Kruispunt met minnaar

zondag 21 maart 2021 om 14:52
Al een jaar ben ik iemands minnares. Waarom ik er ooit mee door ben gegaan na die eerste dronken keer, geen idee. Misschien de spanning. 2 jaar geleden ben ik zelf verlaten door mijn ex omdat hij verliefd was op een ander. Dus ik ken het gevoel en de vooroordelen...
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.
maandag 22 maart 2021 om 10:50
Ja? Vind je?Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 10:35Dat is bepaald niet wat ik zeg. Leg me geen woorden in de mond aub.
Die man bedriegt zijn vrouw en zijn kinderen nog harder dan dat hij TO bedriegt. Ik denk dus dat het wel meevalt met dat instorten van je bestaan als het uitkomt dat je met een zak hooi getrouwd bent. Je kon er als vrouw en kinderen nog wel eens van opknappen juist.
Mijn punt is en blijft dat TO niet verantwoordelijk is voor dat gezin. Die man is verantwoordelijk. Hij maakt de keuze om vreemd te gaan en te bedriegen.
Erachter komen dat je hele leven een leugen is, dat je uit je huis moet (want laten we eerlijk zijn, kan het grootste deel van de vrouwen niet betalen in haar eentje), je kind opeens nog maar halve tijd zien, alle financiële zekerheden de deur uit, en dan heb ik nog niet eens gehad over de gigantische emotionele schade die het doet als de persoon met wie jij gekozen hebt heel je leven op te bouwen en te delen jou zonder blikken of blozen al die tijd heeft voorgelogen en bedrogen? Je als een gekkie aan het lijntje heeft gehouden? Zie daarna nog maar eens met een nieuwe man een gezonde vertrouwensband op te bouwen.
Dan het kind. Papa en mama opeens uit elkaar, reken maar dat dit een vechtscheiding wordt waarna echt niet kerst nog gezellig samen wordt gevierd. Dus een ouder moet je altijd missen. Huis kwijt of minstens een nieuw huis erbij, kom je bij papa wordt je een nieuwe vriendin opgedrongen (die je al sowieso als sta-in-de-weg ziet, lezende hoe TO over kind schrijft), die eigenlijk niet echt tijd aan je wil besteden. Met een beetje pech gaat nieuwe vriendin zich ook nog mengen in hoe het er aan toe gaat thuis en wordt je opgescheept met een liefdesbeeb, waarna papa minder tijd voor je heeft, of stiefbroertjes/zusjes met wie je totaal niet overweg kunt. En daarnaast een loyaliteitsconflict: je houdt van papa, maar mama zit elke dag huilend en gebroken op de bank. En wist je dat kinderen van gescheiden ouders een veel kleinere kans hebben om later zelf een gezond volwassen huwelijk te onderhouden? Het eindigt voor hen vaker in een scheiding.
Maar nee, het is verder vast goed voor vrouw en kind hoor, en hun leven stort helemaal niet in elkaar, dat is maar overdreven onzin.
-

maandag 22 maart 2021 om 10:51
ik ben waanzinnig opgeknapt van mijn scheiding van een lul op pootjes. Ik zou het dus iedereen aanraden die met een lul op pootjes getrouwd is. Want in een huwelijk met een lul op pootjes zitten is echt een stuk schadelijker voor je kinderen ook.
Maar ik begrijp ook wel dat het makkelijker is om jezelf een Heel Groot Drama voor te houden, want dan kan je net doen of er niks aan de hand is en hoef je geen pijnlijke keuzes maken. Want dat is het andere ding: die lul op pootjes gaat geen pijnlijke keuzes maken, die is alleen maar bezig dat zoveel mogelijk op andere mensen af te schuiven.
Maar ik begrijp ook wel dat het makkelijker is om jezelf een Heel Groot Drama voor te houden, want dan kan je net doen of er niks aan de hand is en hoef je geen pijnlijke keuzes maken. Want dat is het andere ding: die lul op pootjes gaat geen pijnlijke keuzes maken, die is alleen maar bezig dat zoveel mogelijk op andere mensen af te schuiven.
maandag 22 maart 2021 om 10:52
Wat heeft mijn relatie met mijn man te maken met dat ik TO's gedrag afkeur en zelfs toxisch vind? Ik hoef toch geen vertrouwensproblemen met mijn man te hebben om te twijfelen aan iemands integriteit? Haar keuzes hebben toch helemaal niks te maken met 'loslopende vrouwen'? De man schrijft hier niet he, dus tegen hem hoef ik niks te zeggenOrchid2021 schreef: ↑22-03-2021 10:42Wat ik me dan afvraag bij de vrouwen die een morele claim bij TO leggen: kijken jullie ook zo naar je eigen relatie? Want als je zo naar relaties kijkt, dan lijkt me dat elke loslopende vrouw een bedreiging vormt? Want die zou dan blijkbaar zomaar je man kunnen afpakken.
Je snapt echt helemaal niks van onze posts, lijkt het.
Heel fijn voor jou dat jij bent opgeknapt van je scheiding, echt dat meen ik, maar jij omschrijft hem zelf al als lul op pootjes. De vrouw in dit verhaal heeft geen flauw benul. Bovendien hoor ik jou niet praten over eventuele kinderen. Ik heb hier al heel wat hartverscheurende topics langs zien komen van vrouwen die begonnen als 'man doet beetje gek laatste tijd' en eindigde in 'man krijgt liefdesbeeb met andere vrouw en ik wist van niks'. Overigens ook in mijn directe omgeving gezien. Dat is echt verschrikkelijk om aan te moeten zien.
-

maandag 22 maart 2021 om 11:07
Tja, ik dacht ook dat ik met een leuke en aardige man getrouwd was die mij op handen droeg. Bleek toch een beetje tegen te vallen. En toen was hij ook nog zo aardig en lief dat hij niet eens wilde scheiden, want hij hield zoveel van me.Phloxx schreef: ↑22-03-2021 10:52Wat heeft mijn relatie met mijn man te maken met dat ik TO's gedrag afkeur en zelfs toxisch vind? Ik hoef toch geen vertrouwensproblemen met mijn man te hebben om te twijfelen aan iemands integriteit? Haar keuzes hebben toch helemaal niks te maken met 'loslopende vrouwen'? De man schrijft hier niet he, dus tegen hem hoef ik niks te zeggen
Je snapt echt helemaal niks van onze posts, lijkt het.
Heel fijn voor jou dat jij bent opgeknapt van je scheiding, echt dat meen ik, maar jij omschrijft hem zelf al als lul op pootjes. De vrouw in dit verhaal heeft geen flauw benul. Bovendien hoor ik jou niet praten over eventuele kinderen. Ik heb hier al heel wat hartverscheurende topics langs zien komen van vrouwen die begonnen als 'man doet beetje gek laatste tijd' en eindigde in 'man krijgt liefdesbeeb met andere vrouw en ik wist van niks'. Overigens ook in mijn directe omgeving gezien. Dat is echt verschrikkelijk om aan te moeten zien.
Dus ik snap ook hoe groot de schok is als je daar achter komt. Maar het einde van je wereld? Nee, juist het tegenovergestelde. Vrouwen zouden elkaar sterker kunnen maken door dat schrikbeeld minder door te geven en wat meer de nadruk te leggen op alle deuren die na je scheiding open kunnen gaan.
anoniem_641fcb760ef8f wijzigde dit bericht op 22-03-2021 11:08
4.00% gewijzigd
maandag 22 maart 2021 om 11:07
.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 10:42Wat ik me dan afvraag bij de vrouwen die een morele claim bij TO leggen: kijken jullie ook zo naar je eigen relatie? Want als je zo naar relaties kijkt, dan lijkt me dat elke loslopende vrouw een bedreiging vormt? Want die zou dan blijkbaar zomaar je man kunnen afpakken.
Huh? Wat is dit voor rare redenering?
Als je vindt dat een vrouw die met een bezette man gaat ook enig verantwoordelijkheid draagt in het kwetsen van de partner van die man dan zouden opeens alle vrouwen een bedreiging zijn voor een relatie? Wauw, dan is er pas echt iets mis met je vertrouwen.
Wat mij betreft hebben de twee niet eens wat met elkaar te maken. Nee, vrouwen op zich zijn geen bedreiging voor een relatie. Ja, een vrouw die met een bezette man gaat is deels verantwoordelijk voor het (ernstig) kwetsen van de partner van die man. Nee, ik wil daar zelf beslist niet aan bijdragen of dat op mijn geweten hebben. Vreselijk om iemand anders zoiets aan te doen, of ik ze nou ken of niet maakt niet eens uit. Ik (als vrouw) ben dus beslist geen bedreiging voor de relatie van een ander en zo zie ik andere vrouwen ook niet, tot ze het tegendeel bewijzen (wat ze nog niet in en in slecht maakt, maar wel gewoon verantwoordelijk voor hun eigen handelen).
Als je het hebt over 'vrouw zouden elkaar sterker kunnen maken...' daar kun je aan bijdragen door zelf gewoon integer en betrouwbaar te zijn voor je medevrouw.
sailship wijzigde dit bericht op 22-03-2021 11:11
5.59% gewijzigd
maandag 22 maart 2021 om 11:10
Dus je mag zomaar bewust mensen pijn doen omdat je ze nog nooit een belofte hebt gedaan? Ik heb ook nog nooit aan allerlei mensen belooft dat ik ze niet zou besmetten met covid. Ik denk dat ik me maar niet meer aan de regels ga houden... want ik hoef toch met niemand rekening te houden.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 07:36Daar mag je best wat van vinden. Maar TO hoeft haar afweging niet af te laten hangen van mensen die ze niet kent en aan wie ze nooit welke belofte dan ook gedaan heeft.
Het zegt wel iets over die man en over de waarde van de beloftes die hij aan TO doet.

maandag 22 maart 2021 om 11:23
Klopt.Ik vind de man eigenlijk de enige persoon die fout is. Alleen, vanuit moreel oogpunt zou ik niet mee willen werken aan het bedriegen van een ander. En dat is wel wat je doet.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 11:15Je redenatie haalt de schuld en verantwoordelijkheid deels weg bij die man. Daarom vind ik het een kromme redenering. Als hij niet was vreemdgegaan was er helemaal geen rol voor TO in het verhaal.
maandag 22 maart 2021 om 11:24
Er is niet een maximale hoeveelheid schuld te verdelen he.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 11:15Je redenatie haalt de schuld en verantwoordelijkheid deels weg bij die man. Daarom vind ik het een kromme redenering. Als hij niet was vreemdgegaan was er helemaal geen rol voor TO in het verhaal.
Voor man heb ik niet eens woorden. Maar TO is ook een harteloze egoïst. Dat hij de ergste van de twee is, spreekt haar niet opeens vrij.
-

maandag 22 maart 2021 om 11:40
Nou....wat is het scheidingspercentage tegenwoordig? Laten we gunstig stellen dat het 50% is. Dus 50% van de getrouwde stellen gaat weer scheiden. Dan zeg jij dus, dat eigenlijk ál die andere 50 % ook én vreemdgaan maar tóch bij hun vrouw blijven? Of eigenlijk nog meer dan die 50%?
Kijk, je kunt prima verliefd worden op een man die bezet is. Dat is geen misdaad. Daarbij hoef je je geen zorgen te maken om het hart van die andere vrouw die in (dramatisch!) "1000 stukken breekt". Zo is het leven. Mensen zijn geen eigendom. Maar ja....ik vind een vent die blijkbaar mega ongelukkig bij z'n vrouw blijft hangen tot ie iets leukers langs ziet komen.....niet echt een winnaar.
maandag 22 maart 2021 om 11:43
Wat een gelul zeg. En denk je echt dat hij bij zijn gezin weg gaat?
Ik lees alleen maar smoesjes en niets meer dan dat.
Als zijn dochtertje geopereerd is komt daarna wel weer een andere smoes.
En dat jij daar zin in hebt een vreemdganger als serieus relatiemateriaal zien.
Hoe je er aan komt kom je er ook weer vanaf.
Ik lees alleen maar smoesjes en niets meer dan dat.
Als zijn dochtertje geopereerd is komt daarna wel weer een andere smoes.
En dat jij daar zin in hebt een vreemdganger als serieus relatiemateriaal zien.
Hoe je er aan komt kom je er ook weer vanaf.
Blijf in jezelf geloven !

maandag 22 maart 2021 om 11:43
Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.
maandag 22 maart 2021 om 11:52
Meestal ben zijn ze leuk en knap genoeg, ze willen gewoon iets anders. Maar hun oude schoenen willen ze ook niet kwijt.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.
maandag 22 maart 2021 om 11:53
Dit...MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:40Nou....wat is het scheidingspercentage tegenwoordig? Laten we gunstig stellen dat het 50% is. Dus 50% van de getrouwde stellen gaat weer scheiden. Dan zeg jij dus, dat eigenlijk ál die andere 50 % ook én vreemdgaan maar tóch bij hun vrouw blijven? Of eigenlijk nog meer dan die 50%?
Kijk, je kunt prima verliefd worden op een man die bezet is. Dat is geen misdaad. Daarbij hoef je je geen zorgen te maken om het hart van die andere vrouw die in (dramatisch!) "1000 stukken breekt". Zo is het leven. Mensen zijn geen eigendom. Maar ja....ik vind een vent die blijkbaar mega ongelukkig bij z'n vrouw blijft hangen tot ie iets leukers langs ziet komen.....niet echt een winnaar.
Als hij dan blijkbaar toch zó ongelukkig is met zijn vrouw, waarom is hij dan niet al weggegaan?
Een grote zak hooi, die vent.
En ik denk niet dat mensen gauw veranderen. Misschien kiest hij voor jou en gaat het dan 20 jaar goed maar ik denk dat als hij niet eens stil heeft gestaan bij zijn eigen gedrag dat hij je op een dag ook zal bedriegen.
In mijn omgeving heb ik dit toch al meermaals zien gebeuren,

maandag 22 maart 2021 om 12:02
Dit is toch ook wel een pareltje.
MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden.
maandag 22 maart 2021 om 12:05
maandag 22 maart 2021 om 12:06
Nee, geen angst voor.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 10:42Wat ik me dan afvraag bij de vrouwen die een morele claim bij TO leggen: kijken jullie ook zo naar je eigen relatie? Want als je zo naar relaties kijkt, dan lijkt me dat elke loslopende vrouw een bedreiging vormt? Want die zou dan blijkbaar zomaar je man kunnen afpakken.
Hij is vrij om te doen wat hij wil als hij iets anders zoekt. Ik ook.
Als dat zo is, is dat het definitieve einde van onze relatie.
Wij hebben al een tussendoor fietser meegemaakt namelijk, al zaten we toen niet echt meer in de relatie, en toch ook nog wel, ingewikkeld lang verhaal maar dat we zijn doorgegaan kan 1 keer, niet vaker.
justagirly wijzigde dit bericht op 22-03-2021 12:08
20.65% gewijzigd
maandag 22 maart 2021 om 12:08
Doe maar, want je bent het waard om een man te hebben die alleen van jou is.Strandwacht123 schreef: ↑21-03-2021 18:22Dankjulliewel, deze eyeopener had ik echt (weer) even nodig.
Ik zal de smoeslijst/bingo eens uitprinten.
Chocolade, altijd goed!
maandag 22 maart 2021 om 12:11
Jij denkt dat TO gelukkig wordt met een man die al een jaar zijn vrouw besodemieterd maar na de operatie echt waar eerlijk heus echt bij haar weg gaat? Zulke mannen vind jij kansparels?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.
Wat is dat trouwens toch, dat jullie allemaal denken dat wij wel heeeeul onzeker en bang moeten zijn voor andere vrouwen, als we een ander veroordelen?
Ik ben een mooie vrouw, en krijg met regelmaat interesse van getrouwde mannen met jonge kinderen. Toegegeven nu tijdens corona minder natuurlijk, maar het gebeurt nog steeds hoor. Oude studiegenoten die me opzoeken via instagram, of gewoon collegae. Ik walg daarvan. Ik hoef geen sufkut met kortgeknipt kapsel en birckenstocks te zijn om moreel te hebben hoor.
-