Online daten

zaterdag 13 februari 2021 om 21:20

Sinds enkele weken heb ik contact met een man via online dating. Ik kan wel wat advies gebruiken want ik heb geen ervaring hiermee.
Ik heb wel een klik met hem en we chatten bijna elke dag. Hij gaf al best snel aan dat hij wilde appen. Ik heb mijn nr niet gegeven. Ook wilde hij al best snel afspreken. Dat is ook nog niet gebeurd omdat ik dat best spannend vind.
Hij zegt van de ene kant lieve dingen tegen me. Bv dat hij alleen online is om te kijken of ik er ben. Ook dat hij me lief vindt. Ik heb een beetje het beeld van hem dat hij altijd erg gericht is geweest op spullen/materialistische dingen maar nu tot conclusie komt dat geluk ook in andere dingen zit. Hij wil heel graag een fijne relatie.
Hij zegt dat hij met mij een goede klik heeft en het meeste praat. Dat hij 1 ander contact heeft maar dat loopt beetje stroef.
Ook vertelt hij mij dat hij onzeker is over bepaalde dingen van zichzelf.
Toch heb ik mijn twijfels. Hij vertelt veel over zichzelf. Maar bij mij vraagt hij niet echt door. Alleen of ik hoop dat we elkaar ooit ontmoeten en het zou klikken in het echt zoals nu. Of hoeveel relaties ik heb gehad.
Ook vroeg hij eens wat ik aan het doen was toen ik niet meteen antwoordde.
Of hij vroeg eens of ik ander contact heb waar ik meer mee heb.
Dit zijn 2 dingen die ik eigenlijk niet zo oké vind.
Sinds kort sluit hij berichtjes af met een x. Ook vraagt hij of ik van knuffelen hou in een relatie.
Van de andere kant vind ik het kletsen wel weer gezellig.
Ik weet alleen niet zo goed hoe je kan weten dat iemand echt goede bedoelingen heeft. Misschien wil hij alleen seks maar dat idee heb ik ook niet.
                    Ik heb wel een klik met hem en we chatten bijna elke dag. Hij gaf al best snel aan dat hij wilde appen. Ik heb mijn nr niet gegeven. Ook wilde hij al best snel afspreken. Dat is ook nog niet gebeurd omdat ik dat best spannend vind.
Hij zegt van de ene kant lieve dingen tegen me. Bv dat hij alleen online is om te kijken of ik er ben. Ook dat hij me lief vindt. Ik heb een beetje het beeld van hem dat hij altijd erg gericht is geweest op spullen/materialistische dingen maar nu tot conclusie komt dat geluk ook in andere dingen zit. Hij wil heel graag een fijne relatie.
Hij zegt dat hij met mij een goede klik heeft en het meeste praat. Dat hij 1 ander contact heeft maar dat loopt beetje stroef.
Ook vertelt hij mij dat hij onzeker is over bepaalde dingen van zichzelf.
Toch heb ik mijn twijfels. Hij vertelt veel over zichzelf. Maar bij mij vraagt hij niet echt door. Alleen of ik hoop dat we elkaar ooit ontmoeten en het zou klikken in het echt zoals nu. Of hoeveel relaties ik heb gehad.
Ook vroeg hij eens wat ik aan het doen was toen ik niet meteen antwoordde.
Of hij vroeg eens of ik ander contact heb waar ik meer mee heb.
Dit zijn 2 dingen die ik eigenlijk niet zo oké vind.
Sinds kort sluit hij berichtjes af met een x. Ook vraagt hij of ik van knuffelen hou in een relatie.
Van de andere kant vind ik het kletsen wel weer gezellig.
Ik weet alleen niet zo goed hoe je kan weten dat iemand echt goede bedoelingen heeft. Misschien wil hij alleen seks maar dat idee heb ik ook niet.

zondag 11 april 2021 om 16:29

Klopt. Hij zegt dan alleen dat hij het liever over leuke dingen heeft.

zondag 11 april 2021 om 16:35

Voor zover ik dat kan beoordelen:
• De volgende keer meer op je (onderbuik)gevoel vertrouwen en ernaar handelen, in plaats van eindeloos blijven analyseren. Als jij van mening bent dat hij ongepaste opmerkingen maakt, handel ernaar en wees duidelijk.
• Duidelijk communiceren en voor jezelf gaan staan; het is mij op basis van je verhaal nog steeds niet duidelijk waarom die afspraak niet is doorgegaan. Dat kun je als duidelijk signaal opvatten en je conclusies trekken. Je had ook kunnen zeggen "ik kan dan en dan en dan ben ik daar en daar". En dan was het weer aan hem geweest om er iets mee te doen.
• Als je gevoel klopt: eerder afspreken. Op een openbare plek en het dan niet te ingewikkeld maken: een wandeling, een koffie.
• Het is niet erg als het spannend is om af te spreken, maar als punt 1 klopt en je dat tijdens de date in je achterhoofd houdt, dan kan er volgens mij niet zoveel fout gaan.

zondag 11 april 2021 om 16:40

- ongepaste opmerkingen zei hij dat het een grap was, dat ik dat niet door had.DillKarlings schreef: ↑11-04-2021 16:35Voor zover ik dat kan beoordelen:
• De volgende keer meer op je (onderbuik)gevoel vertrouwen en ernaar handelen, in plaats van eindeloos blijven analyseren. Als jij van mening bent dat hij ongepaste opmerkingen maakt, handel ernaar en wees duidelijk.
• Duidelijk communiceren en voor jezelf gaan staan; het is mij op basis van je verhaal nog steeds niet duidelijk waarom die afspraak niet is doorgegaan. Dat kun je als duidelijk signaal opvatten en je conclusies trekken. Je had ook kunnen zeggen "ik kan dan en dan en dan ben ik daar en daar". En dan was het weer aan hem geweest om er iets mee te doen.
• Als je gevoel klopt: eerder afspreken. Op een openbare plek en het dan niet te ingewikkeld maken: een wandeling, een koffie.
• Het is niet erg als het spannend is om af te spreken, maar als punt 1 klopt en je dat tijdens de date in je achterhoofd houdt, dan kan er volgens mij niet zoveel fout gaan.
- ik weet ook nog steeds niet waarom het niet door is gegaan. Als ik vraag waar het door komt zegt hij dat hij liever over leuke dingen heeft.

zondag 11 april 2021 om 16:44

En neem jij daarmee genoegen?
Volgens mij niet. En terecht.
Conclusie: constateren dat deze man het niet is voor jou, als je heel netjes wilt zijn kun je dat nog laten weten in een afsluitend berichtje en daarna verwijder je hem en kijk je verder naar de volgende (met deze opgedane wijsheid in je achterhoofd, zodat je de volgende keer eerder conclusies kunt trekken en niet je energie nodeloos aan onzinnige contacten spendeert).

zondag 11 april 2021 om 16:45

Een man die op seks uit is blijft niet weken appen. Tenzij het alleen sex gesprekken zijn. Dat weet jij het beste.
Was het cybersex tussen jullie?
De meeste mannen zijn direct duidelijk in het eerste gesprek dat ze alleen op sex uit zijn en willen direct scoren die avond, dat weekend of die week. En niet voor over een maand een keer misschien.
Dat je hen s nachts online ziet zegt niet.
Ik ben s nachts ook wel eens online. Kan niet slapen op dat moment.
Hij heeft weken dagelijks met je geappt. Gegeven moment kreeg hij waarschijnlijk contact met iemand anders die wel wilde afspreken.
Jullie waren niet exclusief. Er was nog geen ontmoeting geweest. Niks mis mee.
Tip voor de volgende keer. Spreek eerder af.
Dan weet je ook of iets toekomst heeft.
Volgens mij was er weinig mis met deze meneer. Misschien alleen dat het hem aan het einde niet meer zo boeide.

zondag 11 april 2021 om 16:51

Het ging nooit over seks. Behalve die ene keer dat hij opmerkingen maakte. Ik liet merken dat ik dat niks vond. Vanaf toen had hij veel minder tijd.Julia_20 schreef: ↑11-04-2021 16:45Een man die op seks uit is blijft niet weken appen. Tenzij het alleen sex gesprekken zijn. Dat weet jij het beste.
Was het cybersex tussen jullie?
De meeste mannen zijn direct duidelijk in het eerste gesprek dat ze alleen op sex uit zijn en willen direct scoren die avond, dat weekend of die week. En niet voor over een maand een keer misschien.
Dat je hen s nachts online ziet zegt niet.
Ik ben s nachts ook wel eens online. Kan niet slapen op dat moment.
Hij heeft weken dagelijks met je geappt. Gegeven moment kreeg hij waarschijnlijk contact met iemand anders die wel wilde afspreken.
Jullie waren niet exclusief. Er was nog geen ontmoeting geweest. Niks mis mee.
Tip voor de volgende keer. Spreek eerder af.
Dan weet je ook of iets toekomst heeft.
Volgens mij was er weinig mis met deze meneer. Misschien alleen dat het hem aan het einde niet meer zo boeide.
De rest wat je zegt zou best kunnen kloppen. Maar als hij is afgehaakt waarom zoekt hij dan contact en verwijdert mij dan niet? Dat begrijp ik niet. Ook niet dat hij niet gewoon zegt dat hij geen interesse heeft en afspraak niet door gaat.
Maar zal er wel nooit achter komen.

zondag 11 april 2021 om 17:12

Bij al het advies dat je krijgt, kom je steeds op deze vraag uit. In plaats van zélf je conclusies te trekken en ernaar te handelen.

zondag 11 april 2021 om 17:17

zondag 11 april 2021 om 17:25

Soms kom je daar niet achter.Jillian80 schreef: ↑11-04-2021 16:51Het ging nooit over seks. Behalve die ene keer dat hij opmerkingen maakte. Ik liet merken dat ik dat niks vond. Vanaf toen had hij veel minder tijd.
De rest wat je zegt zou best kunnen kloppen. Maar als hij is afgehaakt waarom zoekt hij dan contact en verwijdert mij dan niet? Dat begrijp ik niet. Ook niet dat hij niet gewoon zegt dat hij geen interesse heeft en afspraak niet door gaat.
Maar zal er wel nooit achter komen.
Als een afspraak niet doorgaat en hij zegt niet eens af...dan boeit het hem niet .
Misschien houdt hij nog contact om te kijken of je nog beschikbare bent.
Wie weet het?
En achteraf kijk je een koe in haar kont.
Voor nu zou ik gewoon zijn nummer blokkeren.
Hij kan geen contact meer opnemen en jij kan niet kijken wanneer hij online is.
En over een tijdje gooi je hem uit je contactenlijst.

zondag 11 april 2021 om 17:30

Dat snap ik. Maar je zoekt ook geen contact toch?Boomklevertje schreef: ↑11-04-2021 17:21Ik verwijder ook niet altijd iedereen gelijk uit mijn telefoon hoor.
Vaak denk ik daar niet eens aan.
Soms scroll ik eens door mijn lijst en dan verwijder ik her en der iemand.
Hij doet dat wel. En geeft ook aan dat hij contact wil blijven houden hoe het altijd was.

zondag 11 april 2021 om 17:32

Je hebt gelijkJulia_20 schreef: ↑11-04-2021 17:25Soms kom je daar niet achter.
Als een afspraak niet doorgaat en hij zegt niet eens af...dan boeit het hem niet .
Wie weet het?

zondag 11 april 2021 om 17:36

Jillian80 schreef: ↑11-04-2021 17:17Ik heb inderdaad steeds die vraag. Als je bent afgehaakt waarom zoek je dan contact? Waarom verwijder je mij niet gewoon?
En waarom zegt iemand niet gewoon dat afspraak niet door gaat? Dat snap ik niet.
Jij weet het blijkbaar wel. Zou je het mij dan willen zeggen?
Gewoon dit. Iets met eigenwaarde. Ik hoop oprecht dat je hier iets van oppikt TO.Julia_20 schreef: ↑11-04-2021 17:25Soms kom je daar niet achter.
Wie weet het?

zondag 11 april 2021 om 17:43

Lieve TO,Jillian80 schreef: ↑11-04-2021 17:17Ik heb inderdaad steeds die vraag. Als je bent afgehaakt waarom zoek je dan contact? Waarom verwijder je mij niet gewoon?
En waarom zegt iemand niet gewoon dat afspraak niet door gaat? Dat snap ik niet.
zoals eerder gezegd denk je in kringetjes. Met stijgende verbazing dit topic van begin tot eind doorgelezen, en steeds weer die zelfde vraag. Lijkt mij verschrikkelijk vermoeiend. Leg je erbij neer dat je dat nooit precies zult gaan weten.
Tip voor de toekomst: probeer uit te gaan van wat jij wil. En handel daarnaar. En dan niet antwoorden met: ik wil weten wat hij wil/denkt/verwacht. Maar echt van je eigen gevoel uitgaan; heb je een leuke klik met iemand online en voelt het positief, geef het een kans ga in het vervolg gewoon een coffee to go doen ergens in de stad na een weekje appen. Daar is niks geks of gevaarlijks aan. Voelt het niet goed, ga dan niet eindeloos afwachten en kap het zelf af.
Je voorkomt daarmee verschillende decepties, zoals maandenlang tijd en energie aan iets verspillen omdat iemand in het echt toch heel erg tegen blijkt te vallen, of dat het appcontact stilvalt en jij dat niet kunt handelen/loslaten.
En...misschien is iemand gewoon wel echt heel leuk, dat kan natuurlijk ook nog he? Veel succes

zondag 11 april 2021 om 18:15

Weetje toen ik plots na 28 jaar en zonder uitleg door de vader van mijn kinderen verlaten werd, heb ik me ook maanden afgevraagd waarom, om antwoorden gevraagd, duizenden dingen bedacht die ik wel of niet had moeten doen, als dit, als dat om maar in te vullen en "antwoord" te kunnen krijgen. Een van mijn beste vriendinnen zei toen eens, weetje geen antwoord is eigenlijk ook al een antwoord, met andere woorden je schiet er niks mee op en blijft malen, accepteer zo als het is en richt je op wat anders, nu drie jaar later zie ik steeds meer hoe gelijk ze heeft en sta ik er ook meer zo in,  mensen die niet duidelijk willen zijn of geen vragen meer beantwoorden, zonde van je energie, gewoon laten gaan, wellicht hoor je ooit nog wat maar ga je hier niet meer op focussen

zondag 11 april 2021 om 18:43

Lieve Jillian80, je moet deze man niet willen begrijpen. Laat het gaan.Jillian80 schreef: ↑11-04-2021 17:17Ik heb inderdaad steeds die vraag. Als je bent afgehaakt waarom zoek je dan contact? Waarom verwijder je mij niet gewoon?

zondag 11 april 2021 om 19:07

Kijk, ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar ik zie Putin morgenavond weer (  
  ) en hij heeft op de app totdat we elkaar echt ontmoet hebben geen enkele zinspeling gemaakt op seks. En nu houdt ie het ook nog gewoon binnen de lijnen van het fatsoen. 
Nou kan seks hebben natuurlijk ook helemaal niet omdat wij ons aan de 1,5 m regel houden maar dan nog hè, dan nog.
                    Nou kan seks hebben natuurlijk ook helemaal niet omdat wij ons aan de 1,5 m regel houden maar dan nog hè, dan nog.