Ik voel me niet gewaardeerd. Wat is realistisch?
zondag 9 mei 2021 om 07:59
Mijn partner en ik zijn ongeveer 8 jaar samen en midden dertig. We hebben een kind van een jaar, een mooi koophuis en allebei een goede baan. Niets meer aan doen zou je zeggen, maar ik open dit topic natuurlijk niet voor niets.
Onze relatie is altijd heel intens geweest. Heel veel liefde, maar ook knetterende ruzies. Onze karakters lijken op sommige punten op elkaar en dat botst soms. Sinds ons kind er is, is dit veel rustiger geworden. Ik denk dat dit komt doordat we een gemeenschappelijk groter belang hebben.
De eerste paar jaar van onze relatie hadden we een geweldig sexleven en waren we altijd aan het knuffelen, handen vasthouden en gebruikten we lieve koosnaampjes voor elkaar. We hebben nog steeds sex, maar het knuffelen en de rest is ergens onderweg helemaal verloren gegaan. Ik snap dat dit gedurende een relatie minder kan worden en dat dat heel normaal is. Maar bij ons is het helemaal weg. Voor de zwangerschap was het er nog wel een beetje, maar in de zwangerschap is het denk ik helemaal gestopt. In de praktijk betekent dat dat we niet knuffelen, elkaar buiten de sex om niet kussen en bijvoorbeeld geen handen vasthouden als we ergens lopen.
Dit afstandelijke gedrag komt niet van mij af. Ik mis deze intimiteit enorm en wil het terug in onze relatie. Als ik mijn vriend een knuffel geef staat hij erbij als een standbeeld of duwt me weg. Als mijn vriend voor werk een paar dagen weg is geweest komt hij thuis en zegt hij hallo, maar geeft geen kus of knuffel. Op mijn verjaardag kreeg ik enkel een heel zuinig kusje, ik zou de buurman bij wijze van spreken nog warmer feliciteren.
Naast dit fysieke aspect mis ook waardering. Ik krijg nooit een compliment en ik begin onzeker te worden hierdoor. Ik ben een zelfstandige vrouw, maar af en toe een beetje bevestiging is welkom. Ik vertel mijn vriend vaak wat ik aan hem waardeer, dat hij zo'n lieve vader is of dat hij er goed uitziet. Maar ik krijg letterlijk nooit een compliment terug. Hij zal nooit zeggen dat ik er goed uitzie, dat ik lekker heb gekookt, dat ik een goede moeder ben etc.
Naar ons kind toe is partner extreem warm, knuffelig en complimenteus. Ik merk dat ik af en toe een beetje jaloers ben en schaam me daar voor.
Ik heb meerdere keren met partner hierover gesproken. Hij zegt dat hij van huis uit dit allemaal niet heeft meegekregen, dus dat het niet in hem zit. Maar de eerste jaren van onze relatie zat het er absoluut wel in, dus volgens mij is dit niet helemaal waar. Als we er langer over praten zegt hij ook vaak wel dat ik gelijk heb en dat hij eraan gaat werken. Maar, er gebeurt niets.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik me afvraag hoe lang ik dit nog vol ga houden. Ik heb soms zo'n sterke behoefte aan een knuffel of een compliment dat ik me er heel eenzaam en verdrietig door voel. Ik fantaseer soms over het ontmoeten van een lieve warme man die me vertelt hoe goed ik alles doe.. heel kinderachtig maar schijnbaar heb ik dit echt nodig.
Vriend wilde vannacht sex, maar ik heb me omgedraaid en hem weggeduwd. Ik heb er geen zin meer in als hij z'n best voor mij niet doet. Vriend snapt waarschijnlijk niets van deze actie, dus ik zal er met hem over moeten praten. Maar, wat valt er nog te zeggen? Wat kan ik nog doen? En wat kan ik eigenlijk verwachten? Verwacht ik misschien iets wat niet realistisch is? Ik hoop hier wat tips te krijgen!
Onze relatie is altijd heel intens geweest. Heel veel liefde, maar ook knetterende ruzies. Onze karakters lijken op sommige punten op elkaar en dat botst soms. Sinds ons kind er is, is dit veel rustiger geworden. Ik denk dat dit komt doordat we een gemeenschappelijk groter belang hebben.
De eerste paar jaar van onze relatie hadden we een geweldig sexleven en waren we altijd aan het knuffelen, handen vasthouden en gebruikten we lieve koosnaampjes voor elkaar. We hebben nog steeds sex, maar het knuffelen en de rest is ergens onderweg helemaal verloren gegaan. Ik snap dat dit gedurende een relatie minder kan worden en dat dat heel normaal is. Maar bij ons is het helemaal weg. Voor de zwangerschap was het er nog wel een beetje, maar in de zwangerschap is het denk ik helemaal gestopt. In de praktijk betekent dat dat we niet knuffelen, elkaar buiten de sex om niet kussen en bijvoorbeeld geen handen vasthouden als we ergens lopen.
Dit afstandelijke gedrag komt niet van mij af. Ik mis deze intimiteit enorm en wil het terug in onze relatie. Als ik mijn vriend een knuffel geef staat hij erbij als een standbeeld of duwt me weg. Als mijn vriend voor werk een paar dagen weg is geweest komt hij thuis en zegt hij hallo, maar geeft geen kus of knuffel. Op mijn verjaardag kreeg ik enkel een heel zuinig kusje, ik zou de buurman bij wijze van spreken nog warmer feliciteren.
Naast dit fysieke aspect mis ook waardering. Ik krijg nooit een compliment en ik begin onzeker te worden hierdoor. Ik ben een zelfstandige vrouw, maar af en toe een beetje bevestiging is welkom. Ik vertel mijn vriend vaak wat ik aan hem waardeer, dat hij zo'n lieve vader is of dat hij er goed uitziet. Maar ik krijg letterlijk nooit een compliment terug. Hij zal nooit zeggen dat ik er goed uitzie, dat ik lekker heb gekookt, dat ik een goede moeder ben etc.
Naar ons kind toe is partner extreem warm, knuffelig en complimenteus. Ik merk dat ik af en toe een beetje jaloers ben en schaam me daar voor.
Ik heb meerdere keren met partner hierover gesproken. Hij zegt dat hij van huis uit dit allemaal niet heeft meegekregen, dus dat het niet in hem zit. Maar de eerste jaren van onze relatie zat het er absoluut wel in, dus volgens mij is dit niet helemaal waar. Als we er langer over praten zegt hij ook vaak wel dat ik gelijk heb en dat hij eraan gaat werken. Maar, er gebeurt niets.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik me afvraag hoe lang ik dit nog vol ga houden. Ik heb soms zo'n sterke behoefte aan een knuffel of een compliment dat ik me er heel eenzaam en verdrietig door voel. Ik fantaseer soms over het ontmoeten van een lieve warme man die me vertelt hoe goed ik alles doe.. heel kinderachtig maar schijnbaar heb ik dit echt nodig.
Vriend wilde vannacht sex, maar ik heb me omgedraaid en hem weggeduwd. Ik heb er geen zin meer in als hij z'n best voor mij niet doet. Vriend snapt waarschijnlijk niets van deze actie, dus ik zal er met hem over moeten praten. Maar, wat valt er nog te zeggen? Wat kan ik nog doen? En wat kan ik eigenlijk verwachten? Verwacht ik misschien iets wat niet realistisch is? Ik hoop hier wat tips te krijgen!

maandag 10 mei 2021 om 16:33
Sommige paarden moeten naar de slager.
Als je dit in twee jaar niet kan opbrengen en slechts een keer op Moederdag waar iedereen bij is heb je gewoon je best niet gedaan. Waarom al die excuses zoeken. Je mag toch verwachten van elkaar dat je moeite doet voor wat je samen hebt en het minstens serieus neemt? Wat is nou de moeite van een kus, een tik op de kont, een complimentje. Volgens mij helemaal geen moeite als je je relatie belangrijk vindt.

maandag 10 mei 2021 om 16:41
De mensen die zeggen dat ze dit gewoon wat tijd moet geven, jij onder andere. Dat meen jij alleen echt en het is een serieuze mogelijkheid. Van ergens de schuld leggen is geen sprake. Ik denk alleen dat de meeste mensen dit terecht niet normaal vinden omdat het al 2 jaar duurt en omdat het al vaker besproken is. Dan is de kans dat het met geduld beter wordt dusdanig klein denk ik dat het daarom gezien wordt als de schuld in de schoenen schuiven.
Dan vind ik Kadanz een ander verhaal, die suggereert dat ze er pas een punt van maakt sinds het openen van dit topic als ik het goed begrijp.

maandag 10 mei 2021 om 16:41
De mensen die zeggen dat ze dit gewoon wat tijd moet geven, jij onder andere. Dat meen jij alleen echt en het is een serieuze mogelijkheid. Van ergens de schuld leggen is geen sprake. Ik denk alleen dat de meeste mensen dit terecht niet normaal vinden omdat het al 2 jaar duurt en omdat het al vaker besproken is. Dan is de kans dat het met geduld beter wordt dusdanig klein denk ik dat het daarom gezien wordt als de schuld in de schoenen schuiven.
Dan vind ik Kadanz een ander verhaal, die suggereert dat ze er pas een punt van maakt sinds het openen van dit topic als ik het goed begrijp.
maandag 10 mei 2021 om 16:57
Ik wil nog wel even een toelichting geven over die kus tijdens het feestje. Ik had in ons laatste gesprek benoemd dat ik me afvroeg of de mensen om ons heen het ook opviel dat we afstandelijker zijn. Dat ik me daarvoor schaamde. Ik denk dat hij daarom het feestje koos om me een kus te geven. Ik had zelf niet het idee dat het manipulatie was en ik denk dat hij later vroeg wat ik ervan vond omdat hij bevestiging wilde.
Vandaag heb ik bij het afscheid nemen een kus en knipoog gekregen en doet hij overduidelijk zijn best. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit volhoudt
Vandaag heb ik bij het afscheid nemen een kus en knipoog gekregen en doet hij overduidelijk zijn best. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit volhoudt

maandag 10 mei 2021 om 17:01
Koffiemetslagroom schreef: ↑10-05-2021 16:57
Vandaag heb ik bij het afscheid nemen een kus en knipoog gekregen en doet hij overduidelijk zijn best. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit volhoudt![]()
Dat klinkt dan wel weer positief en de reden van de kus is nu juist wel mooi. Ik zou dat uitleggen als dat hij niet wil dat andere mensen twijfelen aan jullie liefde. Het klinkt alsof hij wakker geworden is, leuk voor je!

maandag 10 mei 2021 om 17:02
Oh please.In_Tenebris schreef: ↑10-05-2021 16:41

maandag 10 mei 2021 om 17:15
Ik vind het heel fijn voor je dat je hier eerlijk (vooral naar jezelf) durft te zijn en het voor hem uitlegt. Het gaat uiteindelijk om jullie.Koffiemetslagroom schreef: ↑10-05-2021 16:57Ik wil nog wel even een toelichting geven over die kus tijdens het feestje. Ik had in ons laatste gesprek benoemd dat ik me afvroeg of de mensen om ons heen het ook opviel dat we afstandelijker zijn. Dat ik me daarvoor schaamde. Ik denk dat hij daarom het feestje koos om me een kus te geven. Ik had zelf niet het idee dat het manipulatie was en ik denk dat hij later vroeg wat ik ervan vond omdat hij bevestiging wilde.
Vandaag heb ik bij het afscheid nemen een kus en knipoog gekregen en doet hij overduidelijk zijn best. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit volhoudt![]()
En ja, je geeft zelf al aan dat je benieuwd bent hoe lang hij het volhoudt. Volgens mij snap je zelf heel goed dat dit patroon zich zal herhalen en je dus in loop der tijd weer het gevoel krijgt dat hij te weinig voor je doet en dat je er steeds zelf om moet vragen. (Het gevoel dat alles steeds vanuit jou moet komen)
En daar zit een stukje acceptatie in voor jou. Het niet zien te als afwijzing.
Op zijn manier doet hij zijn best!

maandag 10 mei 2021 om 17:31
Hoe zouden anderen moeten zien dat jullie afstandelijker zijn, zodanig dat je je ervoor schaamt? Iedereen snapt dat een jong gezien een andere dynamiek kent dan een verliefd stelletje.Koffiemetslagroom schreef: ↑10-05-2021 16:57Ik wil nog wel even een toelichting geven over die kus tijdens het feestje. Ik had in ons laatste gesprek benoemd dat ik me afvroeg of de mensen om ons heen het ook opviel dat we afstandelijker zijn. Dat ik me daarvoor schaamde. Ik denk dat hij daarom het feestje koos om me een kus te geven. Ik had zelf niet het idee dat het manipulatie was en ik denk dat hij later vroeg wat ik ervan vond omdat hij bevestiging wilde.
Verder sluit ik me aan bij de woorden van Halo. Het één en ander komt nu een tikkeltje dwangmatig over.

maandag 10 mei 2021 om 17:36
Vast wel. Ik ben namelijk een dom vrouwtje en ik heb altijd moeite met woorden met meer dan twee lettergrepen. Ik bedoelde waarschijnlijk ejaculeren.In_Tenebris schreef: ↑10-05-2021 16:08Ik ben een man. Ik denk dat het niet generaliserend bedoeld is, maar het moment van die kus, op Moederdag ( waar hij niets aan doet ondanks dat het de eerste keer is met hun kindje ) hangt wel erg toevallig samen met het afwijzen voor seks de avond ervoor terwijl het al twee jaar een punt is waar TO het gesprek over aan probeert te gaan. Weet je zeker dat je bagatelliseren en generaliseren niet verwart?

maandag 10 mei 2021 om 17:42
Dat was ik onder andere en er was geen sprake van dat ik de 'schuld' bij TO zou leggen. Er is namelijk helemaal geen sprake van schuld. Er gaat iets mis in de communicatie en in de relatie en daar zijn twee mensen bij betrokken, niet één.patsy--stone schreef: ↑10-05-2021 16:32Ik heb geen zin om het precies terug te zoeken in 13+ pagina's maar er zijn meerdere forummers die zeggen dat ze bij zichzelf te rade moet gaan of ze wel genoeg bevestiging (ofzo) uit zichzelf kan halen en dat ze daarvoor niet afhankelijk zou moeten zijn van haar man. En of ze niet te onzeker is en dat het daardoor komt dat ze niet tevreden is.

maandag 10 mei 2021 om 18:26
Exact. Van schuld leggen is helemaal geen sprake. Ik geef aan wat een mogelijkheid is en bestrijd dat man per definitie een lul is, of dat het per definitie aflopende zaak is.In_Tenebris schreef: ↑10-05-2021 16:41De mensen die zeggen dat ze dit gewoon wat tijd moet geven, jij onder andere. Dat meen jij alleen echt en het is een serieuze mogelijkheid. Van ergens de schuld leggen is geen sprake. Ik denk alleen dat de meeste mensen dit terecht niet normaal vinden omdat het al 2 jaar duurt en omdat het al vaker besproken is. Dan is de kans dat het met geduld beter wordt dusdanig klein denk ik dat het daarom gezien wordt als de schuld in de schoenen schuiven.
maandag 10 mei 2021 om 20:17
Of een blind paard kan hier geen schade meer aanrichten.
dinsdag 11 mei 2021 om 14:30
Ik hoop dat dit jou weer lucht en hoop geeft, dat jij daardoor beter in je vel gaat zitten, dat dat hem weer enthousiast maakt en dat jullie zo weer het beste in elkaar terug vinden.Koffiemetslagroom schreef: ↑10-05-2021 16:57Ik wil nog wel even een toelichting geven over die kus tijdens het feestje. Ik had in ons laatste gesprek benoemd dat ik me afvroeg of de mensen om ons heen het ook opviel dat we afstandelijker zijn. Dat ik me daarvoor schaamde. Ik denk dat hij daarom het feestje koos om me een kus te geven. Ik had zelf niet het idee dat het manipulatie was en ik denk dat hij later vroeg wat ik ervan vond omdat hij bevestiging wilde.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 12 mei 2021 om 08:45
Dat vrees je dan verkeerd, want ik heb het niet over TO’s man. Ik heb het over jouw manier van afpoeieren dat TO best verwachtingen mag hebben en dingen mag aangeven. Als man van die norm wil afwijken heeft hij dat te bespreken.kadanz schreef: ↑10-05-2021 10:29Je vliegt hier een beetje uit de bocht vrees ik. Haar vriend is niet gevoelig genoeg geweest voor haar behoeftes en TO niet ‘in tune’ met zijn belevingswereld. Niet iedereen is even goed in elkaar aanvoelen.
TO en haar vriend communiceren nu weer wat beter. Laten we kijken hoe dat loopt.
-
woensdag 12 mei 2021 om 08:46
Wat vind je daar zelf van, TO? Vind je het fijn dat hij een poging doet? Of vind je het niet voldoende? Kan ik niet helemaal opmaken uit je posts.Koffiemetslagroom schreef: ↑10-05-2021 16:57Ik wil nog wel even een toelichting geven over die kus tijdens het feestje. Ik had in ons laatste gesprek benoemd dat ik me afvroeg of de mensen om ons heen het ook opviel dat we afstandelijker zijn. Dat ik me daarvoor schaamde. Ik denk dat hij daarom het feestje koos om me een kus te geven. Ik had zelf niet het idee dat het manipulatie was en ik denk dat hij later vroeg wat ik ervan vond omdat hij bevestiging wilde.
-

woensdag 12 mei 2021 om 08:55
woensdag 12 mei 2021 om 09:58
Dat is onzin. Natuurlijk is er een norm. Dat is in alle relaties. Daar is de maatschappij op gebouwd. Of het nou tussen jou en je baas is of jou en je partner. Liefde, vertrouwen, affectie, seks, dat maakt een liefdesrelatie anders dan vrienden.
Dat iemand mogelijk zelf af wil wijken van de norm, dat kan, maar dan heb je dat te bespreken. En je hebt als partner al helemaal het recht om er naar te vragen wanneer iemand opeens zonder uitleg besluit af te gaan wijken.
-

woensdag 12 mei 2021 om 10:11
Liefde, vertrouwen, seks, affectie, hoe je dat vorm geeft, dáár is geen norm voor. In ieder geval geen norm die wij als buitenstaander kunnen hanteren.Phloxx schreef: ↑12-05-2021 09:58Dat is onzin. Natuurlijk is er een norm. Dat is in alle relaties. Daar is de maatschappij op gebouwd. Of het nou tussen jou en je baas is of jou en je partner. Liefde, vertrouwen, affectie, seks, dat maakt een liefdesrelatie anders dan vrienden.
Dat iemand mogelijk zelf af wil wijken van de norm, dat kan, maar dan heb je dat te bespreken. En je hebt als partner al helemaal het recht om er naar te vragen wanneer iemand opeens zonder uitleg besluit af te gaan wijken.
woensdag 12 mei 2021 om 11:04