Vriendin negeert mij

29-03-2021 20:46 65 berichten
Hoi allemaal,

Ik wil graag even jullie mening over hoe ik iets moet aanpakken.
Op dit moment woon ik thuis en ben nu aan het afstuderen. Ik ga vanaf september beginnen met werken en daarnaast zal ik mijn post master gaan volgen. Ik wilde dus al een tijdje op mijzelf en ben dus sinds een jaar aan het zoeken. Ik heb 2 weken geleden een akkoord gekregen op een appartement in het centrum van de stad. Ik ben er echt onwijs blij mee en kan niet wachten tot ik er ga wonen en er mijn eigen plek van kan maken!
Echter is het zo dat dit ver boven het budget ligt van wat de meeste mensen met mijn leeftijd/baan zouden kunnen betalen, maar ik heb het geluk dat ik uit een omgeving kom waar dit geen issue is.
Mijn ouders krijgen zelf nu veel nare opmerkingen van vrienden, maar dat kan hun niet zoveel schelen. Echter heb ik een goede vriendin en die heeft er echt geen woord aan vuil gemaakt en praat erover heen als ik maar iets erover zeg (ook in de groepen met andere vriendinnen als die er naar vragen).
Ik ben zelf echt bescheiden en ik probeer er niet te veel over te praten, maar ik vind dit toch wel vervelend. Hebben jullie misschien tips over wat ik kan doen? Moet ik het juist wel of niet aankaarten?

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ze negeert jou dus niet maar het onderwerp appartement?
Jaloers?
roosje1976 wijzigde dit bericht op 29-03-2021 20:51
51.52% gewijzigd
Ik zou haar een keer apart nemen en vragen of ze ergens problemen mee heeft.
Vind het sowieso raar dat anderen zo snel oordeel klaarhebben, ook dat je ouders nare opmerkingen krijgen.. Zij moeten toch zelf weten wat ze doen? Jij ook. Dat iemand daar niet achter staat kan prima, maar om dan maar lullige opmerkingen te maken is erg triest...
Wat verwacht je van je vriendin?
Butterflywhy schreef:
29-03-2021 20:47
Ze negeert jou dus niet maar het onderwerp appartement?
Ze negeert mij niet inderdaad, misschien een beetje onduidelijke titel, maar eigenlijk negeert ze vaak onderwerpen die voor mij positief/leuk zijn (studie, jongens etc.)
belinda30 schreef:
29-03-2021 20:51
Wat verwacht je van je vriendin?
Ik zou het leuk vinden als zij iets positiefs kan zeggen. Ik zou iemand altijd in ieder geval feliciteren!
Ze gunt jou geen leuke dingen dus. Leuke vriendin dan.
Je vriendin is jaloers. Haar probleem!
roosje1976 schreef:
Jaloers?
Ik weet het niet, maar krijg dat gevoel wel. We zijn alleen al meer dan 10 jaar vriendinnen en daarom snap ik het niet echt..
Allereerst: Gefeliciteerd met je appartement, super leuk!

En wat vervelend lijkt me dat, om een vriendin te hebben die nooit blij voor je is... Ik vind inderdaad dat je wel van je vrienden mag verwachten dat ze met je meeleven, niet alleen bij negatieve dingen maar juist ook bij positieve dingen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Tijd om een andere vriendinnen groep te vinden. Die je cheerleader zijn, die het beste met je voor hebben en het je gunnen dat je zo'n mooie voorsprong hebt in het leven. Dit type vriendin, jaloers, afgunstig, hopend dat je onderuit zal gaan, kun je missen als kiespijn.
Jij bent voor haar enkel een vriendin als zij 'boven jou staat', als zij 'het beter heeft dan jij', als jij bij wijze van spreken 'haar mindere' bent.

Stel dat jij in het leven een betere (afkomst, beroep, loon, ...) vriend gaat krijgen, dan gaat de vriendschap helemaal overgaan. Van haar uit.

Ik zou me in dit soort vriendschap niet goed voelen want sometimes you win, sometimes you lose. En in alle gevallen zijn de echte vriendinnen er dan om het geluk (of het leed) met mekaar te delen.

Veel geluk in je nieuwe stekje hoor!
Panda1987 schreef:
Ik zou haar een keer apart nemen en vragen of ze ergens problemen mee heeft.
Vind het sowieso raar dat anderen zo snel oordeel klaarhebben, ook dat je ouders nare opmerkingen krijgen.. Zij moeten toch zelf weten wat ze doen? Jij ook. Dat iemand daar niet achter staat kan prima, maar om dan maar lullige opmerkingen te maken is erg triest...
Jaa het verbaast je hoeveel mensen nare opmerkingen maken. Ondertussen zijn we het wel gewend, maar deze was even teleurstellend omdat ik er zo blij mee ben!
Wat hebben mensen ermee te maken wie jouw huur betaalt? Of is het zo overduidelijk dat je het nooit zelf zou kunnen bekostigen?

Jaloezie kan vriendschappen helaas wel echt verpesten. Ik zou haar op een laag pitje zetten.
mammezel schreef:
29-03-2021 21:06
Jij bent voor haar enkel een vriendin als zij 'boven jou staat', als zij 'het beter heeft dan jij', als jij bij wijze van spreken 'haar mindere' bent.

Stel dat jij in het leven een betere (afkomst, beroep, loon, ...) vriend gaat krijgen, dan gaat de vriendschap helemaal overgaan. Van haar uit.

Ik zou me in dit soort vriendschap niet goed voelen want sometimes you win, sometimes you lose. En in alle gevallen zijn de echte vriendinnen er dan om het geluk (of het leed) met mekaar te delen.

Veel geluk in je nieuwe stekje hoor!
Je hebt daar een heel goed punt! Ik vind het zelf alleen heel lastig om iemand los te laten waar je zoveel mee hebt gedeeld..
Mumper schreef:
29-03-2021 21:10
Wat hebben mensen ermee te maken wie jouw huur betaalt? Of is het zo overduidelijk dat je het nooit zelf zou kunnen bekostigen?

Jaloezie kan vriendschappen helaas wel echt verpesten. Ik zou haar op een laag pitje zetten.

Het is inderdaad wel vrij duidelijk dat ik dit nooit zelf had kunnen betalen! Ik had wel veel opmerkingen verwacht, maar had van haar wel op een felicitatie of iets gehoopt.
Dus je ouders willen een appartement voor jou huren? Of begrijp ik dat verkeerd?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik had ook even moeten verversen :mrgreen:
Tickel schreef:
29-03-2021 21:23
Ik had ook even moeten verversen :mrgreen:
Haha! Maar mijn ouders gaan inderdaad voor mij het appartement huren!
Gamayun schreef:
29-03-2021 20:56
Allereerst: Gefeliciteerd met je appartement, super leuk!

En wat vervelend lijkt me dat, om een vriendin te hebben die nooit blij voor je is... Ik vind inderdaad dat je wel van je vrienden mag verwachten dat ze met je meeleven, niet alleen bij negatieve dingen maar juist ook bij positieve dingen.
dit dus :cheer:
Doreia* schreef:
29-03-2021 21:03
Tijd om een andere vriendinnen groep te vinden. Die je cheerleader zijn, die het beste met je voor hebben en het je gunnen dat je zo'n mooie voorsprong hebt in het leven. Dit type vriendin, jaloers, afgunstig, hopend dat je onderuit zal gaan, kun je missen als kiespijn.
en dat ... :applause:

en voor to, gefeliciteerd! Fijn wonen is zó belangrijk :proud:
S04052000 schreef:
29-03-2021 21:26
Haha! Maar mijn ouders gaan inderdaad voor mij het appartement huren!
Het is fijn dat dit kan. Sommige families hebben nu eenmaal meer te besteden dan anderen. Hoort bij het leven. De ene koopt een Porsche de ander een Trabant.
Gefeliciteerd met de volgende stap in je leven! Heel leuk voor jou. Maar dat jouw ouders dit voor jou bekostigen staat buiten de vriendschap (Als jij je inderdaad daar niet op laat 'aanzien'). Als de vrienden dat niet zo zien dan passen ze niet bij jou.
Maar verhuis eerst een keer en organiseer een feestje (hopelijk mag dat snel weer) en waak er daarna over dat jouw huis niet de vrienden hangplek wordt.
Dat gebeurde bij mij in de vorige eeuw. Iets andere situatie maar door veel (goed betaald) werken bij mijn studie kon ik een betere/grotere plek betalen dan de kamers van mijn vrienden en dat werd in no time (zonder dat het met mij overlegd werd) de plek waar de spelletjesavonden, feestjes e.d. gepland werden. Want Oudblond had ook altijd een vriezer en voorraadkast vol eten zitten....
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik begrijp mensen die denken hier commentaar op te moeten leveren to-tààààl niet.

Als ouders hun kinderen financieel helpen bij de aankoop van een woning, auto of wat dan ook, dan kraait er geen haan naar. Integendeel, dat wordt als 'knap' bestempeld. Maar jouw ouders, die jou helpen bij het huren van een woning, dat zou een schande zijn?

Wie beslist nu in hemelsnaam - behalve jouw ouders zelf - wat ZIJ met HUN geld doen!!!!
Hier wordt ik zo moedeloos van, dat mensen menen over alles een mening te mogen hebben en die dan ook nog te verkondigen tegen iedereen die het wil horen.

Werkelijk, mijn verstand is er te klein voor!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven