Vakantie...en nu?

zaterdag 27 maart 2021 om 11:17
Hoi dames,
Afgelopen jaar heb ik zoals iedereen veel thuis gezeten. We dachten dat de crisis wel voorbij zou zijn en hebben vorig jaar bepaald dat we vanaf dit weekend een ruime maand vrij zijn.
De situatie is nu helemaal anders. Corona is bezig aan z'n derde golf.
We hebben nog steeds behoefte om weg te gaan. Nu wordt het weer volgende week even mooi maar daarna is het niet veel meer.
Wie heeft er ervaringen met naar het buitenland op vakantie gaan in deze tijd? Ik hoef geen reacties dat er een negatief reisadvies is want dat weet ik zelf ook wel. We willen ook niet de drukte opzoeken maar een rustig plekje...
Ben benieuwd.
Afgelopen jaar heb ik zoals iedereen veel thuis gezeten. We dachten dat de crisis wel voorbij zou zijn en hebben vorig jaar bepaald dat we vanaf dit weekend een ruime maand vrij zijn.
De situatie is nu helemaal anders. Corona is bezig aan z'n derde golf.
We hebben nog steeds behoefte om weg te gaan. Nu wordt het weer volgende week even mooi maar daarna is het niet veel meer.
Wie heeft er ervaringen met naar het buitenland op vakantie gaan in deze tijd? Ik hoef geen reacties dat er een negatief reisadvies is want dat weet ik zelf ook wel. We willen ook niet de drukte opzoeken maar een rustig plekje...
Ben benieuwd.

zaterdag 27 maart 2021 om 11:56
Blijf gewoon in eigen land. Verken eens een maand lang een totaal andere provincie, of ga in je eigen provincie eens een totaal andere hoek in dan waar je normaal gesproken komt.
Dat is wat wij deden met onze kinderen in de krokusvakantie en wat we straks ook weer gaan doen met Pasen.
Ben je heel goed ingelezen in de diverse maatregelen bij onze buurlanden? Als je de grens wel over wilt, ga dan met eigen vervoer en lees je heel goed in op de Corona regels in andere landen. En let op met België.
Dat is wat wij deden met onze kinderen in de krokusvakantie en wat we straks ook weer gaan doen met Pasen.
Ben je heel goed ingelezen in de diverse maatregelen bij onze buurlanden? Als je de grens wel over wilt, ga dan met eigen vervoer en lees je heel goed in op de Corona regels in andere landen. En let op met België.
zaterdag 27 maart 2021 om 11:57

zaterdag 27 maart 2021 om 11:58

zaterdag 27 maart 2021 om 12:05
Ik zal wel de knuppel in het hoenderhok gooien, maar als je op het vasteland van Europa blijft, geen contact hebt met anderen en eigen vervoer hebt, dan geloof ik dat je niet zo vreselijk veel risico veroorzaakt of opzoekt.
Na een jaar thuis zijn en werken snap ik dat je snakt naar een andere omgeving en bij voorbaat ook iets beter weer.
Ik zou je wel adviseren om de voorwaarden van je reisverzekering en je zorgkostenverzekering heel erg goed te checken en ook overleggen met je werkgever, hoe die ertegenover staat dat je bewust risico opzoekt. Ik zou een erg onaardige werkgever en collega zijn als jij straks uit de roulatie bent doordat je corona in Frankrijk hebt opgelopen, ondanks dat dat in NL ook had gekunt.
Na een jaar thuis zijn en werken snap ik dat je snakt naar een andere omgeving en bij voorbaat ook iets beter weer.
Ik zou je wel adviseren om de voorwaarden van je reisverzekering en je zorgkostenverzekering heel erg goed te checken en ook overleggen met je werkgever, hoe die ertegenover staat dat je bewust risico opzoekt. Ik zou een erg onaardige werkgever en collega zijn als jij straks uit de roulatie bent doordat je corona in Frankrijk hebt opgelopen, ondanks dat dat in NL ook had gekunt.

zaterdag 27 maart 2021 om 12:09
Ninanoname, ik ben het met je eens. Vele gebieden zijn veel minder druk dan in Nederland. Gewoon lekker met de auto wat rondrijden in het buitenland is gewoon veel leuker dan in Nederland. Maar in het buitenland vind ik er momenteel niets aan. Veel is gesloten of aan regels gebonden. Enige spontaniteit kan niet.
Overigens is er vorige week zaterdag een soortgelijk topic geopend.

zaterdag 27 maart 2021 om 12:11

zaterdag 27 maart 2021 om 12:12
Als je houdt van wandelen in natuurgebieden met een rugzakje proviant en je steekt 's avonds de bbq aan in de tuin van je huisje, dan is het wel te doen denk ik. Maar musea, een stad bezoeken, een terrasje pakken, of 's avonds naar een restaurant is niet te doen.Dahlia74 schreef: ↑27-03-2021 12:09Ninanoname, ik ben het met je eens. Vele gebieden zijn veel minder druk dan in Nederland. Gewoon lekker met de auto wat rondrijden in het buitenland is gewoon veel leuker dan in Nederland. Maar in het buitenland vind ik er momenteel niets aan. Veel is gesloten of aan regels gebonden. Enige spontaniteit kan niet.

zaterdag 27 maart 2021 om 12:17
ninanoname schreef: ↑27-03-2021 12:12Als je houdt van wandelen in natuurgebieden met een rugzakje proviant en je steekt 's avonds de bbq aan in de tuin van je huisje, dan is het wel te doen denk ik. Maar musea, een stad bezoeken, een terrasje pakken, of 's avonds naar een restaurant is niet te doen.
Dan is er toch geen zak aan, zo op vakantie gaan. Lijkt mij echt helemaal niets. Dan liever thuis, deur op slot, op je voicemail een berichtje dat je vakantie hebt, je whatsappstatus op 'ben op vakantie', en lekker thuis relaxen. Eindelijk eens tijd om die stapel boeken te lezen, uitgebreid in bad te gaan, uit te slapen. En als het droog is kun je prachtige wandelingen maken, gewoon hier in Nederland.

zaterdag 27 maart 2021 om 12:18
Ik wilde het net zeggen. Je hebt toch al een topic TO?

zaterdag 27 maart 2021 om 12:19
Inderdaad. Waarom een dubbel topic openen TO?
zaterdag 27 maart 2021 om 12:21
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik snap dat 'lekker huisje huren in Nederland' echt al maanden niet. Want dat is natuurlijk net zo goed een onnodige reisbeweging, maar dat telt volgens de antibuitenlandbrigade kennelijk niet.ninanoname schreef: ↑27-03-2021 12:05Ik zal wel de knuppel in het hoenderhok gooien, maar als je op het vasteland van Europa blijft, geen contact hebt met anderen en eigen vervoer hebt, dan geloof ik dat je niet zo vreselijk veel risico veroorzaakt of opzoekt.
Honey, you should see me in a crown

zaterdag 27 maart 2021 om 12:23
In de hoop meer gewenste antwoorden te vangen wellicht? TO heeft in dat andere topic verder ook niet meer gereageerd, dus denk dat de antwoorden haar niet aanstonden

zaterdag 27 maart 2021 om 12:31
Wij hebben met een aantal mensen een huis in Noord Frankrijk. In de middel of nowhere. Normaal zit daar altijd wel iemand in. Kan ook niet veel kwaad, de dichtstbijzijnde buren zitten op 500m afstand.
Maar daar is momenteel echt nauwelijks te komen. Zelfs op de binnen weggetjes staat politie te controleren.
Wel heel vervelend, want je wil het toch een beetje in de gaten houden en vooral onderhoud doen.
Vorig jaar zomer stond het gras op ruim twee meter hoog toen we er weer heen konden.
Das best veel maaien met 1500m2.

zaterdag 27 maart 2021 om 12:40
Ik zou lekker weggaan. Bijvoorbeeld naar IJsland waar veel open is en je hoeft bij terugkomst in NL geen test te doen omdat het een ‘veilig land’ is. Wel 5 dagen quarantaine bij aankomst.
Van de Antillen is Aruba nog chill. Alles is open en mensen zitten te springen om toeristen. Heerlijk, een maand op een strand met beachbars.
Zweden is ook alles nog open. Lekker huisje aan het water?
Of Ibiza? De terrassen zijn open.
Je moet alleen testen voor en na je vlucht. Ik zou het er wel voor over hebben...
PS medische kosten worden altijd gedekt vanuit je basisverzekering. Ook als je weggaat met een negatief reisadvies.
Van de Antillen is Aruba nog chill. Alles is open en mensen zitten te springen om toeristen. Heerlijk, een maand op een strand met beachbars.
Zweden is ook alles nog open. Lekker huisje aan het water?
Of Ibiza? De terrassen zijn open.
Je moet alleen testen voor en na je vlucht. Ik zou het er wel voor over hebben...
PS medische kosten worden altijd gedekt vanuit je basisverzekering. Ook als je weggaat met een negatief reisadvies.

zaterdag 27 maart 2021 om 12:46
Huh? Mijn collega is vorige week naar het huis van haar ouders in Frankrijk geweest (is ook voor reparaties). Negatieve testuitslag mee, verklaring voor Belgie dat ze op doorreis waren en dat kon gewoon.jo12345 schreef: ↑27-03-2021 12:31Wij hebben met een aantal mensen een huis in Noord Frankrijk. In de middel of nowhere. Normaal zit daar altijd wel iemand in. Kan ook niet veel kwaad, de dichtstbijzijnde buren zitten op 500m afstand.
Maar daar is momenteel echt nauwelijks te komen. Zelfs op de binnen weggetjes staat politie te controleren.
Wel heel vervelend, want je wil het toch een beetje in de gaten houden en vooral onderhoud doen.
Vorig jaar zomer stond het gras op ruim twee meter hoog toen we er weer heen konden.
Das best veel maaien met 1500m2.
Ze zijn alleen gestopt om te tanken, boodschappen en materialen mee. Niet bepaald een enorm risico lijkt me, die 2x een tankbediende achter glas met mondmasker op.
Maar dan moet je wel een locatie hebben om heen te gaan die je kent, zodat je kunt inschatten wat je nodig hebt, en of je je daar kunt bezighouden.
zaterdag 27 maart 2021 om 12:48
Waarom eigenlijk? Want idd in NL kun je het ook oplopen. Sterker nog, wij zijn een van de minst gevaccineerde landen dus kans is alleen maar groter.ninanoname schreef: ↑27-03-2021 12:05. Ik zou een Ik kan ook niet tegen ijsstokjes van hout, beetje een soort fobie. Dat gevoel dat het in mijn mond geeft. Blerg... die papieren rietjes dus ook. Alsof iemand een dot stof in je mond douwt. Gruwel. Lollies hebben ook vaak een papieren stokje. Ik was altijd dol op die look-o-look salmiaklollies, maar dat stokje? Nu mag ik geen salmiak en drop meer maar toch... (tenzij er geen zoethoutwortelextract inzit). onaardige werkgever en collega zijn als jij straks uit de roulatie bent doordat je corona in Frankrijk hebt opgelopen, ondanks dat dat in NL ook had gekunt.
.