Hoe vaak man weg per week is normaal?

18-04-2021 19:44 140 berichten
Hoe vaak is jullie vriend/ man weg per week? Ik heb 9 jaar een relatie met mijn vriend, we wonen samen en we hebben geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Even uitgaande van normaal, dus niet in corona tijd:
5 dagen werk, waarvan gemiddeld 2 thuis, twee avonden en een dagdeel in het weekend sporten. Af en toe een weekend weg (2-3 x per jaar) of een dag sporten (om de maand). Af en toe met vrienden biertjes drinken/stappen (4x per jaar).
Ik denk ik ook zoiets.

Vanwaar je vraag?
Dat is toch per situatie anders?

Bij mijn vorige baan werkte ik standaard 2 avonden over en studeerde ik iedere vrijdagavond en sportte ik 2 keer per week (dat wel weer samen met mijn man). Nu in corona-tijden zijn we beiden eigenlijk altijd thuis..

Maar eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar het verhaal achter de vraag..
Mijn man is regelmatig even weg. Kind naar school brengen, boodschappen doen, het verplichtje ‘ommetje’, sporten.
Vroeger was hij ook nog eens minstens 40 uur per week weg voor werk.
Ligt er aan, wat hij aan het doen is:
met de buurvrouw krikken, hoeft niet elke avond
Ik ben iedere dag wel even weg. De hele dag thuiszitten is niet fijn immers.

Maar wat wil je naartoe met deze vraag to?
Nu is mijn mijn man voorgoed weg ;-) maar toen we nog samen waren was hij doordeweeks overdag aan het werk en 1x per week 's avond sporten. In het weekend soms een dag met vrienden weg.
Wat is je eigen ervaring Sofie en vind je het soms dat hij teveel of te weinig weg is?
MissPiglet schreef:
19-04-2021 09:17

Aan het begin van onze relatie deed hij interimwerk. Bij projecten verder weg was hij van zondag- tot en met vrijdagavond weg en ging hij zaterdagavond nog stappen met vrienden.
Wat gezellig (not). Wat is dan je definitie van relatie? :cencored:
Mijn man is niet perse weg. Maar meestal doen wij ieder ons eigen ding thuis. Hij is vaak nog aan het werk en ik zit dan elders in huis iets anders te doen.

Niet weg dus, maar het is niet zo dat we die tijd dan samen doorbrengen.
Mijn man is, zonder corona, één dag van 7u 's ochtends tot 00u weg. Dan gaat hij van werk meteen door naar zijn hobby en is hij 's nachts pas thuis als de kinderen al op bed liggen. Eens per maand is hij ook een hele zaterdag weg en pas om 00u terug - soms later.
Die man mij is naast werk ongeveer 2 avonden per week weg. Ik ook zoiets. Vaak ook wel 1 a 2 avonden samen weg naar vrienden. Het overlapt ook weleens.

Zou gillend gek worden om elke avond samen op de bank te moeten zitten 🙈
Mijn man werkt in de zorg, hij werkt voornamelijk nachtdiensten en slaapt dan overdag. Week op week af ongeveer.
Of bedoel je buiten het werk om?
Mijn man is hooguit twee avonden per maand weg en dat vind ik niet normaal, maar ja, wat doe je er aan?

Daardoor kan ik zo vaak weg als ik wil ;-)
Voor zover ik weet is vriend normaal gezien 1 avond weg (hobby, paar uurtjes) en meestal op zondag heel de dag motor rijden.
Daarnaast fulltime naar kantoor. Ik weet niet 100% zeker of hij niet stiekem nog veel vaker weg is :P
Ik ben zelf sowieso vaak weg, fulltime werk op andere tijden dan hij, sport, cursus en vrienden zien. We eten op maandag samen en hebben meestal de zaterdag samen vrij. Soms zijn we met zn tweetjes, soms zien we dan familie of vrienden.
Door corona veel meer samen thuis, ik werk veel minder en ben vroeg klaar, hij kan niet naar zijn hobby, ik heb cursus online ipv op locatie. Ik vind het niet erg om meer tijd samen te hebben, maar kan ook erg uitkijken naar het moment dat ik gewoon weer fulltime werk en we weer extra genieten van de spaarzame avondjes samen.
Wij werken beide onregelmatig. 2/3 avonden beide weg. Soms tegelijk, soms na elkaar. Voor corona was ik zeker 1 avond extra per week weg. Hij eens per maand denk ik. Wij denken niet on avonden of weekenden maar in vrije tijd. Wij werken beide ongeveer 32 uur en zien elkaar dus best vaak op andere tijden.
9 jaar = gemiddeld 3x pw, samenwonend mag je er 1/2 van aftrekken (sorry mods) en geen kinderen juist weer 1 bij maar alles tussen 3 en 8 is in principe nog normaal
Maar dan is er natuurlijk nog het kwalitatieve aspect, want waar gaat die vent heen hè? Ik bedoel beter 6 avonden babies en kittens uit brandende bomen helpen dan 2x per week naar de tippelzone.
Voor corona was t veel meer. Maar we gingen 2 maanden voor corona samen wonen. Dus nu veel meer thuis, maar ik weet het dus eigenlijk niet zo goed.
Mumper schreef:
20-04-2021 05:43
Maar dan is er natuurlijk nog het kwalitatieve aspect, want waar gaat die vent heen hè? Ik bedoel beter 6 avonden babies en kittens uit brandende bomen helpen dan 2x per week naar de tippelzone.

Het is maar wat je wil geloven ook natuurlijk.
Waarheen is weg? Mijn partner is ‘s avonds nooit weg. Ik ook niet. Dat is onze tijd samen.
In_Tenebris schreef:
20-04-2021 07:21
Het is maar wat je wil geloven ook natuurlijk.
Als mijn vent zegt dat 'ie naar de hoeren gaat geloof ik hem gewoon hoor. Waar zouden we zijn zonder vertrouwen?
Mumper schreef:
20-04-2021 05:43

Er is ook nog de andere kant van het kwalitatieve aspect, want waar is hij als hij wel thuis is? Zit hij dan de hele avond in zijn nietskamertje? Of te gamen of in zijn laptop gedoken? Het is allemaal niet eenvoudig @( .
Mumper schreef:
20-04-2021 07:30
Als mijn vent zegt dat 'ie naar de hoeren gaat geloof ik hem gewoon hoor. Waar zouden we zijn zonder vertrouwen?

Dan zal je baby's uit bomen redden ook wel geloven. Zonder vertrouwen ben je nergens.
S-Groot schreef:
20-04-2021 07:34
Er is ook nog de andere kant van het kwalitatieve aspect, want waar is hij als hij wel thuis is? Zit hij dan de hele avond in zijn nietskamertje? Of te gamen of in zijn laptop gedoken? Het is allemaal niet eenvoudig @( .
Wie weet zit 'ie wel onreine gedachten te denken of geyl te wordfeuden met de gescheiden buurvrouw
Dopperfles schreef:
20-04-2021 07:26
Waarheen is weg? Mijn partner is ‘s avonds nooit weg. Ik ook niet. Dat is onze tijd samen.

Die van mij lijkt soms weg maar dan blijkt ie al een half uur op de wc te zitten.
Mijn man gaat zo weinig weg dat hij niet eens meer weet waar zijn schoenen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven