Beste vriendin expres zwanger

21-05-2021 14:03 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.

Mijn beste vriendin vertelde mij onlangs dat ze zwanger is. Ik vind het erg leuk voor haar en heb haar natuurlijk gefeliciteerd met een aantal cadeautjes. Ik ken haar vriend ook heel goed. Haar vriend is blij met het nieuws. Nu vertelde ze mij dat ze het expres gedaan heeft. Ze heeft de pil niet meer ingenomen. Ik heb haar gevraagd waarom ze dit gedaan heeft en ze zegt het volgende:

“Mark roept op verjaardagen altijd tegen zijn vrienden dat het tijd wordt dat zijn vrienden eens aan kinderen gaan beginnen. Ook heeft Mark mij eerder in de relatie gevraagd waarom ik niet stop met de pil en mijn vruchtbare dagen ga uitrekenen. Mark maakt ook vaak opmerkingen over hoe onze kindjes eruit zouden zien en qua karakter zouden worden. Ik heb een halfjaar geleden nog tegen Mark gezegd dat ik binnen 2 uiterlijk 3 jaar echt mijn eerste kindje wil en Mark vond dat een prima plan. Ik merkte zelf dat ik er eerder aan toe was, maar Mark is altijd heel druk met zijn werk en ik was bang dat hij er zelf pas over 2 jaar aan zou willen beginnen (zoals ik hem eerder heb voorgesteld).”

Ze vindt dat hij het gelet op zijn en haar opmerkingen wel aan had kunnen zien komen dus ze voelt zich er absoluut niet schuldig over. Ik vind het maar stiekem.

Wat moet ik hiermee? Heeft ze gelijk? Moet ik dit aan Mark vertellen (ik ben zowel bevriend met Mark als met haar) of moet ik dit gewoon aan haar overlaten?
Vreemd topic.
Je moet er niets mee.
Hij is er toch blij mee?
Waarom dan zo'n vuurtje gaan opstoken?

Wat is je achterliggend motief?
Huts!
Ik zou me er niet mee bemoeien.
Wat zou je ermee willen bereiken door het wel te vertellen?
Wat heb je eraan als je het vertelt?
Ik snap er niks van. De meeste mensen worden "expres" zwanger. Per ongelukjes geloof ik niet zo in. En Mark wou het zelf ook, gezien zijn opmerkingen? Of zijn jullie 18?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Jij hoeft hier helemaal niets mee.
Waarom zou jij je ermee bemoeien als ze er allebei blij mee zijn? Die ‘Mark’ zal ook wel logisch kunnen nadenken hoe e.e.a. tot stand is gekomen.
Natuurlijk ga jij je daar niet mee bemoeien. Tenzij je de vriendschap met allebei kwijt wilt raken natuurlijk.
Waarom is de man de enige van wie de naam wordt genoemd?

Heb je een verhouding met Mr. Mark?

Hij heeft haar gevraagd om te stoppen met de pil....
Ze doen "het'' denk ik allebei expres.

Jaloers?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Beter expres dan per ongeluk....😉
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft. Niet mee bemoeien zou ik zeggen. Het is haar relatie en zo te horen is hij er ook blij mee. Verdient het een schoonheidsprijs? Nee in mijn ogen niet maar dat is alleen maar mijn mening en die hoef ik niet te ventileren.
Jij schrijft zelf: “ Mark vond het een goed idee dat ze binnen 2 a 3 jaar een eerste kindje wilde”.
Nou mooi, dat dat is gelukt toch? !
Wat is jouw probleem?
We zijn eind 20/begin 30. Het zit me gewoon niet lekker dat ze het achter zijn rug om gedaan heeft en mij hierover heeft ingelicht. Dit omdat ik met allebei bevriend ben. Ze zadelt mij dus op met een geheim naar hem toe en dat knaagt aan mij. Ze had dit beter voor zich kunnen houden.

Maar goed. Ik ga het proberen los te laten.
Je bent jaloers: relaties/single-gesoleerd-en-externe-dr ... #p30987093
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook niks bereiken, wat schiet je daar nou mee op? Nee, het verdient geen schoonheidsprijs, maar hij is er blijkbaar blij mee en de gevolgen van jouw eerlijkheid zijn wel érg groot voor zowel haar als haar vriend als voor de baby. Het is niet aan jou, laat het los. Je zou haar hooguit kunnen vertellen dat jij het liever ook niet geweten had. Als je zoiets doet vind ik eigenlijk niet dat je anderen met je geheim moet opzadelen. Maar dat heeft ze nou eenmaal wel gedaan en ik zou het loslaten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Liselotte098 schreef:
21-05-2021 14:09
We zijn eind 20/begin 30. Het zit me gewoon niet lekker dat ze het achter zijn rug om gedaan heeft en mij hierover heeft ingelicht. Dit omdat ik met allebei bevriend ben. Ze zadelt mij dus op met een geheim naar hem toe en dat knaagt aan mij. Ze had dit beter voor zich kunnen houden.

Maar goed. Ik ga het proberen los te laten.
Je maakt het veel te groot, doe even normaal.
Je weet toch niet wat beide met elkaar hebben besproken? Je hoeft toch niet alles te weten?
tuurlijk vertel je het aan Mark
misschien gaat hij dan bij haar weg
viva-amber schreef:
21-05-2021 14:09
Je bent jaloers: relaties/single-gesoleerd-en-externe-dr ... #p30987093
Dit is niet meer van toepassing. Heb een leuke relatie! Waarom altijd maar gelijk roepen dat iemand jaloers is terwijl ik gewoon normen en waarden heb? Van eerlijkheid hou? Raar hoor.
clivia52 schreef:
21-05-2021 14:10
tuurlijk vertel je het aan Mark
misschien gaat hij dan bij haar weg
Dan is zij ook weer single en kunnen jullie samen de baby opvoeden: single white female.

Afbeelding
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-05-2021 14:14
20.34% gewijzigd
Ze is dus gestopt met de pil, maar heeft niet met Mark besproken dat ze nu echt ging stoppen. Anderszijds heeft Mark al heel veel opmerkingen gemaakt waaruit blijkt dat hij graag kinderen wil, en lijkt het mij logisch dat hij nu dus ook blij is. Idd irritant dat die vriendin dit op zo'n manier aan jou verteld heeft, maar "een knagend geheim" valt in dit geval ook wel weer mee. Zou het idd los proberen te laten! Het vertellen gaat niemand gelukkig maken, zeker Mark niet.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Goh, beetje teveel tijd over TO? Ik zou me met jezelf bezighouden...
Maar die normen en waarden hebben hier niets mee te maken.
echt niet.
Alleen als ze vreemd is gegaan.( bij wijze van..)
Heb je misschien stiekem zelf een oogje op Mark en baal je dat hij zich met haar gaat voortplanten ipv met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven