Hoe lang heb je nodig om verliefd te worden?

25-03-2021 10:12 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Sinds begin maart heb ik erg leuk contact met een man via een datingsite. Na een paar dagen hebben we afgesproken om koffie te gaan drinken en een kleine wandeling te maken. Door slecht en koud weer werd dit maar een uurtje. Na date 1 gaf hij aan het supergezellig te hebben gevonden, maar nog niet dat specifieke gevoel (verliefdheid / vlinders) te hebben. Vervolgens zijn we wel door blijven appen om te kijken of dat nog komen komen en hebben we de zondag erna samen gekookt en gegeten. Opnieuw gaf hij aan nog niet verliefd te zijn...ook niet gister na een wandeling. Hij zegt dat hij bij zijn vorige relaties wel binnen een week die verliefde gevoelens had, en dat hij nu ook niet kan beloven of toezeggen of die er wel of niet nog komen. Van mijn kant uit vind het leuk en fijn met hem, in elk geval genoeg om het nog een tijdje op zn beloop te laten..

Worden mannen later verliefd? Zit de kans er in dat hij die vlinders alsnog gaat voelen of geef ik mezelf dan valse hoop..?
Snoopy80 schreef:
25-03-2021 10:34
De aantrekkingskracht voelt hij zeer zeker, hij geeft ook aan dat er een duidelijke spanning en chemie tussen ons is.
De seksuele en fysieke spanning zit er dus zeer zeker....Hij zegt niet te kunnen waarom de verliefdheid er niet is.

Na twéé dates?
Op wiens intiatief zijn die evaluaties?
Hoe weet je dat je op 1 lijn zit mbt normen en waarden?

Wat ik bedoel dat het feit of hij zich wel of niet verliefd voelt zijn eigen verantwoordelijkheid is. Hij hoeft het niet steeds bij jou neer te leggen voor het uit te spreken. Hij kan er ook voor kiezen om verder te daten met anderen tot hij wel verliefd wordt en daar eerlijk over zijn of hij kan aangeven ik vind het leuk genoeg om samen te kijken waar het heen gaat.

Elke zeggen ik ben niet verliefd, daarmee legt hij het probleem bij jou neer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Snoopy80 schreef:
25-03-2021 10:46
Seks zou hij wel willen ja, op voorwaarden dat er geen hard feelings zijn op het moment dat hij toch niet na verloop van tijd alsnog verliefd zou worden.

Lees dit nog eens goed.
Snoopy80 schreef:
Seks zou hij wel willen ja, op voorwaarden dat er geen hard feelings zijn op het moment dat hij toch niet na verloop van tijd alsnog verliefd zou worden.

en daar is de aap al...
To, deze man wil gewoon seks meer niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Expliciet benoemen "er is seksuele aantrekking" en daarna "ik ben niet verliefd" maakt voor jou wel duidelijk dat je zelf moet nadenken over hoe jij daar in staat.

Wat is jouw visie:
Moet je eerst verliefd zijn voor er seks is ?
Of kan je gewoon genieten van seks zonder "hoop" op meer ? Veel vrouwen lijken toch een beetje te denken dat ze een man kunnen binden door seks te hebben en voelen zich dan achteraf bekocht als het de man alleen om het seksuele bleek te gaan.

In die zin vind ik hem wel duidelijk en is het aan jou om hier een keuze in te maken. Maar om dit nu elke keer te benoemen, zou ik ook niet zo aantrekkelijk vinden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik denk niet dat deze man verliefd gaat worden TO, hij heeft zin in een seksmaatje tot hij wel iemand tegenkomt waar hij verliefd op wordt en dat zegt hij alvast zodat jij niet verontwaardigd gaat doen als het moment daar is.
Dus heb je zin in vrijblijvende seks dan kun je dat doen natuurlijk maar als je bang bent dat je er verdriet van zou krijgen dan zou ik dit afkappen.
Ik zou hier heel snel klaar mee zijn als ik jou was. Sowieso, wie verwacht er nou na een of twee dates als verliefd te zijn?

Het lijkt meer alsof hij probeert dat jij je best moet doen voor hem en hij niets daar tegenover hoeft te stellen.
DS1971 schreef:
25-03-2021 10:57
Ik zou hier heel snel klaar mee zijn als ik jou was. Sowieso, wie verwacht er nou na een of twee dates als verliefd te zijn?

Het lijkt meer alsof hij probeert dat jij je best moet doen voor hem en hij niets daar tegenover hoeft te stellen.
En ondertussen zowel hoop geven als zichzelf indekken met z'n "ik ben nog niet verliefd dus misschien komt dat nooit dus je mag niet zeiken achteraf, en misschien komt het ook wel dus ik zou ook nog niet opgeven nu". Wat een walgelijke man, bah!
viva-amber schreef:
25-03-2021 10:17
Ik vind het een beetje kinderlijk dat hij na elke date aangeeft dat hij niet verliefd is. Je bent in de fase van elkaar leren kennen, er zijn geen garanties. Doordat hij het steeds zo benoemt maak hij jou klein.
Dat inderdaad. Waarom zou je dat gelijk zeggen/benoemen? Laat hij je ook een evaluatieformulier invullen na elke date?

Ik kan een hele gezellige date hebben met een leuke klik met een vrouw, maar nog niet gelijk hoteldebotel verliefd zijn. Soms moet dat even groeien.

Je moet elkaar ook een beetje de tijd gunnen.

Dat vind ik ook een mindere kant van het tv-programma 'First Dates' (wat ik verder vrij vermakelijk vind). Je kunt niet gelijk op de hand van 1 etentje al beslissen of iemand geschikt voor je is. (uitgezonderd natuurlijk als er helemaal geen klik is).
Waarom steeds evalueren wat hij/jij voelt en wat er wel/niet in gaat zitten?
Wat is er mis met elkaar leren kennen door te daten en wel te zien waar het schip strandt?
Dat is toch juist zo leuk aan daten, iemand leren kennen en zien of je een klik hebt enz
Als je zin hebt in iemand voor de seks dan lijkt me dit de juiste persoon. Wil je meer dan dat, dan laten gaan.
Of hangt zijn verliefdheid af hoe hij de seks vindt?
Hij wil scharrelen, denk ik. Dekt zich alvast in. Je mag niks verwachten verder.
Merys schreef:
25-03-2021 10:47
Na twéé dates?
Op wiens intiatief zijn die evaluaties?
Dit vraag ik me ook af. Vraag jij hem zelf naar wat hij voelt/of hij al verliefd is? Of zegt hij dat uit zichzelf?.
Ga zoenen, dan voel je vaak ook al genoeg.
snoopy ik heb je pb gestuurd
LitaLily schreef:
25-03-2021 11:44
Dit vraag ik me ook af. Vraag jij hem zelf naar wat hij voelt/of hij al verliefd is? Of zegt hij dat uit zichzelf?.
Ik vraag me dat ook af. Vraag jij hem dat to of zegt hij dat telkens vanzelf? Ik vind het heel raar en zou afknappen op een man die de behoefte heeft dat telkens te zeggen.
Klinkt alsof hij zichzelf al aan het indekken is voor het afkappen na de seks. "De aantrekkingskracht is er wel, maar ik ben niet verliefd. Dat had ik toch al gezegd?"
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
LitaLily schreef:
25-03-2021 11:44
Dat zegt hij uit zichzelf
Snoopy80 schreef:
Dumpen die gast. Niet verliefd? Dan ook geen seks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Snoopy80 schreef:
25-03-2021 10:34
De aantrekkingskracht voelt hij zeer zeker, hij geeft ook aan dat er een duidelijke spanning en chemie tussen ons is.
De seksuele en fysieke spanning zit er dus zeer zeker....Hij zegt niet te kunnen waarom de verliefdheid er niet is.
Van dit soort over analyseren zou ik spontaan opdrogen, leer elkaar gewoon eerst eens kennen.
Snoopy80 schreef:
25-03-2021 14:08
Dat zegt hij uit zichzelf
En dan denk je niet waarom doet hij dat?
Daar is iedereen anders in.. Bij sommigen moet het groeien, of komt het voort uit vriendschap.
Man en ik hadden onze eerste date op 23 december. Met Oudejaarsavond wisten we het en hadden we verkering. Inmiddels 8 jaar verder en nog steeds intens gelukkig samen :heart:

(Deze vent klinkt trouwens of hij zich aan het indekken is voor na de seks als hij 'm er tussenuit naait, want dan kan hij zeggen 'ik zei toch dat ik niet verliefd was')
-
Gek idd dat hij dit steeds zegt, nu na een koffie en kookdate kun je toch ook niet per sé meer verwachten? Mijn date zei op de 1ste date wie weet worden we wel verliefd, hier moesten we beiden om lachen maar voorderest nooit meer echt iedere keer aan elkaar gevraagd of geanalyseerd of excel schema's met voor en tegens ingevuld ofzo, het is toch geen exacte wetenschap? . Ook wel bijzonder dat hij zo snel zegt dat hij wel seks wil maar alleen als er geen hard feelings zijn, lijkt me dus wel duidelijk hoe hij erin staat op het momen, De vraag is meer wat wil en voel jij? Wil je gewoon vrijblijvend leuke dingen en seks met deze man hebben wetende dat het waarschijnlijk niet op een liefdesrelatie uitloopt of ben jij wel verliefd of op zoek naar iets vast? dan kun je beter afkappen en je openstellen voor een andere meer betrokken persoon denk ik zo
Ik zou geloof ik afknappen op een man die de hele tijd erbij vertelt dat hij niet verliefd is. En dan niet eens om het niet-verliefd-zijn maar om de kinderachtige benadering. Klinkt een beetje alsof hij 8 is.

Sowieso moet het thuis vaak nog landen?

Is er verder spanning? Zoenen jullie?
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven