Waddenliefhebbers

12-05-2021 07:30 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we hier kletsen en ideeën/tips uitwisselen over de Waddeneilanden? :-) .
Jaaaaaaa leuk, ik doe mee!
Ik ben dol op de wadden, vooral Vlieland, ga ik sinds een aantal jaren iedere zomer een paar dagen met mijn familie heen. (Mijn moeder gaat een paar weken, mijn zus en haar gezin een week en ik een paar dagen want ik heb heimwee. Alhoewel Vlieland gaat goed dus ik denk dat ik dit jaar misschien toch een week ga proberen)
We zitten daar op de kamping die een steenworp van het strand af is, de 1e week van juli ga ik weer en ik heb er nu al zin in want ik kom echt totaal tot rust daar en het is echt therapie voor mij.
('Ik hoef geen therapie, ik ga wel naar Vlie' is een bekende uitspraak daar, die staat ook op shirts en bordjes :biggrin:)
Afgelopen oktober was ik trouwens, in mijn eentje, een paar dagen op Schiermonnikoog, dat vond ik ook fantastisch. (Maar nothing beats Vlie-biza :heart:)

Leuk topic dit :)
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 07:40
20.57% gewijzigd
Ben al 4 jaar niet geweest, maar gek op Schier. Moet nodig een keer weer heen.
Vlieland ook prachtig.
Wel vorig jaar op Texel geweest, heel anders, maar ook leuke vakantie gehad.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
12-05-2021 07:39
Ben al 4 jaar niet geweest, maar gek op Schier. Moet nodig een keer weer heen.
Vlieland ook prachtig.
Wel vorig jaar op Texel geweest, heel anders maar ook leuke vakantie gehad.
Schier is ook top, ik was daar afgelopen oktober om even tot rust te komen omdat ik tussen 2 banen in zat.
Wij komen er ook heel graag. Vooral Schier vind ik heel mooi en Ameland en Terschelling vind ik het 'gezelligst'. Vorig jaar tijdens de 2e lockdown naar Vlieland geweest maar alles was dicht en het was slecht weer. Dan mis ik toch wel de leuke horeca. Het eiland zelf was overigens prachtig.

Texel ben ik nog nooit geweest. Trekt me ook niet zo.
Lady_Day schreef:
12-05-2021 07:51
Wij komen er ook heel graag. Vooral Schier vind ik heel mooi en Ameland en Terschelling vind ik het 'gezelligst'. Vorig jaar tijdens de 2e lockdown naar Vlieland geweest maar alles was dicht en het was slecht weer. Dan mis ik toch wel de leuke horeca. Het eiland zelf was overigens prachtig.

Texel ben ik nog nooit geweest. Trekt me ook niet zo.
Zonder horeca zou ik ook niet naar een eiland gaan. Je moet toch koffie bij van der Werff kunnen drinken, 's middags naar de Berkenplas en borrel bij het Beuthus.
Heb je een leuke dag :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ben zelf erg gecharmeerd van Schier, Terschelling en Vlieland.
Heerlijk wandelen, fietsen etc.
En die zeelucht!!!
Nouschi schreef:
12-05-2021 07:57
Zonder horeca zou ik ook niet naar een eiland gaan. Je moet toch koffie bij van der Werff kunnen drinken, 's middags naar de Berkenplas en borrel bij het Beuthus.
Heb je een leuke dag :-D
Ja, ik vond het echt een gemis. Normaal gesproken gaan we lekker fietsen of op het strand wandelen. Daarna lekker drankje en bitterballen in het paviljoen etc. Nu hebben we een paar keer een koffie in een kartonnen bekertje afgehaald en onder een luifel ergens opgedronken. Dat is toch een andere beleving, haha. Hopelijk dit najaar in de herkansing maar als er weer lockdowns zijn ga ik niet.
Meld! Ik ga minimaal een keer per jaar naar de wadden en heb alle eilanden meerdere keren bezocht. Nu net terug van een weekje Ameland. Was tot nu toe mijn minst favoriete eiland, maar nu ik er na 15 jaar weer eens terug was, vond ik het eigenlijk ook heel erg leuk (al denk ik wel dat het ontbreken van Duitsers, en met name hun auto's, daarbij flink hielp).

Dus ik vind alle eilanden leuk, met Terschelling als favoriet.
Ik vind Ameland in de winter juist heel leuk want er is veel horeca in verschillende dorpjes en de drommen toeristen die zijn er dan niet.
He was het maar vast juli, ik had al zin en nu door dit topic nog meer :lol:
Er wordt mij wel eens gevraagd 'wat doe je dan op Vlie'?
Simpel, je doet geen ene reet en dat hoeft ook niet... (naar het strand, wandelen, koffie drinken, in het dorp scharrelen, naar de zee staren, naar het Posthuis fietsen voor een pannenkoek :-P), op je kont zitten met een boek en dat was het wel zo'n beetje...)

Op schier afgelopen herfst was het helemaal rustig, de winkels waren wel open maar dat zijn er niet zoveel en dat was het ook wel een beetje. Ik had een vrij luxe hotel geboekt, hoefte niks van mijzelf en ben compleet tot rust gekomen.

