Openbare toiletten bij het strand open?

30-03-2021 14:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Al een hele tijd heb ik zin om naar een strand in Nederland te gaan, om daar even te wandelen en uit te waaien.
Het enige wat ik mij steeds afvraag (en daarom nog steeds niet ga) zijn de openbare toiletten eigenlijk wel open?
Wie kan mij het antwoord hierop geven ;-)
Sommige wel, sommige niet is mijn ervaring. Bij hoge nood duik ik de duinen in.
Je denkt dat iemand hier weet of alle toiletten bij alle stranden wel of niet nu open zijn?

:fortune:

Grappig.
Ik heb van de week die vraag gesteld aan iemand op een Facebookpagina en in Zoutelande zijn ze bij de reddingsbrigade open. Dus daar hoop ik maar op dat het zo is als wij daar binnenkort heen gaan.

Misschien dat het bij sommige strandtenten ook wel open is net als dat het hier dat het bij een enkele horecagelegenheid waar afhaal mogelijk is ook open is.
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn in welk strand je overweegt.
Niet overal zijn de toiletten open en het wisselt ook nog wel eens doordeweeks of in het weekend
Gewoon achter een duinpannetje gaan.
Zorg dat je bij een tankstation bent geweest, onderweg. Dat zijn mijn lifesavers op dit moment.
't Is al met al een heel gedoe
Op Walcheren zijn er in elk geval een stel open:
https://www.veere.nl/openbare-toiletten
Van het weekend heb ik gebruik gemaakt van een toilet bij een strandtent die open was voor afhalen. Zij gaven aan dat er daar in de buurt meer horecaondernemers waren die de toiletten open hebben voor afhaal gasten
Castricum is open
Chocolade, altijd goed!
Ik woon in zeeland en ik plas gewoon in de duinen. Niemand die het ziet.
ExodusRedux schreef:
30-03-2021 15:35
Ik woon in zeeland en ik plas gewoon in de duinen. Niemand die het ziet.
Plastuit kan ook een optie zijn als je met de broek naar beneden in de duinen niet wil
Bij Noordwijk aan zee zijn ze open.
LilyAldrin schreef:
30-03-2021 15:33
Van het weekend heb ik gebruik gemaakt van een toilet bij een strandtent die open was voor afhalen. Zij gaven aan dat er daar in de buurt meer horecaondernemers waren die de toiletten open hebben voor afhaal gasten
Ja, dat is ook mijn ervaring bij de twee (Zeeuwse) stranden waar ik laatst was.
Ze zijn meestal wel open, soms niet heel openlijk maar mag je wel als je het vraagt. Neem wel los geld mee, het kost vaak een euro. Maar dat heb ik er graag voor over!
.
Wij konden vorig weekend tegen betaling in een hotel plassen, in Noordwijk. Kon zelfs met pin..
Op het strand bij Den Haag zijn ze niet open in ieder geval. Mijn dochter van 4 moest ontzettend nodig plassen toen we op het strand aan de wandel waren. Geen openbare toiletten en zelfs bij het hotel aan het strand, de bakker en de snackbar mocht ze niet plassen. Uiteindelijk heb ik haar maar gewoon laten plassen in de duinen, zo sneu, met koude billetjes, maar ze kon het echt niet meer ophouden tot thuis.
DeniseMK schreef:
30-03-2021 16:08
Op het strand bij Den Haag zijn ze niet open in ieder geval. Mijn dochter van 4 moest ontzettend nodig plassen toen we op het strand aan de wandel waren. Geen openbare toiletten en zelfs bij het hotel aan het strand, de bakker en de snackbar mocht ze niet plassen. Uiteindelijk heb ik haar maar gewoon laten plassen in de duinen, zo sneu, met koude billetjes, maar ze kon het echt niet meer ophouden tot thuis.
Bij winkels en horeca aan boulevards zijn de wc's niet open. Maar bij de strandtenten vaak wel. Scheveningen ben ik zelf niet geweest. Wel Egmond en Bergen (diverse strandtenten).
.
DeniseMK schreef:
30-03-2021 16:08
Joh, dat is toch niet sneu? Als wij vroeger in het bos gingen wandelen/spelen zijn er ook nergens toiletten. Geen moeite mee hoor, om even in de bosjes te plassen.
Vutje schreef:
30-03-2021 16:13
Joh, dat is toch niet sneu? Als wij vroeger in het bos gingen wandelen/spelen zijn er ook nergens toiletten. Geen moeite mee hoor, om even in de bosjes te plassen.
Eens. En als het moet dan doe ik dat nu ook wel eens als het zo uit komt. Liever niet natuurlijk maar als je moet dan moet je.
Ben gister op strand rockanje geweest en daar was er 1 van de 4 open. En anders de duinen hoor ;-))
Ga er vanuit dat alle openbare toiletten aan het strand dicht zijn.
stippensokken schreef:
30-03-2021 15:12
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn in welk strand je overweegt.
Niet overal zijn de toiletten open en het wisselt ook nog wel eens doordeweeks of in het weekend
Haha je hebt gelijk :-D
Zit zelf aan strand westenschouwen te denken.
Bedankt voor de tips allemaal.
Ga maar gewoon de gok wagen (ben ook wel opgelucht om te lezen dat vele bij gebrek aan toilet de duinen in duiken hihi)
Bij Bloemendaal was er wel wat open een paar weken geleden in het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven