Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Hoi allemaal!
Ik heb wel meegelezen maar even geen puf gehad om te reageren.

Nog bedankt voor de PB Pinguin! Helaas toch wat te ver dus. Ik twijfel nu of ik een online zwangerschapsyogales ga doen of toch een live les die dan meer sportief is met cardio en oefeningen en zo. Nog even over nadenken. Jammer (maar wel begrijpelijk) dat er met de versoepelingen geen groepslessen mogen.
Leuke naam trouwens! Als het hondenverhaal je enige bezwaar is zou ik er wel voor gaan. Ik snap je gedachten wel maar die associatie is snel weg als hij geboren is denk ik! Maar goed, wij zitten nog niet eens in de buurt van een naam te vinden. Ik zou al blij zijn als er 1 is die we beiden wel ok vinden haha.
Lekker zeg nog even weg naar centerparcs!

Yesss Saga wat fijn! Termijnecho is dan 2 juni bedoel je denk ik? Is ook alweer best snel!

Besss jammer dat het toch je menstruatie was maar inderdaad is de volgende eisprong dan ook weer iets eerder. Dank voor de tip van de app!

Menmo, lastig inderdaad zo met afspraken maken. Ik snap ook niet hoe jij het doet, zwanger en 2 kinderen opvoeden. Ik vind het met 1 al pittig.
Fijn dat de vakantie toch leuk was! Willen jullie in de zomer ook in Nederland op vakantie?

Door jullie verhalen/info over bevallingen en dergelijke wil ik mij er toch meer in gaan verdiepen. Ik was eigenlijk van plan mijn oude notities van de cursussen van vorige zwangerschap erbij te pakken maar vraag me af of dat genoeg is. Ik wil niet zo arrogant zijn om ervan uit te gaan dat de bevalling wel weer probleemloos zal verlopen omdat dat bij de eerste zo was. Deze week controle dus ik zal eens bij de verloskundige vragen over informatiedagen via Zoom o.i.d.

Verder gaat hier alles goed. Met het bekken een stuk beter. Ik probeer me zoveel mogelijk aan te passen om mijn bekken zo weinig mogelijk te belasten. Verder nu echt wel een rond buikje aan het krijgen. Hiervoor was het telkens nog een beetje alsof ik gewoon wat mollig was haha!

We zijn nu aan het kijken voor vakantie in het buitenland begin/midden juni maar er zijn maar zo weinig landen op geel gezet.. Erg jammer dus we wachten toch nog een week of twee af denk ik. Het is geen hoogseizoen dus er vast nog wel wat te vinden.
Wat fijn Saga!
Fantastisch nieuws Saga! Toch wel fijn dat er nu ook snel weer een echo is denk ik
Yess! Heel fijn Sága!! 👏

Wij gaan ook naar Centerparcs deze zomer met de kortingsbon van Prenatal 😂

Hier weer goede controle gehad. Baby lag met gezicht naar beneden weer.
En nog even bedankt voor alle tips. Heel fijn!
Pebbles: ja jammer inderdaad! Hopelijk is er weer snel iets dat je kan doen. En inderdaad, dat is mijn enige bezwaar, dus denk dat dit m inderdaad gaat worden. We hadden op een gegeven moment een lijstje van 3 namen en mijn man probeert ze dan allemaal een tijdje uit, alleen deze 3 zijn het allemaal niet haha. M’n man zei dat inderdaad ook al dat de associatie dan snel weg is. Blijft lastig hè, namen.

Misschien dat er binnenkort nog meer gele landen bij komen. En als je met de auto gaat kom je in ieder geval weer thuis.

Lampje: fijn dat de baby met z’n hoofd naar beneden ligt! Mijn baby tot nu toe ook elke keer dus hoop dat t zo blijft.

De baby schopt nu trouwens steeds harder, het is bijna pijnlijk haha. Net alsof je een hele harde elleboog in je zij krijgt.
Ook van mij een poosje wel meegelezen, maar niet gereageerd door enorme drukte. Sorry, ik ga proberen op de meesten te reageren, maar neem me niet kwalijk als ik iemand vergeet

Wat fijn Saga!! Heel goed nieuws

Pebbles fijn dat het fysiek wel weer wat beter gaat met je bekken.

menmo fijn dat de vakantie leuk was. Hopelijk kan je af en toe wat rust pakken.

Pinguïn leuke naam hoor Max! Ik zou dat niet associëren met een hond. Ik zou, als dat de enige twijfel is, er wel voor durven gaan. Ik vond vroeger Isis een prachtige naam, maar die ga ik nu niet meer geven aan een meisje, vanwege associatie met IS. Maar dat is natuurlijk een associatie die veel meer mensen hebben.

Wij zijn

Bevalling probeer ik nog zo min mogelijk mee bezig te zijn (verloskundige zei dat we het daar rond de 30 weken wel eens over zouden hebben), maar ik ga inderdaad tzt wel wat wensen opschrijven: dus fijn dat een aantal van jullie wat dingen heeft gedeeld, scherpt mij in mijn denken ook weer.

Centerparcs draait overuren met al die zwangeren, haha. Ik ga zelf eind juni naar het zuiden des lands op babymoon, maar niet naar center parcs (maar 1 van de andere concullega’s) :-D wel heel veel zin in, ik hoop dat het weer dan wel wat meer meewerkt.

Hier gaat het ook allemaal wel goed, ik herken heel erg wat iemand (pinguïn) schreef over dat kind sterker wordt. Dat voelt best oncomfortabel soms, vooral als ze omlaag schopt. Dan voelt het bijna alsof er spontaan een beentje uit kan komen te steken. Tegelijkertijd is het wel letterlijk een teken van leven dus vind ik het ook wel weer comfortabel en geruststellend.

Vorige week had ik controleafspraak bij de verloskundige, daar was alles goed. Ik bedacht me dat ik inmiddels ook best wel kan genieten van de zwangerschap, waar ik er eerst echt niks aan vond. Qua kwaaltjes valt het nu nog best mee, al werkt mijn bekken niet altijd even lekker mee. As zaterdag 3 d echo gepland, ik ben dan 26,5 week zwanger, dus hopelijk kunnen we dan ook echt wat dingetjes zien.

Afgelopen weekend onverwacht productief geweest, onze kasten van de kastenkamer die babykamer moet worden waren onverwacht snel weg. Dus toen heb ik in 1 dagje gelijk de muren geverfd. Stuk eerder dan gedacht, maar prima klusje voor regenachtige Hemelvaartsdag. Gelijk de kast die blijft staan op de goede plek gezet en de gordijntjes opgehangen, ziet er al best ‘af’ uit :cheer: verder geen nesteldrang, maar dit kwam toevallig zo uit.

Ennnn.. ik heb dus een nieuwe baan :hello: het gesprek was goed en voelde goed, en toen dacht ik: ik kan nu wel mitsen en maren blijven verzinnen, maar waarom? Mss moet ik wel gewoon de gok wagen en brengt het me ook enerzijds nieuwe energie en anderzijds wat meer regelmaat dan mijn huidige plek. Mijn directeur reageerde heel begripvol en heel coulant. Met nieuwe leidinggevende afspraken gemaakt en ik stap al per 1 juli over. Paar weken later ga ik al met verlof, maar ze vond het wel fijn als ik alvast kennis kon maken. Dus het voelt nu als beetje uitrollen op m’n huidige plek, dan vakantie, san paar weken nieuwe baan en dan ga ik al met verlof.

Ik heb er enorm veel zin in, dus alle vertrouwen erin dat ik de goede keuze heb gemaakt
:cheer2:
Gefeliciteerd Follow! Klinkt wel goed dat je dat op die manier kan doen :) dan hoef je ook niet na je verlof nog iedereen te leren kennen. Na 4 maanden verlof moet je toch weer heel erg in komen is mijn ervaring dus als je dan met iets nieuws begint is dat juist wel een goed moment denk ik. Leuk hoor :)
Heel fijn dat de babykamer ook opschiet! Geeft toch weer wat rust.
Zo nu en dan lees ik mee. Ik gun iedereen uiteraard een fijne zwangerschap, toch merk ik dat het steeds lastiger is om alle positieve en negatieve berichten te volgen. Ook in mijn omgeving is de 1 na de ander zwanger. Ik blijf elke maand hopen, maar helaas. Ook is het mij tot dusver niet gelukt om een duidelijke eisprong te vinden. Soms denk ik echt dat ik de eisprong voel. Maar mijn streepje is nog nooit donkerder geweest dan de controle lijn. Aankomende week een afspraak met de ha.
Mijn nod is 14-06 (klinkt ver weg) 😢
Soepmyn ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Het is zeker goed om optijd de medische hulp in te schakelen.
Voor mij hielp dit ook dat ik het gevoel had er echt mee bezig te zijn en niet zomaar maanden voorbij liet gaan.
Begrijpelijk Soepmyn, hopelijk kan de ha snel wat betekenen voor jullie. Ik gun het iedereen ook van harte en ben eigenlijk officieel ook nog maar 2 maanden weer bezig. En ook geen duidelijke streep dit keer, ik twijfel om dan 2x per dag te gaan testen aangezien ik misschien gewoon net de piek heb gemist...
Wat leuk Follow, gefeliciteerd!

Begrijpelijk Soenmyn, als je eenmaal bent begonnen met proberen wil je zo graag en dan duurt het al snel te lang. Hopelijk kan de huisarts iets voor je doen.

Jullie zijn allemaal wel goed bezig met kamer, namen e.d. Ik zit volgende week in het derde trimester en hier is nog niks aan de kamer gedaan en een naam vinden is al helemaal ver weg. Ik krijg nu wel het idee van misschien moeten we daar maar eens serieus mee aan de slag gaan. Maar de kamer komt ook doordat er een verbouwing moet gebeuren die telkens wordt uitgesteld.

Waar ik wel blij van word; wij hebben een vakantie Spanje geboekt voor over een paar weken! Heel veel zin in. Hopelijk loopt alles goed met die coronatoestanden. Het word de eerste vakantie naar het buitland met dochter erbij.

Ik heb trouwens gisteren bij de verloskundige geïnformeerd naar wat zij denken over de coronavaccinatie. In principe gaan ze, gezien het feit dat ze er ook weinig ervaring mee hebben, mee in het advies van de experts dat zwangeren zich ook moeten laten vaccineren. Maar er werd wel gezegd dat een aantal verloskundigen daar die zwanger zijn heel erg twijfelen. En de zwangeren in de praktijk die corona hebben gehad hadden allemaal milde klachten. Ik heb ook mensen gesproken die er wat meer in zitten (iemand van de GGD en iemand uit de medische/vaccin wereld) die adviseren het niet te nemen als je zwanger bent of in de toekomst wil worden. Mocht iemand hier twijfelen dan heb je misschien iets aan deze informatie. Ik wilde het al niet en ga het zo lang ik zwanger ben of borstvoeding geef ook niet doen. Daarna wel gewoon mocht dat nog nodig zijn.
Ik ga ook niet vaccineren, ik ben toch volledig thuis en veel mensen in mijn omgeving die ik zie zijn wel al gevaccineerd, dus daar profiteer ik van ;) Vroedvrouw margot (zo heet ze op instagram) heeft samen met Rebekka Visser een document geschreven op basis van onderzoeken; zij waren het er niet mee eens dat het advies zo eenduidig vaccineren is en wilden wat meer de onderzoeken voor leken toegankelijk maken. Ik zou misschien eerder vaccineren als ik een risicoberoep had oid.

Wat heerlijk Pebbles, op vakantie. Ik heb er ook heel veel zin in, maar we weten nog niet of het lukt dit jaar ivm nog veel kosten voor dingen in huis (meubels enzo).

Soepmyn wat vervelend dat je geen duidelijkheid krijgt over je cyclus ook. Had je al eens getemperatuurd? Goed idee om eens met je arts te gaan praten!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Follow! Onze echoscopist deed al even de 3d aan bij de echo met 9+3, bizar beeld. Zelf ben ik er niet zo van, maar hij vroeg het dus niet. Bijzonder.

Dat wordt druk in Centerparcs met zwangeren hahaha. Zitten die bonnen bij van die babydozen? Ik neem die nooit. WIj gaan voor een boscamping en dan met de fiets als we op vakantie gaan. Beetje het tegenovergestelde van center parcs hahaha.
Snoepmyn, ik snap wel dat het moeilijk is. Hopelijk kan de huisarts snel wat voor jullie betekenen.

Pebbles leuk joh, een vakantie naar Spanje. Dat durf ik momenteel nog niet in de Covid perikelen, ben te bang dat ik positief test. Maar tegelijkertijd is het zeker met dit schijtweer in Nederland wel nog extra lekker om naar uit te kunnen kijken!

Vaccineren irritant hè, dat het zo per huisarts verschilt. Het gaat dan uiteindelijk voor een heel deel om gevoel, want idd, je weet nog niet alles. Tegelijkertijd roepen ze het niet voor niets. Ik heb van mijn huisarts, verloskundige en bevriende artsen uiteindelijk juist het advies gekregen om wel te vaccineren, omdat zij er vanuit gaan dat de schade door een besmetting groter is dan de schade door een vaccin (gechargeerd gezegd). Maar ik snap de keuze om niet te vaccineren ook heel goed. Ik wilde me zelf ook al graag laten vaccineren, dus ben heel erg blij dat ik in ieder geval de keuze had. Ik heb gisteren mijn eerste prik kunnen halen.

Saga met 9 weken lijkt het me ook best wel scary nog. Hoop dat ze nu een beetje meer vetjes heeft, zodat we wat kunnen zien :) moet alleen nog even bedenken hoe ik met volle blaas tot kwart voor 10 S ochtends volhoud
Je hoeft op die termijn toch geen volle blaas meer te hebben? Ik had bij zowe die van 7 als 9 weken geen volle blaas, want moet altijd heel vaak plassen als k zenuwachtig ben en alles was prima te zien.
Sága schreef:
21-05-2021 12:45
Je hoeft op die termijn toch geen volle blaas meer te hebben? Ik had bij zowe die van 7 als 9 weken geen volle blaas, want moet altijd heel vaak plassen als k zenuwachtig ben en alles was prima te zien.
Ik moest zelfs met de 20-weken echo nog een volle blaas hebben. Echoscopiste vertelde dat ze anders de neiging hebben om naar binnen te zakken. Ik moest toen uiteindelijk 10 Jumping Jacks doen, omdat ze verkeerd lag (en een beetje porren met het echo-apparaat niet werkte).
Followthesun90 schreef:
21-05-2021 15:15
Ik moest zelfs met de 20-weken echo nog een volle blaas hebben. Echoscopiste vertelde dat ze anders de neiging hebben om naar binnen te zakken. Ik moest toen uiteindelijk 10 Jumping Jacks doen, omdat ze verkeerd lag (en een beetje porren met het echo-apparaat niet werkte).
Oh jeetje. Ik hoefde het bij de eerste ook niet bij de vroege en termijn en nu dus ook geen last van gehad.

Maar je kan toch gewoon plassen s ochtends en dan ervoor twee glazen water drinken bijvoorbeeld?
Soepmyn, heel erg vervelend :( inmiddels bij de huisarts geweest? Ik hoop heel erg dat het jullie snel gegund is :heart: en bessss natuurlijk ook!

Wat een heerlijk vooruitzicht Pebbles! Zeker met het weer van nu hier.
Over de vaccinatie ben ik nog steeds aan het twijfelen. Mijn verloskundige zei ook dat de ernstige coronagevallen onder zwangeren vaak al onderliggend lijden hebben en al in het ziekenhuis onder controle waren ipv bij hen.
Op zich zie ik niet veel mensen en de meeste boodschappen laten we bezorgen. Mijn schoonmoeder is alleen niet zo voorzichtig (bijv. laatst was ik ziek, wilde ze per se toch langskomen - vooral voor m’n man en zoontje - en vervolgens gingen ze nog naar haar schoonouders van dik in de 80). Ik denk dat ik in ieder geval vanaf week 36/37 zo weinig mogelijk mensen ga zien en op zo weinig mogelijk plekken kom. Dan zal het in ieder geval rond de bevalling wel goed gaan denk ik.

Follow: ik hoefde ook nooit een volle blaas te hebben. Heb het wel eens gelezen dat het in het prille begin wel nodig kan zijn, maar ook toen hoefde ik dat nog niet.

Saga: die bonnen zitten inderdaad in die babyboxen haha
Ik hoefde ook geen volle blaas, liever eerst plassen zelfs bij de laatste echo's in januari...

Vaccinatie ga ik wel doen denk ik ivm mijn werk, maar pas als ik de 20 werken voorbij zou zijn. Omdat dan de aanleg al is voltooid en het kindje alleen nog maar hoeft te groeien.

Bonnen krijg je ook bij alle prenatal bestellingen ;) Ik had er op een gegeven moment 6 liggen (ook voor de naam stickers, bakfiets, geboortekaartjes...)

Mijn nieuwe nod is 11-6 bij 27 dagen cyclus
Heeft 1 van jullie ook wel eens een koortslip? Ik heb nu al de 3e in de zwangerschap en ben zo bang dat ik het straks tijdens de bevalling of daarna veel heb. Bang dat ik de baby besmet. Ik heb het zelf via mijn moeder en al sinds ik kind ben en het is vooral zo pijnlijk en vervelend.
Balen Lampje! Ik heb het nooit gehad, wel een keer een vermoeden toen zoontje net was geboren, maar dat was het uiteindelijk toch niet. Heb het wel toen voor de zekerheid bedekt met een pleister voor zover dat kon en zoontje geen kusjes gegeven.
Mijn moeder had het vroeger ook wel regelmatig en die gaf ons dan nooit een kus, herinner ik me nog.

Ik had gisteravond ineens een mini drupje melk uit mijn borst. Vind het toch apart dat het de vorige keer zo moeizaam ging en het dan nu bij 32 weken al komt. Brengt me érgens weer even aan t twijfelen om niet toch borstvoeding te geven, maar ik denk dat het toch beter voor mezelf is om het niet te doen. Wellicht goed om wat op te vangen als het meer gaat worden.
Stiekem word ik ook gek van m’n schoonvader. Hij gaat er vanuit (dat zegt hij ook letterlijk) dat deze baby ook weer (veel) te vroeg komt. Ik ga er wel tegenin, maar hij heeft toch altijd z’n eigen ideeën (over ALLES trouwens, dus vandaar ook wat bestaande frustratie bovenop mijn hormonen :P ). Dus nu heb ik ergens spijt dat we niet gewoon hebben gezegd dat ik in augustus ben uitgerekend haha. En de nicht van mijn man is nu 34 weken zwanger en dan zit hij echt zo: ohhh wie zou er eerder zijn?! Maakt mij het uit zeg... alsof het een wedstrijd is. ‘Ja maar zij was de vorige keer op tijd en jij te vroeg dus ik denk dat jij eerder bent!’

Ik weet trouwens dat ik dit van me af moet laten glijden hoor en dat probeer ik ook te doen, maar moest het eventjes ergens kwijt.
Oh wat irritant pinguin. Hoeveel te vroeg was je vorige keer dan? Lijkt mij erg tegenvallen als je de 2e keer later bevalt, en helemaal als je omgeving weer van een vroegere bevalling uit gaat. Je zal tzt wel gebombardeerd worden onder de appjes...

Lampje, geen ervaring mee. Het is niet zo dat je het virus sowieso al overdraagt?
Ah ik kan me die frustratie wel voorstellen. Die voorspellingen van mensen en dat vergelijken, daar heb je gewoon geen zin in nu. Ik hoop dat je het langs je heen kan laten gaan, zonde van je tijd 😉

Wat grappig dat er al een druppeltje melk kwam! Had je dat bij je eerste zwangerschap ook? Ik zou gewoon doen wat je zelf wil, waar jij je goed bij voelt. Als je kiest voor flesvoeding geeft dat vast rust.

Ik heb nu erg het gevoel van menstruatiekramp. Straalt uit naar mijn linkerbeen. Ik dacht eerst gewoon bandenpijn, maar na wat googlen zou het misschien ook een indalingswee kunnen zijn. Ik las dat het bij de eerste tussen de 30 en 32 weken kan beginnen. Iemand daar ook ervaring mee (gehad).

Hoe ver was je bij de eerste Pinguin toen je bij de eerste beviel? Ik denk dat ik opgelucht ben als ik in ieder geval over de 32 weken heen ga. Zo vroeg bevallen lijkt me erg eng!
Besss nee tijdens de zwangerschap niet. Al lees ik op internet wel dat de baby antistoffen kan ontwikkelen als je het tijdens de zwangerschap hebt, maar of dat echt zo is en of ze het dan alsnog niet kunnen krijgen weet ik niet..
https://www.rivm.nl/herpes-labialis-koo ... angerschap
Ik heb nog nooit een koortslip gehad, mijn zusjes wel vaak. Vind het altijd wel bijzonder hoe dat dan mensen over kan slaan zeg maar. Is zo’n speciale pleister niet voldoende bescherming?

Kan me voorstellen dat het irritant is Pinguin! Bij ons weten alleen mijn ouders en een zus de echte datum en de rest gaan we vertellen rond oud en nieuw, ook om bemoeienissen te voorkomen ;) Vond het de vorige keer ook echt vervelend, zelfs mensen met wie k nooit app gingen me appen. Zo gericht op die uitgerekende datum terwijl het om een range van minimaal 5 weken gaat.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven