Klaar met 'online' daten

01-05-2021 15:34 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

Best wel spannend dit topic te delen, maar ik doe het toch. Zoals de titel al zegt: Ik ben helemaal klaar met online dating-apps. Ik heb deze apps al ruim 10 jaar op mijn telefoon staan, nog nooit is er iet serieus uit gekomen. Ook bij serieuze datingsites waar je voor betaald. Daar wordt ik keer op keer afgewezen, ook al stuur ik gewone geintereseerde berichtjes. Ik heb normale foto's en een normale profielbeschrijving.

Alle mannen op dating-apps zijn alleen maar uit op ***. Niemand toont echt serieuze interesse in wat ik doe. Helaas heb ik nog geen relatie gehad (ik ben bijna 29 en nog nooit verliefd geweest). Mijn sociale kring is klein. Voor Corona had ik wel wat opgebouwd, maar alles wat ik deed en waar ik mensen tegen kwam, kan nu niet meer.

Is dit echt hoe het tegenwoordig gaat..? Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen.. Ik ben nog niet verliefd geweest. Er zijn wel mannen geweest waar ik contact mee heb gehad, maar die woonden te ver weg of ik durfde niet af te spreken.

Gewoon even van me afschrijven.. kijken of er herkenbaarheid is.
Ik denk dat Mumper dat wel goed ziet of ik ben het er gewoon mee eens. Er zijn meer manieren om iemand te ontmoeten en dan gaat dat op een meer ontspannen manier zonder dat je allebei bezig bent met een relatie krijgen. Concessies doen aan wat je eigenlijk leuk vindt om dan maar wel een relatie te hebben moet je niet doen. Als een relatie zo belangrijk is klopt het ook niet, je moet ook alleen gelukkig kunnen zijn.
In_Tenebris schreef:
01-05-2021 16:44
Ze gebruikt toch gewoon gangbare sites? Volgens mij is dat altijd wel lastig en moet je goed filteren?
Ze gebruikt de sites waar je voor een makkelijke wip heen gaat.
Sophiever schreef:
02-05-2021 21:14
Ze gebruikt de sites waar je voor een makkelijke wip heen gaat.

Ik zou niet weten waar je dat uit opmaakt tenzij je alle datingsites ziet als plaatsen om iemand te ontmoeten voor een " snelle wip ". Als je echt alleen dat zoekt heb je daar speciale sites voor en dat is natuurlijk wel zo duidelijk.
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 19:16
Ik wil hier liever niet mijn hele prive leven op het forum gooien. Ik wilde weten of er hekenning is, of dat ik dus echt raar ben en dat dit mij alleen gebeurd. Blijkbaar dat laatste. Het maakt me verdrietig dit allemaal te lezen dat het aan mij ligt. Op internet dingen beschrijven is lastig, ga hier niet diep op alle details in. Daarom komen mijn berichten misschien anders over dan ik bedoel.

Ik schrik wel van de reacties die ik lees, maar ik lees ook dat dit aan mij ligt.
Dit vind ik best een heftige post wat je hier schrijft. Dat het met daten niet lukt betekent niet dat er fundamenteel iets mis met je is. Je eigenwaarde zou niet af moeten hangen van hoe goed je in de markt ligt of je relatiestatus.

Wachten met seks is niet iets verkeerds. Maar dat je het hebben van seks aan “geen respect hebben voor je” hangt vind ik wel een vreemde gedachtegang. Waarom zou iemand geen respect voor je hebben als diegene je leuk vind en graag met je naar bed wil?

Om het daten wat meer ontspannen te maken zou ik als ik jou was iets leuks plannen dat je toch al wilde doen. Een leuke activiteit en niet met een glaasje drinken tegenover elkaar gaan zitten in een café. Dan heb je gelijk iets te doen en wat gespreksstof. Wat zijn dingen die je leuk vind? Wandel je bijvoorbeeld graag, wil je nog naar een bepaald museum, het strand of is er een andere activiteit die je leuk vind.
Je hebt ook een site NMLK ( nieuwe mensen leren kennen ) dan kun je samen met andere mensen iets doen zonder dat het direct om een relatie gaat. Moet je wel van houden vind ik omdat ze ook eisen en ondoorzichtige regels hebben. Je moet minimaal hbo hebben, en de oprichter gooit mensen eraf die hem niet zinnen. Het idee is wel leuk, gewoon nieuwe mensen leren kennen. Wie weet zit er iemand tussen waar je vaker contact mee hebt en als dat niet het geval is heb je in ieder geval iets gedaan wat je leuk vindt. Doe je ook weer eens iets anders met andere mensen en dat is op zich al leuk.
Ik snap je teleurstelling wel, hoor. Herkenbaar. Als in het gesprek al duidelijk wordt dat de man in kwestie andere intenties heeft dan jij, dan vind ik het niet meer dan logisch dat dat niet leidt tot een echte date. Vind niet dat jij dan iets 'blijkbaar fout' doet ofzo.
Misschien is het een idee om een filterend (maar wel positief) tekstje neer te zetten in je beschrijving? Dat je bijv graag zou willen daten, maar geen onenightstand wilt ofzo? Dan krijg je misschien wel minder reacties, maar filter je wel wat mensen eruit die het daar alleen om draait.
Als je specifiek in je profiel moet vermelden dat je geen one night stand wil is je profiel niet op orde. Als het goed is, is dat wel duidelijk en blijkt dat ook als je elkaar spreekt mocht dat niet het geval zijn.
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 19:16
Ik wil hier liever niet mijn hele prive leven op het forum gooien. Ik wilde weten of er hekenning is, of dat ik dus echt raar ben en dat dit mij alleen gebeurd. Blijkbaar dat laatste. Het maakt me verdrietig dit allemaal te lezen dat het aan mij ligt. Op internet dingen beschrijven is lastig, ga hier niet diep op alle details in. Daarom komen mijn berichten misschien anders over dan ik bedoel.

Ik schrik wel van de reacties die ik lees, maar ik lees ook dat dit aan mij ligt.
Als ik dit lees denk ik alleen maar, je hoeft niet te denken dat het jou schuld is. Internet daten is echt niet makkelijk, ik vind het ook niet makkelijk.
En met mij nog vele andere.
In_Tenebris schreef:
02-05-2021 22:09
Als je specifiek in je profiel moet vermelden dat je geen one night stand wil is je profiel niet op orde. Als het goed is, is dat wel duidelijk en blijkt dat ook als je elkaar spreekt mocht dat niet het geval zijn.
Soms is het niet zo makkelijk, er zijn legio mannen (of vrouwen) die doen of ze meer willen dan seks maar waar het uiteindelijk wel op neer komt dat ze alleen even seks willen en meer niet.
Soms is het lastig daar doorheen te prikken.
moeras schreef:
02-05-2021 22:12
Als ik dit lees denk ik alleen maar, je hoeft niet te denken dat het jou schuld is. Internet daten is echt niet makkelijk, ik vind het ook niet makkelijk.
En met mij nog vele andere.
Het past ook gewoon niet bij iedereen.

Ik vind het een vreselijke manier van met relaties omgaan, omdat er een soort cultuur omheen hangt (dat zie je ook hier in dit topic) dat "als je je maar op de juiste manier gedraagt", dat je dan de holy grail kunt "krijgen", namelijk de relatie. Met wie maakt dan blijkbaar ook niet zoveel uit, want als die ander zich ook maar naar de maatstaven gedraagt dan zal het werken en dan kan je door voor het koophuis en de baby.

Dan krijg je dus dat vrouwen aan een man blijven plakken die 150km verderop woont, waar ze werkelijk niets gezamenlijks mee delen behalve dat ze allebei graag een relatie willen. En dan na 4 jaar en een huilbaby verder zijn ze verbaasd dat het allemaal niet werkt.

Het argument: met internetdaten vergroot je de kans want je vergroot het aantal personen dat je tegenkomt is ook flauwekul, want personen met wie je geen gemeenschappelijke basis of eigenschappen hebt zijn per definitie niet geschikt als partner, hoe leuk of lief ze ook zijn. Zelfs al iets simpels als naar dezelfde stad verhuizen kan een gemeenschappelijke basis geven, omdat je blijkbaar om een reden voor die plek koos en dat weer iets over je persoonlijkheid zegt.
moeras schreef:
02-05-2021 22:14
Soms is het niet zo makkelijk, er zijn legio mannen (of vrouwen) die doen of ze meer willen dan seks maar waar het uiteindelijk wel op neer komt dat ze alleen even seks willen en meer niet.

Ik denk dat dat inderdaad lastig is. Ik denk ook dat mensen het misschien op het moment ook nog wel menen. Als je echt alleen seks zoekt kun je beter naar een site gaan waar mensen hetzelfde zoeken lijkt mij. Maar goed, die hele datingapps . werken volgens een bepaald systeem en ik denk dat het niet meevalt om iemand te vinden. Een vriend van mij doet het, leuke vent, heeft serieuze bedoelingen eigenlijk, maar komt niet verder dan seks. Rare verhalen ook. Ik neem eerlijk gezegd niet eens de moeite. Ik kan ook slecht tegen de manier waarop men met elkaar omgaat en wat kennelijk normaal is. Ook geen zin om bekeken te worden als " relatiemateriaal " ( yuk ) door iemand die ik nauwelijks ken, dat doe ik bij een ander ook niet en dat vind ik zelfs needy of gefrustreerd. Dat gaat dus niet goed samen met een datingsite of daten.

Ik vind het zelf prettiger om vrijblijvend mensen te leren kennen met dezelfde interesses. Dan kun je altijd nog zien of er meer interesse is en dan ga je ook op een andere manier met elkaar om.
Zeeuws_meisje schreef:
02-05-2021 22:34
Het past ook gewoon niet bij iedereen.

Ik vind je hele post mooi en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik pak dit zinnetje eruit omdat het eigenlijk hier op neerkomt. Je kunt ook en beter op een andere manier mensen leren kennen. Ik moet er echt niet aan denken en zeker niet nu je niks kan doen als activiteit.
Eigenlijk is het niet zo heel anders dan uitgaan van vroeger. Je ziet iemand (in dit geval op een foto), zoals je vroeger een leuk persoon zag in een kroeg of op een feest. Je maakt een praatje, vroeger liep je een beetje om elkaar heen, nu swipe je. En soms denk je: leuk om te zien, maar laat maar. En soms heb je een superleuk gesprek. Vroeger sprak je dan nog een keer af, buiten kroeg of club. Nu ga je iets drinken. Het enige verschil is dat je die persoon tegenwoordig niet eerst live gezien hebt.

En dan is het gezellig of niet bijzonder. Veel uitgaan leidde, net als veel Tinderen, niet per se tot een leuke relatie. En wat je toen in de weg zat, zit nog steeds in de weg. En soms ontmoet je even niemand.

Apps geven, net als het echte leven, geen garantie.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
In_Tenebris schreef:
02-05-2021 22:38
Ik vind je hele post mooi en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik pak dit zinnetje eruit omdat het eigenlijk hier op neerkomt. Je kunt ook en beter op een andere manier mensen leren kennen. Ik moet er echt niet aan denken en zeker niet nu je niks kan doen als activiteit.
Ben het ook helemaal met je eens Zeeuws Meisje.

Als ik TO hoor dan denk ik, gooi die apps weg en zoek een hobby, of twee of drie. Of doe vrijwilligerswerk. Iets waar je mensen mee ontmoet, man of vrouw boeit niet. Ga een reis maken als single en doe iets waar je de hele dag mee onder de pannen bent: duiken, of een wandelvakantie. Zet die relatie uit je hoofd: hoe harder je je best doet, hoe minder succesvol het soms gaat. Net zoals het bij mannen niet zo aantrekkelijk is als ze hard op zoek zijn naar sex, geldt datzelfde voor vrouwen die op zoek zijn naar een relatie.

Echt, ik ben jarenlang vrijgezel geweest terwijl ik er toch, ahem, leuk uitzie, een hele goede baan heb en een vlotte babbel. In die jaren heb ik nooit een internetdate gehad, of gezocht. Het is niks voor mij. Praten met onbekenden is wat ik de hele dag op mijn werk doe, en niet 's avonds nog eens voor de lol of om een partner te vinden. Ik weet ook in real life ook binnen 10 minuten of er een klik is: hoe een vrouw de wereld in kijkt, of ze spontaan is en tegen mijn soms wat bijtende humor kan.
Pas toen ik de hoop op een relatie al had opgegeven kwam ik haar tegen: niet 150 km weg, maar 15.000 km. Inmiddels zijn we 15 jaar, 2 kinderen en een karrevracht aan frequent flyer punten verder.
In_Tenebris schreef:
02-05-2021 22:09
Nee hoor, veel mensen (m/v) vermelden dat gewoon en die staan echt niet allemaal naakt op de foto of zo. Zoals iemand al zei is Bumble wel handig, daar kun je meer gericht aangeven wat je zoekt: casual, vrienden, of je baby daddy of zo. Bij OKcupid ook, en daar zitten wat meer alternatieve mensen op vergeleken met bijv Tinder.

Er zijn echt genoeg mannen die iets serieus zoeken via een dating app.
VanPoeshoven schreef:
03-05-2021 00:09

Pas toen ik de hoop op een relatie al had opgegeven kwam ik haar tegen: niet 150 km weg, maar 15.000 km. Inmiddels zijn we 15 jaar, 2 kinderen en een karrevracht aan frequent flyer punten verder.
Koren op mijn molen, ik ga gewoon verder met achterover leunen en waiting for the miracle to come :)
Mumper schreef:
03-05-2021 00:34
Nee hoor, veel mensen (m/v) vermelden dat gewoon en die staan echt niet allemaal naakt op de foto of zo. Zoals iemand al zei is Bumble wel handig, daar kun je meer gericht aangeven wat je zoekt: casual, vrienden, of je baby daddy of zo. Bij OKcupid ook, en daar zitten wat meer alternatieve mensen op vergeleken met bijv Tinder.

Er zijn echt genoeg mannen die iets serieus zoeken via een dating app.

Volgens mij zeg ik dat ook? Als je dat niet zoekt hoef je dat niet specifiek te vermelden. Ik denk wel dat het niet bij iedereen even duidelijk is en dat ze het soms zelf ook niet weten.
Mumper schreef:
03-05-2021 00:37
Koren op mijn molen, ik ga gewoon verder met achterover leunen en waiting for the miracle to come :)

Jij lijkt me best een leuke moeder.
In_Tenebris schreef:
03-05-2021 00:41
Volgens mij zeg ik dat ook? Als je dat niet zoekt hoef je dat niet specifiek te vermelden. Ik denk wel dat het niet bij iedereen even duidelijk is en dat ze het soms zelf ook niet weten.
Ja, daarom zeg ik ook dat je het beter wel kunt vermelden.
Mumper schreef:
03-05-2021 00:55
Ja, daarom zeg ik ook dat je het beter wel kunt vermelden.

Duidelijkheid is belangrijk natuurlijk, maar dat geldt wat mij betreft voor ieder contact. Ik zou ook niet zo snel voor casual op een doorsnee datingapp gaan zoeken. Volgens mij ben ik het verder heel erg met je eens zoals ik al eerder schreef. Ik vind jouw idee van een hobby zoeken uitstekend om mensen te ontmoeten.
Mumper schreef:
03-05-2021 00:37
Het werkt. Jij bent de allerleukste vrouw op dit hele forum. Lijkt me leuk om over een paar jaar een keer iets leuks te doen, bloemschikken of zo?
VanPoeshoven schreef:
03-05-2021 01:40
Het werkt. Jij bent de allerleukste vrouw op dit hele forum. Lijkt me leuk om over een paar jaar een keer iets leuks te doen, bloemschikken of zo?
Heaumeau
Zeeuws_meisje schreef:
02-05-2021 22:34

Het argument: met internetdaten vergroot je de kans want je vergroot het aantal personen dat je tegenkomt is ook flauwekul, want personen met wie je geen gemeenschappelijke basis of eigenschappen hebt zijn per definitie niet geschikt als partner, hoe leuk of lief ze ook zijn. Zelfs al iets simpels als naar dezelfde stad verhuizen kan een gemeenschappelijke basis geven, omdat je blijkbaar om een reden voor die plek koos en dat weer iets over je persoonlijkheid zegt.
Met internetdaten vergroot je uiteraard ook het aantal personen die je tegenkomt waarmee je wel een gemeenschappelijke basis hebt. Ook als iemand dichtbij woont kun je die persoon nooit bewust tegenkomen. Je ziet elkaar dan wellicht een keer bij de supermarkt, of fietst elkaar voorbij, maar dat leidt zelden tot een echte ontmoeting.

Kortom: geen flauwekul.
moeras schreef:
02-05-2021 22:14
Dat geloof ik niet. Ik denk meer dat die situaties een kwestie zijn van dat iemand toch niet leuk genoeg was.

Ook als je alleen maar op seks uitbent kun je tegen iemand aanlopen waarmee je je leven wil delen. Omdat die ander te leuk is om te laten lopen.
Hexopbezemsteel schreef:
03-05-2021 00:08
Eigenlijk is het niet zo heel anders dan uitgaan van vroeger. Je ziet iemand (in dit geval op een foto), zoals je vroeger een leuk persoon zag in een kroeg of op een feest. Je maakt een praatje, vroeger liep je een beetje om elkaar heen, nu swipe je. En soms denk je: leuk om te zien, maar laat maar. En soms heb je een superleuk gesprek. Vroeger sprak je dan nog een keer af, buiten kroeg of club. Nu ga je iets drinken. Het enige verschil is dat je die persoon tegenwoordig niet eerst live gezien hebt.

En dan is het gezellig of niet bijzonder. Veel uitgaan leidde, net als veel Tinderen, niet per se tot een leuke relatie. En wat je toen in de weg zat, zit nog steeds in de weg. En soms ontmoet je even niemand.

Apps geven, net als het echte leven, geen garantie.
Dit lijkt mij de kern.

En als het dan niet lukt kun je de kroeg de schuld geven of de app, maar daar ligt het gewoon niet aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven