Zaadkwaliteit van vriend die ongezond eet

vrijdag 30 april 2021 om 08:58
Hoihoi!
Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.
Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )
mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)
En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?
Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.
Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )
mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)
En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?

vrijdag 30 april 2021 om 11:02
TO ziet het helemaal voor zich: een huisje, kindje en mannetje die ze 's avonds gezonde maaltijden voorzet die hij smakelijk opeet. Schoonouders zien dat en schoonmoeder gaat bij TO in de leer om ook gezond voor haar man te koken. En ze leefden nog lang en gelukkig.
vrijdag 30 april 2021 om 11:04
Huisjenerdopviva schreef: ↑30-04-2021 11:02TO ziet het helemaal voor zich: een huisje, kindje en mannetje die ze 's avonds gezonde maaltijden voorzet die hij smakelijk opeet. Schoonouders zien dat en schoonmoeder gaat bij TO in de leer om ook gezond voor haar man te koken. En ze leefden nog lang en gelukkig.
Kindje
Mannetje
en toen kwam de maaltijd al naar boven

vrijdag 30 april 2021 om 11:06
Westerpaviljoen schreef: ↑30-04-2021 11:03Ik heb gisteren patat met mayonaise gegeten,
Dus ik ga even mijn vrouw bezwangeren
Tot over 2 uur (want eerst natuurlijk koesjie koesjie voorspel enzo)
Uh?
Dat had je een maand of acht/negen geleden toch ook al gedaan?

vrijdag 30 april 2021 om 11:10
Oké, TO loopt wat hard van stapel, maar toch heeft ze wel een punt. Er wordt momenteel volop onderzoek gedaan naar de invloeden van leefstijl en voeding van de ouders vòòr de zwangerschap en gedurende de zwangerschap op de verdere gezondheid van het kind. Er zijn gegronde aanwijzingen dat de gezondheid van kind op latere leeftijd o.a. gelinkt is aan hoe de ouders in de paar maanden vòòr de bevruchting leefden.
https://www.nice-info.be/sites/default/ ... oeding.pdf
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 30-04-2021 11:14
12.85% gewijzigd

vrijdag 30 april 2021 om 11:10
Westerpaviljoen schreef: ↑30-04-2021 11:04Huisje
Kindje
Mannetje
en toen kwam de maaltijd al naar boven
Goed zo, die patata met mayonaise eruit, salade erin. Zie je TO, ik krijg mannen zo aan het gezonde voer.
vrijdag 30 april 2021 om 11:11
Ja, maar dat is alleen van toepassing als ze nu bevrucht wil raken en daar heb ik zo mijn twijfels over.K0koro schreef: ↑30-04-2021 11:10Oké, TO loopt wat hard van stapel, maar toch heeft ze wel een punt. Er wordt momenteel volop onderzoek gedaan naar de invloeden van leefstijl en voeding van de ouers vòòr de zwangerschap en gedurende de zwangerschap op de verdere gezondheid van het kind. Er zijn gegronde aanwijzingen dat de gezondheid van kind op latere leeftijd o.a. gelinkt is aan hoe de ouders in de paar maanden vòòr de bevruchting leefden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 30 april 2021 om 11:13
Dat is van toepassing als ze over 3-4 maanden bevrucht wil raken. Lijkt mij dat hij niet in staat zal zijn om in 1 dag zijn gehele eetpatroon om te gooien. Kijk, ik vind ook dat TO niet vriend's moeder is en hem niets op moet leggen. Maar dát ze erover nadenkt is wel gewoon goed en gezond.viva-amber schreef: ↑30-04-2021 11:11Ja, maar dat is alleen van toepassing als ze nu* bevrucht wil raken en daar heb ik zo mijn twijfels over.

vrijdag 30 april 2021 om 11:15
K0koro schreef: ↑30-04-2021 11:10Oké, TO loopt wat hard van stapel, maar toch heeft ze wel een punt. Er wordt momenteel volop onderzoek gedaan naar de invloeden van leefstijl en voeding van de ouers vòòr de zwangerschap en gedurende de zwangerschap op de verdere gezondheid van het kind. Er zijn gegronde aanwijzingen dat de gezondheid van kind op latere leeftijd o.a. gelinkt is aan hoe de ouders in de paar maanden vòòr de bevruchting leefden.
Is er ook onderzoek gedaan naar vrouwen die hun man willen veranderen?
Ik snap je punt trouwens wel hoor, een dieet zoals in de OP is gewoon ongezond. Maar die vriend moet zelf willen veranderen. TO schrijft grappig op dat hij van haar wel moet, maar dat werkt natuurlijk niet. Die man is volwassen en beslist zelf wat hij naar binnen werkt.

vrijdag 30 april 2021 om 11:18
Weet je, toen ik jouw leeftijd had was ik 7 jaar samen met mijn vriend. Ik was er ook van overtuigd dat we kinderen zouden krijgen. We hadden het er vaak over. Toen we gingen samenwonen, waren de eerste jaren ook heel leuk. Want we pasten ons aan op de ander. Alleen houd je dat niet eeuwig vol. Toen we 10 jaar samen waren (en 4 jaar samenwoonden) ontdekten we pas dat we te verschillend zijn en toch niet zo goed bij elkaar passen dan we dachten.

vrijdag 30 april 2021 om 11:19
Ja eens. Als hij zelf niet wil dan is het trekken aan een dood paard. Toch is mijn ervaring wel dat mijn man ook vanzelf gezonder ging eten toen wij gingen samenwonen. Hij had zwaar ondergewicht waarvoor hij zelfs naar de huisarts was geweest. Na een half jaar samenwonen met mij was zijn BMI bijgetrokken door altijd voldoende gezond eten in huis + gezond en voedzaam koken.nerdopviva schreef: ↑30-04-2021 11:15Is er ook onderzoek gedaan naar vrouwen die hun man willen veranderen?
Ongetwijfeld![]()
Ik snap je punt trouwens wel hoor, een dieet zoals in de OP is gewoon ongezond. Maar die vriend moet zelf willen veranderen. TO schrijft grappig op dat hij van haar wel moet, maar dat werkt natuurlijk niet. Die man is volwassen en beslist zelf wat hij naar binnen werkt.
Maar goed, TO is ook nog jong. Die moet misschien ook nog leren dat eisen niet the way to go is. Beter laat ze hem die folder lezen. Als zijn kinderwens net zo sterk is raakt hij vast intrinsiek gemotiveerd.

vrijdag 30 april 2021 om 11:24
Van Dale: "betekenis forum: een website waar over een bepaalde zaak kan worden gediscussieerd".
Dan zit je hier dus verkeerd. En voor het overige sluit ik mij aan bij de andere forummers.
vrijdag 30 april 2021 om 11:24
Nou zeg, lachen.Ttroeteltje schreef: ↑30-04-2021 09:14Dus jij weet nu al dat hij moet veranderen om jou te pleasen. Want wat jij doet is beter.
Zou een giller zijn wanneer hij blijkt een topprestatie te leveren en jij de gene bent die achter het net vist.

Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 30 april 2021 om 11:25
Is het niet verstandig eerst te focussen op het verkrijgen van een gezonde relatie, huisvesting etc?K0koro schreef: ↑30-04-2021 11:10Oké, TO loopt wat hard van stapel, maar toch heeft ze wel een punt. Er wordt momenteel volop onderzoek gedaan naar de invloeden van leefstijl en voeding van de ouders vòòr de zwangerschap en gedurende de zwangerschap op de verdere gezondheid van het kind. Er zijn gegronde aanwijzingen dat de gezondheid van kind op latere leeftijd o.a. gelinkt is aan hoe de ouders in de paar maanden vòòr de bevruchting leefden.
Daarna kun je je druk gaan maken over zaken als bevruchten
vrijdag 30 april 2021 om 11:27
vrijdag 30 april 2021 om 11:59
Ik word gemanipuleerdnerdopviva schreef: ↑30-04-2021 11:10Goed zo, die patata met mayonaise eruit, salade erin. Zie je TO, ik krijg mannen zo aan het gezonde voer.