Kruispunt met minnaar

zondag 21 maart 2021 om 14:52
Al een jaar ben ik iemands minnares. Waarom ik er ooit mee door ben gegaan na die eerste dronken keer, geen idee. Misschien de spanning. 2 jaar geleden ben ik zelf verlaten door mijn ex omdat hij verliefd was op een ander. Dus ik ken het gevoel en de vooroordelen...
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.
maandag 22 maart 2021 om 12:15
Ben je niet gelukkiger met een eerlijk iemand die 100% voor jou gaat dan?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.
Ipv de restjes te krijgen.
Hij mag zich bedenken, tuurlijk. Maar zeg dat dan eerst even tegen je partner, voor je een ander neukt.
maandag 22 maart 2021 om 12:50
Meen je dat serieus? Dat je als vrouw hebt te zorgen dat je leuk genoeg bent om je partner te houden?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.
Als er één ding is wat ik heb geleerd van na bijna 25 jaar gedumpt worden door mijn ex, dan is het dat ik daar nooit meer aan begin.
Als mijn lief mij niet leuk vindt zoals ik ben, dan staat het hem vrij om een andere vrouw te zoeken die hij wel leuk vindt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
maandag 22 maart 2021 om 13:20
Echte onzin uitspraken van iemand die duidelijk geen partner en kinderen heeft. Lekker makkelijk praten zo.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.
En dat het scheidingspercentage 50 procent zou zijn? Ben je wel helemaal okee?

maandag 22 maart 2021 om 13:35

maandag 22 maart 2021 om 13:48
\Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 13:40Het hangt er vanaf of je alleen huwelijken telt of ook samenwoners zonder huwelijk.
Kon ik zo snel even niet vinden, maar veel is niet geregistreerd natuurlijk, sommige relaties zijn heel kort of wat dan ook. Die cijfers zijn moeilijker te meten denk ik.
maandag 22 maart 2021 om 13:51
1 op de 3 is geen 40 procent.In_Tenebris schreef: ↑22-03-2021 13:47Ik had het van deze link. Uit mijn hoofd stond me 1 op de 3 bij. Komt er op neer dat er dus altijd een vrij grote kans is dat het strandt.
En de kans dat het goed gaat, is nog altijd een stuk hoger...

maandag 22 maart 2021 om 13:55
Ik denk dat veel vrouwen een stuk relaxter maar ook assertiever in hun relatie zouden kunnen staan als ze zichzelf en elkaar niet dat Grote Drama van "een heel leven in scherven" zouden aanpraten, maar realistisch blijven dat relaties kunnen stranden en dat de wereld dan niet vergaat. Ik vind dat ook een heel positief effect op je relatie hebben: mijn man en ik zijn samen omdat we heel bewust voor kiezen, elke keer opnieuw. Juist omdat we heel goed zonder relatie zouden kunnen krijgt het samenzijn extra waarde.In_Tenebris schreef: ↑22-03-2021 13:48\
Kon ik zo snel even niet vinden, maar veel is niet geregistreerd natuurlijk, sommige relaties zijn heel kort of wat dan ook. Die cijfers zijn moeilijker te meten denk ik.
Dat maakt dan dit soort gasten die niet durven te kiezen ook meteen heel onaantrekkelijk. (al vind ik dat wel sneu voor die vrouw die er dan mee opgescheept blijft zitten)
maandag 22 maart 2021 om 13:59
Precies dit. Waarom zou ik een vent willen houden die mij niet op nummer 1 zet? Eentje die liever blijft liegen dan eerlijk te zeggen dat hij op me is uitgekeken? Die mag er lekker vandoor gaan met die vrouw die hem "verleid" heeft. Daar word ik alleen maar beter van.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 13:55Ik denk dat veel vrouwen een stuk relaxter maar ook assertiever in hun relatie zouden kunnen staan als ze zichzelf en elkaar niet dat Grote Drama van "een heel leven in scherven" zouden aanpraten, maar realistisch blijven dat relaties kunnen stranden en dat de wereld dan niet vergaat. Ik vind dat ook een heel positief effect op je relatie hebben: mijn man en ik zijn samen omdat we heel bewust voor kiezen, elke keer opnieuw. Juist omdat we heel goed zonder relatie zouden kunnen krijgt het samenzijn extra waarde.
Dat maakt dan dit soort gasten die niet durven te kiezen ook meteen heel onaantrekkelijk. (al vind ik dat wel sneu voor die vrouw die er dan mee opgescheept blijft zitten)
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
maandag 22 maart 2021 om 14:05
Ben je zelf een wanhopige vrouw, die het met bezette mannen aanlegt?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑22-03-2021 11:43Ten koste van je eigen geluk? Ik vind dit zo'n bange Viva-vrouwen-gedachte, dat idee dat alle vrouwen van JOUW man af moeten blijven. Zorg jij maar dat je leuk genoeg blijft om hem te houden. Hij is vrijwillig bij je. En hij heeft het recht zich te bedenken. Net als jij.

maandag 22 maart 2021 om 14:07
Bulbul schreef: ↑22-03-2021 13:59Precies dit. Waarom zou ik een vent willen houden die mij niet op nummer 1 zet? Eentje die liever blijft liegen dan eerlijk te zeggen dat hij op me is uitgekeken? Die mag er lekker vandoor gaan met die vrouw die hem "verleid" heeft. Daar word ik alleen maar beter van.
Mee eens. Ik wil niet dat iemand bij mij blijft omdat hij dat nou eenmaal ooit beloofd heeft, ik wil dat hij bij mij blijft omdat hij het liefste met mij wil zijn en niet met iemand anders.

maandag 22 maart 2021 om 14:08
Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 13:55Ik denk dat veel vrouwen een stuk relaxter maar ook assertiever in hun relatie zouden kunnen staan als ze zichzelf en elkaar niet dat Grote Drama van "een heel leven in scherven" zouden aanpraten, maar realistisch blijven dat relaties kunnen stranden en dat de wereld dan niet vergaat. Ik vind dat ook een heel positief effect op je relatie hebben: mijn man en ik zijn samen omdat we heel bewust voor kiezen, elke keer opnieuw. Juist omdat we heel goed zonder relatie zouden kunnen krijgt het samenzijn extra waarde.
Helemaal met je eens, je kiest voor elkaar en als iemand een ander leuker vindt en weg wil kun je iemand toch niet tegenhouden. Ik denk wel dat voor sommige mensen echt de wereld onder hun voeten verdwijnt als ze daar mee te maken krijgen en dat kan ik me ook wel voorstellen. Naast de pijn van het bedrog word je ook geconfronteerd met een heleboel praktische problemen als de relatie strandt.
Ik geloof dan weer niet dat het mensen zijn die niet durven kiezen. Ze willen niet kiezen. Op het moment is het leuk, en iemand gaat op in de sfeer, maar hij weet ook wel dat hij nooit echt zijn hele leven overhoop gaat gooien. Ik hou niet van slappe mensen en ook niet van liegen en manipuleren. Deze voldoet aan al die voorwaarden.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat TO niet verliefd kon worden. Ze geloofd echt dat de relatie eigenlijk over is en dat ze leven als broer en zus en is zich dus ook niet heel erg bewust van de gevolgen die het heeft voor zijn partner. Soms wil je ook gewoon dingen geloven en kan je je niet voorstellen dat iemand je eigenlijk manipuleert. Dat hele afbranden wat hier ook gebeurt vind ik ook een beetje raar.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 22-03-2021 14:09
0.03% gewijzigd

maandag 22 maart 2021 om 14:26
Eens!In_Tenebris schreef: ↑22-03-2021 14:08Helemaal met je eens, je kiest voor elkaar en als iemand een ander leuker vindt en weg wil kun je iemand toch niet tegenhouden. Ik denk wel dat voor sommige mensen echt de wereld onder hun voeten verdwijnt als ze daar mee te maken krijgen en dat kan ik me ook wel voorstellen. Naast de pijn van het bedrog word je ook geconfronteerd met een heleboel praktische problemen als de relatie strandt.
Ik geloof dan weer niet dat het mensen zijn die niet durven kiezen. Ze willen niet kiezen. Op het moment is het leuk, en iemand gaat op in de sfeer, maar hij weet ook wel dat hij nooit echt zijn hele leven overhoop gaat gooien. Ik hou niet van slappe mensen en ook niet van liegen en manipuleren. Deze voldoet aan al die voorwaarden.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat TO niet verliefd kon worden. Ze geloofd echt dat de relatie eigenlijk over is en dat ze leven als broer en zus en is zich dus ook niet heel erg bewust van de gevolgen die het heeft voor zijn partner. Soms wil je ook gewoon dingen geloven en kan je je niet voorstellen dat iemand je eigenlijk manipuleert. Dat hele afbranden wat hier ook gebeurt vind ik ook een beetje raar.

maandag 22 maart 2021 om 14:34
Niet degenen die het niet weten omdat hij liegt.
Als je het wel weet, vind ik je diep triest en wanhopig.
Zelfs met condoom is er altijd een kans dat het scheurt en zijn vrouw nietsvermoedend iets oploopt omdat haar gluiperige man zo nodig moest vozen met 1 of andere lellebel.
En ja, hij is het meest fout, voor we dat gezemel weer krijgen.

maandag 22 maart 2021 om 14:45
Door het gedrag van zo'n vrouw loopt de nietsvermoedende vrouw meer risico om wat op te lopen. Vind 'lellebel' nog een net woord voor dat soort gedrag.Marana schreef: ↑22-03-2021 14:41Nu ook nog weer lellebel. Ga je lekker met je gescheld?
Dat je het triest vind kan ik heel goed begrijpen. Maar wanhopig zijn die vrouwen echt niet allemaal hoor. Je moest eens weten hoeveel wanhopige getrouwde mannen ik heb afgewezen in de tijd dat ik vrijgezel was.
Als je alleen bezette mannen hebt afgewezen, dan val je toch helemaal niet onder die categorie?
maandag 22 maart 2021 om 14:45
Staat nergens. Wel dat er verhoogd risico is.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 14:41Ja, want alle vrouwen die met een bezette man sex hebben zitten boordevol soa's natuurlijk![]()