Hoe lang heb je nodig om verliefd te worden?
donderdag 25 maart 2021 om 10:12
Hallo allemaal,
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..
Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
donderdag 25 maart 2021 om 10:15
donderdag 25 maart 2021 om 10:16
donderdag 25 maart 2021 om 10:17
Ik vind het een beetje kinderlijk dat hij na elke date aangeeft dat hij niet verliefd is. Je bent in de fase van elkaar leren kennen, er zijn geen garanties. Doordat hij het steeds zo benoemt maak hij jou klein.
Ik vind je wel leuk maar....is dat echt wat je wil horen na elke date?
Waarom leen je je daarvoor?
Hij kan ook zeggen: we hebben een fijne tijd laten we kijken hoe het verder gaat ipv dat hij het op deze manier benadert.
Hij legt nu de verantwoordelijkheid voor het feit dat hij geen gevoelens heeft bij jou neer. Terwijl hij de enige is die weet of het voldoende is om te blijven afspreken. Wat moet jij dan doen? Je steeds leuker gedragen tot dat hij misschien wel verliefd wordt? Seks hebben en dan aan horen: maar je wist toch dat er verder niets in zat?
Nomaals...is hij de laatste man op aarde ofzo?
Hij kan ook zeggen: we hebben een fijne tijd laten we kijken hoe het verder gaat ipv dat hij het op deze manier benadert.
Hij legt nu de verantwoordelijkheid voor het feit dat hij geen gevoelens heeft bij jou neer. Terwijl hij de enige is die weet of het voldoende is om te blijven afspreken. Wat moet jij dan doen? Je steeds leuker gedragen tot dat hij misschien wel verliefd wordt? Seks hebben en dan aan horen: maar je wist toch dat er verder niets in zat?
viva-amber wijzigde dit bericht op 25-03-2021 10:18
0.06% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 25 maart 2021 om 10:22
donderdag 25 maart 2021 om 10:23
Na zo'n eerste date als jullie ben ik niet per se verliefd maar weet ik wel of ik iemand tof vind om nog eens te zien als date.
Iets zeggen in de strekking dat ik niet verliefd ben zeg ik om het contact, in elk geval als daten, te eindigen.
Maar als je het nog een tijdje op zijn beloop wil laten, voel je vrij.
Iets zeggen in de strekking dat ik niet verliefd ben zeg ik om het contact, in elk geval als daten, te eindigen.
Maar als je het nog een tijdje op zijn beloop wil laten, voel je vrij.

donderdag 25 maart 2021 om 10:24

Nou inderdaad. Wat een raar seksisme weer.
TO, geen enkele mens is hetzelfde en per geslacht zijn de verschillen onderling net zo groot.

donderdag 25 maart 2021 om 10:24
Rachmaninoff schreef: ↑25-03-2021 10:23Nou, precies ja. Als een man zo dom doet kan dat in een halve seconde gebeuren.

donderdag 25 maart 2021 om 10:26
Ik ben hopeloos ouderwets en ik snap niets van het moderne daten. Aan mij heb je dus eigenlijk niks
(Disclaimer)
Ik hoor dit ook van vriendinnen die aan het daten zijn ... elke keer die "ik voel nog niks" nabespreking. Dan zou ik sowieso al op slot vliegen. Heb gewoon een leuke tijd en zie waar het schip strand denk ik dan. Daar heeft "hoop" dan toch niets mee te maken ? Je leeft in het nu - niet in de toekomst. En misschien komt er meer van - misschien ook niet. So what ?
Ik ben geen man dus ik kan niet voor de mannen spreken, maar ik ben wel eens instant verliefd geweest "coup-de-foudre" vanaf de eerste blik en ik ben ook wel eens opeens na jarenlang gewone vriendschap van het ene moment op het andere verliefd geworden op een vriend terwijl ik dat van te voren nooit had verwacht. Dat is toch ook het leuke eraan ? Dat het je kan verrassen. Dat het niet persé je type hoeft te zijn. Dat je wereld plots verandert.
Zoals gezegd: je hebt niks aan me
Ik lees mee hier omdat ik toch het nieuwe daten een beetje wil proberen te snappen.

Ik hoor dit ook van vriendinnen die aan het daten zijn ... elke keer die "ik voel nog niks" nabespreking. Dan zou ik sowieso al op slot vliegen. Heb gewoon een leuke tijd en zie waar het schip strand denk ik dan. Daar heeft "hoop" dan toch niets mee te maken ? Je leeft in het nu - niet in de toekomst. En misschien komt er meer van - misschien ook niet. So what ?
Ik ben geen man dus ik kan niet voor de mannen spreken, maar ik ben wel eens instant verliefd geweest "coup-de-foudre" vanaf de eerste blik en ik ben ook wel eens opeens na jarenlang gewone vriendschap van het ene moment op het andere verliefd geworden op een vriend terwijl ik dat van te voren nooit had verwacht. Dat is toch ook het leuke eraan ? Dat het je kan verrassen. Dat het niet persé je type hoeft te zijn. Dat je wereld plots verandert.
Zoals gezegd: je hebt niks aan me

Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 25 maart 2021 om 10:27
Ik heb je geloept en je zoekt de bevestiging dat je leuk genoeg bent bij de verkeerde persoon. Iemand die het goed met je voor heeft die gaat niet op deze manier met je om. Ik zou hier mee stoppen, want anders ga je elke date willen bewijzen dat je wel leuk genoeg bent en de kans is groot dat deze man daar misbruik van maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 25 maart 2021 om 10:34
De aantrekkingskracht voelt hij zeer zeker, hij geeft ook aan dat er een duidelijke spanning en chemie tussen ons is.NYC schreef: ↑25-03-2021 10:19Zou hij daar niet vooral mee bedoelen dat hij de aantrekkingskracht niet voelde? Verliefdheid lijkt me snel te bepalen na een paar weken/dates, maar vóór die verliefdheid kun je denk ik wel al bepalen of je je aangetrokken voelt tot die ander. Ik ben zelf overigens ook wel ooit blijven daten/afspreken met iemand bij wie ik de aantrekkingskracht miste, maar na een paar maanden toch afgekapt want die verliefdheid kwam toch niet en aantrekkingskracht is wel een voorwaarde denk ik.
De seksuele en fysieke spanning zit er dus zeer zeker....Hij zegt niet te kunnen waarom de verliefdheid er niet is.
donderdag 25 maart 2021 om 10:35
belgali schreef: ↑25-03-2021 10:26Ik ben hopeloos ouderwets en ik snap niets van het moderne daten. Aan mij heb je dus eigenlijk niks(Disclaimer)
Zoals gezegd: je hebt niks aan meIk lees mee hier omdat ik toch het nieuwe daten een beetje wil proberen te snappen.
Ik snap ook niet van het moderne daten, ik vind het hele op een datingsite staan en hoe t daaromtrent verloopt 3 x niks...

donderdag 25 maart 2021 om 10:37
Als hij beide zo specifiek uitspreekt lijkt hij zich vooral al in te willen dekken om het bij sexdates te houden. In ben niet erg cynisch op dit vlak, maar meerdere malen 'ik ben niet verliefd' maar de fysieke spanning zit wel goed is 1+1=...
donderdag 25 maart 2021 om 10:38
Ik denk dat ik na date 1 of tijdens date 1 wel al uitstraalde dat ik hem wel zag zitten. Hoe bedoel je, hij legt nu de verantwoordelijkheid voor het feit dat hij geen gevoelens heeft bij mij neer?viva-amber schreef: ↑25-03-2021 10:17Ik vind het een beetje kinderlijk dat hij na elke date aangeeft dat hij niet verliefd is. Je bent in de fase van elkaar leren kennen, er zijn geen garanties. Doordat hij het steeds zo benoemt maak hij jou klein.
Nee, hij is zeker niet de laatste man op aarde.
donderdag 25 maart 2021 om 10:38
Seks ziet hij wel zitten?
To, wat voel jij eigenlijk voor hem?
Waarom is de mening van iemand die net kent zo belangrijk voor jou?
donderdag 25 maart 2021 om 10:45
viva-amber schreef: ↑25-03-2021 10:38Seks ziet hij wel zitten?
To, wat voel jij eigenlijk voor hem?
Hij is leuk, lief, grappig, eerlijk en heel nuchter. Ziet er bepaald niet slecht uit en we zitten erg op 1 lijn qua normen en waarden.
Waarom is de mening van iemand die net kent zo belangrijk voor jou?