Vervelend onrustig gevoel na relatiebreuk

16-04-2021 17:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden is m'n relatie uitgegaan in goed overleg. Na bijna 2,5 jaar was de koek op, no hard feelings, we hebben geen ruzie, niks van dat alles. Wel verdriet erom, maar het is beter zo.

Ten eerste is het natuurlijk wel wennen om niet meer bij elkaar te zijn alhoewel we niet samen woonden. We hebben voorlopig geen contact, wie weet komt dat wel weer een keertje.

Ten tweede, en daar maak ik me meer zorgen over...is dat ik mezelf erop betrap dat ik alweer aan het dagdromen ben over een nieuwe relatie. M'n verstand zegt nee, m'n hart zegt ja...zo'n soort gevoel.

Ik wil eigenlijk eens een tijdje vrijgezel zijn, met niemand rekening hoeven te houden. Ik kan goed alleen zijn, vermaak me altijd prima. Heb goede vriendinnen die ik regelmatig zie of contact mee heb, bij familie kan ik altijd terecht. Dus wat is het probleem dan, zou je zeggen. Wist ik het maar...

Ik vind het een vervelend onrustig gevoel en ik wil er van af. Iemand tips of ook (ooit) zo'n gevoel (gehad)?
splendidia wijzigde dit bericht op 16-04-2021 17:32
Reden: Typefout
0.20% gewijzigd
Lieve TO,

Een relatiebreuk is heel erg k*t en moeilijk en pijnlijk en na amper 2 weken is het echt volkomen normaal dat je je zo voelt en je moet leren om blij met jezelf/in je eentje te zijn. (En dat is mogelijk, geloof me, been there done that...)

Niet leuk I know, maar het heeft echt tijd nodig.
Gun je zelf dat ook. (Wel een tip: geeeeeeeeeen contact met je ex voorlopig. Echt niet doen)
Wat Julus zegt: het hoort er echt bij. (Het zou eerder raar zijn als je na 2 weken nergens meer last van zou hebben)
Sterkte :hug: :hug: :hug:
.
splendidia wijzigde dit bericht op 17-04-2021 21:31
Reden: Dubbel
99.60% gewijzigd
Dank je Phoebe voor je lieve bericht. Ik laat het maar even voor wat het is en ik merk vanzelf wel weer wanneer alles weer op de rails begint te komen.

@Julus, er staat een halfslachtige afspraak om iets te gaan drinken als de horeca weer open is. Ik neem voorlopig geen contact op. Ook omdat een collega die druk aan het online daten is, mijn ex voorbij zag komen. En dat nodig vond om mij dat te vertellen half uurtje geleden.
Zit ik er maar over te malen...is hij al 10 stappen verder.
splendidia schreef:
17-04-2021 21:27
Dank je Phoebe voor je lieve bericht. Ik laat het maar even voor wat het is en ik merk vanzelf wel weer wanneer alles weer op de rails begint te komen.

@Julus, er staat een halfslachtige afspraak om iets te gaan drinken als de horeca weer open is. Ik neem voorlopig geen contact op. Ook omdat een collega die druk aan het online daten is, mijn ex voorbij zag komen. En dat nodig vond om mij dat te vertellen half uurtje geleden.
Je kan niks invullen voor je ex.
Misschien verveling, misschien kijken hoe hij nog in de markt ligt. Wie weet, je krijgt daar geen antwoord op. Dat antwoord moet je ook niet willen.

Jullie zijn nu gescheiden, ieder zijn/haar eigen leven. Het is rot en hard om te horen dat je ex op een datingsite staat maar trek het je niet persoonlijk aan.

Geef, als je het niet prettig vind er iets over te horen, aan aan de mensen om je heen dat je er niks over wil weten wat je ex uitspookt.
splendidia schreef:
17-04-2021 21:27

Dat snelle verder gaan/ op een datingsite staan hoor je zo vaak over mannen die net single zijn. Ik spreek ze vaak die nog maar net single zijn. Die hebben dat - meer dan vrouwen- nodig om hun verdriet te verwerken ofzo. Het zegt niks over jou. Maar het is wel in your face ja..
Julus schreef:
17-04-2021 21:54
Dat snelle verder gaan/ op een datingsite staan hoor je zo vaak over mannen die net single zijn. Ik spreek ze vaak die nog maar net single zijn. Die hebben dat - meer dan vrouwen- nodig om hun verdriet te verwerken ofzo. Het zegt niks over jou. Maar het is wel in your face ja..
Dat klopt idd.

Ik denk wel eens dat mannen niet alleen kunnen zijn maar dat is wel erg stereotype gedachte :P
Dat denk ik dus ook. Die leegte moet zsm worden opgevuld maar geloof mij, hij is jou echt niet vergeten.
Julus schreef:
17-04-2021 21:58
Dat denk ik dus ook. Die leegte moet zsm worden opgevuld maar geloof mij, hij is jou echt niet vergeten.
Zo zie ik dat ook.

Het 1 staat los van het ander en het 1 sluit het ander niet uit.

Betrek deze actie niet op jezelf TO
Ik had het ook liever niet willen weten. De neiging om te gaan vragen waarom is groot maar ik hou me maar in.

Het is zijn volste recht natuurlijk om nu te doen wat hij wil. Dat recht heb ik ook maar ben daar duidelijk terughoudender in.
Je kunt maar beter zomin mogelijk weten. Want dan ga je daar weer over piekeren. En nog erger, het op jezelf betrekken.
moeras schreef:
17-04-2021 21:48
Je kan niks invullen voor je ex.
Misschien verveling, misschien kijken hoe hij nog in de markt ligt. Wie weet, je krijgt daar geen antwoord op. Dat antwoord moet je ook niet willen.

Jullie zijn nu gescheiden, ieder zijn/haar eigen leven. Het is rot en hard om te horen dat je ex op een datingsite staat maar trek het je niet persoonlijk aan.

Geef, als je het niet prettig vind er iets over te horen, aan aan de mensen om je heen dat je er niks over wil weten wat je ex uitspookt.
Inderdaad. Je moet echt even tot rust komen en dat gaat echt alleen als je je voorlopig niet bezig houdt met je ex.
Een relatiebreuk is echt zwaar ruk en dat heeft tijd nodig.
Dat je ex mogelijk wil rebounden en meteen op een dateapp gaat moet hij weten.
(Is al lang geleden maar mijn ex deed dat ook, die ging daar nog 10 stappen verder in)

Graag gedaan trouwens :) :hug: :rose:
Dank jullie wel voor het hart onder de riem.

Ik had net besloten om me te richten op andere zaken. Collega verzocht d'r dating site perikelen voor zich te houden ....appt m'n ex met de mededeling dat we het Netflix account nog delen maar dat het wat hem betreft wel zo kan blijven. En de vraag hoe het met mij gaat.

Ik antwoord later wel, nu even geen zin in small talk.
splendidia schreef:
18-04-2021 11:18
Dank jullie wel voor het hart onder de riem.

Ik had net besloten om me te richten op andere zaken. Collega verzocht d'r dating site perikelen voor zich te houden ....appt m'n ex met de mededeling dat we het Netflix account nog delen maar dat het wat hem betreft wel zo kan blijven. En de vraag hoe het met mij gaat.

Ik antwoord later wel, nu even geen zin in small talk.
Je doe het hartstikke goed, wees lief voor jezelf en geef jezelf wat credits!

Geen idee of het jou helpt hoor, maar mij hielp het het beste door mijn ex op alle mogelijke manieren uit mijn leven te zetten. Dus geen contact meer over de app (of anders alleen over noodzakelijke dingen; afhandeling van een huis bijv., maar zeker geen smalltalk), geen gedeelde Netflix accounts (dan maar liever zelf die euro's extra per maand betalen), hem verwijderen als vriend van als je social media kanalen etc.
Eens. Je wil niet zien wat hij kijkt op Netflix etc. Zo blijf je ermee bezig.
Timetraveler schreef:
18-04-2021 11:23
Je doe het hartstikke goed, wees lief voor jezelf en geef jezelf wat credits!

Geen idee of het jou helpt hoor, maar mij hielp het het beste door mijn ex op alle mogelijke manieren uit mijn leven te zetten. Dus geen contact meer over de app (of anders alleen over noodzakelijke dingen; afhandeling van een huis bijv., maar zeker geen smalltalk), geen gedeelde Netflix accounts (dan maar liever zelf die euro's extra per maand betalen), hem verwijderen als vriend van als je social media kanalen etc.
Dit is i.m.o de enige manier.
Alles wat je aan je ex doet denken, wegsmijten.
Ook wanneer je goed uit elkaar gegaan bent moet je echt even afkicken en bijkomen.
Julus schreef:
18-04-2021 11:43
Eens. Je wil niet zien wat hij kijkt op Netflix etc. Zo blijf je ermee bezig.
Ook eens, gewoon helemaal los komen van je ex.

Niks delen van Netflix of even gezellig kletsen ofzo. Dat helpt namelijk niet bij het verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven