Kruispunt met minnaar

zondag 21 maart 2021 om 14:52
Al een jaar ben ik iemands minnares. Waarom ik er ooit mee door ben gegaan na die eerste dronken keer, geen idee. Misschien de spanning. 2 jaar geleden ben ik zelf verlaten door mijn ex omdat hij verliefd was op een ander. Dus ik ken het gevoel en de vooroordelen...
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.
Helaas heeft dat niet weten te voorkomen dat ik hier zelf aan ben begonnen. In het begin was het echt de pure lust, maar er zijn ondertussen zeker gevoelens gekomen. Deze hebben er al eens voor gezorgd dat ik het heb beëindigd, maar we kwamen weer snel met elkaar in contact en deden alsof er niets aan de hand was.
Ruim een maand geleden biechtte de man op dat hij toch eigenlijk wel echt gevoelens voor mij had. In vele opzichten ben perfect. Hebben het ook gehad over hoe ik het zou willen en hoe ik dat dan praktisch voor me zie.
Maarja... het gezin.... De dochter krijgt van de zomer een operatie en dit is ook een van de redenen om de relatie niet te verbreken. Er komt een spannende tijd aan en dan moet de basis stabiel zijn. Ook al is hij niet gelukkig en leven zij sinds de geboorte van de dochter zo goed als broer en zus samen.
Mijn gevoel zegt dat hij de waarheid spreekt. Hij wil liever bij mij zijn. Maar het is te lastig om (nu) het gezin open te breken. Ik snap zijn angst. Niemand zal tegen hem zeggen, wat goed dat je voor je eigen geluk kiest! Het zal heel veel emotioneel en praktisch gedoe worden.
Nu dit onderwerp zo besproken is, kan ik mijn gevoel ook niet meer uit zetten. Waar gaat dit heen? Wanneer maakt wie een definitieve keuze? Wat wil ik?
Wat ik wil is voor mij wel duidelijk. Ik wil het met hem proberen. We hebben het al een jaar heel leuk samen. Uiteraard weet ik niet hoe dat zal zijn als het geheime er van af is, dus garantie tot de deur. Dat heb ik hem ook aangegeven.
Maar wat moet ik nu? Het hier elke keer met hem over hebben? Hem een ultimatum geven? Er mee stoppen uit zelfbescherming? Net doen of het er niet is?
Voor mijn gevoel staat hij al met 1 voet bij mij en is hij aan het onderzoeken wat ik hem wil en kan bieden. Maar die keuze moet hij zelf maken.
Het klinkt als een standaard cliché verhaal en vrij naïef van uit mij.... Ik weet het. Ik zit dan ook zeker niet te wachten op alle vooroordelen en verwijten. Maar serieus advies wat ik nu het beste kan doen.

maandag 22 maart 2021 om 14:49
Niet alle vrouwen, maar een bepaald soort vrouwen. Sommige vinden het vermakelijk om te kijken of iets stuk kan, de macht van het kutje zeg maar.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 10:42Wat ik me dan afvraag bij de vrouwen die een morele claim bij TO leggen: kijken jullie ook zo naar je eigen relatie? Want als je zo naar relaties kijkt, dan lijkt me dat elke loslopende vrouw een bedreiging vormt? Want die zou dan blijkbaar zomaar je man kunnen afpakken.
maandag 22 maart 2021 om 14:49
maandag 22 maart 2021 om 14:52
[
Ik denk dat veel vrouwen een stuk relaxter maar ook assertiever in hun relatie zouden kunnen staan als ze zichzelf en elkaar niet dat Grote Drama van "een heel leven in scherven" zouden aanpraten, maar realistisch blijven dat relaties kunnen stranden en dat de wereld dan niet vergaat.
Natuurlijk kunnen relaties stranden en gaat het leven door en iedereen, assertief, relaxt of niet weet dat ergens wel, maar je kunt niet een twee drie een knop omzetten en huplala blij doorleven, het verdriet om de breuk, zeker als de achterblijver nog van de ander houdt en zeker bij bedrog, schenden van vertrouwen en leugens, het verdriet van de kinderen en de tijd en energie die je nodig hebt om alles weer op de rit te hebben en vervolgens weer van het leven te genieten zijn niet niks en ik vind dat je dat hier een beetje onderschat, zo'n gevoel praat je jezelf echt niet aan het is gewoon een groot drama in het begin, maar gelukkig natuurlijk niet levenslang. Je schrijft dat jullie bewust kiezen om bij elkaar te zijn, in principe doet iedereen dat of zou dat moeten doen maar als de andere partij op een gegeven moment bewust kiest om te blijven hangen terwijl hij /zij niet gelukkig is en het buitenhuis zoekt zonder de ander daarover in te lichten en bewust te kiezen netjes weg te gaan, tja dan is er een probleem en dat kan hard aankomen
Ik denk dat veel vrouwen een stuk relaxter maar ook assertiever in hun relatie zouden kunnen staan als ze zichzelf en elkaar niet dat Grote Drama van "een heel leven in scherven" zouden aanpraten, maar realistisch blijven dat relaties kunnen stranden en dat de wereld dan niet vergaat.
Natuurlijk kunnen relaties stranden en gaat het leven door en iedereen, assertief, relaxt of niet weet dat ergens wel, maar je kunt niet een twee drie een knop omzetten en huplala blij doorleven, het verdriet om de breuk, zeker als de achterblijver nog van de ander houdt en zeker bij bedrog, schenden van vertrouwen en leugens, het verdriet van de kinderen en de tijd en energie die je nodig hebt om alles weer op de rit te hebben en vervolgens weer van het leven te genieten zijn niet niks en ik vind dat je dat hier een beetje onderschat, zo'n gevoel praat je jezelf echt niet aan het is gewoon een groot drama in het begin, maar gelukkig natuurlijk niet levenslang. Je schrijft dat jullie bewust kiezen om bij elkaar te zijn, in principe doet iedereen dat of zou dat moeten doen maar als de andere partij op een gegeven moment bewust kiest om te blijven hangen terwijl hij /zij niet gelukkig is en het buitenhuis zoekt zonder de ander daarover in te lichten en bewust te kiezen netjes weg te gaan, tja dan is er een probleem en dat kan hard aankomen

maandag 22 maart 2021 om 14:57
Jeetje wat een standaard smoezen weer. Leven als broer en zus... kan nu niet want operatie...
Dat je erin trapt. Ik verwacht dat hij al snel met andere smoezen komt waarom het airmail niet kan:
Ja naar de hypotheek...
Ja maar mijn (schoon)familie gaan lastig doen
Ja maar mijn hond is ziek
Ja maar mijn vrouw zit er doorheen
Ja maar mijn moeder ligt slecht
Ja maar die alimentatie is zo duur
Ja maar kunnen we niet wachten tot mijn kinderen 16/18/21/30 zijn
Ja maar ineens zijn we aan het verbouwen
Ja naar ineens heeft de broer van de moeder van mijn vrouw is nodig
Ja maar ineens heeft mijn konijn de niesziekte en mijn dochtertje heeft het al zo zwaar
Ja maar het is bijna kerst/valentijn/pasen/een verjaardag/ random woensdag nummer 300
Ja maar ja maar ja maar....
Ga er niet op zitten wachten zeg
Dat je erin trapt. Ik verwacht dat hij al snel met andere smoezen komt waarom het airmail niet kan:
Ja naar de hypotheek...
Ja maar mijn (schoon)familie gaan lastig doen
Ja maar mijn hond is ziek
Ja maar mijn vrouw zit er doorheen
Ja maar mijn moeder ligt slecht
Ja maar die alimentatie is zo duur
Ja maar kunnen we niet wachten tot mijn kinderen 16/18/21/30 zijn
Ja maar ineens zijn we aan het verbouwen
Ja naar ineens heeft de broer van de moeder van mijn vrouw is nodig
Ja maar ineens heeft mijn konijn de niesziekte en mijn dochtertje heeft het al zo zwaar
Ja maar het is bijna kerst/valentijn/pasen/een verjaardag/ random woensdag nummer 300
Ja maar ja maar ja maar....
Ga er niet op zitten wachten zeg
maris_90 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 14:58
5.71% gewijzigd

maandag 22 maart 2021 om 14:57
Dat probleem wordt niet door de andere vrouw veroorzaakt.kes49240 schreef: ↑22-03-2021 14:52maar als de andere partij op een gegeven moment bewust kiest om te blijven hangen terwijl hij /zij niet gelukkig is en het buitenhuis zoekt zonder de ander daarover in te lichten en bewust te kiezen netjes weg te gaan, tja dan is er een probleem en dat kan hard aankomen
maandag 22 maart 2021 om 15:02
Nee maar die kan er wel bewust aan meewerken ipv van ook assertief te zijn en eisen eerst netjes de zaken te regelen

maandag 22 maart 2021 om 15:12
kes49240 schreef: ↑22-03-2021 14:52Je schrijft dat jullie bewust kiezen om bij elkaar te zijn, in principe doet iedereen dat of zou dat moeten doen maar als de andere partij op een gegeven moment bewust kiest om te blijven hangen terwijl hij /zij niet gelukkig is en het buitenhuis zoekt zonder de ander daarover in te lichten en bewust te kiezen netjes weg te gaan, tja dan is er een probleem en dat kan hard aankomen
Exact, want deze privé-situatie is natuurlijk niet van de 1 op de andere dag ‘slecht’ geworden, sowieso al voordat hij besloot het buiten de deur te zoeken. Dat hij aangeeft nu bewust voor TO te kiezen en geen daadwerkelijke stappen zet, moet voor TO eigenlijk al genoeg zeggen. De juiste tijd om thuis de bom te laten ontploffen komt er namelijk nooit!

maandag 22 maart 2021 om 15:15
Of ik er wel of niet onder val maakt niet uit, ik vind het stom dat je scheldwoorden gebruikt.

maandag 22 maart 2021 om 15:41
Maar als je ervan uit gaat dat de macht bij het kutje ligt, betekent dat dat de man in kwestie een willoos slachtoffer is van lusten, en dat je dus voor het behoud van je partner volledig afhankelijk bent van andere vrouwen. Want zodra n andere vrouw m wil, ben je m kwijt...Lucieanders schreef: ↑22-03-2021 14:49Niet alle vrouwen, maar een bepaald soort vrouwen. Sommige vinden het vermakelijk om te kijken of iets stuk kan, de macht van het kutje zeg maar.
Ik geef mijn man iets meer credits dan dat.
En wat betreft de risico’s wordt de minnares net zo goed voorgelogen. Als de minnares verder geen andere
sexpartners heeft, en man liegt tegen haar dat ie al jaren geen sex meer heeft met de wettige echtgenote, dan denken twee vrouwen monogaam te zijn.
Dan is het toch echt die man die beide vrouwen extra risico laat lopen, zeker als ie er meerdere minnaressen op na houdt.
Wat ik dan wel weer verbazend vind is dat wanneer een minnares er achter komt dat er nog een minnares is, naast de echtgenote, ze zich wel belazerd en bedonderd voelt.
Je weet dat je kan liegen over met wie hij het bed deelt.
Persoonlijk zou ik mezelf meer gunnen dan tweede viool en vind ik minnares zijn vooral getuigen van een gebrek aan eigenwaarde. Niet een gebrek aan moraal.

maandag 22 maart 2021 om 16:48
Lucieanders schreef: ↑22-03-2021 14:53maar pas op, want voor je het weet, wordt er gestaft. Waarheid vinden zij niet fijn.
Welnee, zo snel wordt er niet gestaft (en gemodereerd) op waarheid, wél op ‘jouw waarheid’. Heeft echter niets met waarheid te maken, enkel met schelden en gebruik van aso-taal om een mening duidelijk te maken.

maandag 22 maart 2021 om 16:50
forumfossiel schreef: ↑22-03-2021 15:41Maar als je ervan uit gaat dat de macht bij het kutje ligt, betekent dat dat de man in kwestie een willoos slachtoffer is van lusten, en dat je dus voor het behoud van je partner volledig afhankelijk bent van andere vrouwen. Want zodra n andere vrouw m wil, ben je m kwijt...
Ik geef mijn man iets meer credits dan dat.
Precies, gelukkig zijn niet alle mannen willoze slachtoffers!
maandag 22 maart 2021 om 17:23
Ik ben het er hier helemaal mee eens. Ik vertrouw mijn man 100%. Dat is een keuze. Ik vind jaloezie en argwaan namelijk 2 hele nutteloze emoties die alleen maar energie slurpen en werkelijk nergens goed voor zijn. Als hij vreemd wil gaan, doet hij het heus wel, ook als ik me er druk om zou maken. En ik ben van nature sowieso niet jaloers aangelegd, dat helpt denk ik ook.Orchid2021 schreef: ↑22-03-2021 13:55Ik denk dat veel vrouwen een stuk relaxter maar ook assertiever in hun relatie zouden kunnen staan als ze zichzelf en elkaar niet dat Grote Drama van "een heel leven in scherven" zouden aanpraten, maar realistisch blijven dat relaties kunnen stranden en dat de wereld dan niet vergaat. Ik vind dat ook een heel positief effect op je relatie hebben: mijn man en ik zijn samen omdat we heel bewust voor kiezen, elke keer opnieuw. Juist omdat we heel goed zonder relatie zouden kunnen krijgt het samenzijn extra waarde.
Dat maakt dan dit soort gasten die niet durven te kiezen ook meteen heel onaantrekkelijk. (al vind ik dat wel sneu voor die vrouw die er dan mee opgescheept blijft zitten)
Maar dat staat toch volledig los van dat ik het moreel verwerpelijk vind van wat TO doet? Het verandert hem niet opeens in een weerloos lammetje en TO de grote boze wolf ofzo. Het is niet alsof die man opeens geen blaam te treffen valt omdat ik TO afkeur. Beiden zijn volledig fout bezig, man nog veel meer dan TO, maar ja, man typt hier niet mee dus daar iets over zeggen is zinloos.
phloxx wijzigde dit bericht op 22-03-2021 17:30
Reden: typfout
Reden: typfout
2.97% gewijzigd
-
maandag 22 maart 2021 om 17:24
Jij wel, maar een kind helaas zelden. En die is er wel, in de situatie van TO.Bulbul schreef: ↑22-03-2021 13:59Precies dit. Waarom zou ik een vent willen houden die mij niet op nummer 1 zet? Eentje die liever blijft liegen dan eerlijk te zeggen dat hij op me is uitgekeken? Die mag er lekker vandoor gaan met die vrouw die hem "verleid" heeft. Daar word ik alleen maar beter van.
-
maandag 22 maart 2021 om 23:43
Eens. Bovendien, het klinkt allemaal heel leuk hoor, in het hypothetische geval dat je gedumpt wordt.
Toen het mij overkwam viel het mij vies tegen. Allemachtig wat een verdriet terwijl ik werkelijk nooit getwijfeld heb of ik het zou redden zonder die man. Om inderdaad nog maar je zwijgen over het verdriet van de kinderen.
En nee, daarvoor houd ik zijn minnares niet verantwoordelijk. Zelfs niet mede verantwoordelijk. Dat deed hij helemaal zelf.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 23 maart 2021 om 18:26
Je bent toch niet gelijk een lellebel als je een minnares bent van een bezette man? Kom nou.Zonmuis schreef: ↑22-03-2021 14:34Niet degenen die het niet weten omdat hij liegt.
Als je het wel weet, vind ik je diep triest en wanhopig.
Zelfs met condoom is er altijd een kans dat het scheurt en zijn vrouw nietsvermoedend iets oploopt omdat haar gluiperige man zo nodig moest vozen met 1 of andere lellebel.
En ja, hij is het meest fout, voor we dat gezemel weer krijgen.
De enige die echt fout zit is de bezette man (of vrouw) zelf.