Kruispunt met minnaar

zondag 21 maart 2021 om 14:52
Al een jaar ben ik iemands minnares. Waarom ik er ooit mee door ben gegaan na die eerste dronken keer, geen idee. Misschien de spanning. 2 jaar geleden ben ik zelf verlaten door mijn ex omdat hij verliefd was op een ander. Dus ik ken het gevoel en de vooroordelen...
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.

zondag 21 maart 2021 om 18:16
Goeie. Dit is echt helemaal geen romantisch verhaal en later als je van de roze wolk pleurt zie je dat je in een wespennest bent gestapt om er effe een mixed metaphor tegenaan te knallen. Eigenlijk is dat een veel beter argument dan 'hij gaat nooit bij z'n vrouw weg' want dat laatste weet je nooit.Liebeskind² schreef: ↑21-03-2021 18:13Stel dat hij oprecht is. Zou je dan de vrouw van een vreemdgaande man willen zijn? Of voor altijd de vrouw willen zijn die een gezin uit elkaar heeft getrokken? Natuurlijk is het zijn verantwoordelijkheid, maar zijn omgeving zal jou er ook op aankijken. Kun je dat aan?

zondag 21 maart 2021 om 18:21
En die kinderen zijn dan geadopteerd ofzo

Of hoe krijg je kinderen zonder seks?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zondag 21 maart 2021 om 18:21
Alleen vanaf een roze wolk ziet een wespennest er vast fantastisch uit. Dus dat werkt ook niet denk ik.Mumper schreef: ↑21-03-2021 18:16Goeie. Dit is echt helemaal geen romantisch verhaal en later als je van de roze wolk pleurt zie je dat je in een wespennest bent gestapt om er effe een mixed metaphor tegenaan te knallen. Eigenlijk is dat een veel beter argument dan 'hij gaat nooit bij z'n vrouw weg' want dat laatste weet je nooit.

zondag 21 maart 2021 om 18:23
Maar vanaf de roze wolk van zus ex-partner rent hij naar zijn nieuwe vlam (opstartster) merken ze samen het wespennest op en na een paar maanden rent hij toch gezellig terug naar 't kern-gezinRachmaninoff schreef: ↑21-03-2021 18:21Alleen vanaf een roze wolk ziet een wespennest er vast fantastisch uit. Dus dat werkt ook niet denk ik.

Is dit nu later?

zondag 21 maart 2021 om 18:29
zondag 21 maart 2021 om 18:30
zondag 21 maart 2021 om 18:30

zondag 21 maart 2021 om 18:33
Strandwacht123 schreef: ↑21-03-2021 18:22Dankjulliewel, deze eyeopener had ik echt (weer) even nodig.
Ik zal de smoeslijst/bingo eens uitprinten.
Als je slim bent verwijder je ook zijn nummer voor als je die smoezenlijst een keer niet bij de hand hebt als hij belt. Je gevoelens zijn ook niet zomaar ineens verdwenen.

zondag 21 maart 2021 om 18:38

zondag 21 maart 2021 om 18:57
Ik snap dit echt nooit. Als je te weten komt dat zo'n vent getrouwd is, kap je toch meteen? Ik zou zo erg walgen van zo'n vent dat hij z'n vrouw bedriegt, hoe knap en lief die ook zou zijn.
Hoe zie je dit in de toekomst voor je, mocht hij voor je kiezen? Zijn vrouw en kind(eren) komen het te weten, en ze zien jou als degene die hun gezin uit elkaar heeft gerukt. Kind of kinderen zullen je niet uit kunnen staan, vrouw gaat misschien op elk mogelijke manier je vriend lastig vallen. En denk je dat zijn familie het gaat begrijpen? Gaat gezellig worden op verjaardagen.
Daarnaast denk ik, eens vreemdgegaan is altijd vreemdgaan. Hij gaat nu vreemd met jou, wie zegt dat hij dat bij jou niet zal doen? Als jullie eenmaal huisje boompje beestje zijn wordt het weer saai voor hem. Echt, waar ben je aan begonnen
Hoe zie je dit in de toekomst voor je, mocht hij voor je kiezen? Zijn vrouw en kind(eren) komen het te weten, en ze zien jou als degene die hun gezin uit elkaar heeft gerukt. Kind of kinderen zullen je niet uit kunnen staan, vrouw gaat misschien op elk mogelijke manier je vriend lastig vallen. En denk je dat zijn familie het gaat begrijpen? Gaat gezellig worden op verjaardagen.
Daarnaast denk ik, eens vreemdgegaan is altijd vreemdgaan. Hij gaat nu vreemd met jou, wie zegt dat hij dat bij jou niet zal doen? Als jullie eenmaal huisje boompje beestje zijn wordt het weer saai voor hem. Echt, waar ben je aan begonnen

zondag 21 maart 2021 om 18:58
Op welke melodie moeten we dit lezen?Minto schreef: ↑21-03-2021 18:45Wat ga je nu doen?
Nog vijf jaar op hem wachten? Hij blijft bij zijn vrouw hoor.
Als hij tegen jou zegt "Je bent leuk voor de neuk, leuk voor erbij."
dan houd jij je broekje aan.
Als hij tegen jou zegt "Ik wil het allerliefst bij jou zijn. Bij jou ben ik gelukkig."
mag mag hij in je broekje.
Hij zegt tegen jou wat jij wil horen,
zodat hij krijgt wat hij wil.

zondag 21 maart 2021 om 19:22
Dit, to. Probeer eens te visualiseren hoe de nabije toekomst eruit zal zien als hij inderdaad bij zijn vrouw weg zou gaan. Dat wordt beslist geen rozengeur en maneschijn. Dan heb je te maken met een man die in scheiding ligt, misschien wel een vechtscheiding. Dat moet natuurlijk ook allemaal verwerkt worden, onderwijl co-ouderend over kind/kinderen.TostiMetKaas schreef: ↑21-03-2021 18:57Ik snap dit echt nooit. Als je te weten komt dat zo'n vent getrouwd is, kap je toch meteen? Ik zou zo erg walgen van zo'n vent dat hij z'n vrouw bedriegt, hoe knap en lief die ook zou zijn.
Daarnaast denk ik, eens vreemdgegaan is altijd vreemdgaan. Hij gaat nu vreemd met jou, wie zegt dat hij dat bij jou niet zal doen? Als jullie eenmaal huisje boompje beestje zijn wordt het weer saai voor hem. Echt, waar ben je aan begonnen![]()
Wees eerlijk. Zie je het plaatje voor je? Is dat een fijn vooruitzicht?
Andere mogelijkheid is dat hij überhaupt niet bij zijn vrouw weggaat. Dan heb jij straks jaren vergooid, terwijl hij gewoon lekker zijn gezinsleven én zijn snack-on-the-side had.
Al met al is er maar één mogelijkheid die recht doet aan jou, die jouw zelfrespect teruggeeft, en dat is: kap het af.

zondag 21 maart 2021 om 19:28
To heeft zelf met haar eigen gevoelens gespeeld, door deze situatie te continueren ondanks dat ze wist dat hij getrouwd was. Had ze het zelf op tijd afgekapt, dan had ze nu niet in deze trieste situatie gezeten. In het begin was het alleen lust, zei ze. Het was vele malen slimmer geweest om lust te beleven met iemand die niet bezet was. Maar goed, achteraf kijk je een koe in de kont, maar ik vind dus niet dat alleen híj met haar gevoelens gespeeld heeft.