ik krijg steeds meer het gevoel dat vrouwen meer ballen hebben dan mannen
Beide niet toch
Misschien denkt hij wel hetzelfde.......