Accommodatie Zeeland bij strand en winkels

15-05-2021 14:00 22 berichten
Járen geleden ging ik als kind naar Zeeland op vakantie. Al jaren roep ik dat ik er ooit weer heen wil. Ik heb voornamelijk herinneringen aan die palen die vanaf het strand de zee in lopen. :proud: Als kind vond ik dat geweldig.

Wie heeft er tips voor een hotel/appartement/Airbnb voor 2 personen in de buurt van winkels en heel dichtbij het strand?

Ik heb namelijk geen flauw idee welke plaatsen een beetje leuk zijn. Gezien we flink wat uren moeten rijden, wil ik wel waar voor m’n geld. ;-D

Budget: maximaal €175 per nacht.
Accomodatie moet je zelf even zoeken maar leuk is vooral Walcheren. De kustlijn is prachtig met hoge duinen en je kunt er overal wandelen en fietsen. Domburg, Westkapelle, Zoutelande, allemaal de moeite waard.
Voor winkels en sfeer van de oude stad zou ik naar Middelburg gaan.
Nog sfeervoller: Veere. Een nostalgisch stadje met mooie stadswallen en een heleboel zeilboten en andere vaartuigen om naar te kijken.
De lange boulevard van Vlissingen is ook mooi. Je kunt daar ook naar het beloodsen van de grote schepen kijken aan de Koopmanshaven. (bij standbeeld van Michiel de Ruijter).
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 14:11
12.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Walcheren en hier is heel veel. Hotel/appartement/vakantiehuis/airbnb, alles is er. Kijk gewoon wat je wil en op elke site kun je filteren op de prijs. Hou er rekening mee dat zeeland super duur is geworden door corona en dat bijna alles al vol is.
Zeeuws- Vlaanderen, in de omgeving van Breskens, Cadzand...haaientanden zoeken, met t veer naar Vlissingen...
Dat is toch overal in Zeeland, in de buurt van strand en winkels?
Palen zag ik vorige week in Zoutelande wel en in Domburg niet.
Dus als je iets in Zoutelande kunt vinden, klein centrum, alles ligt aan zee daar.
Hotel Zuiderduin tussen Zoutelande en Westkapelle. 1 duin over en je staat op het strand. Is van Fletcher, die hebben soms leuke aanbiedingen.
Strandhotel Westduin in Koudekerke net buiten Vlissingen.

Of kijk op Air b&b of Bed &breakfast Nederland.
dolfje schreef:
15-05-2021 16:23
Hotel Zuiderduin tussen Zoutelande en Westkapelle. 1 duin over en je staat op het strand. Is van Fletcher, die hebben soms leuke aanbiedingen.
Strandhotel Westduin in Koudekerke net buiten Vlissingen.

Of kijk op Air b&b of Bed &breakfast Nederland.
Hier ben ik laatst geweest, mooi hotel! Heeft zelfs een buitenzwembad.
Ik ben hier een aantal jaar geleden geweest in Zoutelande:
https://www.duinhotelzomerlust.nl/nl/
Was toen helemaal prima. Strand en centrum(pje) vlakbij, palen zijn er ook :) (heel irritant als je aan het paardrijden bent :roll: )
Kijk ook eens naar Schouwen Duiveland, ook erg mooi.
Walcheren ook hoor, maar ze zijn het erg duur aan het maken.
Die palen waar jullie het over hebben zijn onze paalhoofden. Ze dienen als golfbrekers. Is om erosie van de kust tegen te gaan.
Ik vind zelf Domburg een hele leuke plaats. Staan veel hotels vlakbij het strand. Heb alleen werkelijk geen idee hoe duur die zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
miss_W schreef:
15-05-2021 19:47
Ik vind zelf Domburg een hele leuke plaats. Staan veel hotels vlakbij het strand. Heb alleen werkelijk geen idee hoe duur die zijn.

Domburg staat bekend als een vrij dure badplaats dus ik ben bang dat de prijzen hoog zullen zijn. Zeker nu iedereen in NL op vakantie wil.
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ga het zo eens uitgebreid lezen en opzoeken.
herfstappeltaart schreef:
15-05-2021 19:48
Domburg staat bekend als een vrij dure badplaats dus ik ben bang dat de prijzen hoog zullen zijn. Zeker nu iedereen in NL op vakantie wil.
Maar het buitenland gaat weer langzaam open voor toeristen, dus dat kan nog wel eens gaan veranderen binnenkort. Zei ze hoopvol :lol:
Rondstruiner schreef:
16-05-2021 12:27
Maar het buitenland gaat weer langzaam open voor toeristen, dus dat kan nog wel eens gaan veranderen binnenkort. Zei ze hoopvol :lol:

Hahahaha laten we het hopen :-D
We hebben inmiddels een aantal leuke Airbnb's gevonden in Zoutelande. Nu nog een keuze maken. :proud:
Dopperfles schreef:
16-05-2021 13:22
We hebben inmiddels een aantal leuke Airbnb's gevonden in Zoutelande. Nu nog een keuze maken. :proud:
Hartstikke leuk. Veel plezier.
Dopperfles schreef:
16-05-2021 13:22
Als ze nog vrij zijn zou ik niet te lang wachten met boeken. Zoutelande is zowat altijd vol.
Wij komen er zowat elk jaar als familie er op de camping staat.
Woeste heide of hoeve nabij Zoutelande is ook fijn. Even de duinen over en je staat op het strand. Én binnen 10 minuten wandelen in de winkelstraat!
Zoutelande is leuk!
Je hebt daar inderdaad wat winkeltjes en terrasjes.
fluttershy schreef:
15-05-2021 18:29
Kijk ook eens naar Schouwen Duiveland, ook erg mooi.
Walcheren ook hoor, maar ze zijn het erg duur aan het maken.
Klopt helemaal! De kop van Schouwen is een groot natuurgebied. De mooiste stranden zijn er te vinden. Omdat de stranden erg groot zijn is het langer wandelen naar het water.
Ook leuk is de Brouwersdam, alle watersporter worden er bedreven. Spectaculaire vergezichten met Kate surfers etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven