Ben ik een losweker?

vrijdag 26 maart 2021 om 06:11
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,
De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….
Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd

vrijdag 26 maart 2021 om 20:21
Tere zieltjes van wie?

vrijdag 26 maart 2021 om 20:24
Herkenbaar, ik ben ook verliefd op een getrouwde man. Het is best lastig om dan met beide benen op de grond te blijven staan en er niks mee te doen. Als het goed is gaat de verliefdheid vanzelf weer over.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:29
Eens.blijfgewoonbianca schreef: ↑26-03-2021 19:52Nee. Hooguit als hij nog straalverzopenverliefd was. Als je ego gestreeld wordt, je verliefd bent geworden, er bijna geen kans op ontdekking is , gaan er heel veel mensen voor de bijl die anders misschien nooit actief op pad zouden zijn gegaan en zich ook nooit voor konden stellen dat ook zij ...

vrijdag 26 maart 2021 om 20:29
Ik was het ook wel even aan het voeden, ook ingegeven door de corona saaiheid denk ik. Niet dat ik ging flirten maar meer in mijn hoofd hem ophemelen. Afgezien van de gesprekken speelt het zich allemaal grotendeels in m'n hoofd af, Ik kan nog best de knop omzetten.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:31
Fijn dat je de knop om kan zetten, bespaart je waarschijnlijk een hoop ellende.T0mmy_gun schreef: ↑26-03-2021 20:29Ik was het ook wel even aan het voeden, ook ingegeven door de corona saaiheid denk ik. Niet dat ik ging flirten maar meer in mijn hoofd hem ophemelen. Afgezien van de gesprekken speelt het zich allemaal grotendeels in m'n hoofd af, Ik kan nog best de knop omzetten.
vrijdag 26 maart 2021 om 20:40
DIt dus! maar helaas is dit vaak wel een utopiefluttershy schreef: ↑26-03-2021 19:49Je hoeft natuurlijk ook niet van partner te wisselen door van de een naar de ander te hoppen.
Je kunt prima besluiten dat je relatie op is, uit elkaar gaan, de boel verwerken en daarna weer eens de markt verkennen of onverwacht tegen iemand leuks oplopen.
Ook wel een veel gezondere start van de nieuwe relatie, met minder twijfels en gedoe voor alle partijen.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:46
Tjongejonge, wat lees je toch slecht.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:51
Nou, ik zie wel vaak genoeg dat mensen die even niet zo lekker in de relatie zitten zich al heel snel aan het kleinste beetje aandacht dat ze van een ander krijgen vastklampen.blijfgewoonbianca schreef: ↑26-03-2021 19:52Nee. Hooguit als hij nog straalverzopenverliefd was. Als je ego gestreeld wordt, je verliefd bent geworden, er bijna geen kans op ontdekking is , gaan er heel veel mensen voor de bijl die anders misschien nooit actief op pad zouden zijn gegaan en zich ook nooit voor konden stellen dat ook zij ...

vrijdag 26 maart 2021 om 20:52
Dit. Er wordt altijd maar aangenomen dat er iets mis moet zijn met de relatie, maar vreemdgaan komt veel vaker (zo niet bijna altijd) voort uit onzekerheid en de behoefte om gezien te worden. Of, zoals ook is genoemd, uit een soort escapisme van problemen die in de vreemdganger zelf zitten. Of beide.blijfgewoonbianca schreef: ↑26-03-2021 19:30Zodra je verliefd wordt op een ander word je plotsklaps ongelukkig in je relatie.
Je hoeft echt niet ongelukkig te zijn met je partner om verliefd op een ander te kunnen worden.

vrijdag 26 maart 2021 om 20:54
Wellicht komt het ook nog voort uit het feit dat wij mensen minder monogaam zijn als we zouden willen of maatschappelijk wenselijk is?Daveotion schreef: ↑26-03-2021 20:52Dit. Er wordt altijd maar aangenomen dat er iets mis moet zijn met de relatie, maar vreemdgaan komt veel vaker (zo niet bijna altijd) voort uit onzekerheid en de behoefte om gezien te worden. Of, zoals ook is genoemd, uit een soort escapisme van problemen die in de vreemdganger zelf zitten. Of beide.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:01
Er zal ongetwijfeld een groep zijn die gewoon niet monogaam is, maar die mensen doen er dan verstandig aan om ander soort relaties aan te gaan dan een monogame.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:07
Weet je hoezeer het mij altijd verbaasd dat de mannen die vreemd gaan over zichzelf zeggen dat ze een eerlijke vent zijn en vertrouwen hoog in het vaandel hebben staan. Dat viel me een aantal maanden geleden op toen ik op Tinder zat en de getrouwde mannen mij benaderden (waar ik dan 3 chats later achterkwam). Zonder uitzondering omschreven ze zichzelf als eerlijk en betrouwbaar.
Ehhh, behalve dat minpuntje zeker....

vrijdag 26 maart 2021 om 21:16
Ik baseer dat op wat voor type het is, hij maakt nooit toespelingen en we hebben het er al helemaal niet over gehad wat hij van vreemdgaan vindt, het is echt een ander soort contact dan dat. Denk echt dat we allebei uit enthousiasme voor de onderwerpen die we bespreken en de afstand, ons meer open hebben opgesteld dan we anders zouden hebben gedaan.diyer schreef: ↑26-03-2021 21:07Weet je hoezeer het mij altijd verbaasd dat de mannen die vreemd gaan over zichzelf zeggen dat ze een eerlijke vent zijn en vertrouwen hoog in het vaandel hebben staan. Dat viel me een aantal maanden geleden op toen ik op Tinder zat en de getrouwde mannen mij benaderden (waar ik dan 3 chats later achterkwam). Zonder uitzondering omschreven ze zichzelf als eerlijk en betrouwbaar.
Ehhh, behalve dat minpuntje zeker....

vrijdag 26 maart 2021 om 21:20
T0mmy_gun schreef: ↑26-03-2021 21:16Ik baseer dat op wat voor type het is, hij maakt nooit toespelingen en we hebben het er al helemaal niet over gehad wat hij van vreemdgaan vindt, het is echt een ander soort contact dan dat. Denk echt dat we allebei uit enthousiasme voor de onderwerpen die we bespreken en de afstand, ons meer open hebben opgesteld dan we anders zouden hebben gedaan.
Maar wat is nu dan je doel vwb dit topic en wat bedoel je dan met het feit dat je wel wilt ontdekken wat er eventueel uit voort kan komen? Je openingspost is zo in contrast met dit laatste bericht namelijk.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:30
Als jij voor jezelf duidelijk die grens trekt is er niks aan de hand toch?
Een mannelijke vriend kan ook, tenzij er verliefde gevoelens zijn want dan begeef je je op glad ijs.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:32
Een slippertje kan altijd gebeuren inderdaad. Maar ellenlange, diepe gesprekken voer je niet met een ander als thuis alles top is en je geeft om je partner. Zeker niet voor een langere periode.Daveotion schreef: ↑26-03-2021 20:52Dit. Er wordt altijd maar aangenomen dat er iets mis moet zijn met de relatie, maar vreemdgaan komt veel vaker (zo niet bijna altijd) voort uit onzekerheid en de behoefte om gezien te worden. Of, zoals ook is genoemd, uit een soort escapisme van problemen die in de vreemdganger zelf zitten. Of beide.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:37
Dat is wat ik het liefste zou doen. Maar niet wat het beste is om te doen. Het doel was om inzicht te krijgen in hoe fout het is om met iemand om te gaan in de hoop op meer. Maar eigenlijk wist ik wel dat het niet handig was. Zoals ik zei, even weer op aarde landen.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:39
Ik ben nog niet verliefd maar was op weg me dat aan te praten. Die grens is er sowieso voor mij, gezien de afstand is vreemdgaan niet eens mogelijk en ik zou hem niet leuk vinden als ik zou denken dat hij dat zou doen.

vrijdag 26 maart 2021 om 21:42
T0mmy_gun schreef: ↑26-03-2021 21:37Dat is wat ik het liefste zou doen. Maar niet wat het beste is om te doen. Het doel was om inzicht te krijgen in hoe fout het is om met iemand om te gaan in de hoop op meer. Maar eigenlijk wist ik wel dat het niet handig was. Zoals ik zei, even weer op aarde landen.
Handig is het zeker niet en als je het blijft voeden dan heb je alleen jezelf hiermee voor nu. Ik zou, als ik jou was, dus nu alleen (nood)zakelijk contact met hem hebben, denk dat je jezelf dan een hoop verdriet bespaart.
vrijdag 26 maart 2021 om 21:45
Losweken... nee daar geloof ik niet echt in.
Maar als ik je 1 ding mag zeggen en ik wou dat ik het vroeger wist... mijn god, wat doet het pijn om te ontdekken dat je partner zonder schroom of schaamte recht in je gezicht kan liegen. Eigenlijk vraag ik me nog steeds af wat waar was en wat er gelogen was in die relatie.
Mijn ex ging er vandoor met een collega en liet mij en 3 kinderen achter.
Hij heeft hier letterlijk de deur dicht geslagen en is letterlijk meteen bij haar ingetrokken. Mijn kinderen moeten die vrouw nu mama + voornaam noemen van mijn ex.
Ook dit drama is gestart met ineens veel met elkaar willen appen/bellen en bevriend willen zijn.
Dus nee, als ik zoiets hoor, lijken de intenties mij absoluut niet zuiver.
Ik heb geen vrienden waarmee ik dadelijks úren zou willen appen of bellen.
Nog steeds vraag ik me af waarom ik nooit gezien heb dat ik met een énome zak stront samen was en waarom ik heel veel alarmbellen heb genegeerd.
Meneer zijn reactie op het vreemdgaan/verlaten was trouwens,' ja niemand verdient het om verlaten te worden maar ik ga voor de what if en daarom ben ik nu weg. Als de collega tegen mocht vallen of als ik jullie zou beginnen missen, keer ik daarna terug bij jou/jullie.'
Maar als ik je 1 ding mag zeggen en ik wou dat ik het vroeger wist... mijn god, wat doet het pijn om te ontdekken dat je partner zonder schroom of schaamte recht in je gezicht kan liegen. Eigenlijk vraag ik me nog steeds af wat waar was en wat er gelogen was in die relatie.
Mijn ex ging er vandoor met een collega en liet mij en 3 kinderen achter.
Hij heeft hier letterlijk de deur dicht geslagen en is letterlijk meteen bij haar ingetrokken. Mijn kinderen moeten die vrouw nu mama + voornaam noemen van mijn ex.

Ook dit drama is gestart met ineens veel met elkaar willen appen/bellen en bevriend willen zijn.
Dus nee, als ik zoiets hoor, lijken de intenties mij absoluut niet zuiver.
Ik heb geen vrienden waarmee ik dadelijks úren zou willen appen of bellen.
Nog steeds vraag ik me af waarom ik nooit gezien heb dat ik met een énome zak stront samen was en waarom ik heel veel alarmbellen heb genegeerd.
Meneer zijn reactie op het vreemdgaan/verlaten was trouwens,' ja niemand verdient het om verlaten te worden maar ik ga voor de what if en daarom ben ik nu weg. Als de collega tegen mocht vallen of als ik jullie zou beginnen missen, keer ik daarna terug bij jou/jullie.'

vrijdag 26 maart 2021 om 21:47
Er zijn genoeg mensen die daar totaal geen kwaad in zien en vinden dat dat geoorloofd is. Sterker nog, die vinden dat hun partner op geen enkele manier hun vrijheid mag beknotten, dus ook niet op dat gebied.