Hij wil ineens niet meer afspreken

vrijdag 30 april 2021 om 18:19
Ik heb een aantal weken erg leuk contact met een man die ik via een dating app heb ontmoet. We hebben twee dates gehad, die erg leuk waren. We hebben veel gelachen, er is geflirt en gezoend. Heel leuk allemaal.
Morgen zouden we weer afspreken maar deze week verliep ons contact ineens wat stroever. De vraag was waar we zouden afspreken. Ik heb een jonge dochter (hij weet ervan) en merkte dat ik het nog erg spannend vind om bij mij thuis af te spreken. Omdat dat een beetje voelt als ook haar domein (ook al zou ze tijdens de date bij mijn ex zijn). Ik heb dit ook eerlijk gezegd.
Aanvankelijk zei hij dat dat oké was maar gister kwam hij er toch op terug. Hij zei dat het voor hem een signaal is dat we verschillende dingen willen. Hij zei dat hij mij erg leuk vindt en ik merk dat hij wat sneller wil gaan dan ik.
Hij heeft nu aangegeven helemaal af te zien van nog verder afspreken omdat hij denkt dat ik niet toe ben aan een serieuze relatie.
Ik heb gezegd dat ik dat jammer vind en dat ik hem juist beter wilde leren kennen. Ik merk dat ik helemaal in de war ben nu. Aan de ene kant denk ik: het is goed zo, als hij te voor mij te snel wil gaan, dan gaat het niet werken. Maar ik merk ook dat ik toch heel graag nog een poging wil wagen. Maar ik wil zijn mening ook respecteren en niet wanhopig overkomen door te "smeken".
(Ik heb nauwelijks ervaring met daten dus weet niet goed wat te doen)
Ik vind het zo jammer dat dit leuke contact ineens over is.
Morgen zouden we weer afspreken maar deze week verliep ons contact ineens wat stroever. De vraag was waar we zouden afspreken. Ik heb een jonge dochter (hij weet ervan) en merkte dat ik het nog erg spannend vind om bij mij thuis af te spreken. Omdat dat een beetje voelt als ook haar domein (ook al zou ze tijdens de date bij mijn ex zijn). Ik heb dit ook eerlijk gezegd.
Aanvankelijk zei hij dat dat oké was maar gister kwam hij er toch op terug. Hij zei dat het voor hem een signaal is dat we verschillende dingen willen. Hij zei dat hij mij erg leuk vindt en ik merk dat hij wat sneller wil gaan dan ik.
Hij heeft nu aangegeven helemaal af te zien van nog verder afspreken omdat hij denkt dat ik niet toe ben aan een serieuze relatie.
Ik heb gezegd dat ik dat jammer vind en dat ik hem juist beter wilde leren kennen. Ik merk dat ik helemaal in de war ben nu. Aan de ene kant denk ik: het is goed zo, als hij te voor mij te snel wil gaan, dan gaat het niet werken. Maar ik merk ook dat ik toch heel graag nog een poging wil wagen. Maar ik wil zijn mening ook respecteren en niet wanhopig overkomen door te "smeken".
(Ik heb nauwelijks ervaring met daten dus weet niet goed wat te doen)
Ik vind het zo jammer dat dit leuke contact ineens over is.
zaterdag 1 mei 2021 om 08:05
viva-amber schreef: ↑01-05-2021 07:53To, ik vind het best wel manipulatief om jouw grenzen niet te respecteren.
Wanneer het voor jou te snel is dan is dat zo.
Het lastige is dat buiten de deur daten behalve een loopje en een terrasje op dit moment ook niet mogelijk is.
Wanneer hij jou echt leuk had gevonden, dan had hij die grens gerespecteerd. Hij had buiten af gesproken of jou ben hem uitgenodigd.
Ik denk dat de echte crux zit in het feit dat hij graag sneller een seksuele relatie wil opbouwen en dat dat er niet in zit bij jou omdat je nog niet thuis wil afspreken.
.. ze zouden bij hem thuis afspreken, dus daar gaat je hele theorie. Wat is het toch dat mensen zo graag iets willen geloven dat ze niet meer lezen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

zaterdag 1 mei 2021 om 08:10
Ja en dat wilde hij graag doen bij haar thuis, zij is ook al bij hem thuis geweest en nu houdt zij de boot af om vage redenen. Dan zou ik zeker in combinatie met rustig aan willen doen ook denken dat ik leuk ben voor even en ga ik ook liever op zoek naar iemand die wel wil. Als de situatie andersom was geweest, dus als hij haar liever (nog) niet in zijn huis had willen hebben om vage redenen terwijl hij wel bij haar thuis komt had TO het zelf waarschijnlijk ook afgekapt.Attraverso schreef: ↑01-05-2021 06:34Dat is helemaal niet waar. Rustig aan doen betekent vaak dat je iemand wel interessant vindt en beter wil leren kennen om te kijken of er meer in zit.
Vind ik veel beter dan halsoverkop ergens helemaal induiken om dan iets later te beseffen dat je toch niet bij elkaar past.
Die man kan na 2 dates helemaal niet weten of zij 'het' is.
En mocht hij dat wel.vinden dan gaf hij haar tijd.
Maar bij iemand thuis komen is nu dus al ergens halsoverkop in duiken?
zaterdag 1 mei 2021 om 08:12
To, het kan ook nog zijn dat hij denkt dat je iets verbergt door niet thuis te willen afspreken terwijl je wel bij hem bent geweest.
Daar je wel bij hem thuis bent geweest, snap ik het eerlijk gezegd ook niet zo goed.
Waar ben je bang voor wanneer hij bij jou thuis komt?
Daar je wel bij hem thuis bent geweest, snap ik het eerlijk gezegd ook niet zo goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 1 mei 2021 om 08:29
Ik vind het superleuk met hem, wil hem beter leren kennen en uitzoeken of er iets serieus in zit. Maar ik ben daar ook voorzichtig mee omdat ik een jong kind heb thuis en ik niet overhaast ergens in wil duiken.viva-amber schreef: ↑01-05-2021 08:12To, het kan ook nog zijn dat hij denkt dat je iets verbergt door niet thuis te willen afspreken terwijl je wel bij hem bent geweest.
Aanvankelijk dacht ik er ook aan om hem bij mij uit te nodigen maar ik merkte dat ik wat weerstand voelde. Dat ligt niet aan hem maar het voelt gewoon wat snel, aangezien hij dan ook tussen mijn dochters spullen zit ineens. Ik kan het niet zo goed uitleggen, het voelt gewoon voor mij iets te snel serieus worden.
Maar dat wil dus niet zeggen dat ik niet denk dat dat bij een volgende date nog hetzelfde zou zijn.
Ik heb dit ook gezegd en aanvankelijk was hij er oké mee, maar later kwam hij er toch op terug.
En ja, ik had liever ook ergens buiten de deur afgesproken om iets leuks te gaan doen, maar verder dan wandelen of fietsen kom je nu niet echt dus uiteindelijk kom je dan toch vanzelf wel bij iemand thuis terecht.
En het is uiteraard helemaal prima als hij liever iemand heeft die direct in een relatie springt. Of als hij mij toch niet zo leuk vindt. Als dit zijn tempo is, is hij het sowieso niet voor mij. Alleen vind ik het vreemd dat het zo ineens om is geslagen en dat hij het "een signaal" vindt terwijl onze eerste dates en het contact tussendoor juist super relaxed waren en ik me onwijs bij hem op mijn gemak voelde.
zaterdag 1 mei 2021 om 08:34
Je kind is niet thuis.
Dus dat is niet het echte argument. Hij komt haar niet tegen in jouw huis.
Hij heeft jou wel in zijn huis toegelaten.
Iemand in huis uitnodigen voor een etentje betekent niet dat je meteen een relatie hebt. Jij bent toch ook in zijn huis geweest en jullie zijn nog steeds gewoon aan het daten.
Je geeft de echte reden niet. Je houdt iets achter.
Komt je ex nog veel in je huis?
Dus dat is niet het echte argument. Hij komt haar niet tegen in jouw huis.
Hij heeft jou wel in zijn huis toegelaten.
Iemand in huis uitnodigen voor een etentje betekent niet dat je meteen een relatie hebt. Jij bent toch ook in zijn huis geweest en jullie zijn nog steeds gewoon aan het daten.
Je geeft de echte reden niet. Je houdt iets achter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 1 mei 2021 om 08:36
Gaat het wel?viva-amber schreef: ↑01-05-2021 08:34Je geeft de echte reden niet. Je houdt iets achter.

zaterdag 1 mei 2021 om 08:38
Inderdaad, genoeg anderen om te daten ook.Luci_Mster2 schreef: ↑01-05-2021 08:36Joh, het matcht niet. Jij wilde nog niet in je huis afspreken. Moet jij helemaal helemaal zelf weten. Je goed recht.
Hij wil niet meer verder daten. Ook zijn goed recht.
Klaar.
zaterdag 1 mei 2021 om 08:41
viva-amber schreef: ↑01-05-2021 08:38Ja, sorry twee koffie op...ik ben gevaarlijk vlak na de cafeine.
Vlak? Eerder paranoïde

zaterdag 1 mei 2021 om 08:43
Ik zal ff me pillen innemen om het weer te balansen.
Maar goed to, snap je probleem niet, tenzij je wellicht bang bent voor oordelen over rond slingerend speelgoed en koekkruimels op de vloer.
Maar goed to, snap je probleem niet, tenzij je wellicht bang bent voor oordelen over rond slingerend speelgoed en koekkruimels op de vloer.

zaterdag 1 mei 2021 om 08:44
viva-amber schreef: ↑01-05-2021 08:38Ja, sorry twee koffie op...ik ben gevaarlijk vlak na de cafeine.

zaterdag 1 mei 2021 om 08:46
Nou ja terras is open hé, stel gewoon voor om ergens iets te gaan drinken.
zaterdag 1 mei 2021 om 08:48
Omdat hij je niet leuk genoeg vindt, anders zou hij je die ruimte dus wel geven.Jozijntje schreef: ↑01-05-2021 02:08
En ik snap nog steeds niet goed dat hij dus zégt dat hij mij ontzettend leuk vindt (blablabla) maar mij tegelijkertijd dus niet de ruimte geeft om het rustig aan te doen.
Hij is in zijn vorige relatie bedrogen. Zou dat een rol kunnen spelen? Ik snap het gewoon niet.
zaterdag 1 mei 2021 om 08:48
Maar dan had je ook kunnen aangeven, laten we een wandeling maken bij mij in de buurt en daarna bij mij thuis wat eten.
Ik denk dat, gezien zijn verleden, hij serieus bang is dat jij misschien niet zo single bent als je beweert. Wanneer je niet bij iemand thuis mag komen, dan kan dat - er in zijn hoofd - opduiden dat je misschien nog in een relatie zit.
Ik denk dat, gezien zijn verleden, hij serieus bang is dat jij misschien niet zo single bent als je beweert. Wanneer je niet bij iemand thuis mag komen, dan kan dat - er in zijn hoofd - opduiden dat je misschien nog in een relatie zit.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-05-2021 08:50
49.89% gewijzigd
zaterdag 1 mei 2021 om 08:54
Ze heeft daar toch een reden voor? Als je iemand leuk vindt hoeft dat geen dealbreker te zijn, ook al heb je wat twijfels over die reden.Midnight-Blue schreef: ↑01-05-2021 04:03Ik zou ook mn twijfels hebben als iemand niet wil dat ik bij haar thuis kom terwijl ze wel bij mij wil afspreken.
To, next!!