Ameland vond ik ook leuk, daar was ik een paar jaar geleden (en vroeger vaak geweest toen ik klein was).
Idd heerlijk kneuterige dorpjes.
Leuk topic!
Ameland is mijn 2e thuis wil ik bijna zeggen, daar moet ik elk jaar minimaal 2x naartoe. Mijn familie komt er al generaties lang, geweldige herinneringen aan. Omdat je met de boot overgaat heb ik echt het gevoel weg te zijn. Op het eiland voel ik me vrij, de wind, het geluid van de zee.
Mijn man heeft dat gevoel met Terschelling. Wij komen dus jaarlijks een aantal keer op deze 2 eilanden.
Onze droom is een eigen huis kopen op ameland.
Voor mij gaat er niets boven Vlie❤!!
Leuk topic! Wij zijn met Pasen op Texel geweest en gaan morgen een dagje naar Schier. Ik ben nog nooit op Vlieland geweest, andere eilanden wel. Vlieland staat op de Bucketlist ;-).

Wij hebben ons, ondanks de lockdown, prima vermaakt op Texel. Bij restaurants afgehaald en heerlijk uitgewaaid.
heerlijk met onze zeilboot over het wad varen. We hebben een scherp jacht, dus droogvallen gaat niet lukken. Gewoon wel ankeren en de havens bezoeken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Leuk topic!

Wij gaan al ruim 30 jaar elk jaar naar Terschelling voor een vakantie. De afgelopen 11 jaar elk jaar 3 weken in de zomer omdat ons kind ook helemaal gek is op het eiland. En vaak nog een dag, weekend of midweek naar een van de andere eilanden.

Nergens kom ik zo tot rust en voel ik me zo thuis als in ons huisje in Lies.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik ga toevallig dit weekend naar Vlieland en ben er nog nooit geweest.

Tips welkom!
Ja, met onze zeilboot naar vlieland. Onderweg droogvallen in het franse gaatje. Garnalen vangen en eten. En overnachten in de haven. Heerlijk
Ik ben een paar keer op Terschelling geweest. Mooi eiland! Als ik hier zo lees zou ik Vlieland ook graag willen bezoeken.
oudmannetje schreef:
12-05-2021 09:48
Ja, met onze zeilboot naar vlieland. Onderweg droogvallen in het franse gaatje. Garnalen vangen en eten. En overnachten in de haven. Heerlijk

Gaaf! Ik vind de haven van Vlie ook erg gezellig, en lekker eten bij de Dining
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik was op Texel met Pasen, veel gefietst en gelopen. Mooi weids eiland. Oesters geplukt van de dijk. Als kind ben ik op Terschelling geweest, ook een mooi eiland.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
brown22 schreef:
12-05-2021 08:42
Voor mij gaat er niets boven Vlie❤!!
:high5:
Marvelous: jaloers ;) ! Enjoy! Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Tips: fiets huren, naar Posthuis voor een pannenkoek, (als ze die weer hebben, vorige zomer niet ivm Corona :(), door de duinen weer terug, en een aardbeientaartje bij het bakkertje :proud:
Oww en er zijn niet veel kledingwinkels maar die er zijn zijn leuk!
En mocht je toevallig op camping Stortemelk zitten raad ik je aan om in het dorp te eten ipv in de campingkantine want niet lekker daar.
Phoebe1982 schreef:
12-05-2021 08:18

Er wordt mij wel eens gevraagd 'wat doe je dan op Vlie'?
Simpel, je doet geen ene reet en dat hoeft ook niet... (naar het strand, wandelen, koffie drinken, in het dorp scharrelen, naar de zee staren, naar het Posthuis fietsen voor een pannenkoek :-P), op je kont zitten met een boek en dat was het wel zo'n beetje...)

Mijn man vroeg ook ooit: "Wat is hier dan te doen?"
Ik zei: "Niks, daarom is het ook zo duur."
Vlieland ❤.

Rust, ruimte, natuur en vooral niks hoeven. Zo heerlijk.

Jammer dat het schreeuwend duur is(vind ik dan...)
Phoebe1982 schreef:
12-05-2021 10:10
:high5:
Marvelous: jaloers ;) ! Enjoy! Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Tips: fiets huren, naar Posthuis voor een pannenkoek, (als ze die weer hebben, vorige zomer niet ivm Corona :(), door de duinen weer terug, en een aardbeientaartje bij het bakkertje :proud:
Oww en er zijn niet veel kledingwinkels maar die er zijn zijn leuk!
En mocht je toevallig op camping Stortemelk zitten raad ik je aan om in het dorp te eten ipv in de campingkantine want niet lekker daar.
:hello: Phoebe1982

En ik ben ook jaloers :biggrin:

In de dorpsstraat zitten vanaf de boot/haven aan je linker kant restaurants, die op het eerste oog niet zo veel voorstellen, maar achter een heerlijk terras hebben aan de dijk/zee.

Gewoon omdat het leuk is, 's avonds een keer met de Vliehors expres.

Eten in het Armhuis, waar de kippen lekker rond scharrelen op het terras.

De plekken bezoeken waar de serie Dr. Deen is opgenomen.

In de vroege ochtend proberen zeehonden te spotten aan zee.

Bij de slijterij een lekker Vlie likeurtje halen, als je daar van houdt natuurlijk.

Naar de vissershaven, ook gewoon leuk om even te kijken.

Uiteraard afhankelijk van de corona maatregelen of e.e.a. door gaat.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven